Resident Evil 4 släpps till Nintendo Switch under 2019

Robot
Resident Evil 4 släpps till Nintendo Switch under 2019

Kavalkaden fortsätter sedan med del 1 och 0.

#capcom, #resident-evil, #switch


Medlem

spännande! har inte spelat fyran så det ser jag fram emot=)

Medlem

Ja det här kan bli kul. 4an är bäst i mitt tycke.

Medlem

Kul, var riktigt bra på GameCube vill jag minnas. Nu fattas det bara att Nintendo släpper en upphottad Eternal Darkness version tack o bock!

Medlem

Re-spelen måste leda ligan i antal omsläpp

Medlem

ja för den klarar väl inte sjuan eller? suck lol....

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja för den klarar väl inte sjuan eller? suck lol....

Haha, exakt. Fan många tunga titlar Switchen går miste om alltså.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

eld
Medlem

Vilket spel!! Startade en våg av tredje-persons skjutare som än håller på!

Medlem
Skrivet av mulker:

spännande! har inte spelat fyran så det ser jag fram emot=)

Den glädjen kommer vara hela vägen fram tills din karaktär blir tvungen att dras med en annan gnällig sidokaraktär som förstör hela spelet.

Medlem

Är det Resident Evil 4 eller Skyrim som leder re-release ligan?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja för den klarar väl inte sjuan eller? suck lol....

Vad vill du ha sagt med den kommentaren? Att du inte vet någonting om portning av spel och programmering? Du är medveten om att Doom finns på Switch? Allt handlar bara om vad du är villig att göra avkall på.

I det här fallet antar jag att Nintendo/Capcom har sett hur populärt det är att spela om klassiska mästerverk på konsolen eftersom det är den enda konsolen som faktiskt har ett unikt försäljningsargument. Att du kan spela dina klassiker bärbart.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja för den klarar väl inte sjuan eller? suck lol....

RE7 finns till Switch. Dock enbart i Japan via nån slags cloud-tjänst. Även Assassins Creed Odyssey finns via denna tjänst.

Skrivet av Vamp:

I det här fallet antar jag att Nintendo/Capcom har sett hur populärt det är att spela om klassiska mästerverk på konsolen eftersom det är den enda konsolen som faktiskt har ett unikt försäljningsargument. Att du kan spela dina klassiker bärbart.

Det är populärt att spela om klassiker på Switch för 90% av spelen som släpps är re-releaser, vissa spel är ju inte ens gamla (som t.ex. DK). Ja, jag är lite bitter faktiskt över att det släpps så många spel jag redan spelat.

Medlem

Fantastiskt spel, älskade det när det begav sig. Men känns som att alla i hela världen borde ha spelat detta minst 1-2ggr oavsett vilken platform man äger? Finns det verkligen så mycket efterfrågan till switchen?

Jag fullkomligt älskar RE-serien men 4:an har jag nog på 3 olika platformar vid det här laget.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

RE7 finns till Switch. Dock enbart i Japan via nån slags cloud-tjänst. Även Assassins Creed Odyssey finns via denna tjänst.

Är det inte någon sorts steaming tjänst där spelet körs från en server och streams till dig likt PS Now? Poängen kvarstår ju att Switchen inte klarar av att köra spelet "natively" utan måste streamas, det var väl det som personen ifråga hängde upp sig på.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Det är populärt att spela om klassiker på Switch för 90% av spelen som släpps är re-releaser, vissa spel är ju inte ens gamla (som t.ex. DK). Ja, jag är lite bitter faktiskt över att det släpps så många spel jag redan spelat.

Samma här. Switchen står o samlar damm efter jag lirat klart Super Mario Odyssey. Zelda var en stor besvikelse för egen del. Jag hungrar efter spel till maskinen. Nya spel. Inga remasters.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar