Forumtråd: Skapa musikvideos gör mig glad och rofylld

Avstängd
Forumtråd: Skapa musikvideos gör mig glad och rofylld

Musik är något som många älskar att lyssna på. Och alla har olika smaker. Hårdrock, opera, film m.m. Jag har lite blandade åsikter. Men jag gör mestadels musikvideos. Jag har hållit på i 2 år snart och har blivit skickligare med åren. Jah har dock aldrig lagt upp något på min Youtube-kanal då jag inte haft en riktigt bra ide till video. Men jag fick inspiration och satte igång. Och här är de videos jag lyckats med. Ni kan se dem här nere.

Kolla gärna in min kanal och säg gärna vad ni tycker videorna. Jag kommer också ladda upp dom på denna tråd.


signatur

Why so serious?

Skägg.
10 Chambers

Snyggt! Du har bra känsla för tempo och klippningar, skulle vara kul att se hur du skulle klippa annat material. Vad använder du för mjukvara? Har klippt i Sony Vegas de senaste tre åren men är precis på väg att gå över till Premiere istället. Sitter därför och kollar otaliga "kom igång"-videos på Youtube.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Snyggt! Du har bra känsla för tempo och klippningar, skulle vara kul att se hur du skulle klippa annat material. Vad använder du för mjukvara? Har klippt i Sony Vegas de senaste tre åren men är precis på väg att gå över till Premiere istället. Sitter därför och kollar otaliga "kom igång"-videos på Youtube.

Jag använder mest Wondershare Filmora. Ett riktigt bra mjukvara som inte är lika krånglig som Premiere


signatur

Why so serious?

Moderator | Testpilot

Dessa videos får mig att sakna ett gammalt Youtube-konto jag hade för många år sedan då jag inte gjorde något annat än musikvideos till olika filmer. Riktigt kul var det och bra gjort av dig också


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Dessa videos får mig att sakna ett gammalt Youtube-konto jag hade för många år sedan då jag inte gjorde något annat än musikvideos till olika filmer. Riktigt kul var det och bra gjort av dig också

Tack! Jag kommer fortsätta med detta. Är en lugn hobby tycker jag.


signatur

Why so serious?

Moderator | Testpilot
Skrivet av jamaha121:

Tack! Jag kommer fortsätta med detta. Är en lugn hobby tycker jag.

Du gör mig sugen på att fortsätta med mina spelvideo-recensioner jag höll på med ett tag. Lite som du säger så är det en lugnt och stillsam hobby som man kan arbeta på när man känner för det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du gör mig sugen på att fortsätta med mina spelvideo-recensioner jag höll på med ett tag. Lite som du säger så är det en lugnt och stillsam hobby som man kan arbeta på när man känner för det.

Om det är något du gillar att göra så tycker jag att du ska göra det. Jag har hållit på med detta i två år med ville aldrig ladda upp det då jag gjorde dessa mest privat. Men mina vänner ville att jag skulle så då gjorde jag det. Jag gör detta för att det är skitkul och så vill jag påminna folk om det goda i dessa sånger och budskap. Ssmt så gillar jag att göra montages.


signatur

Why so serious?

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du gör mig sugen på att fortsätta med mina spelvideo-recensioner jag höll på med ett tag. Lite som du säger så är det en lugnt och stillsam hobby som man kan arbeta på när man känner för det.

Kommer fortsätta också att ladda upp på den här tråden och hopps inspirera andra att göra videos.


signatur

Why so serious?

Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Går att skapa snyggt och bra innehåll ifall du använder du utav premiere och After Effects, men det är ifall du inte vill använda dig utav allt för advancerade program. Vi använde oss utav Premiere när vi skapa filmprojekt och innehåll till lokalradion på mediaprogrammet i gymnasiet, det funkade väldigt bra, så länge man har rätt utrustning dvs.

Tråddemonen
Testpilot

@jamaha121: Tog en titt på dina videos, du har en väldigt bra känsla för att skapa innehåll som går ihop med ljud och musik. Fortsätt med detta!

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

@jamaha121: Tog en titt på dina videos, du har en väldigt bra känsla för att skapa innehåll som går ihop med ljud och musik. Fortsätt med detta!

Tack så mycket!! Kommer definitivt fortsätta. Håll utkik på denna tråd. Kommer ladda upp på den.


signatur

Why so serious?

Tråddemonen
Testpilot
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

@Carl Johansson-Sundelius: Går att skapa snyggt och bra innehåll ifall du använder du utav premiere och After Effects, men det är ifall du inte vill använda dig utav allt för advancerade program. Vi använde oss utav Premiere när vi skapa filmprojekt och innehåll till lokalradion på mediaprogrammet i gymnasiet, det funkade väldigt bra, så länge man har rätt utrustning dvs.

Japp. Har klippt i både Premiere och Vegas men känner att jag börjar växa ur det sistnämnda.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Låter som Premiere kan vara ett gott alternativ då. Vad har ni för program i podden?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Snyggt! Du har bra känsla för tempo och klippningar, skulle vara kul att se hur du skulle klippa annat material. Vad använder du för mjukvara? Har klippt i Sony Vegas de senaste tre åren men är precis på väg att gå över till Premiere istället. Sitter därför och kollar otaliga "kom igång"-videos på Youtube.

Premiere Pro är riktigt bra, men, och det är ett stort "men", det är väldigt pilligt, och kan lätt bli fel. Det finns andra program som är mycket mer förlåtande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar