Recension – Battlefield V

Robot
Recension – Battlefield V

Från sandigt Tobruk till blomsterprakt på franska åkrar, Battlefield V är som väntat en fröjd för ögat. Samtidigt kan seriens ålder var dess största hinder.

#battlefield-v


Medlem

Kommer betyget senare?

Redaktör
Skrivet av matuttas:

Kommer betyget senare?

Korrekt! I början av nästa vecka, är målet. Ledsen, vi missade att informera om det.


signatur
Medlem

Släpps imorgon om du förbokat på ps4 eller Xbox? Nä...det är fel. Vi får börja spela den 15 november. 00:01 låses spelet upp.

Ni har nog fått fel information där Calle.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Köpte en månad Origin Premier igår. Imorgon kväll blir det batalj!


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

I klippet, varför springer man runt med uppkavlade ärmar... Ser ju snorkallt ut.

Medlem

Kan man lita på EA o deras recensionsevent? Battlefield 4 var en katastrof då spelet endast gick att lira stabilt hos borta de, men säckade ihop helt ute i världen hos det spelande folket. Det visste ju naturligtvis EA som gjorde en blåsning för att få fina betyg. Hehe, det glömmer jag aldrig. Riktigt snyggt.

Däremot så fungerade ju förra omgångens Battlefield 1 ute direkt vid launch utanför deres egna nätverk o datorer.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@Aljonz: Du kan ju själv välja kläderna på din soldat, så troligen är det väl det Calle gjort här.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Släpps imorgon om du förbokat på ps4 eller Xbox? Nä...det är fel. Vi får börja spela den 15 november. 00:01 låses spelet upp.

Ni har nog fått fel information där Calle.

Ja det stämmer inte riktigt, däremot släpps det imorgon (9/11) om man hoppat på tjänsterna Origin Access Premier (PC) eller EA Access (Xbox). Deluxe versionerna släpps annars den 15/11 och standard edition den 20/11.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CARTMAN:

Kan man lita på EA o deras recensionsevent? Battlefield 4 var en katastrof då spelet endast gick att lira stabilt hos borta de, men säckade ihop helt ute i världen hos det spelande folket. Det visste ju naturligtvis EA som gjorde en blåsning för att få fina betyg. Hehe, det glömmer jag aldrig. Riktigt snyggt.

Däremot så fungerade ju förra omgångens Battlefield 1 ute direkt vid launch utanför deres egna nätverk o datorer.

Därför vi inte längre sätter betyg baserade på recensions-event


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bent toe:

Släpps imorgon om du förbokat på ps4 eller Xbox? Nä...det är fel. Vi får börja spela den 15 november. 00:01 låses spelet upp.

Ni har nog fått fel information där Calle.

Som sagt, hårigt! Kolla länken i artikeln, där finns släppinformation ingrafisk form.


signatur
Medlem

Kan man spela som tysk?

Medlem

Hörde att man kunde spela som en robot, är det sant?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det största misstaget de har gjort med det här spelet är att inte fokusera på kända vapen och strider till spelsläppet. Jag och många med mig som är Battlefields kärnfans har vuxit upp med filmer och serier som Rädda menige Ryan och Band of Brothers. Vi har en mental bild om vad som ska vara i ett andra världskrigsspel.
Vi vill ha en M1 Garand i näven (vilket inte finns i spelet, trots att Calle påstår det i recensionen) när vi stormar Normandie. Vi vill strida i Stalingrad som ryssarna med en PPSH osv.

Jag förstår att de vill visa andra sidor av kriget, men de skulle ha väntat med det tills efter spelsläppet. Som det är nu så känns det som en "falsk" version av andra världskriget...

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hörde att man kunde spela som en robot, är det sant?

Det är nog en grov överdrift av vissa kosmetiska skins man kan ha. Men jag har inte spelat själv så jag är inte 100% säker


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

@Kleptoman: Nej det vore overkligt i en serie som bygger på autenticitet. Däremot cyborg-sniper är möjligt! /s


signatur

I drank what?

Citat:

Särskilt när Dice redan här lånar in mekaniker från Battle Royale med artillerield som ständigt krymper slagfältet. Dramatiskt!

@Carl-Johansson-Sundelius
Läste denna mening flera gånger och fattade inte vilka dessa mekaniker är? Mekaniker jobbar på bilverkstad. Finns det mekaniker i Battle Royale spel som krymper spelområdet med eld? Jag måste ha missat nått eller så är Dice väldigt nyskapande. Tillslut fattade jag vad som menas...

Gnällkuk
Skrivet av Jozo:

Det största misstaget de har gjort med det här spelet är att inte fokusera på kända vapen och strider till spelsläppet. Jag och många med mig som är Battlefields kärnfans har vuxit upp med filmer och serier som Rädda menige Ryan och Band of Brothers. Vi har en mental bild om vad som ska vara i ett andra världskrigsspel.
Vi vill ha en M1 Garand i näven (vilket inte finns i spelet, trots att Calle påstår det i recensionen) när vi stormar Normandie. Vi vill strida i Stalingrad som ryssarna med en PPSH osv.

Jag förstår att de vill visa andra sidor av kriget, men de skulle ha väntat med det tills efter spelsläppet. Som det är nu så känns det som en "falsk" version av andra världskriget...

M1 Garand kommer med 999% sannolikhet att komma vid ett senare tillfälle med något av DLC-paketen som kommer.

