Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Ambassadör
Xbox

@breahl: Ja vill man ha större inventory så är det värt det! Det krävs dock en hel del olika sorters perfect skins/pelts för de olika uppgraderingarna så det är en hel del jakt inblandat. Har bara skrapat på ytan där själv.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Ja vill man ha större inventory så är det värt det! Det krävs dock en hel del olika sorters perfect skins/pelts för de olika uppgraderingarna så det är en hel del jakt inblandat. Har bara skrapat på ytan där själv.

Känns som att man kan spela igenom detta spel utan större inventory och när det krävs så många perfect så känns det inte värt.


signatur

PS5 och inget annat.

Lite OT men jag såg herrarna i ”Fräcka Fredag” sitta med en RDR2 röd emalj mugg och sippa kaffe. Vad jag fattat är denna en del av ett presskit som vi dödliga inte får tag på såklart, men äre någon som vet om man kan eller kommer kunna köpa denna mugg själv?

Avstängd

Som många uppmärksammat i denna tråd så blir jag lite arg på en sak med. Det där att man ska ta sig tillbaka till lägret när man hittat ett par perfect skin och kött. Vad som helst kan hända på vägen dit och jag kom mitt in i ett rån när några höll på att råna en vagn och dom sköt mot mig såklart. Men snabb som jag var så kom jag undan, jag orkade inte ens bry mig om att stanna och försöka skjuta ner dessa. Brukar i 10 fall av 10 sluta med att jag dör.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Wanted

En sak jag inte riktigt förstår och retar mej på! det kommer nå'n nisse och skjuter på mej, jag skjuter så klart tillbaka och tar död på honom, sedan blir JAG "wanted", och jag är inte wanted innan??! Weird!!!

Medlem

Älskar spelet så här långt, ca 10h in. Men herregud vad känsliga alla är! Råkar man nudda någon fotgängare när man rider in i tex Valentine får man sheriffen efter sig. Får dom gärna fixa till..

Vill spela poker. När, var hur?

Avstängd
Skrivet av Leffe76:

Älskar spelet så här långt, ca 10h in. Men herregud vad känsliga alla är! Råkar man nudda någon fotgängare när man rider in i tex Valentine får man sheriffen efter sig. Får dom gärna fixa till..

Vill spela poker. När, var hur?

Ja håller med, livsfarligt att rida in i folk, vet inte hur många gånger jag krockat med andra hästar med folk på. Dom börjar skjuta såklart och då måste man skjuta ner dom.

Poker kan spelas på saloonen i valentine.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av JimiSwede:

En sak jag inte riktigt förstår och retar mej på! det kommer nå'n nisse och skjuter på mej, jag skjuter så klart tillbaka och tar död på honom, sedan blir JAG "wanted", och jag är inte wanted innan??! Weird!!!

Tycker också detta är ett problem, men min kollega tycker inte det. Han tycker snarare det är verklighetstroget då du inte fick skjuta ner folk hur som helst i Vilda Västern oavsett om det var bråk eller ej. Jag håller dock inte med, tycker det är irriterande som fan.

Skrivet av Leffe76:

Älskar spelet så här långt, ca 10h in. Men herregud vad känsliga alla är! Råkar man nudda någon fotgängare när man rider in i tex Valentine får man sheriffen efter sig. Får dom gärna fixa till..

Vill spela poker. När, var hur?

Du måste låsa upp poker genom att göra första uppdraget för Reverend Swanson. Uppdraget heter Who is Not Without Sin.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@ClockWise: Ska testa att lasta på random-hästar, bra tips!

Inventoryt för kött och allt annat får man uppgradera sina väskor för att utöka. Pearson i campet can crafta en del om man uppgraderar hans tross med leatherworking. Man måste dock sen ha diverse olika perfect skins för att crafta de olika grejerna.

Du får gärna återkomma med ifall det fungerade eller ej. Jag har dessvärre bara nån timme eller två varannan dag att spela så inte hunnit testa ännu. Tänkte testa sno en wagon och se ifall det går att lasta på den

Avstängd

Jag blir lite förbannad över att gubben inte ens kan gå uppför en del lätta sluttningar utan halkar och ramlar ner.

Fast kan hända att jag spelat för mycket Assassins Creed där den man spelar tar sig upp överallt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Tycker också detta är ett problem, men min kollega tycker inte det. Han tycker snarare det är verklighetstroget då du inte fick skjuta ner folk hur som helst i Vilda Västern oavsett om det var bråk eller ej. Jag håller dock inte med, tycker det är irriterande som fan.

Du måste låsa upp poker genom att göra första uppdraget för Reverend Swanson. Uppdraget heter Who is Not Without Sin.

Tack! Har inte gjort så många uppdrag än, rider mest runt på min tjocka ardennerhäst och har det bra.

Tråddemonen
Testpilot

Klart bästa missionet hitils är ju "LENNY!? Have you seen mah friend?!"

Medlem
Skrivet av JimiSwede:

En sak jag inte riktigt förstår och retar mej på! det kommer nå'n nisse och skjuter på mej, jag skjuter så klart tillbaka och tar död på honom, sedan blir JAG "wanted", och jag är inte wanted innan??! Weird!!!

Det är drygt ja, men om du drar därifrån fort som fan så kommer inte du får någon bounty.

Skrivet av Leffe76:

Älskar spelet så här långt, ca 10h in. Men herregud vad känsliga alla är! Råkar man nudda någon fotgängare när man rider in i tex Valentine får man sheriffen efter sig. Får dom gärna fixa till..

Vill spela poker. När, var hur?

Tror att man lite för lätt rider för "hårt" genom en byggd, du ska egentligen bara gå med hästen (kan inte alla häst-begrepp). Men de kommer att känna igen dig, är du bråkig så kommer de inte vilja bråka med dig nästa gång de ser dig, det känns som det i alla fall.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Klart bästa missionet hitils är ju "LENNY!? Have you seen mah friend?!"

Ja definitivt jag bara skrattade och ville ha mer. 😂

Medlem

En viktig sak med Wanted-systemet är att det inte alltid resulterar i en bounty eller fängelse. Wanted-ikonen tänds när du gör något, men efter att polisen utrett kan det få mindre konsekvenser. Jag har vid ett par tillfällen råkat rida på folk i Saint Denis. Då blir man Wanted därför att lagen vill utreda. Eftersom det tydligen anses ofint, men inte olagligt att rida på folk kommer polisen och säger något i stil med "I think its best if you move along now!". Rider man därifrån så släcks Wanted-symbolen och händelsen är glömd. Så slit inte fram pickadollen och börja skjuta så fort ni är Wanted för något litet. Det behöver inte ge en bounty.

Wanted-symbolen tänds ju också när polisen vet att något hänt, men inte nödvändigtvis vem som gjort det. Då står det ju ofta Wanted med "Investigating" under. Rider man därifrån då så får de aldrig reda på att det var du som gjorde det.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag blir lite förbannad över att gubben inte ens kan gå uppför en del lätta sluttningar utan halkar och ramlar ner.

Fast kan hända att jag spelat för mycket Assassins Creed där den man spelar tar sig upp överallt.

Han har en väldigt lunkande, hjulbent gångstil. Efter att ha ridit mycket troligen. Jag tänker att vore det jag i vissa sluttningar hade det nog hänt samma sak. För att öka stamina är det bra att springa längre sträckor. Både för honom och mig. 😜

Tråddemonen
Testpilot

@Över45: Haha ja, jag börja fnissa när han ska springa därifrån också och skriker hej vilt

Avstängd
Skrivet av Över45:

Han har en väldigt lunkande, hjulbent gångstil. Efter att ha ridit mycket troligen. Jag tänker att vore det jag i vissa sluttningar hade det nog hänt samma sak. För att öka stamina är det bra att springa längre sträckor. Både för honom och mig. 😜

Jo har märkt att stamin ökas ibland. Man kanske skulle få honom att jogga ett par kilometer per dag?


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Arthurs vikt påverkar hans uthållighet. Dvs om han är fet så tål har med stryk men orkar röra sig mindre. Är han undernärd så kan han röra mig snabbare men tål mindre stryk. Så det finns en balans mellan dem två och arthurs hälsa.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Arthurs vikt påverkar hans uthållighet. Dvs om han är fet så tål har med stryk men orkar röra sig mindre. Är han undernärd så kan han röra mig snabbare men tål mindre stryk. Så det finns en balans mellan dem två och arthurs hälsa.

Jag tycker det är svårt att hålla vikten uppe. Äter nästan alltid så jag har fulla cores, men är ständigt underweight enligt statistiken. Inte för att det påverkar spelet i nån större utsträckning, men jag undrar hur mycket man måste äta för att bli tjock.

Medlem

@Bennii: Det undrar jag också, när folk i lägret började tjata om Arthurs dåliga matvanor så började jag äta oftare, men han har bara gått upp lite känns det som. I kap4 så hittar jag ingenstans i lägret där han kan äta heller så jag måste rida iväg för att slå upp ett läger för att Arthur ska få mat osv... Sedan framstår det lite som att han äter under tiden han sover också, det är ju bra. <_<

Är det fler som blir hungrig på riktigt när han äter i spelet? Jag blir det ibland

Ambassadör
Xbox

@Zontos: Haha ja. Man kan också beställa mat på saloons upptäckte jag, de har en meny i baren. Rida in i stan, stövla in på saloonen, beställa en dagens lunch och en whiskey. Detta spel...


signatur

Jump in.

Medlem

Nu 20 timmar in, upptäckt 50% av kartan och är på kapitel 2. Jag tycker att min häst är riktigt korkad, rider in i saker hela tiden. Sen när en varg kommer blir den skit skraj och jag ramlar av o dör. Jag klappar hästen, matar och borstar den men bond-leveln går aldrig upp? Hur får man upp den?

Medlem

Perfect skins är ju lätt. Studera djuret med kikare och står det ”prefered weapon is rifle” ja då kan du skjuta vart som helst på djuret utan att förstöra skinnet. Om du använder prefered weapon.

Medlem

En fråga. Rånade ett tåg och "polisen" dök upp. Det kom tillslut så många att jag tänkte sticka så hoppade av tåget. Några sekunder senare blir skärmen svart och jag befinner mig plötsligt i mitt camp men alla vapen är borta ! Även på hästen. Som tur var hade jag sparat precis innan jag råna tåget.

Antar att detta är en bugg eller hände det något som jag inte fattade ?

Tråddemonen
Testpilot

@Bennii: Haha vet ej, min Arthur är också underviktig

Ambassadör
Xbox

@Jokobib_Bob: Hm ja hästar är lättskrämda och lite puckade irl också Bond-leveln ska gå upp av att göra precis som du beskriver dock, jag har maxat ett par hästar på så vis så du är rätt ute.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

En fråga. Rånade ett tåg och "polisen" dök upp. Det kom tillslut så många att jag tänkte sticka så hoppade av tåget. Några sekunder senare blir skärmen svart och jag befinner mig plötsligt i mitt camp men alla vapen är borta ! Även på hästen. Som tur var hade jag sparat precis innan jag råna tåget.

Antar att detta är en bugg eller hände det något som jag inte fattade ?

Nåt liknande hände mig när det blev lite "diskussioner" vid en lootning. Undrade också vad som hände, stod något om att jag var nära campet innan men hann inte riktigt uppfatta vad som hände. Dock tror jag inte mina vapen var borta.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

@Mortaigne: Tack. Får väl bara ha lite tålamod.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Zontos: Haha ja. Man kan också beställa mat på saloons upptäckte jag, de har en meny i baren. Rida in i stan, stövla in på saloonen, beställa en dagens lunch och en whiskey. Detta spel...

Japp det har jag gjort också, råkade knuffa omkull en gäst när jag skulle beställa mat och fan vad folk stirrade på Arthur efter det, det var i Saint Denis, sedan valde jag att prata vänligt med massa folk bara.

Skrivet av Jokobib_Bob:

Nu 20 timmar in, upptäckt 50% av kartan och är på kapitel 2. Jag tycker att min häst är riktigt korkad, rider in i saker hela tiden. Sen när en varg kommer blir den skit skraj och jag ramlar av o dör. Jag klappar hästen, matar och borstar den men bond-leveln går aldrig upp? Hur får man upp den?

Du kan också köpa bättre hästar senare i spelet, tror även din relation med hästen spelar roll, matar du den, klappar den och inte slår den så kanske den även litar mer på dig när du rider.

Skriv svar