Snabba trick för snyggare Red Dead Redemption 2 på Playstation 4 Pro

Robot
Snabba trick för snyggare Red Dead Redemption 2 på Playstation 4 Pro

Småfippel i inställningarna kan göra underverk.

#red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Medlem

Mycket bra artikel. Ska prova detta


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gen
Medlem

Snyggt jobbat

Medlem

Får se om Xbox One X säljs billigt under Black Friday.
Men det är kasst rent allmänt att ett storspel som detta inte är bättre anpassat vid release. Kommer säkert en patch snart.

Relik 📜
Skrivet av Håkan:

Får se om Xbox One X säljs billigt under Black Friday.
Men det är kasst rent allmänt att ett storspel som detta inte är bättre anpassat vid release. Kommer säkert en patch snart.

Det här är ju onekligen en riktigt bra deal annars. https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/XONEX1TB/...


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Haha.

På PC är det bara att ladda ner ReShade.

Känns analogt detta på konsol. Var nära på att skaffa, men glad att jag inte gjorde det.

Är alldeles för van vid 1440p 60fps 144hz.


signatur

Ordo Ab Chao

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Håkan:

Får se om Xbox One X säljs billigt under Black Friday.
Men det är kasst rent allmänt att ett storspel som detta inte är bättre anpassat vid release. Kommer säkert en patch snart.

Skrivet av emilakered:

Det här är ju onekligen en riktigt bra deal annars. https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/XONEX1TB/...

Jump in.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Haha.

På PC är det bara att ladda ner ReShade.

Känns analogt detta på konsol. Var nära på att skaffa, men glad att jag inte gjorde det.

Är alldeles för van vid 1440p 60fps 144hz.

Kör du 60fps eller 144fps? Jag menar, 144hz spelar ju ingen roll om du nu kör 60fps ^^

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Haha.

På PC är det bara att ladda ner ReShade.

Känns analogt detta på konsol. Var nära på att skaffa, men glad att jag inte gjorde det.

Är alldeles för van vid 1440p 60fps 144hz.

Eeeh, 60fps i 144Hz? Är inte det typ som att trimma en bil med punktering?

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Eeeh, 60fps i 144Hz? Är inte det typ som att trimma en bil med punktering?

144Hz är faktiskt rätt trevligt även vid skrivbordsmiljö på datorn. Men ja helst ska man ju spela i 144fps på en 144hz skärm speciellt om den saknar freesync/gsync.

Avstängd

Detta med grafikjämförelser har gått för långt..
ser nästan aldrig någon skillnad på alla videor youtube släpper ut..
Fortfarande inte sätt något snyggare än Uncharted 4
Nasadator eller ej.

Medlem

Om man bara har en nästan 10 år gammal 1080p plasma tv på 42 tum, behöver man stänga av HDR då?


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av emilakered:

Det här är ju onekligen en riktigt bra deal annars. https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/XONEX1TB/...

Jävlar! Det var ett bra erbjudande! Du är skyldig mig 4500 kr by the way, jag accepterar swish.

Medlem

@Andy Hexagon: Din TV stödjer inte HDR.


signatur

I drank what?

Medlem

nån som har nån aning om PS4 pro boost mode gör nån skillnad?

Medlem
Skrivet av quadratis:

nån som har nån aning om PS4 pro boost mode gör nån skillnad?

Spelet är anpassat efter PS4 Pro, så Boost-läget gör nog ingenting alls.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Rassa:

Detta med grafikjämförelser har gått för långt..
ser nästan aldrig någon skillnad på alla videor youtube släpper ut..
Fortfarande inte sätt något snyggare än Uncharted 4
Nasadator eller ej.

Svårt att jämföra open world med uncharted


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Trodde folk valde konsol för enkelheten och att slippa hålla på med menyer. Sedan är det intressant med en artikel om hur man rättar till prestandaproblem på PS4 Pro-versionen när 5/5-recensionen av just den versionen inte nämner ett ord om dessa.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Svårt att jämföra open world med uncharted

Bättre då att jämföra spelet med Horizon: Zero Dawn, och där vinner Horizon.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Att bilden blir urtvättad tyder på att TV:n inte tar emot någon HDR-signal som talar om att den ska bearbeta bilden enligt Rec.2020-standard, men spelet matar ändå på en raw HDR-bild som är oerhört tråkig att titta på utan post-processing. Går förhoppningsvis att åtgärda med en patch. Ni som upplever att bilden är blek borde kolla så att TV:n verkligen är i HDR-läge.

Medlem
Skrivet av Rassa:

Detta med grafikjämförelser har gått för långt..
ser nästan aldrig någon skillnad på alla videor youtube släpper ut..
Fortfarande inte sätt något snyggare än Uncharted 4
Nasadator eller ej.

Youtube förstör bilden rätt rejält.
Inga spel som spelas i upp till 30 FPS är snygga eller imponerande när man väl spelar dom, utan bara på screenshots eller när man står stilla.

