Blizzard avfärdar rykten om att Diablo Immortal skulle vara ett reskin

Medlem

De borde gjort såhär, hör reaktionerna:

https://www.youtube.com/watch?v=g1PpvipvCvk

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Sedan är meningarna väldigt delade om PoE verkligen är något att ha. Jag hör till de som anser att det är skit endast värdigt att torka på väggarna i en isoleringscell.

Rätt hårda ord. Om du gillar D2 borde du rent logiskt iaf uppskatta PoE. Dom har tagit inspiration av D2 och polerat vidare på det rätt så ordentligt. Utöver det så har det utvecklare som faktiskt lyssnar på spelarna och ständigt kommer med nytt content. Till skillnad från Blizzard.

PoE har 8.0 i rating av fansen på metacritic, Reaper of souls har 6.6. Diablo 3 vanilla 4.1.
Steam reviews ligger på "Very positive"
Så nej skulle inte säga åsikter är särskilt delade. Visst såklart finns det folk som ogillar det, precis som alla spel.
Men i överlag har PoE ett rätt gott rykte. Det är 5 år gammalt nu och i samband med nya ligor ligger det ändå uppe bland mest spelande spelen på steam (och alla kör inte ens spelet via steam).
Det är inte så illa pinkat för ett spel som till en början var helt okänt och utvecklat av typ 15 pers.

PoEs framgång beror mycket pga att Diablo 3 var en besvikelse för många gamla D2 spelare. Att Blizzard lanserar ett Diablo spel till Mobiler kommer bara få fler folk att stanna kvar i PoE. Blizzard är inte alls kungar över ARPG genren längre. Tyvärr måste jag ändå tillägga.

Avstängd

Rekommenderar att alla läser denna: https://medium.com/@schild_23338/diablo-immortal-or-how-to-re...

Blizzard kör på total damage control just nu. De raderar kommentarer, tar bort dislikes och betalar journalister.

Detta är en av de största fiaskon någonsin.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Rätt hårda ord. Om du gillar D2 borde du rent logiskt iaf uppskatta PoE. Dom har tagit inspiration av D2 och polerat vidare på det rätt så ordentligt. Utöver det så har det utvecklare som faktiskt lyssnar på spelarna och ständigt kommer med nytt content. Till skillnad från Blizzard.

PoE har 8.0 i rating av fansen på metacritic, Reaper of souls har 6.6. Diablo 3 vanilla 4.1.
Steam reviews ligger på "Very positive"
Så nej skulle inte säga åsikter är särskilt delade. Visst såklart finns det folk som ogillar det, precis som alla spel.
Men i överlag har PoE ett rätt gott rykte. Det är 5 år gammalt nu och i samband med nya ligor ligger det ändå uppe bland mest spelande spelen på steam (och alla kör inte ens spelet via steam).
Det är inte så illa pinkat för ett spel som till en början var helt okänt och utvecklat av typ 15 pers.

PoEs framgång beror mycket pga att Diablo 3 var en besvikelse för många gamla D2 spelare. Att Blizzard lanserar ett Diablo spel till Mobiler kommer bara få fler folk att stanna kvar i PoE. Blizzard är inte alls kungar över ARPG genren längre. Tyvärr måste jag ändå tillägga.

Diablo 3 är precis lika dåligt. En neddummad besvikelse mot för vad Diablo 2 var då Blizzard försökt "streamlina" spelet för en massmarknad. Inget av dessa spel är i närheten av Dialbo 2. PoEs character progression system är en besvikelse och itemisation lika så då skills är knutna till items. Tvärt emot vad det var i D2. PoEs Passives grid är även den inget att hänga i granen. Grafiken och spelmekaniken är undermålig. Känns som ett Freemium spel.

Vill du ha ett ARPG som är vettigt och närmare D2 så är det Titan Quest du skall titta på, eller det mer nyligen släpta Grim Dawn.
Vilket förövrigt har högre Metacritic än PoE på 8.3, samt 8.1 för det äldre Titan Quest, om nu någon bryr sig om Metacritic annat än publishers

Medlem

Känns nästan mer som att NetEase släppt tidigare spel där dem apat efter bl a Diablo 3 otroligt mycket angående utseende etc. Testade ett spel som hette Era of Celestials, som kan vara bland det sämsta skräp mina fingrar kommit i kontakt med...så grötigt intro att spelet hade ett alternativ att spela sig själv, lol

Som jag mantrat några gånger nu, väljer man att styra spelet på just det sättet kommer det onekligen ha många likheter vid första anblicken med andra spel i samma genre, ungefär som FPS, RTS och MMO's har till PC. Behöver inte betyda att spelet i sig kommer suga för det...mikrotransaktionerna kommer bli den avgörande faktorn för mig iaf.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Rekommenderar att alla läser denna: https://medium.com/@schild_23338/diablo-immortal-or-how-to-re...

Blizzard kör på total damage control just nu. De raderar kommentarer, tar bort dislikes och betalar journalister.

Detta är en av de största fiaskon någonsin.

Haha! Det där var väldigt bra skrivet av karln i din länk Och GamersGate kommentarerna som börjar komma. "Men hates mobile gaming because women play mobile games!"

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Nu när Diablo är dött så kanske fler upptäcker Grim Dawn

Du menar det där spelet som är ett rent reskin av Diablo 3, eller PoE som är en reskin av Diablo 2? ;D

Förlåt, menar inte riktigt allvar när jag säger så, det är mest för att använda samma argument angående Diablo: Immortal som folk så gärna använder nu

"reskin"...ordet på allas läppar. Aja, arbetsdag imorgon, en ny vecka gryr och jag har sedan länge slutat bry mig om detta "outrage".

Medlem
Skrivet av Ender:

Du menar det där spelet som är ett rent reskin av Diablo 3, eller PoE som är en reskin av Diablo 2? ;D

Förlåt, menar inte riktigt allvar när jag säger så, det är mest för att använda samma argument angående Diablo: Immortal som folk så gärna använder nu

"reskin"...ordet på allas läppar. Aja, arbetsdag imorgon, en ny vecka gryr och jag har sedan länge slutat bry mig om detta "outrage".

Nej, Grim Dawn är en "Reskin" av Titan Quest som är en original title Nice try dock.

Medlem
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Diablo 3 är precis lika dåligt. En neddummad besvikelse mot för vad Diablo 2 var då Blizzard försökt "streamlina" spelet för en massmarknad. Inget av dessa spel är i närheten av Dialbo 2. PoEs character progression system är en besvikelse och itemisation lika så då skills är knutna till items. Tvärt emot vad det var i D2. PoEs Passives grid är även den inget att hänga i granen. Grafiken och spelmekaniken är undermålig. Känns som ett Freemium spel.

Vill du ha ett ARPG som är vettigt och närmare D2 så är det Titan Quest du skall titta på, eller det mer nyligen släpta Grim Dawn.
Vilket förövrigt har högre Metacritic än PoE på 8.3, samt 8.1 för det äldre Titan Quest, om nu någon bryr sig om Metacritic annat än publishers

Hur är PoEs character progression en besvikelse? Du har ett gigantiskt Skill tree. Du har subklass ascendancy trädet, Du har galet många skills och support gems som kan tweeka dom på massa olika sätt. Utöver det så har du juveler du kan hitta som kan stoppas in i ditt talent träd.
Du har även fler unika föremål, vissa som låser upp helt nya builds att leka med.
Det har otroligt mycket mer alternativ än både D2 och D3.
Det faktum att det har så mycket variation är det som gör att folk hela tiden kommer tillbaka och gör nya karaktärer. Det där är en massa dravel. Kan inte komma att tänka på ett ARPG som har mer alternativ till att bygga karaktärer.

