Under N7-dagen hintades framtidens Mass Effect (via en kopp kaffe)

Robot
Under N7-dagen hintades framtidens Mass Effect (via en kopp kaffe)

"Drömmer om nästa Mass Effect."

#bioware, #mass-effect, #n7day


Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Allt jag vill ha är en bundle av 1-3 med samtliga DLC-paket till PS4, XB1 och PC. BioWare är som bäst när de skapar nya speluniversum (case in point: Mass Effect 1 och Dragon Age: Origins). Ge mig något nytt istället för att (återigen) försöka fånga magin från ME1.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Räcker de inte med mass effect? det var en bra trilogi story mässigt o de naila det jävligt bra på story fronten. Dags för nåt nytt igen o köra fullt ös igen!

Medlem

Vill absolut inte ha något nytt om det är mer Dest... Förlåt, menade Anthem

Jag har inget emot mer Mass Effect. Andromeda kunde ha blivit en mycket bra start på en ny trilogi om det inte schabblats bort. Fast jag tycker inte det är riktigt så dåligt som folk säger.

Något jag absolut inte vill ha är prequels. Finns ingen mystik i prequels.

Medlem

Jag kan vara i minoritet men jag vill gärna se Bioware gå tillbaka och göra ett spel likt dragon age origins. Kändes som att det var evolutionen på crpgs men sen har vi gått tillbaka igen. Även om det under de senare åren kommit massvis med bra spel i genren de senare åren (divinity och pillars of eternity exempelvis) så känns dessa inte lika ambitiösa i sitt utförande som dragon age origins gjorde.

Medlem

Ett ME4 som går mot rollspelshållet snarare än "generic shooter"/CoD-hållet hade varit grymt. Tillbaks till rötterna, den riktiga studion och det de kan bäst!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Så länge de igen anlitar Drew Karpyshyn och ger fria händer med storyn så blir det ett fantastiskt spel som forna bioware spel.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Så länge de igen anlitar Drew Karpyshyn och ger fria händer med storyn så blir det ett fantastiskt spel som forna bioware spel.

Man kan ju alltid hoppas. Men det Bioware som en gång var är dött och begravet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Så länge de inte är ett mobil spel så är jag hoppfull! (eller OM dom gör ett mobil spel, så vill jag ha något för PC/Konsol också, gör inte en "Blizzard" bara)

Medlem

Please don't.
Efter Andromeda så borde dom förstå att den nuvarande studion inte klarar av att leverera.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Men all mobilspels diskussion som är nu, så skulle jag tycka att det vore kul om de på något sätt kunde komplimentera ett nytt spel (gärna mass effekt 4) med ett mobilspel.
Går säkert göra på nått bra sätt (och jävligt många dåliga)

Medlem

Härligt! Mass Effect är en av mina absolut favoritspelserier och har många goda minnen därifrån. Längtar till nästa spel och är väldigt förväntansfull. Riktigt kul och höra Casey Hudson hint:a om framtiden för denna spelserie också, roligt att ha honom tillbaka i BioWare!

Dec
Medlem

En remaster till det första Mass Effect känns logiskt.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Please don't.
Efter Andromeda så borde dom förstå att den nuvarande studion inte klarar av att leverera.

Den studion existerar inte längre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Den studion existerar inte längre.

Vet.
Men jag menar Bioware i sin helhet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vill absolut inte ha något nytt om det är mer Dest... Förlåt, menade Anthem

Jag har inget emot mer Mass Effect. Andromeda kunde ha blivit en mycket bra start på en ny trilogi om det inte schabblats bort. Fast jag tycker inte det är riktigt så dåligt som folk säger.

Något jag absolut inte vill ha är prequels. Finns ingen mystik i prequels.

Med tanke på hur den coolaste prequel storyn redan är täckt av böckerna om Admiral Anderson (starkt rekommenderat btw) så håller jag med. Jag skulle vilja se ett spel under Shepards tid, fast liksom ur ett helt annat perspektiv, typ som star wars 1313 skulle vart. Följ med bounty hunters, kriga med alliansens marines mot batarians eller något annat som shepard inte fick uppleva.

1
Skriv svar