Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Håller det samma kvalitet som dom 2 första timmarna hela spelet igenom är detta lätt Game of the year anser jag

Tråddemonen
Testpilot

Fann en video som ger lite tips på var man kan finna behövande saker i början utav spelet. Den som vill finna allt detta på egen hand ska nog inte titta på videon

Ambassadör
League of Legends

Är spelet värt 5000 spänn? Galet sugen på att köpa men behöver en konsol också.

Medlem
Skrivet av dali:

Är spelet värt 5000 spänn? Galet sugen på att köpa men behöver en konsol också.

Går ju att komma undan rejält mycket billigare om du inte prompt måste ha one x.

Avstängd

Är det någon som har tips angående jakt? Jag tycker det är jätte svårt, rådjuren märker ju en så snabbt


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Spelade 1.5 h inatt, blir mer ikväll men är riktigt nöjd med mitt köp


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Använd dead eye när du ska skjuta, du trycker ner högerspaken när du siktar för att aktivera det. Djur kan även bli rädda utav Arthurs lukt, men det finns en item i generalstore som döljer hans lukt så det är lättare att närma sig djuren utan att bli upptäckt. Ju närmre du är desto lättare är det att skjuta, när du skjuter så sikta gärna på huvud eller hals för att få en snabb död på djuret. Om ett djur blir skottskadat och inte dör så kan du spåra det och eventuellt göra en "mercy kill" så du avlivar det lidande djuret.

Hoppas detta underlättar jakten, happy huntin'!

Tråddemonen
Testpilot

@DKvarn: Håller med, ett väldigt starkt intro. Sitter och räknar minuterna på jobbet så man kan komma hem och spela.

Tråddemonen
Testpilot

@dali: Jag tycker det är värt att införskaffa speciellt om det är en PS4, det finns en mängd exclusives som är klart värt att spela på systemet, efter att du har spelat klart RDR2.

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Använd dead eye när du ska skjuta, du trycker ner högerspaken när du siktar för att aktivera det. Djur kan även bli rädda utav Arthurs lukt, men det finns en item i generalstore som döljer hans lukt så det är lättare att närma sig djuren utan att bli upptäckt. Ju närmre du är desto lättare är det att skjuta, när du skjuter så sikta gärna på huvud eller hals för att få en snabb död på djuret. Om ett djur blir skottskadat och inte dör så kan du spåra det och eventuellt göra en "mercy kill" så du avlivar det lidande djuret.

Hoppas detta underlättar jakten, happy huntin'!

Tack, tänkte inte på att man kunde använda deadeye, har bara använt det då man ska spåra.

Jag var å andra sidan väldigt trött i morse när jag höll på. Spelade från 00 till i morse någon gång haha


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Det är lätt att missa saker när man spelar natt. Var själv uppe till 3:30 och skulle upp 7 för att jobba. Haha

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Det är lätt att missa saker när man spelar natt. Var själv uppe till 3:30 och skulle upp 7 för att jobba. Haha

Jo och det underlättade inte att jag gjorde en sak fel i inledningen av spelet (tyckte jag) och råkade ladda en save en timme bakåt.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Haha det var ju lite surt.

Gen
Medlem

Kikade på Digital Foundry videon och den enda versionen som verkar okej är XB1 som inte bara körs i äkta 4K utan dessutom håller 30fps 95% av tiden. PS4 Pro (som jag har) har en konstig upplösning, artefakter och håller inte 30fps i städer. Inte alls sugen på att köpa det längre Tycker det är lustigt att ingen av recensenterna märkt av detta.

Ambassadör
Xbox

Någon som har åsikter om vilken version man bör köpa? Standard, Special eller Ultimate? Det verkar mest vara krims-krams i de "uppgraderade" versionerna? (jag bryr mig inte om skins tex)


signatur

Jump in.

Avstängd

Har lyckats skjuta ett rådjur nu men alltså vart sätter jag kroppen i campet???? För att donera allt kött menar jag.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Spelet är fan urkasst på att förklara sådant för det andra.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Du går till butcher och donerar det vid hans bänk, rådjuret kan vara kvar på hästen för att göra det och spelaren måste inte bära på den.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Jag köpte ultimate utav ren hype. Men spelar inte in-game content någon roll för dig så köp standard.

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Du går till butcher och donerar det vid hans bänk, rådjuret kan vara kvar på hästen för att göra det och spelaren måste inte bära på den.

Så då man rider in i lägret med ett rådjur på hästen blir det donerat automatiskt?