Skills är knutna till sockets på items. vad det är för items dom stoppas in i spelar ingen roll.

Varken grafiken eller spelmekaniken är sämre än D2, Grim dawn eller Titan Quest. Jag har spelat alla dom spelen och jag har seriöst ingen aning om vad som får dig att tycka det.

Medlem

Denna diskussionen är ju så tramsig och absurd. Hur kan man kalla Diablo Immortal en reskin när det uppenbarligen är de andra spelen som hämtat inspiration från Diablo? Vill ni att Diablo ska ändra stil bara för att andra har kopierat den? Hur tänker ni?

Förövrigt ser Diablo Immortal precis ut som Diablo 3, bara med fult mobilt ui. Antar att Diablo 3 också är en reskin av dessa mobilspelen.

Medlem

@Tarmböld: Det får stå för dig. Det finns minst lika mycket variation i GD och TQ av alla de slag du listar men det hålls samman på ett bättre sätt. Men du glömmer nämna en sak. Det finns egentligen inga valmöjligheter i PoE alls utan folk googlar fram "flavour of the month build" som man "måste ha" för att "göra rätt". Så i princip alla som spelar High end i PoE har i princip likadana builds. Vilket inte är någon skillnad från något annat ARPG där ute.

Så det urval du åsyftar av skills är inte bättre än i de ARPGs som listats och av dessa kommer PoE kort. De andra är inte fulla av microtransaktioner dessutom vilket är ännu ett minus PoE. Men Diablo 3 är ändå sämst på grund av streamliningen som gjort att valmöjligheter i princip inte existerar.

Medlem

Älskar när devs går helt brainfart, och ja, han är anställd hos blizzard och skyller på trump.
Han har gjort sitt konto private efter sin tweet.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Uppenbart det inte är en reskin men folk är oftast tröga och ser kontrollerna och tänker reskin.

Är alla spel som har WASD + mus också en reskin? folk asså så tröga


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Älskar när devs går helt brainfart, och ja, han är anställd hos blizzard och skyller på trump.
Han har gjort sitt konto private efter sin tweet.
https://i.imgur.com/kZ6buQo.jpg

Vad är det som är brainfart med det menar du?

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Rekommenderar att alla läser denna: https://medium.com/@schild_23338/diablo-immortal-or-how-to-re...

Blizzard kör på total damage control just nu. De raderar kommentarer, tar bort dislikes och betalar journalister.

Detta är en av de största fiaskon någonsin.

Btw, det är samma NetEase som äger Shanghai Dragons i Overwatch League som är typ en grupp diamonds som spelar....

https://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_Dragons

Inte konstigt att just NetEase fick uppdraget att utveckla Blizzards största flopp någonsin?


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

@Sillgam:
Vad har trump med det här att göra?
Det är ju inte bara amerikanska spelare som är upprörda.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Men du förstår väl att han gör en liknelse mellan den retorik som "kritikerna" använder och den som Trump har? Han säger inte att folk kritiserar spelet p.g.a. Trump.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

@Godofcheese: Men du förstår väl att han gör en liknelse mellan den retorik som "kritikerna" använder och den som Trump har? Han säger inte att folk kritiserar spelet p.g.a. Trump.

Du kan använda vilken person som helst som exempel i den här situationen som är motstridig och kan inte acceptera andras tankesätt, så det är extremt löjligt att choppa in en het politisk person som Trump in i samtalet för att enbart politisera problemet.

Fanatiker är ett problem, och det finns på alla sidor.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Du kan använda vilken person som helst som exempel i den här situationen som är motstridig och kan inte acceptera andras tankesätt, så det är extremt löjligt att choppa in en het politisk person som Trump in i samtalet för att enbart politisera problemet.

Fanatiker är ett problem, och det finns på alla sidor.

