World of Warcraft: Classic-demot blir tidsbegränsat

Robot
World of Warcraft: Classic-demot blir tidsbegränsat

Du kommer ungefär hinna fram och tillbaka mellan Stormwind och Ironforge.

#blizzard, #blizzcon, #world-of-warcraft-classic


Medlem

Hur länge kommer demot vara igång? En vecka? En månad? Till 2030 då det äntligen släpps?


signatur

Världens sämsta elitist.

Medlem

Demot kommer även vara för lvl 15-19 och utspela sig i Westfall och Barrens.

Lite mer info finns här:
https://worldofwarcraft.com/en-us/news/22548005

Medlem
Skrivet av JellymooseN:

Hur länge kommer demot vara igång? En vecka? En månad? Till 2030 då det äntligen släpps?

En vecka, dom har sagt att man ska kunna spela fram till och med den 8:e November.
Sedan lär det nog komma mer info nu under Blizzcon.

Medlem

https://news.blizzard.com/en-us/world-of-warcraft/22551243/br...

"Once the demo is live, you’ll be able to play until 10am PST on November 8, giving BlizzCon attendees a chance to check it out again once they get back home."

Medlem

Hellre springa Stormwind till Ironforge på en timma än dinga lvl 120 på en timma som idag #grindnostalgiker


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Vett ifan om Wow classis är så kul, jag spelar Hunter och hur kul är det att behöva köpa/crafta ammo:P

Nä man har blivit bortskämd nu, men ja uppenbarligen fanns det efterfrågan på det här.

Backloggens befriare
Skrivet av Gaara:

Vett ifan om Wow classis är så kul, jag spelar Hunter och hur kul är det att behöva köpa/crafta ammo:P

Nä man har blivit bortskämd nu, men ja uppenbarligen fanns det efterfrågan på det här.

Som Warlock saknar jag mina "fysiska" soulstones.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Saknar min retripala från vanilla som inte kunde göra något. Seal, unseal autoattack vänta 2 min och repetera...


signatur

IDKFA

Medlem

Är man inte rädd för att man spränger nostalgi-minnet? Jag har en kompis som brukar få lite kraftiga nostalgitrippar och inhandla diverse spel från 90-talet och brukar efter sin fix vara väldigt besviken då det inte riktigt var som han mindes det.

- Fan, det var ju kasst
- Inte alls som jag minns det
- Varför gjorde jag så här
- Har du något annat bra tips

Osv..

Jag försöker hela tiden få honom att avstå, men det är svårt. Själv försöker jag hålla mig borta från alla gamla klassiker just på grund av att jag inte vill förlora det fina minnet jag har av spelen.
Hur känner ni som är sugna på wow med vaniljsmak?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Är man inte rädd för att man spränger nostalgi-minnet? Jag har en kompis som brukar få lite kraftiga nostalgitrippar och inhandla diverse spel från 90-talet och brukar efter sin fix vara väldigt besviken då det inte riktigt var som han mindes det.

- Fan, det var ju kasst
- Inte alls som jag mindes det
- Varför gjorde jag så här
- Har du något annat bra tips

Osv..

Jag försöker hela tiden få honom att avstå, men det är svårt. Själv försöker jag hålla mig borta från alla gamla klassiker just på grund av att jag inte vill förlora det fina minnet jag har av spelen.
Hur känner ni som är sugna på wow med vaniljsmak?

Jag är fruktansvärt sugen på att få lira offentlig vanilla wow. Jag har suttit på vanilla privatservrar till och från under åren ända sen 2015 när den första respektabla och väl fungerande släpptes. Ska bli väldigt skönt att få sitta på en officiell server där jag alltid kan vara säker på att mina karaktärer kommer existera tills morgondagen. Inget illa menat mot privatservrarna dock, de har gjort ett väldigt bra jobb med stabila servrar osv. Men det kommer bli en helt ny upplevelse att spela classic på blizzard stabila servrar.

Mitt hopp är även att detta tar fart, så att vi kanske får se officiella TBC och kanske även WOTLK servrar framöver.

Medlem

Spelar redan vanilla på Kronos 3 utan buggar och månadskostnad. BWL har nyss släppts och wpvp äger I Silithus där alla nu grindar rep med Cenarion Circle. Join the alliance. När classic kommer så ska servern istället kombineras med en äldre Kronos 1 och bli TBC. Privatserver är alltid steget före.


signatur

ROW, ROW, Fight the Power!

Medlem

Otroligt sugen, men saknar inte den gamla grafiken och de gamla spelarmodellerna.

Medlem
Skrivet av Mover:

Otroligt sugen, men saknar inte den gamla grafiken och de gamla spelarmodellerna.

Classic som det ser ut som har väl den nya grafiken?


signatur

IDKFA

Medlem

@mrFluffy: Det är en mix av gammalt och nytt.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Classic som det ser ut som har väl den nya grafiken?

Jag vill minnas att jag hört att det finns en "nostalgia" knapp som skruvar tillbaka grafiken 10 år och ger dig grafik anno 2004 för den som vill ha den fullkomliga classic känslan. Ta det dock med en nypa salt, då jag inte kan bekräfta om så är fallet.


signatur
Medlem

Vanilla + TBC vore en dröm. Det var storlaget och genomtänkt. Kändes verkligen som det var for the players och inte för casuals

Medlem
Skrivet av Theade:

Är man inte rädd för att man spränger nostalgi-minnet? Jag har en kompis som brukar få lite kraftiga nostalgitrippar och inhandla diverse spel från 90-talet och brukar efter sin fix vara väldigt besviken då det inte riktigt var som han mindes det.

- Fan, det var ju kasst
- Inte alls som jag mindes det
- Varför gjorde jag så här
- Har du något annat bra tips

Osv..

Jag försöker hela tiden få honom att avstå, men det är svårt. Själv försöker jag hålla mig borta från alla gamla klassiker just på grund av att jag inte vill förlora det fina minnet jag har av spelen.
Hur känner ni som är sugna på wow med vaniljsmak?

Känner inte alls som honom. Jag återvänder ofta till exempelvis Final fantasy vii och andra äldre FF spel. Samt Red alert 1, Settlers 4 m.fl. Så jag kommer absolut att trivas i Classic.

Medlem
Skrivet av Theade:

Är man inte rädd för att man spränger nostalgi-minnet? Jag har en kompis som brukar få lite kraftiga nostalgitrippar och inhandla diverse spel från 90-talet och brukar efter sin fix vara väldigt besviken då det inte riktigt var som han mindes det.

- Fan, det var ju kasst
- Inte alls som jag mindes det
- Varför gjorde jag så här
- Har du något annat bra tips

Osv..

Jag försöker hela tiden få honom att avstå, men det är svårt. Själv försöker jag hålla mig borta från alla gamla klassiker just på grund av att jag inte vill förlora det fina minnet jag har av spelen.
Hur känner ni som är sugna på wow med vaniljsmak?

VAr lite rädd för det ,se n så hade jag spelat 40 h och har en lvl 27 hunter på en privat server, är så satans skoj

1
Skriv svar