Skrällen! Warcraft 3 får remaster

Medlem

Detta är bland det bästa sedan skivat bröd. Jag spelar fortfarande WC3 regelbundet med vännerna, som jag längtat efter en remaster. Nu kan vi alla njuta av Hero line wars med fler pixlar <3


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hoppas det blir modstöd också. Tyckte det stod något om en map editor, men då det var tyska kan det ha betytt lite vad som helst...

Självklart hade man hellre sett WC4, men så länge det är Warcraft och inte Starcraft så är jag nöjd, och WC3 är ju trots allt det bästa strategispelet genom tiderna.

Vill du ha ett uppdaterat DOTA?

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hoppas det blir modstöd också. Tyckte det stod något om en map editor, men då det var tyska kan det ha betytt lite vad som helst...

Självklart hade man hellre sett WC4, men så länge det är Warcraft och inte Starcraft så är jag nöjd, och WC3 är ju trots allt det bästa strategispelet genom tiderna.

Alltså igen.....är ni moba/rts fanatiker så blinda att inse att det skiljer bara en enstaka polygon mer i den nyare versionen? Ett RTS spel blir inte automatiskt roligare för att det har bättre grafik. WC3 är nästan perfekt balanserat just nu, NE har liten edge med Keepern men det går att gå runt.

Det positiva med wc3 reforged är att det kan locka nya spelare.

Men att säga att man "blir sugen att spela pga. ny grafik/nya animationer" låter rätt naivt att ni kommer tycka det är mer roligt än förut.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Maysay:

Vill du ha ett uppdaterat DOTA?

Valve är mycket bättre och har redan gett oss ett uppdaterat DotA. Men det finns så många andra moddar.

Skrivet av cybo:

Alltså igen.....är ni moba/rts fanatiker så blinda att inse att det skiljer bara en enstaka polygon mer i den nyare versionen? Ett RTS spel blir inte automatiskt roligare för att det har bättre grafik. WC3 är nästan perfekt balanserat just nu, NE har liten edge med Keepern men det går att gå runt.

Det positiva med wc3 reforged är att det kan locka nya spelare.

Men att säga att man "blir sugen att spela pga. ny grafik/nya animationer" låter rätt naivt att ni kommer tycka det är mer roligt än förut.

Vad babblar du om? Varför får man inte vara glad över förbättrad grafik? Vart får du att de kommer förstöra balanseringen? Vem har sagt att det kommer bli roligare?

Jag skrev inte något av det du påstår att jag sagt.

EDIT: Men för att förtydliga; jo, jag blir mer sugen på att spela om det är bättre grafik. Jag tror inte heller du vet vad ordet naivt betyder.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tror inte heller du vet vad ordet naivt betyder.

Synonymer till naiv:
barnslig, godtrogen, troskyldig, blåögd, aningslös, omogen; enfaldig, lättlurad, lättrogen, dum, korkad; okonstlad, okomplicerad, naturlig, primitiv

Naiv = Bli överförtjust över ett ny släpp av ett spel som redan varit ute sen 2002. Ett spel som är på sin kulmen (just nu) balansmässigt (vilket är sjukt svårt inom rts) men du vill ändå betala och stödja ett företag som i brist på idéer gör en remake med väldigt sparsam grafik, 2018, bara för att mjölka pengar av ett gammalt spel.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Jag blir så glad!! Bästa någonsin, köpte direkt haha.

Medlem
Skrivet av cybo:

Synonymer till naiv:
barnslig, godtrogen, troskyldig, blåögd, aningslös, omogen; enfaldig, lättlurad, lättrogen, dum, korkad; okonstlad, okomplicerad, naturlig, primitiv

Naiv = Bli överförtjust över ett ny släpp av ett spel som redan varit ute sen 2002. Ett spel som är på sin kulmen (just nu) balansmässigt (vilket är sjukt svårt inom rts) men du vill ändå betala och stödja ett företag som i brist på idéer gör en remake med väldigt sparsam grafik, 2018, bara för att mjölka pengar av ett gammalt spel.

Jag gillar att du rabblar upp massa synonymer, men ingen som passar in i sammanhanget, och inte heller bemöter något av det som skrivs

Nej, jag har inget emot att stödja bra produkter.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Lite missförstånd från min sida.
Jag har inte något emot dig, utan är allmänt arg att Blizzard bilvit ett så sjukt dåligt spel företag. Visst jobbar alla företag för att tjäna pengar, men har man ingen stolthet över sina gamla produkter?
Jag tror att allt för många spel utvecklare som hade finger i WC3 WoW, D2 har slutat eller lämnat.
De nya gänget har inte samma driv och inte ledningen heller, det kommer bli kalkon på kalkon tills det blir konkurs. Kanske 10 år kanske 20 år, ingen vet. Luften har gått ur och man kommer leva på sparlågan.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Ska bli skoj att återuppleva WC3 även om jag hellre sätt WC4. Blir nog inget WoW nu förrän 2020 om jag ska hinna med och spela allt.

