In game-valutan i Battlefield V kommer inte att kunna köpas från start

Robot
In game-valutan i Battlefield V kommer inte att kunna köpas från start

Ledsen att behöva göra dig besviken...

#battlefield, #battlefield-v, #dice


Medlem

Troligen en vecka efter launch så kommer man köpa det

Sen sägs det ju inte om man kan köpa "Company Coins" för IRL valuta, bara att man kan använda Premium valuta för att köpa cosmetics

Det här är dock EA vi pratar om, du kommer garanterat kunna köpa "Company Coins"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Sånt här tycker jag riktigt illa om.
Om.man nu ska vinna uppgraderingar och skit kan det inte vara som tidigare bf2 eller bf3 osv.
Hålla på blanda in valutor och skit.
Sätt en prislapp på det rosa kaninskinnet ist som ska förstöra ww2 inlevelsen.
Nej detta ör ett spel man skippar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Dåliga idéer som inte kommer locka fler att köpa det tyvärr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Geeks Gaming
Skrivet av Molotov:

Sånt här tycker jag riktigt illa om.
Om.man nu ska vinna uppgraderingar och skit kan det inte vara som tidigare bf2 eller bf3 osv.
Hålla på blanda in valutor och skit.
Sätt en prislapp på det rosa kaninskinnet ist som ska förstöra ww2 inlevelsen.
Nej detta ör ett spel man skippar

Detta är för folk ville ha de. Ingen ville ju ha premium pass. På så här sätt får vi all DLC gratis.
Tycker det är bra att man själv kan välja vad man ska låsa upp istället för att behöva grinda förbi massa annat skräp.
Dom har många gånger nu sagt att det kommer inte vara massa såna skins överhuvudtaget. Sluta hitta på saker.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Detta är för folk ville ha de. Ingen ville ju ha premium pass. På så här sätt får vi all DLC gratis.
Tycker det är bra att man själv kan välja vad man ska låsa upp istället för att behöva grinda förbi massa annat skräp.
Dom har många gånger nu sagt att det kommer inte vara massa såna skins överhuvudtaget. Sluta hitta på saker.

Det känns bara så "mobilspel stil"
Guld mynt och diamanter
Nej tummen ner för min del

Gickballdeles utmärkt med "betal dlc" i bf2 otroligt hur man misslyckas nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Varenda gång jag ser något som inför sin egen valuta så tänker jag på Dave Chapelles och disney dollars x)

Skrivet av Jinxswe:

Detta är för folk ville ha de. Ingen ville ju ha premium pass. På så här sätt får vi all DLC gratis.
Tycker det är bra att man själv kan välja vad man ska låsa upp istället för att behöva grinda förbi massa annat skräp.
Dom har många gånger nu sagt att det kommer inte vara massa såna skins överhuvudtaget. Sluta hitta på saker.

Tja det är också ett sätt att lösa ett problem som spelindustrin själva skapat.

Prisa gudarna! Istället för pest får vi nu kolera. Hurra!

Nä. Allt det här är bara fånigt. Nu får de fan bestämma sig. Antingen betalar vi 600kr spel där allt ingår och håller i mer än 1år innan eventuella expansion läggs till. Eller så bara släpp fasaden och gör det till ett free2play lir liknande Warframe. Nu försöker de dubbeldippa (nsfw) och ta konsumenten både fram- och bakifrån.

Medlem

Jag tycker det låter ok än så länge. Dom splittar inte upp communityt som tidigare. Dom kommer mata spelet med nytt content lång tid framöver för att andra jeppar ska sitta och köpa skins. In-game valutan struntar jag blankt i och får det jag får genom att spela. Om spelet är en bråkdel av vad betan gav sken om så kommer det bli ett kul spel med bra känsla. Värt 450 spänn på G2play kan jag tycka.

Medlem

@Molotov:

För att spelarna har sagt en längre tid dom vile inte ha DLC med kartor, spelarna har också sagt dom vill ha mera saker efter launch när dom släpper spel. Det är inte grattis att skapa spel.

Du väljer vilken vapen du vill låsa up när du har nåt lvl x.
Det du köper med riktiga pengar är skins. (bättre än Overwatch systemet).