Tror inte du förstår vad han syftar på i tweeten.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

@Tarmböld: Det får stå för dig. Det finns minst lika mycket variation i GD och TQ av alla de slag du listar men det hålls samman på ett bättre sätt. Men du glömmer nämna en sak. Det finns egentligen inga valmöjligheter i PoE alls utan folk googlar fram "flavour of the month build" som man "måste ha" för att "göra rätt". Så i princip alla som spelar High end i PoE har i princip likadana builds. Vilket inte är någon skillnad från något annat ARPG där ute.

Så det urval du åsyftar av skills är inte bättre än i de ARPGs som listats och av dessa kommer PoE kort. De andra är inte fulla av microtransaktioner dessutom vilket är ännu ett minus PoE. Men Diablo 3 är ändå sämst på grund av streamliningen som gjort att valmöjligheter i princip inte existerar.

Att nå high end i PoE, nu snackar vi Shaper och Uber Atziri visst då når betydligt färre builds dit. Men du får komma ihåg att bara Ca 1% av spelarna dödar han faktist. Flesta kommer inte ens så långt. Jag har själv aldrig ens mött han trots 1000+ timmar. Mest för att jag gillar att rulla nya karaktärer och kört en del hardcore.
Jag håller dock på att arbeta mig mot honnom. Har dödat två av fyra guardians.

Min build är btw inget jag kopierat och försöker nästan alltid göra obskyra builds. Vissa funkar bättre än andra.
Just nu har jag en two-handed melee witch som koverterar all dmg till cold och golems som jag främst använder för att buffa.
Visst finns det dom som kopierar populär builds och det är ju ett mer säkert kort. Men detta sker i alla spel. Även i D2.

Fast microtransaktioner i PoE är ju inget måste. Skulle väl rekomendera stash tabs. Kostar nån hundring. Men utöver det så är allt kosmetiskt.
Folk väljer att lägga en massa pengar på kosmeriska saker. Och det gör att GGG får in pengar och spelet ständigt får nytt content. Bra mycket mer ändra ARPGs.

Varför är PoEs skills sämre? Låt oss säga att du vill vara summoner i PoE.
Du har sjukt mycket mer val än D2s necro.
Mer summoner relaterade skills. Du kan köra en summoner hybrid. Etc...du kan fokusera på auror för att buffa dina minions. Etc..

Så nej, håller inte alls med.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Rekommenderar att alla läser denna: https://medium.com/@schild_23338/diablo-immortal-or-how-to-re...

Blizzard kör på total damage control just nu. De raderar kommentarer, tar bort dislikes och betalar journalister.

Detta är en av de största fiaskon någonsin.

Så otroligt välformulerat, kul läsning!

Man garvar ihjäl sig åt vissa bitar, t ex:

Citat:

Well. Goddamn Will. How deep in your ass did you have to reach to find that nugget of utter fucking nonsense?

Citat:

Steve Jobs would never have said “and one more thing, we let a Chinese sweatshop take a property that literally built the backbone of our brand and forcefuck it onto our latest iDevice.”


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Man måste va jävligt blind om man inte ser att det är mer eller mindre samma skit som dom andra mobila spelen. Vilka stolpskott blizzard har blivit.

Medlem

@Tarmböld:
Problemet är att du och hela poe-communityn inte ser utanför din/er hardcore-bubbla. Ni representerar ingen majoritet.

Stor del av folket har inte tid att lära sig och spela poe. Man orkar inte googla builds och köra trading i webbläsaren. Gör något fel i din spec, eller välj fel build, var god rerolla i 20+h och försök igen.

Och då har jag själv över 150h i spelet, och ännu inte fastnat eller kommit in i det.

Skribent
Skrivet av Sillgam:

Tror inte du förstår vad han syftar på i tweeten.

Det är snarare du själv som inte verkar fatta. Han säker uttryckligen att han beskyller Trump för kritiken de mottar, vilket är skrattretande. Passionerade gamers har i åratal aldrig dragit sig från att uttrycka hård kritik mot utvecklare de känner sig svikna av. Att Trump skulle ha något att göra med det är löjeväckande.

