Recension – Battlefield V

Medlem

Helgen är räddad.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Varför skulle cosmetics behöva tas bort i ett hardcore-läge?
Inget av det jag har sett har varit överdrivet och det passar in i miljön som är BFV.

Förstör immersion.
Men nu har faktiskt DICE tagit bort majoriteten av de saker som är helt wacky.
Efter månader av klagomål från communityn, känns som att dom kunde ha fixat det lite tidigare.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Hmm, inte säker på om du bara är okunnig eller drar ett dåligt skämt .🤔

Skrivet av Davisx3m:

@Freffo: BFV kommer inte ha DLC. Inte betald sådan iafall.

Jag tror ni missat hur EA beter sig överlag. Skämtet är bra

För ett bättre skämt måste ni köpa "Skämt 2.0" DLC't. bara 99,99 SEK.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag lirade ett handfull matcher igår. Riktigt kul och ett rejält steg i rätt riktning, enligt mig. Var lite småbuggigt på sina håll men i stort en mycket trevlig upplevelse. Ser mycket fram emot några långpass i helgen!


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Kan man verkligen spela det på ps4 idag?

Det släpps också till Xbox One och PS4, redan imorgon om du förbokat och är Origin Access-prenumerant, se alla datum här.

Medlem

Är "white people" fortfarande censurerad i spelets chatt?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag tror ni missat hur EA beter sig överlag. Skämtet är bra

För ett bättre skämt måste ni köpa "Skämt 2.0" DLC't. bara 99,99 SEK.

Fast nu är det väl så att alla de större spelen/spelföretag tar betalt för sina dlc:er ( iaf de jag är intresserad av). Så nu mär EA för en gångs skull inte gör det tycker jag man kan lyfta fram det istället. Men visst, vill man dra ett billigt skämt för 99.99SEK så är det väl ok också

Medlem

@Bawzan: Grejen är att de har ett dåligt track record för hur de missburkar DLC's.

Jag kan sälja ett Deluxe skämt också för 299,99 SEK om du känner för något riktigt bra


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Det kan det vara bra att skaffa sig någon form av kunskap i ämnet så att man inte skriver något man inte vet något om.

Gör man inte det genom att fråga?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tja har 2 frågor som någon kan kanske hjälpa mig med.

Immediate access to 5 Battlefield 1 weapons*
Som jag hajar de så är de 5st vapen du får i BF1. Är de korrekt ?

Paratrooper gear
Såg att standard hade 1 och premium 6.
Är de någon man kan låsa upp efter ?

Tack på förhand.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Är "white people" fortfarande censurerad i spelets chatt?

Vad menar du med det?


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem
Skrivet av Serito:

Vad menar du med det?

mitt fel "white man" ska det vara.

https://www.forbes.com/sites/erikkain/2018/09/08/battlefield-...

https://www.youtube.com/watch?v=M-Qz7WiKcS4


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Busko:

Tja har 2 frågor som någon kan kanske hjälpa mig med.

Immediate access to 5 Battlefield 1 weapons*
Som jag hajar de så är de 5st vapen du får i BF1. Är de korrekt ?

Paratrooper gear
Såg att standard hade 1 och premium 6.
Är de någon man kan låsa upp efter ?

Tack på förhand.

Angående Paratrooper;
Det finns totalt 8 som du kan låsa upp med tokens som du får på följande sätt:

Basic edition 1st / Deluxe edition 5st
Förbokning 1st
Road to BFV i BF1/BF4 2st

Vad jag sett så går det inte låsa upp dessa på annat sätt.

Tips:
Skaffa en månad origin access basic så får du 10h test av deluxe versionen. Då låser du upp 6/8.

Har du inte lirat Road to BFV är de sista två nog körda


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Waliant:

Angående Paratrooper;
Det finns totalt 8 som du kan låsa upp med tokens som du får på följande sätt:

Basic edition 1st / Deluxe edition 5st
Förbokning 1st
Road to BFV i BF1/BF4 2st

Vad jag sett så går det inte låsa upp dessa på annat sätt.

Tips:
Skaffa en månad origin access basic så får du 10h test av deluxe versionen. Då låser du upp 6/8.

Har du inte lirat Road to BFV är de sista två nog körda

Ok jag har Origin Basic så får testa på de sättet Tack!
Körde också lite Road to BFV men de var så buggigt med progress så jag vet inte om jag fick allt gjort

Medlem
Skrivet av conthox:

Gör man inte det genom att fråga?

Självklart är det ett tillvägagångssätt. Dock så tog det utgångspunkt i MarreUK första inlägg.