Medlem

Ja detta var väldigt, väldigt trevligt. Men det var också typ bara detta som överraskade, resten var väldigt meh, tyvärr.

Lite trevliga saker i WoW & HotS, men inte mer än så.

Men det lär bli lite timmar i Footmen Frenzy, Hero Line Wars, diverse TD's och annat kul i custom igen. Har haft väldigt kul med WC3 och alla customs.

Att få se alla cinematics uppiffade och mer detaljerade kommer vara mums!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ganska hypad över den här remaken, den är faktist väldigt unik bland remakes I och med att det ska gå att spela med folk på orginalspelet när det släpps.

Medlem

Blev oväntat lite hypad. Nostalgitricket funkar ibland.


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Ganska hypad över den här remaken, den är faktist väldigt unik bland remakes I och med att det ska gå att spela med folk på orginalspelet när det släpps.

Är inte så mycket att hurra för egentligen. En mindre uppdatering på tidigare spel med möjlighet att ändra upplösning till 16:9 och uppdaterat modellerna passande 2010.
Det här borde ha varit en patch till originalet och inte ett fullprisspel. Blizzard har blivit nya EA Games.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Backloggens befriare

Den kommer säkert leva i flera veckor, precis som sc:bw gjorde efter att det släpptes i HD.

Och hur är detta en skräll?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Skulle dom inte göra ngt som dom inte hade gjort? Är verkligen en Diablo till mobil det? Och WC3 remaster, suck, varför valde dom det sämsta spelet i serien?

@Carl Johansson-Sundelius: Sedan förstår jag inte omröstningen, vad betyder siffrorna?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Skulle dom inte göra ngt som dom inte hade gjort? Är verkligen en Diablo till mobil det? Och WC3 remaster, suck, varför valde dom det sämsta spelet i serien?

@Carl Johansson-Sundelius: Sedan förstår jag inte omröstningen, vad betyder siffrorna?

Mobilspel går som tåget och det är enklare att remastra en färdig produkt så det där "man aldrig gjort" lär dröja ett par- tre år innan vi får reda på vad det är.

Medlem
Skrivet av conthox:

Skulle dom inte göra ngt som dom inte hade gjort? Är verkligen en Diablo till mobil det? Och WC3 remaster, suck, varför valde dom det sämsta spelet i serien?

Diablo till mobil är ett väldigt bra drag från ett ekonomiskt perspektiv och det är rimligtvis ett direktiv från styrelsen eftersom de ser hur stort det är på den asiatiska marknaden och ser potentialen att ta sig in där innan kinesiska företag tar sig västerut.
När det gäller WC3 remaster så är det också det mest rimliga av de tre spelen. Det är det senaste spelet som flest människor har vetskap om, vare sig någon anser WC1 eller WC2 vara det bättre så är WC3 nyare och har en större målgrupp samt mer avancerad teknik gentemot de tidigare två som gör det mer lämpligt för en remaster. Personligen hade jag gärna sett alla tre i ett paket.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

jag hoppas att de lockar fler spelare och speciellt dom som aldrig provat det innan pga grafik skäl.
skulle inte säga att de var nått o hänga i granen grafik mässigt när det släpptes för de fanns snyggare rts spel då och de var mer en stil och prestanda grej som det var så pass simpel grafik.

men på nått sätt så känns det skönt att det äntligen fått den skönhets operation det behövt under alla dessa år.
och nu kan vi bara vänta o se om det gör lite vågor ifrån sig som kanske revitaliserar den scenen.

visst hade man hoppats på en WC4 som hade sjöstrider som WC2 hade osv men detta är rätt ok med, speciellt med tanke på att många customs maps kommer funka i Reforged och få en automatisk upddaterad grafik.
jag kommer definitivt o tänka på tower defense, footman frenzy, uther party, trolls and elves, werewolf etc. även om man nu inte är 1337 rts gamer så finns det många kul custom maps som kan få en o polarna att spendera ett par kvällar på det.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Mobilspel går som tåget och det är enklare att remastra en färdig produkt så det där "man aldrig gjort" lär dröja ett par- tre år innan vi får reda på vad det är.

Skrivet av Belfry:

Diablo till mobil är ett väldigt bra drag från ett ekonomiskt perspektiv och det är rimligtvis ett direktiv från styrelsen eftersom de ser hur stort det är på den asiatiska marknaden och ser potentialen att ta sig in där innan kinesiska företag tar sig västerut.
När det gäller WC3 remaster så är det också det mest rimliga av de tre spelen. Det är det senaste spelet som flest människor har vetskap om, vare sig någon anser WC1 eller WC2 vara det bättre så är WC3 nyare och har en större målgrupp samt mer avancerad teknik gentemot de tidigare två som gör det mer lämpligt för en remaster. Personligen hade jag gärna sett alla tre i ett paket.