Det kan vara ett av de mest patetiska försök att flytta fokusen jag någonsin läst.

Avstängd
Skrivet av EXPLICIT:

Rekommenderar att alla läser denna: https://medium.com/@schild_23338/diablo-immortal-or-how-to-re...

Blizzard kör på total damage control just nu. De raderar kommentarer, tar bort dislikes och betalar journalister.

Detta är en av de största fiaskon någonsin.

Haha wow, artikeln med glimten i ögat tar upp liknande punkter som jag själv skrev i annan nyhets kommentarfält. En av de viktigaste punkterna tycker jag är just att: speljournalister ska skriva åt spelarna, inte spelutvecklarna. Bara den punkten summerar en hel del av det "internetkaos" som vi ser just nu.

Att komma ut och "försvara" Blizzards tondöva sätt att "presentera det nästa i Diablo-serien" inför en PC-hungrig fanbase som växte upp med spelserien får bara speljournalisterna att framstå mindre trovärdiga och de har under en obestämd framtid "förgiftat" sin trovärdighet i framtida artiklar som de skriver, iaf hos denna hungriga PC-baserade fanbase av Blizzard-spel.

Personligen talat är jag inget riktigt fan då jag varken var där på plats eller köpt virtuell biljett. Men jag såg revealen och höll med publikens känsla: "wtf is this?". Mobilspel må vara framtiden men det är, och förblir, verkligen "McDonalds"-versionen av hur bra S P E L faktiskt kan vara när de spelas på rätt plattformar!

Medlem
Skrivet av Myran22:

Det är snarare du själv som inte verkar fatta. Han säker uttryckligen att han beskyller Trump för kritiken de mottar, vilket är skrattretande. Passionerade gamers har i åratal aldrig dragit sig från att uttrycka hård kritik mot utvecklare de känner sig svikna av. Att Trump skulle ha något att göra med det är löjeväckande.

Det kan vara ett av de mest patetiska försök att flytta fokusen jag någonsin läst.

Nej han säger inte att kritiken är Trump fel. Han talar om retoriken som används för att framföra kritiken. Sen vet jag inte hur du får personliga påhopp på utvecklare till att vara passion. Eller hur passion är alla de arga människorna på reddit som eldar upp stämningen, trots att de aldrig någonsin skrivit något relaterat till diablo tidigare. Passionerade fans alltså? Sluta vara en del av hatet och ta av dig offerkoftan.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Nej han säger inte att kritiken är Trump fel. Han talar om retoriken som används för att framföra kritiken.

Han säger att retoriken som används är Trumps fel.

EDIT: Känns lite Konami över det hela. Blizzard pissar på sina trogna fans för att satsa på mobilspel och liknande för att dra in lite snabba stålar. Ungefär som när Konami pissade på sina fans av Metal Gear och Silent Hill för att satsa på pachinko maskiner.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@marcus8958: "Pissar sina trogna fans i ansiktet". Vettigt argument. Presentera gärna vettiga resonemang om varför du förtjänar ett Diablo 4 utannonserande JUST NU bara för att du påstår dig vara ett fan.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

@marcus8958: "Pissar sina trogna fans i ansiktet". Vettigt argument. Presentera gärna vettiga resonemang om varför du förtjänar ett Diablo 4 utannonserande JUST NU bara för att du påstår dig vara ett fan.

Argument för att jag skulle förtjäna ett Diablo 4? Varför det? Vem har sagt att jag är fan av serien? Efter Diablo 3 förväntar jag mig inget vettigt av serien i framtiden.
Tycker bara det är jävligt underhållande och se allt drama kring det hela. Alla fans som satt och hoppades på något nytt som Blizzard lovade och så fick dom ett diablo reskin mobilspel.

Din tur!
Presentera du ett vettigt argument varför fans av serien inte förtjänar ett Diablo 4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar