RDR2 - Moddar att se fram emot

Medlem
RDR2 - Moddar att se fram emot

Dagdrömmer om PC-versionen och kommit på ett par moddar jag hoppas snabbt dyker upp när den är släppt. Kom gärna med egna idéer!

Faster walk

Byter ut Arthurs snigeltempo mot en av de snabbare gånganimationerna by default. Du kan fortfarande springa och kuta (mata på springknappen) precis som vanligt, och kanske byta till långsammaste gången på Z eller nåt.

Autocock

"Cockar" automatiskt revolvrar och andra vapen som kräver det efter ett skott är avfyrat. RoF förändras inte.

Require sleep

Gör att Arthur börjar gäspa och tappa stamina/hälsa snabbare om man inte sovit på 48h.

Useful bandana

Bandanan blir faktiskt användbar och använder du den när du begår brott kommer du inte få någon wanted-level.

Discard weapons

Du kan droppa vapen du inte vill ha på marken och de kommer inte magiskt tillbaka.

Medlem

Personligen tycker jag att realismen och det långsamma tempot är en stor del av charmen med spelet.

Modden som gör att man behöver sova skulle vara fin. Det känns nästan som att rockstar ville ha det så, men insåg att för många skulle klaga. Skulle vara häftigt om Arthur siktade sämre o.s.v. om han inte sovit på länge!

Discard, ja, eller att man kunde lämna vapen hemma i campet om man verkligen inte använder dem.

Just moddarna autoclock och fast walk är inte några jag själv skulle installera - men kan förstå om folk stör sig på att man inte kommer framåt. Tycker dock att det ger en tid för att ta in hur vackert spelet är.

Kan knappt föreställa mig grafikmoddarna?!


signatur

Det är helt omöjligt att slösa tid om man njuter.

Medlem

Jo jag älskar också realismen, och världen är så vacker och välgjord att jag normalt inte har något emot att promenera igenom den. Men ibland vill man bara komma fram till den där butiken och då önskar jag att man kunde gå i det tempo man går i när man försöker springa inomhus (dvs en smula snabbare än Arthurs normala lunk). Alternativet nu är att lägga benen på ryggen och fullkomligt kuta fram till stället och det förstör inlevelsen för mig.

Att man svajar på handen när man sovit dåligt känns som att det borde vara lätt fixat iom att man redan nu gör det när man har taskig stamina. Funktionen finns redan bara att aktivera den vid fler tillfällen.

Är våldsamt pepp på PC-grafiken också. DF hade en video om det nyss där de spår om riktig global illumination med Nvidias RTX-teknik. Ska man måsta köpa ett sånt där asdyrt kort alltså...

Medlem

Sånt där snabb-walk blir väl kanske mer viktigt efter att man nött spelet en gång redan.

De flesta spel tappar första "upptäckarcharmen" efter att man nött ett varv och sånt som gör det långsammare då får gärna snabbas upp.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Jo jag älskar också realismen, och världen är så vacker och välgjord att jag normalt inte har något emot att promenera igenom den. Men ibland vill man bara komma fram till den där butiken och då önskar jag att man kunde gå i det tempo man går i när man försöker springa inomhus (dvs en smula snabbare än Arthurs normala lunk). Alternativet nu är att lägga benen på ryggen och fullkomligt kuta fram till stället och det förstör inlevelsen för mig.

Att man svajar på handen när man sovit dåligt känns som att det borde vara lätt fixat iom att man redan nu gör det när man har taskig stamina. Funktionen finns redan bara att aktivera den vid fler tillfällen.

Är våldsamt pepp på PC-grafiken också. DF hade en video om det nyss där de spår om riktig global illumination med Nvidias RTX-teknik. Ska man måsta köpa ett sånt där asdyrt kort alltså...

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1535005-anvandare-rapp...

Skulle inte köpa något RTX-kort inom närmsta framtiden, många rapporter om kort som går sönder efter bara ett par dagars användning, utan att ens överklocka. Inte bekräftat orsak ännu.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Långsammare dygnsrytm mer åt det realistiska hållet. Tycker det känns lite så där att solen hinner gå ner och upp bara jag rider över en kulle. Skulle gärna behöva stanna och sätta upp en lägereld och sova några timmar (in-game) och grilla lite ekorre.

Medlem

Vettig fast travel.

Medlem

Att behöva äta och sova etc i spel är så jäkla drygt. Allt sånt onödigt skulle jag modda bort

Medlem

Bra lista!

Ett par mods till som jag gärna skulle vilja se, avdelning kläder...

