Fallout 76, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Spelare / Hjälp / Guide / Frågor / Events

Medlem

Spelade alla spel innan 3an blev beroende av 3an(tycker att det är jobbigt med allt skit man måste samla och inte vet om man behöver senare). Men har inte kunnat spela 4an på samma sätt. På grund av byggandet och jag tycker att det mm försämrar spelet till den grad att det inte är för mig. Så kommer inte köpa några fallout spel med den här spel mekaniken igen. Men prövar gärna andra spin offs som fallout shelter som passar mig bättre. Detta är inget problem igentligen har ett ton spel jag tycker bättre om.

Medlem

Man måste ta spelet för vad det är och inte är. Det är ett mmo som dom tänkt ska leva länge i stil med titlar som WoW, SWTOR och givetvis ESO.
Det är inte ett spel i singel player serien. Vill man ha ett sådant får man snällt vänta på ett FO5.
Jag gillar att det är av den typen och inte ett co-op.
Avsaknaden av mänskliga NPC gör, som många påpekat, att det känns tomt.
ESO verkar dra in bra med pengar så att ett mmo på Fallout skulle komma var kanske inte så oväntat.
Ett problem jag upptäckt är brister i möjligheter till key bindnings. Förmodligen för att Bethesda i vanlig ordning sätter konsoler före pc.
Jag hoppas det kommer möjligheter till and-ons som i andra mmo.
Moddning lär nog bara dyka upp om det kommer möjlighet att sätta upp ickeofficiella servrar och då fortfarande begränsat.
Jag kommer nog spela lite när det släpps... även om jag numera nästan enbart spelar single player.
Testade inte pvp under betan då pvp inte intresserar mig.

Skribent
Skrivet av Alienshade:

Kommer fortfarande ihåg en tv med extra snabb hz? Jag hade ett kort tag. Var värdelös med ps4an gick inte att se film eller spela spel på den. Den liksom vågade fram ibland för snabb och inbland som ett snabbt hack. Viste inte vad jag skulle göra så jag köpte en ny billigare och den var perfekt. Föräldrarna fick den jag inte kunde spela på och dom blev glada för dom hade ärft en rätt dålig plat tv tidigare. Så nu kunde dom se tv på en lite bättre skärm. Apropå det så har jag själv inte tittat på vanliga tv program på över 2 år.....

Där ser man...

Tråddemonen
Testpilot

@mattssonhg: Det ESO har lyckats med är att de har balanserat bra mellan Players och NPCs. Det som är tråkigt är att ESOs innehåll känns någolunda ytligt, då många raids och uppdrag inte ger så mycket inlevnad, det finns en lore, men man känner sig inte lika indragen i det som singleplayer spelen. Kan man balansera ett MMO med djup content så kommer det att bli en ny stjärntitel, men än så länge har MMOs bara varit i närheten då några har cutscenes men rörig story som blir svår att hänga med i. FF14 har lyckats med main storyn på sådant sätt imo.

Medlem

Jag tycker det har väldigt mycket potential till att bli bra, men de har väldigt mycket att fixa innan dess. Man bör också ha någon att spela med, tror jag, det kunde bli lite ensamt annars.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tycker det har väldigt mycket potential till att bli bra, men de har väldigt mycket att fixa innan dess. Man bör också ha någon att spela med, tror jag, det kunde bli lite ensamt annars.

Spelade det igår med 2 polare och var faktiskt (no offence guys! <3) när de loggade av och jag stealthade runt solo som jag tyckte var allra trevligast.

...det kan förvisso ha varit för att jag blev level ~6 nånting och det började droppa roligare saker som olika vapen och speciella rustningar å grejjer.