Medlem
Skrivet av aT1C:

@Molotov:

För att spelarna har sagt en längre tid dom vile inte ha DLC med kartor, spelarna har också sagt dom vill ha mera saker efter launch när dom släpper spel. Det är inte grattis att skapa spel.

Du väljer vilken vapen du vill låsa up när du har nåt lvl x.
Det du köper med riktiga pengar är skins. (bättre än Overwatch systemet).

Trodde att allt i Overwatch var Skins, Sprays, Emotes
Inget som förstör gameplay
eller har jag fel

Vi har heller inte fått höra från EA på vilket sätt vi kommer kunna köpa dessa Skins i BF5
Kommer det finnas en marketplace där du kan välja exakt vilket skin du vill ha, eller kommer det komma i lootboxes.
Vi har inte heller fått veta hur mycket allt kommer kosta, vilken farm kommer det bli för icke premium valutan.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det framgår väldigt tydligt i artikeln att Company Coin fås genom att spela, denna valuta används för alla uppgraderingar, vapen och andra kosmetiska saker. Battlefield currency köper du för riktiga pengar och detta går endast att använda till kosmetiska saker.

Det är ju fantastiskt att det släpps DLC som inte kostar något och att det finns möjlighet att köpa kosmetiska saker för de som vill göra det. Jag förstår verkligen inte allt gnäll hela tiden, det klagas och lipas bara för sakens skull. Om någon vill köpa ett rosa skin så får de gärna göra det om det innebär att jag får DLC gratis.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Bojkotta skiten! Köp inte spelet. Bf har blivit som FiFA.,massa dlcs.

Spara pengar och köp BF VI istället som släpps 2019, den kommer vara så mycket bättre.

Nee spara pengarna, köp nåt annat istället, stödj ett företag som vill "göra bra spel"


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Trodde att allt i Overwatch var Skins, Sprays, Emotes
Inget som förstör gameplay
eller har jag fel

Vi har heller inte fått höra från EA på vilket sätt vi kommer kunna köpa dessa Skins i BF5
Kommer det finnas en marketplace där du kan välja exakt vilket skin du vill ha, eller kommer det komma i lootboxes.
Vi har inte heller fått veta hur mycket allt kommer kosta, vilken farm kommer det bli för icke premium valutan.

Finns inga lott boxes du kommer få köpa det du ser direct, inge random saker.

Vad är det som förstör gameplay?
All du köper i BFV kommer vara skins för riktiga pengar.

Medlem
Skrivet av cybo:

Bojkotta skiten! Köp inte spelet. Bf har blivit som FiFA.,massa dlcs.

Spara pengar och köp BF VI istället som släpps 2019, den kommer vara så mycket bättre.

Nee spara pengarna, köp nåt annat istället, stödj ett företag som vill "göra bra spel"

och vad för DLC är det?

Medlem
Skrivet av cybo:

Bojkotta skiten! Köp inte spelet. Bf har blivit som FiFA.,massa dlcs.

Spara pengar och köp BF VI istället som släpps 2019, den kommer vara så mycket bättre.

Nee spara pengarna, köp nåt annat istället, stödj ett företag som vill "göra bra spel"

Haha! Många som vill klanka ner på ea/dice nu, men det här va nog ett av de sämre försöken. Mycket ”underhållande” dock

Medlem

Skönt att det bara är för kosmetiska föremål iaf. Det har jag ingenting emot

Inaktiv
Skrivet av cybo:

Bojkotta skiten! Köp inte spelet. Bf har blivit som FiFA.,massa dlcs.

Spara pengar och köp BF VI istället som släpps 2019, den kommer vara så mycket bättre.

Nee spara pengarna, köp nåt annat istället, stödj ett företag som vill "göra bra spel"

Vad jiddrar du om? Jag är inte sugen på bf5 men du verkar ju inte ha någon som helst koll.

Vilka dlc betalar man för som konsument?

