Vi guidar dig till framgång i Call of Duty: Black Ops 4 Multiplayer

Robot
Vi guidar dig till framgång i Call of Duty: Black Ops 4 Multiplayer

Överlev rabiata hundar, ettriga attackhelikoptrar och distraktionsgranater – och kom ut på andra sidan med positiva stats och glatt humör.

#activision, #call-of-duty-black-ops-4, #treyarch


Medlem

Bra tips! Jag gillar ditt sätt att se på saken. Jag köpte det själv för någon vecka sedan och gillar det starkt! Har alltid varit ett Battlefield-fanboy men tänkte att jag får testa BO4 innan jag klagar på det och jag är positivt förvånad. Så klart inte samma typ av FPS, BF känns lite mer "realistiskt" medans CoD är ofta spray-and-pray aktigt.
Det enda jag inte riktigt fattar är det här med attackhelikopter osv, kan man skicka in en sådan när man fått tillräckligt hög killstreak eller hur funkar de? Måste man låsa upp dom vid en viss level?
Men i övrigt tack för tipsen!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Instant:

Bra tips! Jag gillar ditt sätt att se på saken. Jag köpte det själv för någon vecka sedan och gillar det starkt! Har alltid varit ett Battlefield-fanboy men tänkte att jag får testa BO4 innan jag klagar på det och jag är positivt förvånad. Så klart inte samma typ av FPS, BF känns lite mer "realistiskt" medans CoD är ofta spray-and-pray aktigt.
Det enda jag inte riktigt fattar är det här med attackhelikopter osv, kan man skicka in en sådan när man fått tillräckligt hög killstreak eller hur funkar de? Måste man låsa upp dom vid en viss level?
Men i övrigt tack för tipsen!

Du låser upp fler scorestreaks i takt med att du går upp i nivå. Dessa väljs sedan i menyn och du kan ha tre igång samtidigt. Scorestreaks är uppdelade efter hur många poäng som krävs för att kunna aktivera dem. UAV är en av de billigaste och går att använda efter ~3 kills (vilket är det vanligaste sättet att skrapa ihop poäng).

När du dör tappar du alla poäng du samlat ihop, vilket gör det svårare att samla ihop till större belöningar (som attackhelikoptrar och liknande). Du behöver +7 kills i rad för att närma dig dessa, men poäng går att samla ihop på andra sätt än att skjuta fiender – och det är här kombinationen UAV + Counter UAV skiner.

Aktiverar du dessa kommer du få poäng när dina lagkamrater får kills runtom på kartan. Samlar du i samma veva in fler poäng genom (exempelvis) att ta över en zon i Domination kommer du mycket lättare att samla ihop nog med poäng för dyrare scorestreaks.

Hoppas det besvarade din fråga någorlunda!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

1
Skriv svar