Pete Hines ber om ursäkt för Fallout 76-strulet

Robot
Pete Hines ber om ursäkt för Fallout 76-strulet

"It's not going to be the last bump on the road."

#beta, #bug, #fallout-76, #issues


Medlem

"it's not going to be the last bump on the road."

Lugnt, är ju bara beta. Men utgår ju ifrån som konsument att man får en färdig produkt när spelet väl släpps den 14 november.

MEG
Medlem

Alla tror jag förväntar sig buggar i en Beta men att den raderar spelet...HAHAHAAHAHHA bara Bethesda som lyckas med något sådant. Men då är de också i framkant när det gäller buggiga spel


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem

Hoppas någon har filmat en spelare som upptäcker buggen, vilken min när han/hon förstår att hen måste tanka hem Betan igen


signatur

Death is only the beginning

Testpilot

O jag läste nyss rykten om att även Fallout 76's fysik är knuten till FPS .. *suckar djupt*

Hoppas det bara är ett rykte.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

O jag läste nyss rykten om att även Fallout 76's fysik är knuten till FPS .. *suckar djupt*

Hoppas det bara är ett rykte.

Är väl samma motor som tidigare spel så det är väl inget överraskande?

Medlem
Skrivet av Harakiri:

O jag läste nyss rykten om att även Fallout 76's fysik är knuten till FPS .. *suckar djupt*

Hoppas det bara är ett rykte.

https://www.youtube.com/watch?v=r4EHjFkVw-s

Moderator | Testpilot
Skrivet av MEG:

Alla tror jag förväntar sig buggar i en Beta men att den raderar spelet...HAHAHAAHAHHA bara Bethesda som lyckas med något sådant. Men då är de också i framkant när det gäller buggiga spel

Då är ju det nya Undertale-aktiga spelet nästan värre. Den raderar allt som finns i samma mapp som spelet om du avinstallera det. Lägger du den bara direkt på D: eller C: så är det lugnt, men lägger du den i en spelmapp så är det morsning och goodbye.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

eld
Medlem
Skrivet av kaealy:

Är väl samma motor som tidigare spel så det är väl inget överraskande?

Nej, men ingen trodde att bethesda skulle förbise det problemet i ett multiplayer spel.

De har antagligen inte sett det som ett problem eftersom att konsollerna är låsta till under 60fps, och sedan glömt bort att de har en pc-version runt hörnet.

Alla kopplar felaktiga saker till bethesdas motor istället för inkompetens eller problematisk utveckling pga stora spel, saker som inte har att göra med motorn, men DETTA är en av de saker som har helt med motorn att göra, helt galet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Då är ju det nya Undertale-aktiga spelet nästan värre. Den raderar allt som finns i samma mapp som spelet om du avinstallera det. Lägger du den bara direkt på D: eller C: så är det lugnt, men lägger du den i en spelmapp så är det morsning och goodbye.

https://en.wikipedia.org/wiki/Myth_II:_Soulblighter#Uninstall...

Finns ju denna klassiker annars.

Medlem
Skrivet av eld:

Nej, men ingen trodde att bethesda skulle förbise det problemet i ett multiplayer spel.

De har antagligen inte sett det som ett problem eftersom att konsollerna är låsta till under 60fps, och sedan glömt bort att de har en pc-version runt hörnet.

Alltså, problemet har varit knutet till motorn sedan typ Morrowind. Även om den heter något annat idag, så är coren av motorn rätt mycket fortfarande baserad på den som används till Morrowind. Så nej, de har inte förbisett problemet eftersom de varit medvetna om det sedan 2002. Om du säger att de skiter i det så köper jag det, för jag tror helt på att de har så mycket förakt för sina kunder i allmänhet.

eld
Medlem
Skrivet av kaealy:

Alltså, problemet har varit knutet till motorn sedan typ Morrowind. Även om den heter något annat idag, så är coren av motorn rätt mycket fortfarande baserad på den som används till Morrowind. Så nej, de har inte förbisett problemet eftersom de varit medvetna om det sedan 2002. Om du säger att de skiter i det så köper jag det, för jag tror helt på att de har så mycket förakt för sina kunder i allmänhet.

att förbise betyder ju inte att de inte har skitit i det, det betyder att de varit så fokuserade på sina konsolversioner att de inte brytt sig om att fixa ett problem som inte hade varit ett problem, förutom det att de har en pc-version.

Jag sitter ju själv med en 165hz monitor och tvingas låsa framerate i deras spel, inget jag njutit av genom tiderna.

Deras fix kommer bestå av att de tvingar spelet till 60fps på alla sätt de kan på pc-versionen, de kommer inte fixa fysikmotorn.

Testpilot
Skrivet av eld:

Nej, men ingen trodde att bethesda skulle förbise det problemet i ett multiplayer spel.

De har antagligen inte sett det som ett problem eftersom att konsollerna är låsta till under 60fps, och sedan glömt bort att de har en pc-version runt hörnet.

Alla kopplar felaktiga saker till bethesdas motor istället för inkompetens eller problematisk utveckling pga stora spel, saker som inte har att göra med motorn, men DETTA är en av de saker som har helt med motorn att göra, helt galet.

Skrivet av kaealy:

Är väl samma motor som tidigare spel så det är väl inget överraskande?

Ååhhh , de flashar så mycket med att de uppgraderat motorn och sen missar de en sån här sak. Suck!

Medlem
Skrivet av eld:

att förbise betyder ju inte att de inte har skitit i det, det betyder att de varit så fokuserade på sina konsolversioner att de inte brytt sig om att fixa ett problem som inte hade varit ett problem, förutom det att de har en pc-version.

Eftersom problemet funnits i 16 år vid det här laget så är det rätt uppenbart att de skiter i det.

Medlem

Bethesda gör ju spel som innehåller mycket buggar. Fallout tre hade otaliga buggar och även andra spel som de har gjort. Synd att spelen alltid ska vara så här. Är väldigt skeptisk till om jag verkligen ska köpa fler spel som dom har gjort.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ååhhh , de flashar så mycket med att de uppgraderat motorn och sen missar de en sån här sak. Suck!

Måste ha varit skapligt blåögd om man trodde att de skulle göra om motorn från grunden för denna cash grab. Människor naivitet när det kommer till spelbranschen fortsätter att överraska.

Medlem

Bethesda är nog dom sämsta större utvecklare jag känner till när det kommer till problem med deras spel, tvivlar det "färdiga" spelat kommer fungera så mycket bättre än betan. Dom har förlitat sig för mycket på att moddare ska fixa deras spel i slutändan:P

Testpilot
Skrivet av kaealy:

Måste ha varit skapligt blåögd om man trodde att de skulle göra om motorn från grunden för denna cash grab. Människor naivitet när det kommer till spelbranschen fortsätter att överraska.

Hoppet är det sista som flyr kroppen. När tom Ubisoft kan fixa spelen så hade man iallafall lite hopp att de fixat uppenbara stora jäkla hål i deras gamla skruttmotor.

Som tur är jag inte blåögd nog att förbeställa detta

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Som tur är jag inte blåögd nog att förbeställa detta

Good on you, har personligen säkert lagt 1000+ timmar på Fallout serien genom tiderna. Men skulle aldrig falla mig in att köpa Fallout 76, ännu mindre förbeställa det. Tyckte att varningsklockorna har ringt i princip sedan de annonsera spelet.

Releasehästryttare

Till er som är tveksamma till detta fallout så kan ni kolla ut Encased som skall släppas tidigt nästa år.

MEG
Medlem
Skrivet av Devan:

Till er som är tveksamma till detta fallout så kan ni kolla ut Encased som skall släppas tidigt nästa år.

https://www.youtube.com/watch?v=o8cZjal5g-g

Intressant, ser mysigt ut iaf...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Spelen är ju åtminstone jävligt bra.

Medlem

Kanske köper det på en 80% rea 2020


signatur

Meep!

Gnällkuk

Såg det där med fps från JackFrags, humor. Har jäkligt svårt att se att andra än Fallout-fans kommer gilla detta. För mig som aldrig gillat serien ser det både ohyggligt tråkigt ut samt sjukt fult ut.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ett fullprisspel i early access är vad det är.

Medlem

@MEG: EVE-Online lyckades med en bugg som tog bort windows systemfiler om du inte hade installerat det på rätt hårddisk, det här hände efter många år ute ur beta. (det dödade din windows install helt)

Medlem

Jag är så besviken på hela grejen. Fallout är min favoritfranchise. Styrkan har varit single-player resan, den fantastiska resan, som nu försivnner. Det ersätts av någonting annat, absolut, men det kommer inte vara samma grej när det blir MP. Är besviken på att Bethesda går ut så hårt med ofärdigt material, att man går ut i förväg och förvarnar att produkten är i såpass dåligt skick är inte ett beteende värdigt en så stor serie. Dom tangerar ju EA på respektlöshet inför sina lojala kunder. Klart spelet skall finnas, men släpp det inte under Fallout-namnet. Döp om skiten så orginalserien slipper den kopiösa misshandel den står inför. Blir inget Fallout för mig den här gången, och det är synd.

Gen
Medlem

Varför envisas de med att använda den där gamla skitmotorn? Uppgraderad eller ej så baseras den väl ändå på apgammal teknik? Kan de inte bara bygga om idTech6 motorn så den passar öppen värld?

Skrivet av kaealy:

"it's not going to be the last bump on the road."

Lugnt, är ju bara beta. Men utgår ju ifrån som konsument att man får en färdig produkt när spelet väl släpps den 14 november.

Eller hur Tyvärr är vi bara naiva som tror något sådant. Det är väl i princip garanterat att spelet kommer att vara halvt sönder när det släpps.

Medlem
Skrivet av Gen:

Eller hur Tyvärr är vi bara naiva som tror något sådant. Det är väl i princip garanterat att spelet kommer att vara halvt sönder när det släpps.

Så klart var det lite passive aggressivitet från min sida, jag har inga förhoppningar om att det kommer vara ett färdigt spel i någon form. De som köper det får vara glada om det ens är i närheten av de bättre spelen som är i early access på Steam.

Tycker folk som köper detta spel är rena suckers och ett av de största om inte det största problemet i spelindustrin idag. De är antagligen anledning till varför spelföretag kan hålla på som de gör. Men högst personlig åsikt då jag vet att det är folk som kommer känna sig träffade.

Medlem

Det är Fallout 4 ... fyi

12
Skriv svar