86 miljoner skeppade PS4-konsoler, kan ha passerat Playstation 3

Robot
86 miljoner skeppade PS4-konsoler, kan ha passerat Playstation 3

2018-aktuella giganterna God of War och Spider-Man har förstås hjälpt till.

#playstation-4, #sony


Medlem

Har varit en pc-fanboy ända sedan jag började spela spel men det var tack vare nya God of War och Spider-Man som jag bestämde mig för att köpa ett ps4 förra vintern... aldrig varit en konsolspelare men både God of War och Spider-Man verkade så jäkla bra att jag inte kunde hålla mig från att köpa ett ps4.

Plus att jag redan var sugen på att köpa ett tack vare Horizon Zero Dawn och The Uncharted spelen. Nu föredrar jag faktiskt att spela spel på min 4k tv och ps4.

Medlem

Det är rätt otroligt att PS4 cirka fem år efter den släpptes säljer mer än Nintendo Switch gör i början sitt andra år och då benämns Switch vara en enorm succé. Då får man lite perspektiv på hur bra det går.

Medlem

Bra att exklusiva spel säljer. Hoppas på att det blir fler exklusiva spel mellan Ps4, Switch, Xbox one och PC så att spelarna blir tvungna att köpa alla dessa konsoler om de vill spela något. Bra jobbat Sony 👍


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är rätt otroligt att PS4 cirka fem år efter den släpptes säljer mer än Nintendo Switch gör i början sitt andra år och då benämns Switch vara en enorm succé. Då får man lite perspektiv på hur bra det går.

Switch säljer väldigt bra med tanke på hur WiiU gick...med det sagt så ja Ps4 säljer bra.

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

Bra att exklusiva spel säljer. Hoppas på att det blir fler exklusiva spel mellan Ps4, Switch, Xbox one och PC så att spelarna blir tvungna att köpa alla dessa konsoler om de vill spela något. Bra jobbat Sony 👍

Dåligt att spel är exklusiva, säger jag. Men å andra sidan finns det otroligt mycket fler exklusiva spel till PC än till alla konsoller sammantaget. Dumt är det, hur som helst. Allt ska finnas till PC i första hand, då det är den ultimata plattformen.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Bra att exklusiva spel säljer. Hoppas på att det blir fler exklusiva spel mellan Ps4, Switch, Xbox one och PC så att spelarna blir tvungna att köpa alla dessa konsoler om de vill spela något. Bra jobbat Sony 👍

Varför är det bra? Blir ju bara massa extra elektronik som ska tillverkas bara för att folk ska kunna spela spel som är uppdelade på olika plattformar.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Riktigt kul för Sony!
Undrar hur fördelningen Slim/Pro ser ut. Skulle gärna ha en Pro, men behöver en ny TV för det tänker jag.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd
Skrivet av Grukk:

Riktigt kul för Sony!
Undrar hur fördelningen Slim/Pro ser ut. Skulle gärna ha en Pro, men behöver en ny TV för det tänker jag.

Ja exakt samma här, var tänkt att köpa en pro men insåg att det var lönlöst så länge man inte har rätt tv. Så blev för dyrt helt enkelt! Dessutom är väl inte nästa generations konsoler allt för långt borta.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Wamp:

Har varit en pc-fanboy ända sedan jag började spela spel men det var tack vare nya God of War och Spider-Man som jag bestämde mig för att köpa ett ps4 förra vintern... aldrig varit en konsolspelare men både God of War och Spider-Man verkade så jäkla bra att jag inte kunde hålla mig från att köpa ett ps4.

Plus att jag redan var sugen på att köpa ett tack vare Horizon Zero Dawn och The Uncharted spelen. Nu föredrar jag faktiskt att spela spel på min 4k tv och ps4.

Jo jag har alltid varit PC-spelare tills 2014 då jag köpte min PS4. På något sätt är det skönare att sätta sig i soffan under en filt och starta ett bra spel på PS4:an.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Skaffar nog en begagnad lagom till ps4 för de få exlusiva spel som lockar. Skaffade nyligen en PS3 och uncarted är faktiskt lite kul. Men kommer inte köpa en PS4 med dagens pris för uncarted 4 och god of war.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

2018-aktuella giganterna God of War och Spider-Man har förstås hjälpt till.

#playstation-4, #sony


Tja, om man ska titta på dom största storsäljarna till just PS4 skulle jag nog säga att GTA V, Call of Duty samt Fifa-spelen hjälpt till mer.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

@jOnÄTÄn:

aj då, varför köpte du en ps3 när du har typ alla spelen på ps3 till 4an med remaster edition ? 3an är värdelös i grafik efter man spelat 4an. Går inte att gå tillbaka för min del. Gör ont i ögonen faktiskt. Sen kostar ju en slim modell runt 2000kr på olika reor. Längtar som fan till Days Gone i april. Jag vill haa det nu nu man är ju som en lite pojke som väntar på en julklapp under granen

Medlem
Skrivet av submariner:

@jOnÄTÄn:

aj då, varför köpte du en ps3 när du har typ alla spelen på ps3 till 4an med remaster edition ? 3an är värdelös i grafik efter man spelat 4an. Går inte att gå tillbaka för min del. Gör ont i ögonen faktiskt. Sen kostar ju en slim modell runt 2000kr på olika reor. Längtar som fan till Days Gone i april. Jag vill haa det nu nu man är ju som en lite pojke som väntar på en julklapp under granen

Att jag fick den gratis är en faktor som spelar in. Sedan är jag inte så kräsen spelar ofta äldre xbox 360 spel på min xbox one. Vill jag spela spel med bra grafik kör jag det på mina datorer. Så en ps4 har inte så mycket att komma med när det kommer till grafik jämfört med vad jag får på mina datorer.
Ps4 kan vänta till de ges bort gratis kan inte påstå att jag har brist på spel som väntar på att köras igenom som det är. 😉

1
Skriv svar