Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Körde spelet i över sex timmar, fett värt. Jag tycker kontrollerna är lite lustiga eller så är jag bara vimsig när jag spelar, när jag gick in på ett salon så råkade jag starta ett krig när jag chansade för att se om Arthur kunde prata med folk.... Bra där.

Sjukt bra spel såhär långt, men det känns som man fortfarande är i början fast man spelat så länge, är i kapitel två i alla fall.

Håller med, jag är så van assassins creed odyssey så ibland när jag bara ska prata med någon så trycker jag fel och tar strypgrepp.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Aphex:

Svängde förbi Elgiganten tidigare idag och köpte spelet till PS4 för att sen fara hemåt. Kvällen har tillbringats framför tv:n med diverse svordomar då installationen väljer att sluta fungera runt 25% (så fortfarande på första skivan). Har provat sju gånger nu sedan jag kom hem och har även provat starta PS4:an i felsäkert läge och även gjort en återställning av den men problemet kvarstår. Funderade på om det var konsolen som hade gett upp så jag provade installera två andra spel men det fungerade felfritt.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till då förpackningen är bruten. Önskar i efterhand att jag hade sett till att köpa den digitala versionen istället trots att den kostade 200kr extra.

Oj fan vad surt, kontakta rockstar eller spendera 700 till och köp den digitala.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aphex:

Svängde förbi Elgiganten tidigare idag och köpte spelet till PS4 för att sen fara hemåt. Kvällen har tillbringats framför tv:n med diverse svordomar då installationen väljer att sluta fungera runt 25% (så fortfarande på första skivan). Har provat sju gånger nu sedan jag kom hem och har även provat starta PS4:an i felsäkert läge och även gjort en återställning av den men problemet kvarstår. Funderade på om det var konsolen som hade gett upp så jag provade installera två andra spel men det fungerade felfritt.

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till då förpackningen är bruten. Önskar i efterhand att jag hade sett till att köpa den digitala versionen istället trots att den kostade 200kr extra.

Fler verkar ha liknande problem: https://www.reddit.com/r/reddeadredemption/comments/9rkvrc/in...


signatur
Medlem
Skrivet av N_micke:

Riktigt bra spel ja, spelat ”många timmar” och känns som jag fortfarande bara är på en liten udd av kartan o försöker kobojsa.

Jo, även om det har sin charm.

Skrivet av breahl:

Håller med, jag är så van assassins creed odyssey så ibland när jag bara ska prata med någon så trycker jag fel och tar strypgrepp.

Låter som jag det...

__

Förresten, ibland missar man information och textrutor för de far fram så snabbt och sedan försvinner, exempelvis i så simpla uppdrag som att döda ett rådjur så fattade jag inte att jag skulle ta två. Utan jag höll på att gå fram och tillbaka till den första för jag trodde det var någon bugg, vet någon hur man kan se vad man ska göra via någon knapp? Då dödar man inte tid i onödan.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Nope, rid in i lägret, gå fram till butcher och prata med honom. Sedan donerar du rådjuret till han.

Du är väldigt bra på att förklara. .

Tänkte bara nämna att om man har problem med jakten kan man träna ordentligt i början. Man måste gå till kocken när alla är kvar i snön och svälter. Ett automatiskt uppdrag med jaktinformation börjar. Vill inte spoila för mycket. Kör om det några gånger. Går ju bra att spara mycket "manuellt" som på PC.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jo, även om det har sin charm.

Låter som jag det...

__

Förresten, ibland missar man information och textrutor för de far fram så snabbt och sedan försvinner, exempelvis i så simpla uppdrag som att döda ett rådjur så fattade jag inte att jag skulle ta två. Utan jag höll på att gå fram och tillbaka till den första för jag trodde det var någon bugg, vet någon hur man kan se vad man ska göra via någon knapp? Då dödar man inte tid i onödan.

Jag vet inte om det skiljer mycket på XB o PS. Jag kör på XB och det är lätt att läsa i menyer med hjälp av småknapparna som vanligt om hur och vad man ska göra. Men vill man ha action kan det kännas jobbigt att läsa en massa. Men jag tror man tjänar på det i längden. Har inte varit med om några större missöden med att trycka på fel knappar än så länge.

Gen
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Körde på PS4 Pro, det ser fantastiskt ut. Visst, granskar man varje liten kan ser man artefakter men under stora hela hittar du inget snyggare open world-spel än detta.

