Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Någon som vet varför man kan ha både en Cattleman Revolver OCH en Worn Cattleman Revolver i sitt weapon wheel? Och vad innebär en klöver/ruter-ikon i namnet?

Finns det någon fördel med att "duel wield'a"? Mer skott innan omladdning men längre omladdning?

Medlem

Förutom de bökiga kontrollerna så blir jag också rätt så grinig på att alla saker man har på hästen magiskt försvinner när man dör. Har förlorat två legendary skinn på grund av det.

Tråddemonen
Testpilot

@Witchfinder: Du ska även kolla i din samling om informationen om djuren, det står vilka typer av vapen och ammo man ska ha för en högre chans till perfekt skinn, då fler skott på djur och felträffar kan skada djurets skinn eller päls. T.ex. Ekorrar ska man ha en anpassad piltyp efter med jaktbågen.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jodå fotboll ser jag mycket av. Skriver även krönikor åt en sida som heter Vi lirare men det är mest om engelsk fotboll jag skriver.

Oh är det som Svenskafans? Ska kolla in, det är bara PL jag följer. End of ot.

Skrivet av Belfry:

Efter några timmar med spelet får jag intrycket av att de där beryktade 50h story egentligen är 25h. Resterande tycks bara vara tiden det tar att rida från en plats till en annan och det onödigt utdragna jagandet av djur.

Intressant kör du bara storyn då eller? Jag tycker det tagit lång tid att komma till mitten av kap3.

Medlem

Finns det något sätt att spara en viss ammotyp på ett vapen? Då jag vill använda express ammo så tycker jag att det är drygt att man hela tiden måste manuellt byta från regular ammo till express i vapen hjulet

Medlem
Skrivet av ClockWise:

En sak som jag inte hittar någon information om är vad man ska göra med sin nuvarande häst om man snor en ny eller "hittar en ny? Ponera att jag kommer ridandes på min häst, möter en snubbe som är kaxig varpå jag skjuter ner honom. Hans häst bara står där och se dum ut, så jag vill ta med den till staden och sälja den. Men jag vill ju inte lämna min häst helt off på kartan där jag "hittade" denna nya hästen. Går det liksom rida på en häst och samtidigt leda en annan på något sätt?

Javisst, det är bara att rida iväg på nya hästen och sedan visslar du så följer gamla hästen efter.

Det funkar även om du hoppar på en diligens och kör iväg med den. Det är bara att vissla så springer hästen efter diligensen.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Spoiler

Förresten
Under början av kapitel tre så ska man fiska med Dutch o en till, men hur länge ska man fiska och ska man fiska rätt sorts fiskar? Jag stod hur länge som helst och fiskade och även när jag inte kunde plocka på mig mer fisk så stod vi kvar o glodde, stängde av spelet för det var rätt frustrerande , en bugg?

Bara lägg ifrån dig fiskespöet när de slutat att prata, och ro tillbaka til lägret

Medlem
Skrivet av Zontos:

Intressant kör du bara storyn då eller? Jag tycker det tagit lång tid att komma till mitten av kap3.

Jag är bara på Kapitel 2, fick spelet igår. Mitt första intryck är dock att det är väldigt mycket tid som läggs på att rida till och från platser, animationen från att flå ett djur lär bli en del i längden. Det är inte nödvändigtvis ett klagomål, inte än i alla fall. Just nu känns det som att spelet rör sig i samma hastighet som en glaciär både på gott och ont.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Ambassadör
Xbox

@Belfry: Haha, ja en glaciär var bra beskrivet. Jag har inget emot att det är långsamt som en regeringsbildning men vissa saker kunde snabbats upp lite kanske, i alla fall när man gjort dem 100 ggr. I den här takten så är jag kanske klar med spelet lagom till Cyberpunk 2077

Men det är grymt kul när man väl faller in i spelets rytm. Igår spelade jag poker i 2 timmar...


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Belfry:

Efter några timmar med spelet får jag intrycket av att de där beryktade 50h story egentligen är 25h. Resterande tycks bara vara tiden det tar att rida från en plats till en annan och det onödigt utdragna jagandet av djur.

