Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Tråddemonen
Testpilot

@Nemo: Har själv hittat bara 2st än så länge. Tror man får utforska på egen hand för att hitta alla. Lär nog bli youtube som hjälp då det är svårt att finna dem.

Medlem

Det finns interaktiv kartor som man kan se var allt finns i världen, rdr2.com tror jag ett av dom heter och så har ign en sån karta också.

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: Posta gärna länk här med spoilerfilter så kan alla ta del utav den som vill.

Tråddemonen
Testpilot

Fann denna och fnissade ett par gånger. Perfekt tidsfördriv i brist på annat.

Ambassadör
Xbox

Helvete...spenderade ytterligare 5 timmar igår med att jaga. Jag har kanske problem...haha.

Kommer ju ingenstans i storyn!

De sista timmarna gick åt att försöka hitta en Legendary Buck utanför Strawberry, men det verkar vara omöjligt. Det står bara att "it's too busy in the area" eller något. Någon som vet vad man behöver göra för att kunna sätta igång jakten?


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Finna första ledtråden för spårning med hjälp av hunt-vision. Alla legendaries lämnar ca 3 spår innan de spawnas i området. Om det är så att du hamnar i en eldstrid eller liknande så måste man ta sig ifrån området så det hela resetas, fick problem själv med detta när jag skulle spåra ett utav djuren. Spendera ca 2 timmar och tröttna till slut, kom tillbaka lite senare och lyckades att spåra samt döda djuret.

Ambassadör
Xbox

@Zimpan: Hm problemet är att det inte vill sätta igång alls för att det tydligen är "too busy" i området. Något i stil med "You have entered a legendary animals territory, however it's too busy in the area at the moment, return later" typ. Har gett mig iväg och återvänt ett par gånger men möts av samma meddelande.
Vill inte googla heller, för det räcker ju med att man viskar RDR på internet nu så spoilar folk story etc.


signatur

Jump in.

Medlem

@Zimpan:
Höll också på med ett av legendary djuren igår. Jag var så klantig att jag använde ett vapen med lägre kaliber för jag tänkte "perfect pelt" när det faktiskt inte gör någon skillnad på legendary
Hade tagit betydligt kortare tid om jag tagit fram stora bössan direkt för den rackarn smiter direkt vid skott så var tvungen att leta upp den igen typ 4ggr. Blev inte lättare av att skymningen kom.

Antar man kunde lagt ut bete också.. Lätt att vara efterklok.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Ta dig så långt bort du bara kan och tälta ett par dagar så lär det funka när du återvänder

Tråddemonen
Testpilot

@Tiggaren: Haha på min stream häromdagen så fiskade jag en legendary firre som jag skulle få över en ström, tappade såklart fisken i vattnet ett par gånger tills jag kom att att jag kunde kalla på hästen och slänga på firren på hästen. Sen var det bara för hästen att simma in mot land. Såg väldigt omständigt ut.

Ambassadör
Xbox

@Zimpan: Aah, det är klart...avancera tiden också! Tack för tips!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Tiggaren: Haha på min stream häromdagen så fiskade jag en legendary firre som jag skulle få över en ström, tappade såklart fisken i vattnet ett par gånger tills jag kom att att jag kunde kalla på hästen och slänga på firren på hästen. Sen var det bara för hästen att simma in mot land. Såg väldigt omständigt ut.

Lät skoj hehe. får kika på din stream nångång.

Tråddemonen
Testpilot
Tråddemonen
Testpilot

@Tiggaren:

Kika vid 3:11:58 skulle länka direkt på tidslinjen på videon, men youtube appen på mobilen vill inte sammarbeta.

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

@Tiggaren: https://youtu.be/pPvj3TcOPg0

Kika vid 3:11:58 skulle länka direkt på tidslinjen på videon, men youtube appen på mobilen vill inte sammarbeta.

Tog en stund för dig att få upp den men Grattis!


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Haha, det blev en utmaning även fast den var död den kämpa på in i det sista.
Haha tack

Medlem

@Zimpan: Haha, snyggt jobbat! Himla tur att hästen kunde hjälpa till.

Tråddemonen
Testpilot

@Nemo: Har bondat tillräckligt så vet att jag kan förlita mig på min häst när den inte springer in i träd

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zimpan:

@Nemo: Har bondat tillräckligt så vet att jag kan förlita mig på min häst när den inte springer in i träd

Ja det där ska verkligen inte underskattas, att maxa sitt bond med hästen är ett måste.


signatur

Jump in.

Medlem

@Zimpan:

Sure! Här är en länk till den bästa interaktiva kartan jag sett i alla fall, spoilertaggar inte för tänker att den som ändå läser förstår att det kan finnas info alla inte vill se.

https://rdr2map.com/

https://www.ign.com/maps/red-dead-redemption-2/world

Kommer använda mig av kartorna efter min RDR2-paus ^^

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Yes sir, man vill ha en snel hest till kompanjon!

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: Perfekt, lägger in den i första inlägget med creds till dig.

Medlem

@Zimpan: Det låter fint det!

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: Done! Tack så mycket för tipset!

Tråddemonen
Testpilot

Någon vill ta på sig Arthurs skor och ge sig ut i det moderna samhället.

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

Någon vill ta på sig Arthurs skor och ge sig ut i det moderna samhället.

https://youtu.be/9dNn4UAkqMk

Hahaha vad fan, det där borde någon från FZ ha gjort.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot
Ledtråd NR 1!
Skrivet av Zimpan:

ANNOUNCEMENT! Tänkte att vi ska göra något roligt här i tråden kommande dagarna fram till helgen, ett par gånger fram tills på söndag så tänkte jag posta ledtrådar till hemligheter inom RDR2 som är helt spoilerfria, så ska ni här på FZ få försöka klura ut dem och hitta hemligheterna på egen hand. Ni får gärna posta inlägg med text eller videos om ni klurar ut dem, men tänk gärna på att sätta spoilerfilter på innehållet! Första ledtråden postas imorgon!

För de som vill så kan jag köra en stream på söndag och visa hemligheterna ifall ni vill se men inte orkar klura ut dem. Happy hunting!

Nu börjar letandet efter hemligheterna inom RDR2! Lycka till och hoppas ni uppskattar ledtrådarna, de ringade områdena i varje ledtråd är var jakten på det mystiska börjar!

Ledtråd Nr 1!

Stå vid ett namn som börjar på L och slutar på E. I en cirkel så ska den långa markören peka 0° och den korta markören skall peka 60° till höger. Stå och blicka ut mot två linjer där tunga lass rullar på, jag är transparent men du kommer att se mig komma och gå.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Haha de skulle ha fångat folk på plattan i Stockholm med Lasso.

Avstängd

VIKTIGT MEDDELANDE TILL ALLA RDR2 SPELARE!
Senaste South Park-avsnittet hänvisar till RDR2 typ var tredje minut för skaparna älskar spelet och avsnittet är dessutom i klass med legendariska avsnitt som ManBearPig.

Jag har ej spelat RDR2 så känner inte igen någon referens men ni avdankade spelare kommer att få mycket goda skratt. Själv skrattade jag högt så att det ekade i rummet!

Dessutom verkar det vara en 2- eller 3-parter. Avsnitt S22E06 South Park. Check it out! ^_^

Medlem

treasures kan vara rätt bökiga att hitta och ta sig till, man får verkligen leta igenom områdena perfekt gärna utforskat majoriteten av kartan också.


signatur

//monster

Skriv svar