Skrivet av MarreUK:

€29.99 first day Klassiska Vapen DLC't™

Medlem

Jag har varit Battlefield fan sedan de kom men detta är första titeln jag hoppar över. Lite för hollywood för min smak. Sen kvinnor med robotarmar och lite för moddade vapen etc och ansiktsfärger och gear. Tycker inte det har en gnutta world war 2 känlsa. Inte jonstigt deras första trailer fick nästan 50% dislikes. Surt de gör så för att ha microtransaktioner i spelet med skins gear etc. Hade gärna sett en autentisk ww2 shooter igen men får vänta på red Orchestra 3

Geeks Gaming
Skrivet av Case21:

Jag har varit Battlefield fan sedan de kom men detta är första titeln jag hoppar över. Lite för hollywood för min smak. Sen kvinnor med robotarmar och lite för moddade vapen etc och ansiktsfärger och gear. Tycker inte det har en gnutta world war 2 känlsa. Inte jonstigt deras första trailer fick nästan 50% dislikes. Surt de gör så för att ha microtransaktioner i spelet med skins gear etc. Hade gärna sett en autentisk ww2 shooter igen men får vänta på red Orchestra 3

Fortfarande. Dom har tonat ner skins delen rejält. Robotarmar finns inte längre och enda du kan modda på vapnet är typ siktet.

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Bawzan: Grejen är att de har ett dåligt track record för hur de missburkar DLC's.

Jag kan sälja ett Deluxe skämt också för 299,99 SEK om du känner för något riktigt bra

Hehe, blir allt lite sugen på det där skämtet !
Allt med deluxe i namnet måste ju vara bra 😃

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Självklart är det ett tillvägagångssätt. Dock så tog det utgångspunkt i MarreUK första inlägg.

Fair enough. Även om jag ser hans första inlägg mer som en pik till tidigare fadäser snarare än att han trodde att det är så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Våga vara vit!


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Fortfarande. Dom har tonat ner skins delen rejält. Robotarmar finns inte längre och enda du kan modda på vapnet är typ siktet.

Jag tycker själv de tråkigt att dom har tonnat ner de. Har själv aldrig sett BF5 som realistisk/historisk ww2 shooter.

Geeks Gaming
Skrivet av Busko:

Jag tycker själv de tråkigt att dom har tonnat ner de. Har själv aldrig sett BF5 som realistisk/historisk ww2 shooter.

BF spel har aldrig varit realistiska/historiska spel. Så ser inte varför folk har problem med de nu.

Medlem

@Jozo: Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.
Det är ett bra spel osv. Men i min bok hade de lika gärna kunnat vara Koreakriget eller vad fan som helst som avmålades.
Det är klart man i någon mån får ww2 feelings, med det läckra ljudet, miljöerna och kartorna.
Men jag har också växt upp med ovan nämnda filmer, spel och media överlag.
Att inte få storma en strand i en LCVP med en M1 GARAND eller Thompson, och MG42 kulor som haglar över huvudet...
Det är då inte ww2 jag växt upp med iaf.
Istället vill de göra något 2018... En egen modern och mogen tolkning av SJWW 2.
Resultatet blir ett bra spel men som man inte kan låta bli känna utvecklats med noll förankring i historia och autencitet.
Jag har alltid vart noga med att spela på mina favoritlag, dvs länder. Tyskarna låg mig nära i bf1942, medans Vietcong var favoriter i BF: Vietnam. Och Amerikanarna var smått fantastiska i BF2. I dag glömmer jag bort ens vilket lag jag är på eftersom fordon, vapen och utrustning gör NOLL skillnad.. Vad och vart fordon befinner sig skiter man i stora drag. Alltså de har gjort public- spelande så j^vla tråkigt.

Det är nya tider. Allt ska moderniseras och anpassas till i dag. Dagens 15-åringar skiter väl i om de tyskar de skjuter är korrekt uniformerade eller om det är bevingade demoner med horn i pannan. Medans de allierades giftgas luktar blommor, deras arméer bestod av icke-rasistiska, samarbetande blandade raser, hudfärger och etniciteter, hjältinnor och hjältar som får James Bond att blekna. Det är som att de inte handlar om att skapa en trovärdig och samtidigt lagom arkadisk och rolig ww2 shooter, utan snarare ett dolt sätt att propagera inför könskvotering på förskolan.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

BF spel har aldrig varit realistiska/historiska spel. Så ser inte varför folk har problem med de nu.

Ja de var de jag mena skulle ha skrivt BF bara :). Håller helt med om att de för mycket folk som hakar upp sig på sånt idag.

Förresten någon som vet var man kan få BF5 Deluxe edition billigast ? Tack på förhand.

