Diablo Immortal bara början? Blizzard har stora planer för mobilt spelande

Medlem

Det luktar lite Konami i rummet.


signatur

Nämen!

Medlem

trodde väl att ett rum som Buar enhetligt under Blizzcon när de avslöjade travestin skulle få dem att tänka om?

Medlem

Är inte Hearthstone redan mobilt?

Medlem
Skrivet av Keima:

Är inte Hearthstone redan mobilt?

sen evigheter ja..

Avstängd

Så här känner jag inför kvalitén av kommande uppföljare av Blizzards kära IP:s:

Medlem

All aboard the NOPE-train!

Medlem

Vilken skit. R.I.P Diablo.

Medlem

Om det nu var så att mobilspel baserade på spelserier från PC/konsol generellt sett var bra för formatet och genomtänkta så hade jag inte varit orolig/besviken. Men nu är det ju inte så.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

@ClockWise:

Problemet är att Blizzard är stora och tungstyrda nu vilket betyder att de riktningar de ger sig in i sannolikt kommer forma hela verksamheten. Jag tror absolut Steve Jobs profetia kan stämma; att de mest är businesskostymer som gör besluten nu i jakt på störst mängd pengar. Då kan jag garantera att hela skutan nog kommer styras mot mobile i stort och fokuset på mobile kommer bara öka. Där finns ingen communityframtid och jag tror inte A-level-konstnärer och worldbuilders ser mobile och dess konsumenter som något önskvärt. Sen byter kostymerna bara jobb om 2-4 år ändå efter att de extraherat så mycket pengar som möjligt åt shareholders (som sen kan sälja ut) och sig själva.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

12
Skriv svar