/////

Det här är faktiskt första spelet jag känner mig mer eller mindre helt ointresserad av. Grafiken och framför allt ljudet är dock svårslaget och något som alltid fått mig att häpna, tyvärr tycker jag inte att de lyckas hela vägen ut med allt vad jag sett och spelat själv. Det är inget dålig spel, det är bara det att det känns rätt... jag vet inte, bland?

Håller dock helt med Calle angående de långa utdragna banorna. Operations från förra spelet vad det spelläget jag spelade överlägset minst. Jag orkar inte att sitta med en och samma match i 45-1h30m. Tappar intresset efter 20-30min max. Även om vissa matcher kunde hamna i dödläge och dra ut mycket på tiden så tyckte jag faktiskt att duvläget i förra spelet var riktigt kul.

Små tajta banor och mycket dödande och hetstigt spelläge. En anledning är väl kanske också att det funkar kalas att spela solo med randoms, sällan man spelade mot fiendelag bestående mestadels av duktiga klanpolare. I Operations kunde en riktigt duktig squad i princip vinna matchen på egen hand och de var klart vanligare där, man kunde lura sig själv att laget var duktig tills man sneglade på scoreborden och insåg att man blev duktigt carryad, eller ståbajsad på av en enda squad.

Lägg därtill att folk sket i att reviva, kasta ammolådor eller följa order - eller så var lagledaren någon som inte riktigt hade taktik och val om mål som sin starka sida. Undrar om detta är ett större problem på PC än på konsol? Spelar inget på konsol men det verkar inte vara alls lika främmande med att folk kör voice chat även med randoms medans ett spel med 100 000-spelare på PC och mindre än 1% använder någonsin det med randoms.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@trickeh2k: Det är ju nästan en självklarhet att den, samt alla andra ikoniska vapen kommer att dyka upp. Det jag försöker få fram är att de skulle ha startat med alla kända/ikoniska vapen och miljöer.

Medlem

För de som Pre-Loadat. Går att spela redan nu om man har Premier. Högerklicka på "Spelkortet" i "My Game Library" och välj "Play" istället för att gå in på det. Där inne finns nämligen inte alternativet.

Har spelat ett par rundor redan.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

M1 Garand kommer med 999% sannolikhet att komma vid ett senare tillfälle med något av DLC-paketen som kommer.

€29.99 first day Klassiska Vapen DLC't™


signatur
Medlem

Jag avvaktar nog med Battlefield V. Vill ha alla DLC på en gång till ett förmånligt pris. BF4 kommer mätta i 1-2 år till känner jag.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kleptoman:

Hörde att man kunde spela som en robot, är det sant?

Vi har en video där vi går igenom i princip alla karaktärsmodeller och klädesalternativ.

Skrivet av Jozo:

Det största misstaget de har gjort med det här spelet är att inte fokusera på kända vapen och strider till spelsläppet. Jag och många med mig som är Battlefields kärnfans har vuxit upp med filmer och serier som Rädda menige Ryan och Band of Brothers. Vi har en mental bild om vad som ska vara i ett andra världskrigsspel.
Vi vill ha en M1 Garand i näven (vilket inte finns i spelet, trots att Calle påstår det i recensionen) när vi stormar Normandie. Vi vill strida i Stalingrad som ryssarna med en PPSH osv.

Jag förstår att de vill visa andra sidor av kriget, men de skulle ha väntat med det tills efter spelsläppet. Som det är nu så känns det som en "falsk" version av andra världskriget...

My bad. Dock gott om andra semiautomatiska bössor. Och jag förstår hur du tänker, men också hur Dice tänker. Det hade varit busenkelt för dem att släppa ett 1942 med dagens teknik men helt ärligt tror jag att många skulle ha skrivit ner det som någon form av reskin. Istället går de sin egen väg och om jag läste rätt mellan raderna blir det mer fanservice sen.


signatur
Frilansare
Skrivet av Espresso_Bengt:

@Carl-Johansson-Sundelius
Läste denna mening flera gånger och fattade inte vilka dessa mekaniker är? Mekaniker jobbar på bilverkstad. Finns det mekaniker i Battle Royale spel som krymper spelområdet med eld? Jag måste ha missat nått eller så är Dice väldigt nyskapande. Tillslut fattade jag vad som menas...

Mekanismer ska det nog vara.

Medlem
Skrivet av Jozo:

@trickeh2k: Det är ju nästan en självklarhet att den, samt alla andra ikoniska vapen kommer att dyka upp. Det jag försöker få fram är att de skulle ha startat med alla kända/ikoniska vapen och miljöer.

Du menar att jag måste fortsätta å lira day of defeat och red orchestra ett tag till då


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

@vbgbasse: Haha, det verkar som så.

Medlem
Skrivet av MarreUK:

€29.99 first day Klassiska Vapen DLC't™

Hmm, inte säker på om du bara är okunnig eller drar ett dåligt skämt .🤔

Medlem

Hehe, spelet har alltså 3 olika utgivningsdatum. Spännande utveckling. Eller inte

Medlem

Köpte spelet och hoppas på att det är ett bra och roligt spel men tyvärr ger det nog ingen WWII-känsla. På den punkten tycker jag att fjolårets CoD var bättre.

Medlem

@Freffo: BFV kommer inte ha DLC. Inte betald sådan iafall.

Skriv svar