Jag rider med nöje mellan platser, fast inte låst upp fast travel?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Inte låst upp fast travel riktigt än, det är inte direkt något som innebär en dålig upplevelse men jag hoppas att vissa saker går att undvika i fortsättningen. Jag vet av erfarenhet att spel som tvingar mig till mycket dötid och att lägga mycket tid på att samla resurser blir tråkiga.

Jag förstår att de vill att spelare ska njuta av alla detaljer de har slitit med under nästan sju års tid, det måste dock finnas en balans mellan "Du kan skippa allt" och "Du måste göra allt". Som sagt är jag bara på kapitel två så jag ska varken säga bu eller bä om spelet riktigt än, det vore inte rättvist.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

@Zimpan: Japp, gjorde det tidigare men lyckades ändå aldrig, då jag förmodligen bara höll på med poor/good-djur.

Tråddemonen
Testpilot

@Witchfinder: Ah det stämmer nog

Medlem

En grej som jag tycker är extremt o-intuitiv är klädbytessektionen. Kan vara riktigt svårt att få med sig de kläder man faktiskt vill ha och att en outfit verkligen sparas. De minorna jag gick på var att jag trodde att jag på nåt sätt kunde ändra hur en förutbestämd outfit ser ut och sen spara resultatet. Och så tyckte jag alltid det liksom saknades nåt, tills jag fattade att man ser alla sina custom outfits om man går till nästa skärm till höger (blir lurad av att det står custom outfit längst upp på förstasidan, då tror man att det är det enda som finns). Jag vet inte om jag förstått det än dock, ibland är jag ute och rider och det visar sig att jag inte har några varma kläder, eller så har jag bara två outfits på hästen fastän klädbytessektionen varnade mig så himla illrött att jag redan hade tre outfits på hästen. Dessutom råkar man alltid "byta" till den outfit som man redan har när man är ute i världen. Vore ju bra om man kunde döpa om sina outfits.

Medlem

@Dannemannen99: Håller med. Blir jävligt irriterad. Har hänt mig flera gånger.

Avstängd

Ett tips till alla som vill ha pengar är att det finns en guldtacka inne i sheriffens kontor i den nedbrända staden. Sålde den för $500 på emerald ranch.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Och betala aldrig av din bounty, attackera någon i stället så sheriffen tar dig, det är billigare.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Någon som råkat ut för vildsvinsbakhåll? Fick känna på det igår.

Jag gick omkring i skogen och spårade rådjur. Kommer fram till ett timmerhus då jag plötsligt hör ett upphetsat grymtande bakom mig. Vänder mig om och då ser jag ett stort vildsvin som brakar ut ur buskarna och dundrar rakt mot mig.

Hinner tänka "oj, rabies?", sedan blir jag rammad och flyger flera meter, rätt in i timmerstugan.

Medan jag ligger manglad på marken och undrar vad tusan som händer så rusar vildsvinet vidare, fortfarande grymtandes och uppenbarligen väldigt upphetsat över det lyckade bakhållet.

Gen
Medlem

Stör mig mer och mer på oskärpan på PS4 Pro Vid större eldstrider är det svårt att se något alls på avstånd vilket gör att jag förlitar mig på hårkorset. Får därmed sällan in huvudskott.

Skrivet av breahl:

Och betala aldrig av din bounty, attackera någon i stället så sheriffen tar dig, det är billigare.

Hamnade i Valentine utan häst (den var kvar i lägret) och var illa tvungen att sno en häst för att överhuvudtaget ta mig någonstans vilket naturligtvis gav mig Wanted status och fick då en bounty på mig på $10 i stan. Efter att ha klarat av ett quest i närheten så var jag återigen i Valentine och ville ta mig hem men det är svinlångt att gå så jag fick återigen sno en häst i likförbannat var det någon som såg det vilket återigen gav mig Wanted status (denna gången med bounty på 40$). Lite senare dök det upp bounty hunters som sköt ned mig på några sekunder vilket gjorde att jag dessutom tappade pengar. När jag vaknade var Bounty fortfarande aktivt!! Varför försvinner det inte när man dör? Till sist orkade jag inte längre och betalade 40$...men nu vet jag att det är bättre att bra valsa in hos Sheriffen och bli tagen?

