Call of Duty: Black Ops 4 får battle pass - spela 200+ timmar eller betala över 1500 kr för att få allt

Robot
Call of Duty: Black Ops 4 får battle pass - spela 200+ timmar eller betala över 1500 kr för att få allt

Systemet bakom spelets mikrotransaktioner tas inte emot väl.

#call-of-duty-black-ops-4, #mikrotransaktioner, #treyarch


Medlem

Call of Paywall

Medlem

Hade behövt ett alternativt mellan "Ja, regelbundet" och "Ytterst sällan".. "Ibland" hade nog suttit rätt för min del

Nu står det ju förvisso 200+, vilket kan innebära föttitusenmiljarder.. men om det är runt 200h så är det ju ändå inte såååå jäkla mycket. Om man fastnar för ett multiplayerspel så kan ju 200h dundra igenom rätt fort, men lite segare om man slöspelar såklart.

Inget jag spottade kaffet på skärmen för dock, även fast det inte finns överdrivet många spel jag har en sån mängd timmar i

Medlem

Giriga svin.

Så ytterligare ett pay2win-spel då. Bra att de tog bort singleplayer-delen så att man inte kände sig lockad att lägga pengar på denna katastrof. Vad är det liksom för mening att spela spelet om man bara kan betala och få allt på en gång?

Det är en hemsk tid nu i spelvärlden när EA, Activision och andra gör sånt här.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Giriga svin.

Så ytterligare ett pay2win-spel då. Bra att de tog bort singleplayer-delen så att man inte kände sig lockad att lägga pengar på denna katastrof. Vad är det liksom för mening att spela spelet om man bara kan betala och få allt på en gång?

Det är en hemsk tid nu i spelvärlden när EA, Activision och andra gör sånt här.

Inte deras fel, skyll på alla spelare som betalar för sånt här, skulle ingen köpa skulle vi aldrig haft sånt här skit i spelen.

Jag tycker att det tyvärr är en tråkig utveckling. De slags spel och spelmodeller vi växte upp med, har nästan försvunnit helt. Jag kommer inte stödja CoD längre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gen
Medlem
Skrivet av Gaara:

Inte deras fel, skyll på alla spelare som betalar för sånt här, skulle ingen köpa skulle vi aldrig haft sånt här skit i spelen.

Ja, det är tyvärr det som är felet. Hade ingen köpt så...
Och det är bara folk som inte tycker om systemet som hörs. De som glatt betalar klagar ju inte

Medlem

Jag förstår inte varför alla blir så himla sura för? Det är ju bara skins det handlar om, ingen får några fördelar för dom har alla tuffa skins än någon som inte har det.
Själv tycker jag det är bra att vissa saker tar tid att skaffa, hur kul är det att låsa upp allt på en kvart? Skärpning i ledet.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Giriga svin.

Så ytterligare ett pay2win-spel då. Bra att de tog bort singleplayer-delen så att man inte kände sig lockad att lägga pengar på denna katastrof. Vad är det liksom för mening att spela spelet om man bara kan betala och få allt på en gång?

Det är en hemsk tid nu i spelvärlden när EA, Activision och andra gör sånt här.

Hur är det pay2win?
Finns bara vapenskin och liknande, dvs kosmetiska saker.

Medlem

Katastrof i kommentarerna, man må ogilla detta system. men det är ju inte ett dugg paytowin utan paytolookcool.

Pay up eller level up är väldigt enkelt. Om det nu vore så att vi låste upp nya bättre vapen att använda ingame då vore vi i ett paytowin och åt helvete.
Som @fjolsson sa skärpning i ledet.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Giriga svin.

Så ytterligare ett pay2win-spel då. Bra att de tog bort singleplayer-delen så att man inte kände sig lockad att lägga pengar på denna katastrof. Vad är det liksom för mening att spela spelet om man bara kan betala och få allt på en gång?

Det är en hemsk tid nu i spelvärlden när EA, Activision och andra gör sånt här.

Det bästa hade varit om man bara kedjade fast alla grafiker vid sina arbetstationer så de kunde producera gratis content till alla spelare!

Medlem
Skrivet av Fjolsson:

Jag förstår inte varför alla blir så himla sura för? Det är ju bara skins det handlar om, ingen får några fördelar för dom har alla tuffa skins än någon som inte har det.
Själv tycker jag det är bra att vissa saker tar tid att skaffa, hur kul är det att låsa upp allt på en kvart? Skärpning i ledet.