Medlem

Ingen M1 Garand? What the fuck...

Medlem
Skrivet av zauii89:

Jag diggar spelet, det är mer tillbaka till bf3 och gameplayet är radikalt annorlunda mot BF1. BF1 som jag ändå tyckte var det mest polerade spelet i hela serien men som led av lite väl noob-friendly gameplay. Man spelade liksom UI:t istället för spelet, men tekniskt helt underbart.

BFV tycker jag lyckas ordentligt i MP, synd bara att Warstories ibland faller platt på gameplayet. BF3 är och förblir Battlefields bästa kampanj som gjorts. Warstories liknar mp med bottar, sällan snyggt skriptat, AI:n faller igenom saker, ja det känns helt enkelt bara riktigt billigt, och det är ju synd när cutscenes och omgivning är helt fantastiska. Även tempot känns väl överdrivet ibland, jag tycker man lyckades med intro-sektionen i BF1 perfekt, där var det seriöst, snyggt, sedan vart det MP med bottar där med, och massa ikoner överallt.

Ge oss en väl skriptad och inlevelsefull single-player istället DICE!

Läste detta innan och sedan efter jag spelat. Håller definitivt inte med. Tycker DICE fortsätter i exakt samma riktigt som tidigare. BFV känns som Battlefront. Stelt och filmiskt. Ser inga likheter med BF3 överhuvudtaget.

Geeks Gaming

@Strumpa: För mig är det likt BF3 då dom har tagit tillbaka skillen i spelet. Man måste lära sig vapnen. Något som de andra bf spelen har saknat.

Medlem
Skrivet av zumo:

@Jozo: Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.
Det är ett bra spel osv. Men i min bok hade de lika gärna kunnat vara Koreakriget eller vad fan som helst som avmålades.
Det är klart man i någon mån får ww2 feelings, med det läckra ljudet, miljöerna och kartorna.
Men jag har också växt upp med ovan nämnda filmer, spel och media överlag.
Att inte få storma en strand i en LCVP med en M1 GARAND eller Thompson, och MG42 kulor som haglar över huvudet...
Det är då inte ww2 jag växt upp med iaf.
Istället vill de göra något 2018... En egen modern och mogen tolkning av SJWW 2.
Resultatet blir ett bra spel men som man inte kan låta bli känna utvecklats med noll förankring i historia och autencitet.
Jag har alltid vart noga med att spela på mina favoritlag, dvs länder. Tyskarna låg mig nära i bf1942, medans Vietcong var favoriter i BF: Vietnam. Och Amerikanarna var smått fantastiska i BF2. I dag glömmer jag bort ens vilket lag jag är på eftersom fordon, vapen och utrustning gör NOLL skillnad.. Vad och vart fordon befinner sig skiter man i stora drag. Alltså de har gjort public- spelande så j^vla tråkigt.

Det är nya tider. Allt ska moderniseras och anpassas till i dag. Dagens 15-åringar skiter väl i om de tyskar de skjuter är korrekt uniformerade eller om det är bevingade demoner med horn i pannan. Medans de allierades giftgas luktar blommor, deras arméer bestod av icke-rasistiska, samarbetande blandade raser, hudfärger och etniciteter, hjältinnor och hjältar som får James Bond att blekna. Det är som att de inte handlar om att skapa en trovärdig och samtidigt lagom arkadisk och rolig ww2 shooter, utan snarare ett dolt sätt att propagera inför könskvotering på förskolan.

Otroligt bra skrivet! Jag favoriserade också tyskarna i BF42! Kar98:an kändes alltid bättre i handen än en Enfield!

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Läste detta innan och sedan efter jag spelat. Håller definitivt inte med. Tycker DICE fortsätter i exakt samma riktigt som tidigare. BFV känns som Battlefront. Stelt och filmiskt. Ser inga likheter med BF3 överhuvudtaget.

Samma här.
Hur i hela friden får ni in BF3 i detta?
Det känns och spelar precis som BF1 fast med en något trevligare vapenarsenal.
Det är inte årets sämsta spel, definitivt inte, men milslångt ifrån BF3

Skrivet av Patrik1975:

Samma här.
Hur i hela friden får ni in BF3 i detta?
Det känns och spelar precis som BF1 fast med en något trevligare vapenarsenal.
Det är inte årets sämsta spel, definitivt inte, men milslångt ifrån BF3

Det spelar ju ingenting som Bf1 anser jag. Rejält snabbare ttk, helt nytt och mycket bättre gunplay och en mängd små föeändringar som helt ändrar hur iaf jag spelar. Äntligen går det inte att bara rusa igenom ett kulregn

Skriv svar