Här har du alla spel till Playstation Classic!

Robot
Här har du alla spel till Playstation Classic!

20 mer eller mindre klassiska spel – vad tycker du om urvalet?

#playstation-classic


Geeks Gaming

Förvånansvärt bra lineup. Inte massa skräpspel som bara är där för att fylla ut.

Blev lite sugen nu faktiskt.

Medlem

Inget SOTN inget köp!

Redaktör
Ponny

Final Fantasy VII i all ära, jag hade hellre gett FFVIII lite mer kärlek då FFVII ständigt är aktuellt på både det ena och andra sättet. Eller varför inte Final Fantasy Tactics, som ju inte släpptes i Europa. Och som sagt i texten: Tomb Raider!? Gran Turismo!?

Också lite illa att varken Crash eller Spyro representeras med tanke på hur stora de var på Playstation. Å andra sidan har ju de plattformsherrarna att göra på annat håll, men då kunde man ju ha tryckt in t.ex. Croc istället. Att inte ha en enda 3d-plattformare känns lite historielöst. Och Wipeout var ju typ synonymt med Playstation.

Det finns mycket bra där, absolut, men också några rejäla luckor.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Var är Wipeout?

Medlem

Saknar Croc legend of the gobos samt castlevania symphony of the night. Hur kan dessa inte vara med?

Hade varit kul om folk hade fått rösta fram bidragen och sen därefter lägga till spelen (om det inte uppstår problem med rättigheterna då).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Rätt bra lineup faktiskt, bättre än NES och SNES kan jag tycka.
Saknar väl egentligen bara GT samt första Tomb Raider. Kul med FF7

Redaktör
Ponny
Skrivet av van Uber:

Var är Wipeout?

Great minds, etc... Det är ju jättekonstigt! Någon upphovsgrej med musiken, kanske? I dunno.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Man hade många roliga timmar i Twisted Metal.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bra lineup! Problemet gentemot NES och SNES är att 2D-grafik har åldrats helt ok. Däremot köra de första 3D-spelen har inte riktigt samma... goda eftersmak i sitt åldrande.

Medlem

Crash Bandicoot och Wipeout saknas.

Redaktör
Ponny

Silent Hill saknar jag också (på flera plan). Originalet håller fortfarande alldeles enastående bra.
Är ju omöjligt att blidka alla, och Resident Evil håller ju fanan högt för skräckspelen såklart.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Men överraskande bra Line-up!

Testpilot

Över hälften av titlarna har jag aldrig hört talas om. Så inte mycket "classic" för min del.

Medlem

För Battle Arena Toshinden är det värt det.

Medlem

Varför inte Twisted Metal 2 och Destruction Derby 2? Ridge Racer Type 4 däremot, oooh baby!! Så jävla bra det är ❤ dock har jag de bästa spelen på listan redan och en fullt fungerande PS2 så denna hoppar jag.

Medlem

Häftigt, men inget för mig. Så värst nostalgisugen är jag inte.

Medlem

Inget Chrono Cross

FF VIII och FF IX hade varit trevligt att se men de spelen går rätt lätt att få tag på.

Medlem

Hyfsad lista men det saknas för många till synes klockrena titlar för att jag ska öppna plånboken. Dammar av originalet istället och lirar lite Croc.

Medlem

Titlarna jag gärna hade sett som saknas är Tex castlevania symphony of the night, crash bandicoot, wipeout, resident evil 2, final fantasy IX, soulreaver, crash team racing, silent hill, dino crisis, vagrant story, tomb raider 2


signatur

God is dead

Inaktiv

Lugn bara lugn! Det kommer säkert gå att fylla på playstation mini på samma "vis" som mini nes/snes, äckligt enkelt.. ^_^

Medlem

Blir ingen Playstation mini för min del inga direkta titlar jag är sugen på

Medlem

Den första 3D grafiken är ju katastrof idag. Inte åldrats nå bra. Pixelgrafik och dess konsoler åldras däremot väl.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Gillar verkligen att Sony ger sig in i classic tåget, jag hade aldrig någon Playstation i begynnelsen, så jag har inte spelat något av dessa även om några såg lite kul ut. Jag skulle nog inte bli kompis med hand handkontrollen heller, så för mig skulle konsolen säkert snabbt bara stå och damma och ta plats. Så det blir nog inget köp, däremot skulle jag nog gärna skaffa en PS2 classic om det kommer en.

Den konsol jag helst skulle vilja ha är en GameCube mini Classic

Medlem

Många spel som inte åldrats bra alls på denna lista.

Medlem

@PontusT: Har ingenting emot att Wipeout inte är med, mest eftersom att första spelet inte var vidare bra och framförallt så var det onödigt svårt att komma någonstans i. Men vart är uppföljarna? De borde haft med Wipeout 2097 eller Wipeout 3. Men det har antagligen med rättigheterna till musiken att göra eller något sånt, eller att Wipeout 2097 är fyllt med Redbull reklam :>.

Medlem

rip twisted metal 2 :´(

Moderator | Testpilot
Skrivet av magma:

Saknar Croc legend of the gobos samt castlevania symphony of the night. Hur kan dessa inte vara med?

Hade varit kul om folk hade fått rösta fram bidragen och sen därefter lägga till spelen (om det inte uppstår problem med rättigheterna då).

Croc Legend är jag glad för då det spelet inte är särskilt bra. Crash, Spyro, Mario, heck nästan vilken 3D platforms-spelserie som helst gör bättre på alla sätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Wild Arms är väl det som lockade mest för mig iaf, jisses vilket bra RPG.

Medlem

Bra spel, nöjd generellt och kommer lätt att köpa! Finns dock en 3-4 spel jag hade bytt bort.
Dessa fyra hade jag tagit bort: Intelligent Qube, Jumping Flash!, Mr. Driller och Tom Clancy’s Rainbow Six. Finns även spel som ligger i gränszonen såsom Ridge Racer (Type 4 finns ju redan med vilket är ett bättre spel).

Jag hade ersatt dessa med: Final Fantasy IX, Crash Team Racing, Chrono Cross samt Castlevania Symphony och the Night.

Sedan givetvis finns det spel som jag gärna hade sett tillkommit såsom Wipeout 2097, Spyro the dragon, Crash Bandicoot (1+2), Tony Hawk 2, Resident Evil 2, Gran Turismo, Parappa the rapper, Twisted Metal 2 (bytt detta mot TW 1),


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

12
Skriv svar