Så du anser att RDR2 är snyggare än Horizon Zero Dawn (eller GoW om man skulle räkna det som ett open world spel) om man tänker på den tekniska presentationen? Trots allt har nämnda spel äkta checkerboard rendering varav detta inte har det.

Avstängd

Står att min häst är skitig, hur tvättar man sin häst? Testade fara till ett stall men där kunde man bara styla den.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Du ska aktivera ett uppdrag som låser upp stallen, efter det kan du borsta din häst, när du får borsten. Annars kan du låta hästen ta ett dopp i en å eller sjö för att tvätta hästen.

Tråddemonen
Testpilot

För de som undrar hur man får tag i pre-order och edition content. Kläder som följer med finns tillgängliga på platser där arthur kan byta om dvs lägret, värdshus, vid hästen eller uppslagna camps. Vapen måste man komma in en bit i storyn, dvs ett eller två uppdrag in efter att ha kommit till det första campet, man går sedan till vapenaffären vid Valentine. Efter uppdraget man låser upp stallet så kan man hämta ut hästarna på menyn där man köper hästar. Hoppas detta hjälper!

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Du ska aktivera ett uppdrag som låser upp stallen, efter det kan du borsta din häst, när du får borsten. Annars kan du låta hästen ta ett dopp i en å eller sjö för att tvätta hästen.

Jo borsta kan jag göra, men ska leta en sjö då!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Första intrycket efter sisådär 10+ timmar är att Calle hade rätt när han gav det 5 av 5. Vi får se om känslan håller i sig i 60-70 timmar till.

Releasehästryttare
Tråddemonen
Testpilot

@Över45: Man tackar och bockar

Tråddemonen
Testpilot

@Gen: Beror lote på hur man ser det, Hprizon hade överlägset bättre design på monster, då de stora bjässarna som Thunderjaw hade tusentals förstörelsebara polygoner. RDR2 har betydligt bättre cinematisk content med mycket variation.

Tråddemonen
Testpilot

@Bennii: Variation i tell you! Variera mycket mellan allt man kan göra så håller det sig!

Gen
Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Gen: Beror lote på hur man ser det, Hprizon hade överlägset bättre design på monster, då de stora bjässarna som Thunderjaw hade tusentals förstörelsebara polygoner. RDR2 har betydligt bättre cinematisk content med mycket variation.

Jag menar absolut inte att spelmässigt jämföra Horizon med RDR2, trots allt är det två helt olika spel. Det jag är ute efter är teknologin gällande hur grafiken presenteras. Jag vill helt enkelt ha krispigheten som XB1X har utan att behöva ta till native 4K (något Pro inte klarar av).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gen:

Jag menar absolut inte att spelmässigt jämföra Horizon med RDR2, trots allt är det två helt olika spel. Det jag är ute efter är teknologin gällande hur grafiken presenteras. Jag vill helt enkelt ha krispigheten som XB1X har utan att behöva ta till native 4K (något Pro inte klarar av).

Våra kollegor på Swec diskuterar renderingstekniker friskt på vår interna chat, @emilakered kan det där med data. Den stora skillnaden är att HZD är ett exklusivt spel, och säkert hade gott om hjälp från Sonys ambulerande kodargäng som är dedikerade att hjälpa egna studios att pressa allt ur maskinen. Samma med God of War, vars skala ju är en helt annan.


signatur
Ambassadör
Xbox

Jag har bara börjat men det här är tamejfan bland det snyggaste jag sett. Min Xbox One X får svettas... Säga vad man vill om Rockstar men de levererar resultat.


signatur

Jump in.

Avstängd

Jag skyndar långsamt i detta spel. Upptäckte nyss hur långt bak jag är storymässigt, låste nyss upp så man kan spela poker. Har varit ute och upptäckt världen och försökt jaga mesta av mina timmar haha.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag skyndar långsamt i detta spel. Upptäckte nyss hur långt bak jag är storymässigt, låste nyss upp så man kan spela poker. Har varit ute och upptäckt världen och försökt jaga mesta av mina timmar haha.

Låter utmärkt spelad
Detta spel ska avnjutas långsamt och länge helt klart.
Man känner sig verkligen inne i en annan värld. Inlevelsen är så sjukt bra, man blir helt uppslukad.
Berättandet, storyn och allt är som en bra film som man faktiskt får spela inuti.
Förresten döpte min häst till Pie-O-My (Sopranos)

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Låter utmärkt spelad
Detta spel ska avnjutas långsamt och länge helt klart.
Man känner sig verkligen inne i en annan värld. Inlevelsen är så sjukt bra, man blir helt uppslukad.
Berättandet, storyn och allt är som en bra film som man faktiskt får spela inuti.
Förresten döpte min häst till Pie-O-My (Sopranos)

Det var kanske lite mer fantasifullt än min häst som fick heta Herr gnägg. Snart lägga barn o efter det bänka sig framför spelet igen.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Har spelat väldigt mycket nu och måste bara säga att spelar är hur bra som helst!

Batteritiden på min PS4 kontroll är dock inte så bra... xD

Medlem
Skrivet av N_micke:

Det var kanske lite mer fantasifullt än min häst som fick heta Herr gnägg. Snart lägga barn o efter det bänka sig framför spelet igen.

Min första häst fick heta Lucky Loke, den dog när jag råkade skynda mig ned från ett stup
Får se vad den nya hästen kommer få heta, kör med någon random (man kanske kan döpa den också ifs).

Medlem
Skrivet av Zontos:

Min första häst fick heta Lucky Loke, den dog när jag råkade skynda mig ned från ett stup
Får se vad den nya hästen kommer få heta, kör med någon random (man kanske kan döpa den också ifs).

Råkade nästan döda min med fast jag red upp för ett berg och det blev för brant. Hästen, packningen och jag rulla ner för berget. Hästen var typ död men man kunde köra revive.
Råkade förresten öppna en grind på en farm och alla korna smet ut haha. Garvade rätt hårt och trodde bonden skulle bli arg men han verkade inte märka något.
Sen råka jag ta "Rob" istället för "Greet".. panik men man kunde tydligen lugna ner dom. Sen lyckades jag skjuta några gånger på folk när jag skulle snacka med dom. Fel knapp

Avstängd

Kontrollerna är lite konstiga i detta spel men antar att man blir van dom med tid. Men tycker det är svårt att få ihop pengar i spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av breahl:

Kontrollerna är lite konstiga i detta spel men antar att man blir van dom med tid. Men tycker det är svårt att få ihop pengar i spelet.

Ta alltid med dig ett par hudar och en kropp när du ska tillbaka till lägret, eller in till en stad. Lätt att kränga av.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ta alltid med dig ett par hudar och en kropp när du ska tillbaka till lägret, eller in till en stad. Lätt att kränga av.

Kan man sälja hudar i lägret med? Donerar man inte dom?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag köpte den digitala special edition på ps4, och detta innehåller som ni vet, en grym pålle, några gratis åskpåkar, några gratis paltor och några extra uppdrag. Problemet är för mig att jag inte hittar skiten, och jag vet var och när dom ska poppa upp, exempelvis så har jag letat flera ggr i stallen, och hos vapenhandlaren, men det finns ingenting. Så...jag slänger ut några frågor...

1: Måste man manuellt ladda ner det extra materialet? Jag var inne i storen och letade men hittade inget.
2: Visst skulle det räcka att låsa upp stallen för att, exempelvis hästen skulle dyka upp?

En annan irriterande grej, man ska fan inte dö om man har ett fett byte på hästen, skiten försvinner då....lite dåligt kan jag tycka.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Råkade nästan döda min med fast jag red upp för ett berg och det blev för brant. Hästen, packningen och jag rulla ner för berget. Hästen var typ död men man kunde köra revive.
Råkade förresten öppna en grind på en farm och alla korna smet ut haha. Garvade rätt hårt och trodde bonden skulle bli arg men han verkade inte märka något.
Sen råka jag ta "Rob" istället för "Greet".. panik men man kunde tydligen lugna ner dom. Sen lyckades jag skjuta några gånger på folk när jag skulle snacka med dom. Fel knapp

Hahaha jo jag har fått skratta några gånger jag med. Det är smart att sno en ko då kan du skära upp en, ville testa sno ett får vid en farm men vågade inte.

___

Säkert en fråga som bara jag bryr mig om men kan man ställa in så att fotografierna man tar blir svartvita? Det är 1899 liksom.

Skriv svar