Tror problemet är i definitionen av "fördel". Nu för tiden handlar det ju mycket om social cred, och då är saker som kosmetiska skins mer viktiga, speciellt bland "kidsen", och då kan man förstå reaktionerna bättre (även om man absolut inte håller med och tycker det är superpuckat).

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Tror problemet är i definitionen av "fördel". Nu för tiden handlar det ju mycket om social cred, och då är saker som kosmetiska skins mer viktiga, speciellt bland "kidsen", och då kan man förstå reaktionerna bättre (även om man absolut inte håller med och tycker det är superpuckat).

Lite som att bli upprörd över att märkeskläder kostar mer än H&M.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Tror problemet är i definitionen av "fördel". Nu för tiden handlar det ju mycket om social cred, och då är saker som kosmetiska skins mer viktiga, speciellt bland "kidsen", och då kan man förstå reaktionerna bättre (även om man absolut inte håller med och tycker det är superpuckat).

En stor av del charmen i tex vanilla-WoW var ju att se folk som hade lyckats få legendary gear och liknande och som i sin tur hade bragging-rights.

Hela den charmen försvinner ju om man kan betala för att få grejerna.

Ja, nu vet jag att denna liknelse kanske inte var den bästa men ni fattar min poäng, förhoppningsvis.

Medlem

Personer gråter över RGB-vapen och skins kostar pengar, som inte gör något annat än att man blir lättare att upptäcka på skärmen. Sen att det dödar allt vad "immersive" är. Säga vad man vill om RB6Siege men när någon skjuter mot dej med gul brottarmask, rosametaljacka och RGB-vapen vill man bara tillbaka till RS3 Raven Shield.

Medlem

Så det räcker inte med de 600kr som de begär?! För 600kr ska ALLT ingå kan man tycka. Gör det inte det så har alla som köpt det blivit blåsta. Quake champions är gratis och har också kosmetiskt, varför kan inte black ops 4 vara gratis också?

Spelade quake 3 här om dagen och blev ledsen i ögat hur mycket spelindustrin har störtdykt på senare tid. Inga betalväggar, riktiga expansioner, inga mikrotransaktioner, inga "köp dig förbi spelet-fördelar", inga dlcs, allt bara finns där från början. Detta är vad ett spel för 500kr+ ska innehålla.

Girigheten har inga gränser nu för tiden :/


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nu är det ju här bara estetiska prylar och inget som ger en ett övertag, så jag bryr mig inte märkbart. Men jämför man med ett spel som Fortnite som i grund och botten är gratis så blir ju BO4's fall ett bra exempel på girighet helt klart. Om ändå dom lade lite energi på balans istället tänker jag.

Hade BO4 varit lysande i alla aspekter hade jag inte brytt mig, men trots alla roliga timmar spelet så ångrar jag nästan mitt köp nu så här i efterhand. Mest för den bristande balansen och den generella attityden från utvecklaren. Dyra battlepass och krims krams späder bara på min negativa bild av dom.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Giriga svin.

Så ytterligare ett pay2win-spel då. Bra att de tog bort singleplayer-delen så att man inte kände sig lockad att lägga pengar på denna katastrof. Vad är det liksom för mening att spela spelet om man bara kan betala och få allt på en gång?

Det är en hemsk tid nu i spelvärlden när EA, Activision och andra gör sånt här.

Hur fan blir det ett pay2win när du får skins och klistermärken? Kanske bara är jag som inte spelar bättre för att jag får ett skin som jag knappt tittar på 🤔

Medlem

Hata är ett starkt ord men det är vad jag har börjat göra med företag som Activision. Riktigt snuskigt med girighet alltså. EA ligger ju inte långt efter men där är jag dålig då jag ändå köper deras battlefield spel. Man skulle behöva bli bättre på att rösta med sin plånbok.

:::::: EDiT :::::::

Det är inte de kosmetiska som jag går igång på med Activision utan det företaget lyser med si n girighet. T.ex tar de fullpris på sin gamla Call of Duty spel till Steam fortfarande. De sänks något under reorna men inte mycket. Det är sjukt. Sen det där dilemmat med förra årets CoD spel i den där hub världen mellan matcherna med massa loot lådor. Kosmetiska grejer stör mig inte nåt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Activision har ju bara tjänat 500 miljoner dollar på BO4! Hur kan ni förvänta er att en utvecklare/utgivare ska överleva på det?! Klart att man måste lägga in mikrotransaktioner!

/s

Medlem

Senaste COD jag spelade, Black Ops 1, så kunde man låsa upp skins med in-game pengar. Fungerar inte så längre eller? Sunkigt i så fall.

Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Activision har ju bara tjänat 500 miljoner dollar på BO4! Hur kan ni förvänta er att en utvecklare/utgivare ska överleva på det?! Klart att man måste lägga in mikrotransaktioner!

/s

Ja, spelutvecklingar har ju blivit så mycket dyrare så de måste plocka bort content (singel player) för att ens ha råd att släppa spelen. Folk fattar ju inte att utvecklarna/publishers måste ha en massa xp boosts, 10 olika special editions m.m. för att överleva idag. Det handlar inte alls om att endast göra sina aktieägare glada utan att erbjuda en service till sina kunder där man kan anpassa sin "experience" utfrån dennes vilja och plånbok.

Denna artikel är bara fakenews, om utvecklarna och publishers säger att de måste ha microtransactions i sina spel så är det så.
https://www.cnbc.com/2018/07/18/video-game-industry-is-boomin...

Medlem

Låt folk köpa skins om de vill. Hade det varit pay2win hade det varit en annan sak, men kosmetika? Vill folk köpa det, låt dem. Alla måste inte ha exakt samma sak, Kamrat Ledare har ingen makt över spelindustrin, tack o lov.


signatur

I drank what?

Medlem
Låter som ett bra system

Att snitta en lv i timmen i deras system för att låsa upp skins - låter som snabb o vettig progression.

Finns väl inget att klaga på?
Spelet är tillgängligt för alla - de mest hängivna kan pimpa sina gubbar.

Eller så slänger man in några kronor extra om just denn feature än viktig för en.

Medlem

Oida!

Att folk orkar hata på grund av kosmetiska prylar som inte ger fördelar. Åter igen; rösta med plånboken då. Köp det inte, spela det inte. När tillräckligt många har tröttnat på att betala extra så kommer det lösa sig med tiden. Och det är ju inte så att CoD är det enda spelet som finns att välja mellan, så det är bara att välja ett som har "bättre" betalmodell.

Btw, vilket hade varit bäst: spelet kostar 700 kr och allt ingår, eller som idag 600 kr där det finns kosmetiskt att köpa? Personligen tycker jag att det är bättre att spelet är ngt billigare och de som vill kan köpa till saker, så att jag inte genom ett högre pris på spelet betalar för andras skins och emotes.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Btw, vilket hade varit bäst: spelet kostar 700 kr och allt ingår, eller som idag 600 kr där det finns kosmetiskt att köpa? Personligen tycker jag att det är bättre att spelet är ngt billigare och de som vill kan köpa till saker, så att jag inte genom ett högre pris på spelet betalar för andras skins och emotes.

I och med att de tjänar mer än någonsin och tar bort singel player från spelet så kan man ju fråga sig om det ska kosta 600 kr överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av kaealy:

I och med att de tjänar mer än någonsin och tar bort singel player från spelet så kan man ju fråga sig om det ska kosta 600 kr överhuvudtaget.

Bra fråga. Min grundpoäng kvarstår dock: rösta med plånboken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

200 timmar är ju ingenting för ett MP-spel. Om det är det enda så är jag glad, för då har man saker att låsa upp över en hyffsad tid.
Iofs så har jag inte BO4 och kommer inte köpa det, men konceptet ser jag inget fel på.

Fan, när man va yngre så spelade man med polare, alla sekunder man inte jobbade eller sov. Har nog 10ggr den tiden över CoD4, MW2, BO och BO2

Skrivet av magma:

Quake champions är gratis och har också kosmetiskt, varför kan inte black ops 4 vara gratis också?

Just QC va ett dumt exempel då gratis-versionen kräver åtskilligt med timmar för att bara låsa upp alla karaktärer. Själv köpte jag såklart spelet, men som jämförelse så är ju QC rätt mycket tyngre när det kommer till P2W (även fast Ranger är en av dom bästa karaktärerna). Sen så är ju QCs "skins" rätt fula, och för att få alla vanity-grejer.....vill inte ens tänka på hur jäkla många timmar det skulle ta. En vanlig låda ger bara skit, så det man vill ha är reliquary, vilket tyvärr droppar rätt mediokra grejer dom med numera.

Medlem

P2W om ni frågar mig. När jag ser någon med end-game skins spelar jag omedvetet sämre. Klart kosmetiska prylar ger fördelar, detta på en mental nivå självklart.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Gaara:

Inte deras fel, skyll på alla spelare som betalar för sånt här, skulle ingen köpa skulle vi aldrig haft sånt här skit i spelen.

Precis, vi är inte tvungna att använda det.

Förstår inte varför det ska bli en sån uppståndelse kring detta.

12
Skriv svar