Avstängd
Skrivet av Gen:

Stör mig mer och mer på oskärpan på PS4 Pro Vid större eldstrider är det svårt att se något alls på avstånd vilket gör att jag förlitar mig på hårkorset. Får därmed sällan in huvudskott.

Hamnade i Valentine utan häst (den var kvar i lägret) och var illa tvungen att sno en häst för att överhuvudtaget ta mig någonstans vilket naturligtvis gav mig Wanted status och fick då en bounty på mig på $10 i stan. Efter att ha klarat av ett quest i närheten så var jag återigen i Valentine och ville ta mig hem men det är svinlångt att gå så jag fick återigen sno en häst i likförbannat var det någon som såg det vilket återigen gav mig Wanted status (denna gången med bounty på 40$). Lite senare dök det upp bounty hunters som sköt ned mig på några sekunder vilket gjorde att jag dessutom tappade pengar. När jag vaknade var Bounty fortfarande aktivt!! Varför försvinner det inte när man dör? Till sist orkade jag inte längre och betalade 40$...men nu vet jag att det är bättre att bra valsa in hos Sheriffen och bli tagen?

Ja hoppa på valfri person på gatan i valentine så sheriffen kommer ut, jag brukar göra det vid hans kontor. Sen trycker du L2 och triangeln för att ge upp. Så får du sitta inne ett tag och tappar ingenting.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Radwick:

Finns det någon fördel med att "duel wield'a"? Mer skott innan omladdning men längre omladdning?

Jao fördelen är väl att du dubblar rate of fire. Nackdelen är som du säger att du dubblar reload time. Men jag har inte gjort några tester.

Fortfarande förbryllad över varför jag har en Worn Cattleman Revolver i mitt weapon wheel. Vill bli av med skiten.

Tråddemonen
Testpilot

@powerbuoy: Det stämmer, dock upplever jag det som att man siktar sämre också om man bestämmer sig för att köra med dubbla pikadoller.

Avstängd

Vet ni hur man blir av med bounty dead or alive? Jag försökte rida till blackwater och göra mitt trick så sheriffen tog mig men tog mig inte ens in i staden.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vet ni hur man blir av med bounty dead or alive? Jag försökte rida till blackwater och göra mitt trick så sheriffen tog mig men tog mig inte ens in i staden.

Dead or Alive tycks vara knuten till dina quest etc. Så den i blackwater har du eftersom spelet börjar med att fly från blackwater. Du kan alltså inte köpa dig fri från denna typen. Vet dock inte om den automatiskt försvinner med quest och annat under spelets gång. Du får söka på google efter mer info.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Jao fördelen är väl att du dubblar rate of fire. Nackdelen är som du säger att du dubblar reload time. Men jag har inte gjort några tester.

Fortfarande förbryllad över varför jag har en Worn Cattleman Revolver i mitt weapon wheel. Vill bli av med skiten.

Tryck swap när du har vapnet framme och du hittar någon annan pickadoll på marken? (Sett ikonen dyka upp på en Let's play)

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Jao fördelen är väl att du dubblar rate of fire. Nackdelen är som du säger att du dubblar reload time. Men jag har inte gjort några tester.

Fortfarande förbryllad över varför jag har en Worn Cattleman Revolver i mitt weapon wheel. Vill bli av med skiten.

Det är klart störande att man inte kan slänga bort vapen, man måste byta mot ett annat eller låta en alligator bita en i armen så man tappar det (läste på ett annat forum).
Förstår att man inte kan sälja vapen då det skulle bli obalans i ekonomin men slänga vapen man har på marken borde liksom gå...

Medlem
Skrivet av breahl:

Och betala aldrig av din bounty, attackera någon i stället så sheriffen tar dig, det är billigare.

Får prova det. När jag skulle göra ett uppdrag fick jag $300 i bounty ! Tog reload på den haha. Antar jag missade ta på mig bandanan.

Skägg.
10 Chambers

Tänk på att börja märka upp könsliga detaljer med [spoiler] [/spoiler].


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tänk på att börja märka upp könsliga detaljer med [spoiler] [/spoiler].

Menade du för framtida inlägg eller är det något som avslöjade för mycket ?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tänk på att börja märka upp könsliga detaljer med [spoiler] [/spoiler].

Könsliga detaljer ska man undvika att lägga upp på fz i allmänhet tycker jag

Skriv svar