Ser fram emot när betan startar ikväll igen och kommer helt klart köra det när det går live

Medlem

Folk tar upp det här med att man kan skjuta på ovilliga och chippa bort lite HP, att det vore en helt okej grej för den beskjutne. Men det måste väl vara hur jobbigt som helst om nån står och pepprar på en? Man förlorar ju trots allt HP även om det inte är så mycket, plus att man inte kan fokusera på det man skulle göra. Jag har inte spelat det själv, men torde inte det solklart räknas som att förstöra någons spelstund om den inte vill slåss? Eller går det inte att stå och mata och mata tills den ovillige dör/skjuter tillbaka?

Kan tänka mig att många helt enkelt tappar tålamodet och börjar skjuta tillbaka när de har 70 % HP och griefern 100 %, och griefern, som är totalt rustad för PvP och har många liv på sitt samvete, mejar ner dem och skickar nåt spydigt meddelande, varvid den ovillige snör kontrollen med sån oerhörd kraft att den faktiskt går rakt genom tv-rutan.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Spelade det igår med 2 polare och var faktiskt (no offence guys! <3) när de loggade av och jag stealthade runt solo som jag tyckte var allra trevligast.

...det kan förvisso ha varit för att jag blev level ~6 nånting och det började droppa roligare saker som olika vapen och speciella rustningar å grejjer.

Ser fram emot när betan startar ikväll igen och kommer helt klart köra det när det går live

Jag har i princip enbart sprungit runt ensam (ingen annan har velat förhandsboka ) och det blev lite ensidigt i längden. Det är väl att få en bra blandning av både solo och teamplay som gäller då

Jag kom upp till level 12, tror jag. Ska bli intressant att se hur det kommer fungera att spela i grupp med helt färska karaktärer när man själv kommit en bit in i spelet.

Skrivet av Witchfinder:

Folk tar upp det här med att man kan skjuta på ovilliga och chippa bort lite HP, att det vore en helt okej grej för den beskjutne. Men det måste väl vara hur jobbigt som helst om nån står och pepprar på en? Man förlorar ju trots allt HP även om det inte är så mycket, plus att man inte kan fokusera på det man skulle göra. Jag har inte spelat det själv, men torde inte det solklart räknas som att förstöra någons spelstund om den inte vill slåss? Eller går det inte att stå och mata och mata tills den ovillige dör/skjuter tillbaka?

Kan tänka mig att många helt enkelt tappar tålamodet och börjar skjuta tillbaka när de har 70 % HP och griefern 100 %, och griefern, som är totalt rustad för PvP och har många liv på sitt samvete, mejar ner dem och skickar nåt spydigt meddelande, varvid den ovillige snör kontrollen med sån oerhörd kraft att den faktiskt går rakt genom tv-rutan.

Jag tror det måste finnas lite risk inblandat, annars hade man kunnat samla oändligt med junk. Nu blir det lite risk vs reward i alla fall.
Av det jag spelat än så länge så har det inte varit mycket PvP överhuvudtaget. En snubbe sprang runt och dödade ett par andra med en yxa, men han blev ganska snart beskjuten av alla andra och lämnade därefter servern.

Vill man verkligen inte bli beskjuten så kan man ju se på kartan vart alla är, och bara gå någon annanstans.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tror det måste finnas lite risk inblandat, annars hade man kunnat samla oändligt med junk. Nu blir det lite risk vs reward i alla fall.
Av det jag spelat än så länge så har det inte varit mycket PvP överhuvudtaget. En snubbe sprang runt och dödade ett par andra med en yxa, men han blev ganska snart beskjuten av alla andra och lämnade därefter servern.

Vill man verkligen inte bli beskjuten så kan man ju se på kartan vart alla är, och bara gå någon annanstans.

Jag tänker att det finns massvis med gamla Fallout-fans som så väldans gärna vill spela ett nytt Fallout även fast de inte gillar PvP, och att de kommer försöka spela som om det vore mer eller mindre ett single player-spel. Som jag Just det med kartan så tycker jag det hade varit lugnare om man inte såg var de andra var. Känns annars som att man kommer snegla på den hela tiden och förhålla sig på ett eller annat sätt till var de andra är. Det hade också kanske väckt någon PvP-lust, då det även hade känts mycket mer spännande.

Medlem

Det går att ställa in passive mode så att du inte är en del av pvp.

Jag har maxat all tid som gått att göra i pc-betan. Har haft hur roligt som helst. Avsaknad av NPC gör inget känner jag då det finns såååå mycket lore i terminaler och på holo tapes. Kör med en random från nedeländerna och har gjort det sen start. Vi har båda nått lvl 21.

Rekommenderas starkt om man gillar fallout 4. Apalacha (världen i fallout 76) är löjligt detaljerad med massor av roliga detaljer.

Igår när vi tog oss upp för ett berg hittade vi två lik varav den ena hade en hacka i ögat. Sånt finns överallt! Precis som i Fallout 4, men ännu mer.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Jag tänker att det finns massvis med gamla Fallout-fans som så väldans gärna vill spela ett nytt Fallout även fast de inte gillar PvP, och att de kommer försöka spela som om det vore mer eller mindre ett single player-spel. Som jag Just det med kartan så tycker jag det hade varit lugnare om man inte såg var de andra var. Känns annars som att man kommer snegla på den hela tiden och förhålla sig på ett eller annat sätt till var de andra är. Det hade också kanske väckt någon PvP-lust, då det även hade känts mycket mer spännande.

Hade det varit fler spelare på varje server hade jag hållt med om att man inte borde visa folk på kartan, men jag tror att det hade blivit näst intill omöjligt att hitta andra folk att spela med om man inte kunde se de få som finns på servern.

Då det inte är ett gammalt hederligt Fallout-spel så bör man nog inte riktigt behandla det som ett heller

Skrivet av Pellejones:

Det går att ställa in passive mode så att du inte är en del av pvp.

Vad är det för "passive mode"?
Att man tar mindre skada om man inte skjuter tillbaks är känt, men vad är det för specialläge?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Helt jävla värdelöst spel, inte en att det är co-op, möjligheten att spela med sina vänner, gör speluppelvelsen roligare. Jösses Bethseda visar igen att dom saknar kvalité sedan Fallout New Vegas, vilket inte ens gjordes av bethseda.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Helt jävla värdelöst spel, inte en att det är co-op, möjligheten att spela med sina vänner, gör speluppelvelsen roligare. Jösses Bethseda visar igen att dom saknar kvalité sedan Fallout New Vegas, vilket inte ens gjordes av bethseda.

Varför kan du inte spela med dina vänner, när alla andra kan det?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför kan du inte spela med dina vänner, när alla andra kan det?

Tror han menar, att inte ens tillgången att spela med sina vänner, gör spelet kul att spela. Vilket i många fall kan rädda till och med de värsta bottennappen.

Det verkar ju vara ett rätt stort konsensus på nätet bland större Youtubers, Twitch streamers och recensenter att just detta är fallet, inte ens co-op räddar spelet.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tror han menar, att inte ens tillgången att spela med sina vänner, gör spelet kul att spela. Vilket i många fall kan rädda till och med de värsta bottennappen.

Det verkar ju vara ett rätt stort konsensus på nätet bland större Youtubers, Twitch streamers och recensenter att just detta är fallet, inte ens co-op räddar spelet.

Jag kikade på Shroud bland andra igår, och han gillade det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag hittade en power armor, försökte gå ur den. Spelet buggade ur och jag var tvungen att restarta, fick aldrig mer ladda in i världen, inte ens skapa en ny character. Kunde logga in och allt så fine så antar att det inte var en server issue, kontot korrupt? Jag vetifan. (det här hände 2h30min in i betan igår och polarna jag lirade med kunde vara online fine)

GG bug-spel.

