Skrällen! Warcraft 3 får remaster

Robot
Skrällen! Warcraft 3 får remaster

Blizzard annonserade det alla ville ha, undantaget ett helt nytt Warcraft-spel.

#nyhetstips, #warcraft-3-reforged


Inaktiv

Meh, inget WC4. Varför remake på det senaste dessutom?
Ge oss D4 eller ett nytt MMO!

Va?! Det här har jag helt missat, när gjorde dom strategispel på world of Warcraft?!

Medlem

diablo mmo på mobil lol

Medlem
Skrivet av Yabba:

diablo mmo på mobil lol

RIP


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Moderator | Testpilot
Skrivet av Yabba:

diablo mmo på mobil lol

Var det inte bara ett Diablo online-lir som resten?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

SOM JAG LÄNGTAT! MÅNGA år på detta!

Och så Froen Throne expansionen till!!!!!!!! Bästa på detta skit blizzcon!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Va?! Det här har jag helt missat, när gjorde dom strategispel på world of Warcraft?!

Är du seriös eller inte? Svårt att tolka på Internet.

Men hursomhelst, WarCraft Orcs & Humans det första spelet kom ut 1994, därefter kom WarCraft 2 ut 1995 och WarCraft 3 2002, sen kom WoW ut 2004. Om du nu råkat missat det.

OT: Detta var ju helt grymt ju, nice hoppas de har gjort remaken bra som helhet, hade dock gärna sett första och andra spelet få en ny modern look. Hade varit kul att kunna lira ifrån början till slutet av Frozen Throne.

BTW FZ videon finns på Engelska. watch?v=72UbFQO5-m0

Medlem

Såg inte speciellt imponerande ut av det som visades.

Medlem

Klart man hade velat se WC4, men näst bästa nyheten helt klart. Älskade WC3!

FM-guru
F.d. Sisyr

En annan spelade aldrig WC3... det var alltjämt AoE 2 och Red Alert 2 som gällde för mig på den tiden.

Medlem

roligt att dom gör om spelet men tyckte de såg lite..konstigt ut från gubbarna till byggnader ..sen Diablo "spelet"..ja varför gjorde dom detta...muuuuuuuuuuuuu...

Medlem

Alla miljarder de tjänat under åren och detta är det bästa de kan klämma fram??
sorgligt....


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Redaktör
Ponny

Okej, det är inte Warcraft 4, MEN ÄNDÅ! Vill ha-faktorn är hög!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Skulle inte förvåna det om dom använder det här som ett litet test inför WC4 för att se vad som funkar inom den genre var ju ändå ett tag sen dom gjorde något sånt x)

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Detta gör mig till en lycklig liten pojke.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Detta gör mig till en lycklig liten pojke.

Varför? grafiken i wc3 håller ok kvalitet ännu efter så många år. Tvivlar det blir så mycket skillnad på annat som abilitys och strategier.

Hade varit bättre om wc3 kom till mobil istället och Diablo 2 blivit "reforged" men men..


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Gäsp. WC3 är ju fortfarande spelbart, WC4 är det inte.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av cybo:

Varför? grafiken i wc3 håller ok kvalitet ännu efter så många år. Tvivlar det blir så mycket skillnad på annat som abilitys och strategier.

Hade varit bättre om wc3 kom till mobil istället och Diablo 2 blivit "reforged" men men..

Warcraft 3 ser faktiskt riktigt gammalt ut vid det här laget, tycker jag. Jag brukar minnas det som snyggare än vad det faktiskt är.

För mig är det framför allt tanken på att få spela genom en upphottad version av solokampanjen med nya ljudspår, krispiga texturer och högupplösta mellansekvenser. Handlingen och karaktärerna är så legendariska vid det här laget. Jag vill bli bländad av allt det på nytt.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Killen som stod på scenen snackade om framtiden men ändå verkar blizzard leva på sitt förflutna iom WC3 remastered, WoW-classic och Diablo vad det nu var

Avstängd

Nope, sorry, nothing.

- så mycket hype har jag för detta.

k bry

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Killen som stod på scenen snackade om framtiden men ändå verkar blizzard leva på sitt förflutna iom WC3 remastered, WoW-classic och Diablo vad det nu var


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Förhoppningsvis säljer det så bra att dom blir taggade på att göra WC4

Medlem
Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Killen som stod på scenen snackade om framtiden men ändå verkar blizzard leva på sitt förflutna iom WC3 remastered, WoW-classic och Diablo vad det nu var

Och allt detta löjliga försnack i början att De som är på Blizzcon och de som tittar på stream är community och att det är grunden i Blizzard....aka......PC spelare!!!
Så tar man steget och degenererar WoW med BfA fullständigt, (märk hur "konstig" hela WoW presentationen låter, han förväntar sig applåder för allt, specielt när han nämner azerite systemet..
Sen sviker de alla trogna Diablo fans att släppa ett spel till mobilen som blir säkert störst bland
(ungdomar i Asien?) för pengarna finns där...

Nej tack! nu räcker det.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Hade hellre sett Warcraft 4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skulle vata kul att köra singelplayer kampanjerna och sen nöta lite olika custom banor.
Nån TD,och nån hjälte vs horde bana. Men lär ju inte bli hundratals timmar bara i ren LAN tid den här vändan... Så kanske avstår eller avvaktar reapris iaf

Medlem

Shit va tråkig. Kollar nog hälldre på färg som torkar.

Medlem

Att det är en fullbordad remake är ju trevligt men att de kränger den för fullpris gör den helt ointressant för egen del.

Och med tanke på vilken Ea-nivå det var på Diablo utannonseringen (mobilspel..för fan) kan man ju undra varför de inte istället väljer att göra om diablo 2. Det spelet behöver remake mer än wc3.

Medlem

Hoppas det blir modstöd också. Tyckte det stod något om en map editor, men då det var tyska kan det ha betytt lite vad som helst...

Självklart hade man hellre sett WC4, men så länge det är Warcraft och inte Starcraft så är jag nöjd, och WC3 är ju trots allt det bästa strategispelet genom tiderna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

123
Skriv svar