Hur smart det än var rent ekonomiskt så var det en hel del som blev besvikna. Eller som en formulerade det på en annan sajt: "People didn't expect anything and they still get disappointed."

Samma sak med WC3 remake: kanske mest rimligt eller logiskt precis som du skriver, men fortfarande en hel del som hellre hade sett 1an eller 2an. Eller en 4a.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Så det här är typ största positiva nyheten från Blizzcon? För att vara något nytt baserat på ett av deras franchises som vilat ett tag till PC så är det nog ganska precis exakt det minst intressanta jag skulle kunnat tänka mig.

Och ja - jag spelade WC3 regelbundet i åratal precis som alla andra (funkar väl föresten bra att spela fortf?).

WC3 med en ny grafik som faktiskt såg rätt räsig ut och som jag antar då även saknar nostalgisk charm.

Bu, bu, bu, bu.

Gör Warcraft 4 och och ta i ifrån fotknölarna, sitta och göra remakes på gamla klassiker är för utvecklare som inte vet hur man gör klassiker längre.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

@conthox: Det är ekonomiskt rimligt för att det är en växande marknad som fortfarande är i startgropen. Det är relativt billigt att göra ett mobilspel och det är direkt konkurrerande med en marknad som i dagsläget saknar större spel av kvalité. Samma sak gäller för WC3 remaster, de vet att det finns en marknad för det eftersom det är hett med just remasters generellt och vilket spel passar då bättre än det mest sålda av de tre warcraft-spelen?

Missförstå mig rätt, jag skulle gärna se ett WC4 eller remaster på alla tre av spelen. När du säger att det är många vill se de tidigare spelen så är det sällan de mest högljudda som talar för en majoritet, statistiken talar sitt tydliga språk och Blizzard har rimligtvis baserat sitt beslut om både WC3 och mobilspel på det underlag som finns och det som siffrorna säger kommer bringa in pengar till företaget och aktieägarna.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

@Belfry: Ja absolut, Jag är fullt medveten om att marknaden styr. Men samtidigt kan jag inte tacka och ta emot utifrån vad som är bäst för företagen. Jag antar att jag och de andra som är missnöjda snällt får vänta tills efterfrågan vänder. Som sagt tidigare i andra trådar så det finns knappast någon brist på spel att spela under tiden. Även om det är surt att se favoritserierna antingen ligga på is eller "missbrukas" (ur vårt perspektiv då).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@conthox: Självklart är det tråkigt, jag skulle gärna vilja se fler spel inom RTS men det är förmodligen inte en stor genre som det var förr, jag har tyvärr inga siffror på hur många som spelar eller för den delen efterfrågar nya RTS.
Warcraft, Starcraft, Diablo och WoW för den delen är alla etablerade namn som förhoppningsvis får lite kärlek i framtiden men i dagsläget tror jag att Blizzard vill söka nya alternativ med tanke på att deras kassako WoW knappt håller sig levande gentemot dess glansdagar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Nu har Warcraft 3 remastern dykt upp i Battlenet clienten och man kan förboka redan nu:D

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nu har Warcraft 3 remastern dykt upp i Battlenet clienten och man kan förboka redan nu:D

Även till ett rimligt pris. Vore trevlig med en rabatt för oss som redan har WC3 med expansion registrerat på vårat Blizzard-konto. Tyvärr finns det ingen anledning att förhandsboka spelet, förhoppningsvis släpps det tidigt 2019 dock.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Nya skins för Valve att använda i deras nya dota3?

Medlem

Vet inte hur mycket till skräll det var då redan SC1 kom ut som remaster typ?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Hipshot: Inte speciellt med tanke på att FZ själva hade denna nyheten att bjuda på ett tag tillbaka. Det som förvånar är kanske att det inte blir alla tre Warcraft, utan bara WC3.

https://www.fz.se/nyhet/277222-blizzard-anstaller-for-warcraf...


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

"Blizzard annonserade det alla vill ha." Tala för dig. Jag kunde inte bry mig mindre. Ett WarCraft 4 hade dock varit nått. Men allra helst hade jag velat se att Rock N Roll Racing eller Blackthorne återuppstår. Alternativt ett nytt IP.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Är inte så mycket att hurra för egentligen. En mindre uppdatering på tidigare spel med möjlighet att ändra upplösning till 16:9 och uppdaterat modellerna passande 2010.
Det här borde ha varit en patch till originalet och inte ett fullprisspel. Blizzard har blivit nya EA Games.

Visst, för att skriva om och modernisera en 16 år gammal grafikmotor och skapa helt nya modeller och texturer från scratch är något man lätt gör på ett veckslut.
Samtidigt har Blizzard varit hyggliga nog att fortfarande patcha orginalspelet så det går att köra på moderna maskiner.

Skärp dig och väx upp!

123
Skriv svar