Skägg.
10 Chambers

Emil, känd från E3, och Data-Kenneth, streamar Fallout 76 just nu.


signatur
Inaktiv

Kod till betan: PCGL-3A8R-K39F-8MEY-R46B
Förboka spelet inatt sen såg jag tiderna för betan men jobbar så får ej prova

Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Spelar dom på PC eller konsol? Läste att knapparna sa PC men styrningen såg ut som att han spela med en dosa så vette fan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

@Carl Johansson-Sundelius: Spelar dom på PC eller konsol? Läste att knapparna sa PC men styrningen såg ut som att han spela med en dosa så vette fan.

Tror lätt de kör på pc men att Emil kanske sitter i soffan och meckar gamepad.


signatur
Relik 📜
Skrivet av anon_119148:

@Carl Johansson-Sundelius: Spelar dom på PC eller konsol? Läste att knapparna sa PC men styrningen såg ut som att han spela med en dosa så vette fan.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tror lätt de kör på pc men att Emil kanske sitter i soffan och meckar gamepad.

Nej, mus och tgb. Däremot med rätt låg sense, och medvetet lite långsammare rörelser bitvis för streamens skull.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Du kan få små glimtar av att du spelar Fallout, men när allt kommer omkring är spelet bara ett tomt skal med en livlös NPC värld och meningslös story & quests. Grafikprestanda, kontroller samt att hantera inventory på PC är ett skämt. Spara dina pengar och/eller spela något annat Fallout om du verkligen är sugen!

Inaktiv

@emilakered: Okej tack för svar. Det var som att bevittna någon sorts märklig hybrid vilket fick mig att klia i skallen. Bör tilläggas att jag bara skummade streamen lite snabbt eftersom jag är på jobbet

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad är det för "passive mode"?
Att man tar mindre skada om man inte skjuter tillbaks är känt, men vad är det för specialläge?

Det är ett läge som du aktiverar i settings
Det gör att BARA du inte kan mörda andra spelare, men dom kan fortfarande hugga ner dig, kommer ta en stund för dem såklart.... men melee is the way to go om du vill göra sånt.
Griefing deluxe ^^

Själv har jag inte mött något person som har vågat att mörda mig, inte så jäkla mycket man säga åt en nisse som är level 25 och har powerarmor liksom.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Morgon,
Har några beta koder till FALLOUT 76 B.E.T.A om någon vill testa på Tis / Torsdag.
PC Code:

KMF8-RH9B-D3FD-77PU-M8DK
PPN6-XU6G-M8KH-86EE-Y8AB
9P7E-C9NK-M3ND-A3MQ-G97M

Mvh / Pierre

Medlem
Skrivet av locograbben:

Morgon,
Har några beta koder till FALLOUT 76 B.E.T.A om någon vill testa på Tis / Torsdag.
PC Code:

KMF8-RH9B-D3FD-77PU-M8DK
PPN6-XU6G-M8KH-86EE-Y8AB
9P7E-C9NK-M3ND-A3MQ-G97M

Mvh / Pierre

Knep en, tack! Nu skall det buggtestas

Tråddemonen
Testpilot

@Aiwi: Posta gärna dina åsikter, vi alla vill läsa vad du tycker.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Aiwi: Posta gärna dina åsikter, vi alla vill läsa vad du tycker.

Will do!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det är ett läge som du aktiverar i settings
Det gör att BARA du inte kan mörda andra spelare, men dom kan fortfarande hugga ner dig, kommer ta en stund för dem såklart.... men melee is the way to go om du vill göra sånt.
Griefing deluxe ^^

Själv har jag inte mött något person som har vågat att mörda mig, inte så jäkla mycket man säga åt en nisse som är level 25 och har powerarmor liksom.

Fanns inget sånt i mina settings. Tror du blandar ihop det med hur det är per default


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Fanns inget sånt i mina settings. Tror du blandar ihop det med hur det är per default

What, finns i settings.
Tror det är under Gameplay.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skriv svar