Nostalgi - Videoreportage från Quake-SM 1997

Robot
Nostalgi - Videoreportage från Quake-SM 1997

Grundaren av Fragzone var på plats för att ta pulsen på Torgets och Clan 9:s svenska mästerskap i Quake för 21 år sedan.

#fragfest, #nostalgi, #phat, #quake-sm


Medlem

Jag tror inget ger mig nostalgikänsla lika mycket som ljuden från Quake!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless: just ljudet från studsande granater väcker en jävla massa varm nostalgi.

Medlem

Saknar Quake
Dels av det enkla brutala i spelet och för alla goa minnen från gymnasiet. Quake satte fröet till warez eftersom vi installera en crackad version dolt i burkarna i datorsalen (tror vi installera det i nån win32 katalog), sen satt alla och gibba och man fann en fin gemenskap, dessutom lärde man sig vara sjukt snabbt med ALT+TAB samt djungeltrumma när de blev razzia av datoransvariga på skolan

Nostalgi så det stänker om det. Man borde kanske spela om de gamla spelen (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av delli:

Saknar Quake
Dels av det enkla brutala i spelet och för alla goa minnen från gymnasiet. Quake satte fröet till warez eftersom vi installera en crackad version dolt i burkarna i datorsalen (tror vi installera det i nån win32 katalog), sen satt alla och gibba och man fann en fin gemenskap, dessutom lärde man sig vara sjukt snabbt med ALT+TAB samt djungeltrumma när de blev razzia av datoransvariga på skolan

Haha! Ja jäklar vad kreativ man blev när det kom till såna här saker

Quake-konnässsör

Quake public deathmatch - QTest (Quake Beta)

RetroAhoy: Quake

Medlem
Medlem

Det här minns man fast jag hängde på Passagen.

Medlem

Jag saknar mIRC D:


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

phi
Medlem

www.nquake.com

Ni är varmt välkomna.

Medlem

Tur att det är så dålig kvalite på videofilmerna att man inte ser mig. Jag har en sän där "Jag spelade Quake SM 1997" t-shirt liggandes i garderoben. Hur det gick? Utslagen tidigt. Låt mig säga såhär, jag var inte dålig på Quake när det var aktuellt, men jag var aldrig elit som många av spelarna där.

Medlem

Nostalgi på hög nivå!
Väcker många fina minnen, vilka klaner spelade ni i och vad hade ni för nick?

Deathseekers, DS-Silencer kallade jag mig.

Medlem

@Soulless:
mIrc var nice med deras pickups inom quake q3tdm.pickup q3ctf.pickup osv

Medlem

Vad nickade den unga killen längst till vänster i clan 9. Hängde inte med riktigt.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vad nickade den unga killen längst till vänster i clan 9. Hängde inte med riktigt.

Sniket

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Grundaren av Fragzone var på plats för att ta pulsen på Torgets och Clan 9:s svenska mästerskap i Quake för 21 år sedan.

#fragfest, #nostalgi, #phat, #quake-sm


Det var dock inte "Clan 9's" SM. Däremot var Café 9 och Torget samarbetspartners
Arrangörer var:
Mattias Hjelmstedt aka [Tb]MrKill
Peter Sundheden aka [+]Deceptor
Stefan Tideman aka Stiffy

Medlem
Skrivet av Deceptor:

Också en av de bästa. Min egen favorit var Nikodemus.

Medlem
Skrivet av delli:

Saknar Quake
Dels av det enkla brutala i spelet och för alla goa minnen från gymnasiet. Quake satte fröet till warez eftersom vi installera en crackad version dolt i burkarna i datorsalen (tror vi installera det i nån win32 katalog), sen satt alla och gibba och man fann en fin gemenskap, dessutom lärde man sig vara sjukt snabbt med ALT+TAB samt djungeltrumma när de blev razzia av datoransvariga på skolan

Ah så jäkla nice alltså. Vi gick i högstadiet i 8-9an typ och vi installerade det i typ någon map som hette /lexiawin på en av datorerna, tror det var den enda som hade Win95 då, det var datorlärarens dator och så. Sedan en lunch så kom han inspringande från en lektion för han hade typ glömt något och man var ju så jävla snabb på att tabba ut, men sedan ville han ha datorn och då kom skiten upp så klart "fullscreen" i all sin härlighet, tjena vad arg han blev, "Hallen" som vi kallade honom (arg och sur britt dock säkert precis lika trevlig som man själv är nu när man är i den åldern han var då), han gapade om att vi inte fick installera spel på datorerna och speciellt att vi hade mage att installera det i lexiawinmappen haha, vet fortfarande inte vad för skit lexiawin var, men quake lär toppat det.

Det var sjukt kul att gå i högstadiet i slutet av 90talet =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ah så jäkla nice alltså. Vi gick i högstadiet i 8-9an typ och vi installerade det i typ någon map som hette /lexiawin på en av datorerna, tror det var den enda som hade Win95 då, det var datorlärarens dator och så. Sedan en lunch så kom han inspringande från en lektion för han hade typ glömt något och man var ju så jävla snabb på att tabba ut, men sedan ville han ha datorn och då kom skiten upp så klart "fullscreen" i all sin härlighet, tjena vad arg han blev, "Hallen" som vi kallade honom (arg och sur britt dock säkert precis lika trevlig som man själv är nu när man är i den åldern han var då), han gapade om att vi inte fick installera spel på datorerna och speciellt att vi hade mage att installera det i lexiawinmappen haha, vet fortfarande inte vad för skit lexiawin var, men quake lär toppat det.

Det var sjukt kul att gå i högstadiet i slutet av 90talet =D

Ååååh yeeeeees, det var högvis med gibs överallt i datasalen! Datorerna "resettade" sig själv varje gång de startades om men det gick alltid fort att ladda och installera quake demot för lite snabba rundor så fort salen var lärarfri


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Quake-konnässsör

@Jeehao: Herregud, minnen som strömmar fram nu

Umi
Medlem

144p - Russian potatocam

1
Skriv svar