PUBG? PUBG! Mycket pekar på Battlegrounds till Playstation 4 i december

Robot
PUBG? PUBG! Mycket pekar på Battlegrounds till Playstation 4 i december
Medlem

Alldeles för sent. Blackout är sååå mycket bättre

Medlem

Hype faktor 0. Alldeles för sent. Dom lär väl tjäna nån slant på det iaf

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Alldeles för sent. Blackout är sååå mycket bättre

Kostar lite mer än 250kr också. Men jag håller med om att det är lite väl sent dessutom är det ingen vidare till xbox så jag antar att det blir minst lika illa på PS4.

Medlem

Pubg kommer va helt dött snart. Blackout är mycket bättre


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Pubg kommer va helt dött snart. Blackout är mycket bättre

Blackout verkar för arkadigt (har ej själv.spelat)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det kom när det behövdes.

Avstängd

Är PUBG free to play eller måste man köpa det?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Blackout verkar för arkadigt (har ej själv.spelat)

Objektivt är det är betydligt bättre gjort spel, välpolerat och välgjort tekniskt.

Men ja de är ju dock väldigt olika rent spelmässigt så man kanske inte föredrar den arkadiga blackout-stilen indeed.

Medlem

Det skulle vara intressant att se hur mycket pengar de kommer att ha förlorat på att sälja tidsexklusivitet till Microsoft.

Under året som gått så har Fortnite tagit över BR-marknaden på konsol, H1Z1har haft 10-15 miljoner spelare på PS4, CoD har ett BR-läge och Battlefield är på gång med ett.

Spelet kommer att sälja bra på PS4 men inte i närheten av vad de kunnat göra om det släppts för ett år sedan.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Objektivt är det är betydligt bättre gjort spel, välpolerat och välgjort tekniskt.

Men ja de är ju dock väldigt olika rent spelmässigt så man kanske inte föredrar den arkadiga blackout-stilen indeed.

Har aldrig riktigt gillat kännslan i cod sen cod 4 typ.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox

@Margy: Det har varit i Game Preview (Early Access) på Xbox fram tills alldeles nyss, ingen köpt tidsexklusivitet på det klassiska sättet. Spelet var ju långt ifrån release-fäigt när det kom till konsolen.

Bra timing dock, Xbox fick ut så mycket som möjligt av det innan Blackout, och i mars Firestorm kom(mer) ut med sina välpolerade versioner av BR.

Går det ordna med cross play mellan konsolerna så vore det trevligt, det finns nog tillräckligt med folk som vill spela PUBG trots de nya konkurrenterna även framöver.


signatur

Jump in.

Medlem

För sent ,blackout är så mycket bättre

Medlem

Ett trasigt spel som inte klarar 30fps till ps4?
Nej tack.


signatur

"High life on low budget"

Hur dålig är Xbone versionen jämfört med PC versionen? Visst är Blackout nice, men kan tycka att PUBG erbjuder ett långsammare tempo, inte så hetsigt, samt fler kartor. Men är konsolversionen apa så kvittar det ju. Kommer FZ köra recension på PS4 versionen?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det har varit i Game Preview (Early Access) på Xbox fram tills alldeles nyss, ingen köpt tidsexklusivitet på det klassiska sättet. Spelet var ju långt ifrån release-fäigt när det kom till konsolen.

Det är klart att det har betalats pengar för att hålla det borta från PS4. Tror du verkligen att utvecklarna håller det borta från den största konsolmarknaden i ca ett år utan anledning?

Det finns Early Access-spel även på PS4 och det är ju inte så att 1.0-versionen av detta spel till Xbox plötsligt är helt annorlunda och "färdigt".

Utvecklarna talade om att spelet skulle komma till både Xbox och PS4 fram till att spelet utannonserades till Xbox då det plötsligt blev väldigt svårt att få någon att prata om en PS4-version.

När datum till nya versioner annonseras väldigt sent och nära till att det gått precis ett år (eller annan ganska jämn tidsrymd) är det ett ganska säkert tecken på att det handlar om köpt tidsexklusivitet.

Ambassadör
Xbox

@Margy: Missförstå mig rätt, jag menar inte att det inte skulle ha förekommit pengar. Det är klart att någon form av deal gjordes. Det var lite otydligt i mitt inlägg.
Jag gillar inte köpta tidsexklusiva spel, det är fånigt alldeles oavsett om det är Sony, MS eller någon annan. Min poäng här var snarare att det var en early access-deal, som är lite i samma spektrum som exklusiva betas och liknande och inte som tramset med att knyta till sig färdiga spel som både MS och Sony har sysslat med mer eller mindre i andra fall. PS4-spelarna gick inte miste om något i det här fallet om man säger så.

Jag trodde faktiskt att det skulle släppas samtidigt till PS4 i september när PUBG gick ur Game Preview och släpptes på Xbox. Men MS är också publisher för PUBG på Xbox, vem som är publisher för PS-versionen har jag ingen aning om och det kan ju vara där det hakat upp sig lite.


signatur

Jump in.

Medlem

Efter att ha spelat Blackout ett tag gick jag tillbaka till PUBG. Två väldigt olika spel som passar olika målgrupper. Men det är tydligt att Blackout är en mer välpolerad skapelse. Jag har dock inte haft så stora problem med PUBG (PC).


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Fix PUBG? Fixa PUBG till PS4? Skit i konsolerna och satsa allt på att göra det bättre och större till PC. Vinterbanan? Hallååå..?

1
Skriv svar