Wash clothes in camp

Vore trevligt om man kunde tvätta kläderna i lägret, eller åtminstone borsta av värsta smutsen.

Disable magic outfit swap wash

Jag tycker det är en kul detalj att NPCs reagerar ifall man går omkring med skitiga och blodiga kläder, men det är alldeles för enkelt att göra rent kläderna - det räcker att jag byter till en annan outfit som jag har med mig i sadelväskan, sedan byter jag tillbaka till den smutsiga outfiten och plötsligt har kläderna där blivit rena på ett magiskt sätt. Det är en "immersion breaker" som jag skulle vilja slå av.

Medlem

Nån mod som på nåt sätt gör att man kan hålla koll på vilka skinn/material som behövs för en viss grej och till vilken vendor. Så himla jobbigt att åka till alla tre och kolla vad som krävs.

Medlem
Skrivet av busnisse:

Långsammare dygnsrytm mer åt det realistiska hållet. Tycker det känns lite så där att solen hinner gå ner och upp bara jag rider över en kulle. Skulle gärna behöva stanna och sätta upp en lägereld och sova några timmar (in-game) och grilla lite ekorre.

Kan hålla med om att dygnsrytmen.. Satte mig vid ett pokerbord och det tog 3 dygn innan vi var klara med en omgång

Medlem

Många fina tips. Gillar idén med långsammare dygn, tvätta och bada i lägret och att kunna se vad de olika craft-gubbarna behöver utan att resa dit.

Ambassadör
Xbox

Ja jag skulle nog snarare vilja ha mer realism, inte mindre. Framförallt sakta ner dygnen och kräva sömn. Hinner inte riktigt "njuta av en solig dag" innan det är förbi. Känns nästan som om de missat det lite?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Jo jag älskar också realismen, och världen är så vacker och välgjord att jag normalt inte har något emot att promenera igenom den. Men ibland vill man bara komma fram till den där butiken och då önskar jag att man kunde gå i det tempo man går i när man försöker springa inomhus (dvs en smula snabbare än Arthurs normala lunk). Alternativet nu är att lägga benen på ryggen och fullkomligt kuta fram till stället och det förstör inlevelsen för mig.

Att man svajar på handen när man sovit dåligt känns som att det borde vara lätt fixat iom att man redan nu gör det när man har taskig stamina. Funktionen finns redan bara att aktivera den vid fler tillfällen.

Är våldsamt pepp på PC-grafiken också. DF hade en video om det nyss där de spår om riktig global illumination med Nvidias RTX-teknik. Ska man måsta köpa ett sånt där asdyrt kort alltså...

Aah, då är jag med, det håller jag med om. Såg förresten att personer även känner igen Arthurs kläder och hår/hatt efter brott. Heltäckande ansiktsmasker - som finns på hästen - är ett effektivare sätt att fly konsekvenser. Att byta kläder efter brott kan också vara bra. Tycker det är rätt så bra som det är isåfall, right?


signatur

Det är helt omöjligt att slösa tid om man njuter.

Medlem

Aha men asså även om man är heltäckt så får man ju en bounty? Iaf har det hänt mig under vissa uppdrag. Nu senast ett bankrån i Rhodes där ingen ens såg Arthur.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Aha men asså även om man är heltäckt så får man ju en bounty? Iaf har det hänt mig under vissa uppdrag. Nu senast ett bankrån i Rhodes där ingen ens såg Arthur.

Kan vara annorlunda i huvuduppdrag, antar jag.


signatur

Det är helt omöjligt att slösa tid om man njuter.

Medlem

@LajnuZ: Jo det tror jag nog, skapade inte någon större oreda i Rhodes utanför uppdragen men det första som vapenhandlaren sa till mig när jag skulle köpa vapen var att han inte ville ha problem här. Även att folk på gatan gav Arthur gliringar, så de känner nog igen en lite. Men om man ska undkomma en bounty så behöver man ta sig därifrån jävligt snabbt.

För att svara på tråden, jag kommer nog inte köra spelet på PC men jag hade gärna velat ha (nördigt kanske) svartvita bilder när jag fotograferar med kameran, det är ändå 1899 och jag blev faktiskt rätt förvånad när det var så. Det hade även varit trevligt om man hade haft lite hundar som man kunde använda i jakten och inte minst, att packa flera pälsar och djur på på släp! Det går inte utan man måste ha två hästar för två päls/djur osv. Tror inte man kan ha packåsna heller, det saknar jag.

1
Skriv svar