Medlem

Mycket off topic kolla in denna https://www.youtube.com/watch?v=gDb5rRebANg

DRR1 vs RDR2 grafik mässigt, vissa grejer är bättre i DRR1, specielt dynamit explosionen.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Trodde folk valde konsol för enkelheten och att slippa hålla på med menyer. Sedan är det intressant med en artikel om hur man rättar till prestandaproblem på PS4 Pro-versionen när 5/5-recensionen av just den versionen inte nämner ett ord om dessa.

Haha, jag skrattade åt hur Swec-gänget genast började nitpicka på uppskalning, HDR och liknande när de satte igång och spelade. Enda gången jag noterade en försämring i grafiken var när vi livestreamade och behövde köra signalen genom en Elgato HD60.

Man funkar olika, är man van vid att detaljgranska grafikprestanda kommer man notera saker andra inte gör. Jag är till exempel helt obrydd över att se en film via en streamingtjänst kontra skarpaste bluray-versionen. Red Dead 2 är ett fantastiskt vackert spel. Kommer det bli ännu snyggare på pc i äkta 4K, 144 Hz och HDR som bränner ut dina hornhinnor? Förmodligen men grunden är ändå densamma och det är vad jag anser är ett mästerligt spel.


signatur
Avstängd

@92_slayer:
okej säg ett snyggare spel då? varför blanda in open world?
ja menar inte rdr2 ja menar jämförelser i allmänhet...

Medlem

Kör med HDR på en PS4 samt LG OLED 55B7V, inget suddigt här inte samt fantastiska färger!
Och något fps lagg har jag inte stött på ännu.


signatur

Meep!

Relik 📜
Skrivet av Bojkott:

Att bilden blir urtvättad tyder på att TV:n inte tar emot någon HDR-signal som talar om att den ska bearbeta bilden enligt Rec.2020-standard, men spelet matar ändå på en raw HDR-bild som är oerhört tråkig att titta på utan post-processing. Går förhoppningsvis att åtgärda med en patch. Ni som upplever att bilden är blek borde kolla så att TV:n verkligen är i HDR-läge.

Jodå, HDR kickar som det ska i tv:n. Får en känsla av att något mappas fel, men svårt att säga vad eller hur. Eller så är det helt medvetet, men verkar också konstigt.

Här är en lång tråd på Reddit där många har samma erfarenhet. Verkar väldigt oberoende av övrig utrustning.
https://www.reddit.com/r/reddeadredemption/comments/9rdsil/hd...


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av koleny:

Kör du 60fps eller 144fps? Jag menar, 144hz spelar ju ingen roll om du nu kör 60fps ^^

Han menade nog bara att han hade en 144hz skärm.
Bara för att man har det behöver man ju inte köra 144fps eller ens kan konma upp i den fps'en


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Eeeh, 60fps i 144Hz? Är inte det typ som att trimma en bil med punktering?

Lätt missförstått.

Jag menar en 144hz skärm. Jag ligger oftast 60 - 80+ fps i flesta spel (självklart dippar det under 60 men average är över det.)

Med en 144hz skärm kan jag utnyttja de extra fps som går över 60. På en 60hz skärm märker man inte skillnad när man ligger över 60fps. Alltså 80 fps blir 60 oavsett pga at hz är som ett cap typ.

Så med 144hz skärm får jag mycket bättre flyt. Speciellt i gamla spel där fps ligger över 100+.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

För dom som inte redan slått til så skulle jag reklomnemndera:

https://www.webhallen.com/se/product/292662-Xbox-One-X-Forza-...

4990 för Xbox One X mewd Båda by Forza + Rdr2

Löp å köp

Edit: 23 promille inlägg, till* rekommendera* med* två*

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, jag skrattade åt hur Swec-gänget genast började nitpicka på uppskalning, HDR och liknande när de satte igång och spelade. Enda gången jag noterade en försämring i grafiken var när vi livestreamade och behövde köra signalen genom en Elgato HD60.

Man funkar olika, är man van vid att detaljgranska grafikprestanda kommer man notera saker andra inte gör. Jag är till exempel helt obrydd över att se en film via en streamingtjänst kontra skarpaste bluray-versionen. Red Dead 2 är ett fantastiskt vackert spel. Kommer det bli ännu snyggare på pc i äkta 4K, 144 Hz och HDR som bränner ut dina hornhinnor? Förmodligen men grunden är ändå densamma och det är vad jag anser är ett mästerligt spel.

Håller med, har kört 10+ timmar på PS4Pro utan att direkt tänka på prestanda, det klart om jag hade gått in för att "Benchmarka" hade jag säkert tänkt på flera fps-drops, men ärligt talat är det inget jag tänkt på alls.
Säker på att 90% av alla som lirar på PS4Pro eller Xbox1X inte tänker på någon prestanda-drop alls.
NJut av spelet istället, det är helt fantastiskt att gå med en färsk kop kaffe kl 06 och bara spana in omgivningen och dra en spydig kommentar till närmsta NPC.

123
Skriv svar