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Nope, rid in i lägret, gå fram till butcher och prata med honom. Sedan donerar du rådjuret till han.

Medlem

Tyvärr har man åkt på nån influensa eller nått så är helt snurrig i bollen. Kan inte lira ordentligt då jag inte kan tänka klart
Aja kan vänta några dagar, spelade inledningen och lite till, helt sjukt ballt.
Grymt svårt att sikta dock då jag bara spelad PC senaste året så väldigt rostig på handkontroll men det släpper väl.

Medlem

Satt tidigt i morse, endast iförd kalsonger, och började ridningen i snön. Hade en ventil öppen och tänkte att det var h*lvete vad kallt det är. Är det så bra spel tänkte jag tills jag kom ihåg ventilen. Jag var nog inte riktigt vaken än )

Skägg.
10 Chambers

Har lite seperationsångest från Red Dead 2. Levt med det i över en vecka, majoriteten av de vakna timmarna har ägnats åt det. Vill spela mer men känner samtidigt att jag behöver ett break.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

Kikade på Digital Foundry videon och den enda versionen som verkar okej är XB1 som inte bara körs i äkta 4K utan dessutom håller 30fps 95% av tiden. PS4 Pro (som jag har) har en konstig upplösning, artefakter och håller inte 30fps i städer. Inte alls sugen på att köpa det längre Tycker det är lustigt att ingen av recensenterna märkt av detta.

Körde på PS4 Pro, det ser fantastiskt ut. Visst, granskar man varje liten kan ser man artefakter men under stora hela hittar du inget snyggare open world-spel än detta.


signatur
Medlem

Tvungen att ta en liten matpaus.

Riktigt kul det jag kört men i vanlig ordning med Rockstar känner man sig lite överväldigad i början. Mycket att ta in o försöka lära sig men brukar ju lossna efter ett tag


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Svängde förbi Elgiganten tidigare idag och köpte spelet till PS4 för att sen fara hemåt. Kvällen har tillbringats framför tv:n med diverse svordomar då installationen väljer att sluta fungera runt 25% (så fortfarande på första skivan). Har provat sju gånger nu sedan jag kom hem och har även provat starta PS4:an i felsäkert läge och även gjort en återställning av den men problemet kvarstår. Funderade på om det var konsolen som hade gett upp så jag provade installera två andra spel men det fungerade felfritt.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till då förpackningen är bruten. Önskar i efterhand att jag hade sett till att köpa den digitala versionen istället trots att den kostade 200kr extra.

Medlem
Skrivet av Aphex:

Svängde förbi Elgiganten tidigare idag och köpte spelet till PS4 för att sen fara hemåt. Kvällen har tillbringats framför tv:n med diverse svordomar då installationen väljer att sluta fungera runt 25% (så fortfarande på första skivan). Har provat sju gånger nu sedan jag kom hem och har även provat starta PS4:an i felsäkert läge och även gjort en återställning av den men problemet kvarstår. Funderade på om det var konsolen som hade gett upp så jag provade installera två andra spel men det fungerade felfritt.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till då förpackningen är bruten. Önskar i efterhand att jag hade sett till att köpa den digitala versionen istället trots att den kostade 200kr extra.

Skulle tippa på att det är nån vajsing med skivan, hade nåt liknande med ett Xbox spel en gång för många år sen. Hängde sig på exakt samma ställe, bytte skiva o allt var frid o fröjd.

Borde ju inte vara nåt problem att få byta skiva om den är kass (trots bruten plombering, men säkert skulle dem vägra återköp då du kan vara en ilsk pirat)


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Körde spelet i över sex timmar, fett värt. Jag tycker kontrollerna är lite lustiga eller så är jag bara vimsig när jag spelar, när jag gick in på ett salon så råkade jag starta ett krig när jag chansade för att se om Arthur kunde prata med folk.... Bra där.

Sjukt bra spel såhär långt, men det känns som man fortfarande är i början fast man spelat så länge, är i kapitel två i alla fall.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Körde spelet i över sex timmar, fett värt. Jag tycker kontrollerna är lite lustiga eller så är jag bara vimsig när jag spelar, när jag gick in på ett salon så råkade jag starta ett krig när jag chansade för att se om Arthur kunde prata med folk.... Bra där.

Sjukt bra spel såhär långt, men det känns som man fortfarande är i början fast man spelat så länge, är i kapitel två i alla fall.

Riktigt bra spel ja, spelat ”många timmar” och känns som jag fortfarande bara är på en liten udd av kartan o försöker kobojsa.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Skriv svar