Medlem

Det här låter ju riktigt bra. Det finns en valuta för köp av kosmetiska saker. Vilket jag skiter fullständigt i. Sen finns det en valuta för uppgraderingar, vapen mm och den går inte att köpa för riktiga pengar utan det gäller att spela sig till den. Det är en av sakerna jag verkligen saknade i bf1. Scraps kändes helt meningslöst just för att det bara gav kosmetiska saker. Bra jobbat dice, säger jag!

Medlem
Skrivet av cybo:

Bojkotta skiten! Köp inte spelet. Bf har blivit som FiFA.,massa dlcs.

Spara pengar och köp BF VI istället som släpps 2019, den kommer vara så mycket bättre.

Nee spara pengarna, köp nåt annat istället, stödj ett företag som vill "göra bra spel"

Ok, inget av det där hänger ihop
Vilka DLC kan man köpa till FIFA? Vilka DLC kan man köpa till BFV?

BFVI 2019? BF Spelen släpps med minst 2 års mellanrum så nästa BF spel kommer isf släppas runt 2021-2022.
Som jag ser det så är det nu man ska köpa ett BF spel för att visa EA/Dice att dem är på väg i rätt riktning med att ta bort betalda DLC och kartor. Visst är det roligt att hacka ner på EA och deras affärsmodeller men jag tycker att det är minst lika viktigt att bekräfta för dem när dem faktiskt gör något rätt.

Att ta bort Premium,ta bort "RBD" från vapen, lägga till mer skill-baserat gameplay med mindre indirekta vapen (mortars, radiostyrda flygplan m.m) är bland dem bästa saker som hänt BF serien. Ska man köpa nått BF spel så är det nog detta.

Medlem

Viktigt tycker jag också är att förtälja varför de kommer att vänta med premium valutan:

"Battlefield Currency will not be available at launch. We want players to get hands-on experience with their Company, the progression system, and earning Company Coin before introducing premium currency."

Låter mycket rimligt och förståndigt tycker jag. För övrigt har jag personligen inga problem med premiumvaluta (speciellt om det bara är kosmetiskt). Gillar också att vanlig valuta som man kan låsa upp vapen och vapenförändringar, då känner jag att jag har något att sträva mot vilket motiverar mig mer att spela.

Skönt när man läser tråden och kollar upvotes att det är många som tänker i ungefär samma riktning och inte har något emot detta.

Medlem

Så länge de ger ut DLC gratis och helt separerar valutan man använder till uppgraderingar av vapen och den man köper skins för (ej lootlådor) så är det lugnt för mig. Då kan jag själv strunta helt i det kosmetiska.

Så länge uppgraderingarna man köper även ger nackdelar på vapnen, så det inte blir att de som spelat mer har BÄTTRE vapen än nykomlingarna. då är det fubar på riktigt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Battlefield serien känns ju uppenbart avdankad vid det här laget, kanske dags att tänka lite nytt och inte bara på hur man ska trycka in microtransactions i spelet utan att folk lackar ur för mycket.

Medlem

Patologiska lögnare som EA kan man knappast lita på.

Ett par exempel:
- Vi kommer aldrig att släppa dlc för pengar.
Ja det vet vi hur det gick med den saken.
- PC first!
Två veckor efter släpp, när alla såg hur spelet var så erkände de att de satsat på konsollversionerna.

Nu påstår de:
- Endast kosmetiska förbättringar för riktiga pengar.
Hur trovärdigt är det? Inte alls skulle jag vilja påstå. Skulle EA inte köra pay-to-win när de väl lagt in valuta i spelet? Dröm vidare.

Medlem
Skrivet av cybo:

Bojkotta skiten! Köp inte spelet. Bf har blivit som FiFA.,massa dlcs.

Spara pengar och köp BF VI istället som släpps 2019, den kommer vara så mycket bättre.

Nee spara pengarna, köp nåt annat istället, stödj ett företag som vill "göra bra spel"

lool...
BF4:Release date – 31 October 2013
BF1:Release date – 21 October 2016
BFV:Release date – 20 November 2018
BFVI:Release date – 21 October 2019.....naaah

Medlem

Så länge spelet har free DLC och spelet inte är p2w spelar ingame valuta för mig ingen roll alls.


signatur

AYY LMAO

1
Skriv svar