Hur populärt är Fortnite? 8,3 miljoner spelare samtidigt talar sitt tydliga språk

Robot
Hur populärt är Fortnite? 8,3 miljoner spelare samtidigt talar sitt tydliga språk

Epics megasuccé fortsätter att spränga nya rekord.

#battlegrounds, #fortnite


Medlem

Vissa kompetativa spel (som Fortnite och League of Legends) betraktar jag på håll på samma sätt som jag gör Cricket eller Baseball. Jag förstår att det är extremt populära sporter men jag är inte ett dugg intresserad

Medlem

Det är bra att fortnite finns
Har märkt mindre småkids i andra multiplayer spel
Keep it up


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Första spelet sedan Quake 3, främst Rocket Arena, som jag känner att jag verkligen vill bra på och utvecklas i. Finns mycket att lära sig och känns som att skilltaket höjs ju bättre man blir. Extremt tillfredsställande spel när det går bra i det så förstår att många spelar.

Medlem

Och folk trodde att det skulle dö ut efter BO4.

lmao

Medlem

Många barn där ute. 😜😜😜

Avstängd
Skrivet av TheJudge:

Många barn där ute. 😜😜😜

Ja är väl mestadels bara barn som spelar. 7 mille av dom där 8 är väl barn.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Enda man hör från kidsen på spårvagnen, och dem är inte en dag över 12 bast grabbarna he he

Medlem

Jag glädjs verkligen åt succén med Fortnite. De gör ändå sin grej väldigt bra. Själv står jag inte ut med spelet och upplägget (byggandet, skinsen, stilen), men är glad för att kidsen lirar det istället för PUBG/BFV.

En eloge till Epic!


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Testpilot

Omröstningen talar sitt tydliga språk. Låt oss slippa nyheter om detta!

phi
Medlem

Och jag som trodde att spelet skulle floppa totalt pga hur jävla kasst jag tyckte att det var i början utifrån det lilla jag hade spelat det.

Det är fortfarande obegripligt för mig att folk spelar det men det är väl kul för Epic Games att det går bra för dem.

Medlem

Är som sagt småungar som lirar spelet ju, så unga som 7-8 år typ så det är klart att man kommer upp i sådana här siffror eventuellt. Fortnite är ju hur easy access och cartoony som helst och det finns inga andra spel av det här slaget som ens kommer i närheten av att täcka denna kategori.

Epic träffade mega-jackpotten av en ren slump och var smarta nog att kapitalisera på det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mutumba:

Omröstningen talar sitt tydliga språk. Låt oss slippa nyheter om detta!

Så länge det är en populär grej så lär det skrivas om det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag är 40 år och lirar Fortnite som en tok. Älskar spelet, känslan, flowet, stilen. Passar mig perfekt

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så länge det är en populär grej så lär det skrivas om det.

Finns massa populära spela i Kina med, men FZ skriver inte om dem. Jag var väl inte helt seriös heller blir mest trött i huvudet av det här spelet.

Medlem

Jag och grabben brukar spela tillsammans (han är 9) och har superkul! Har två datorer bredvid varandra hemma, plus en ps4:a och en switch nära intill så kan bli en hel squad ibland. Crossplay ftw!

Vetefasen om jag skulle spela det annars dock, men typ alla spel är ju roliga när man gejmar tillsammans med folk man tycker om.

Medlem
Skrivet av Niethrel:

Jag är 40 år och lirar Fortnite som en tok. Älskar spelet, känslan, flowet, stilen. Passar mig perfekt

Du ska iaf vara stolt över att du har barnasinnet kvar. 😉

Medlem

Jag är 32 , och älskade också fortnite, Dock har man inte reflexer som kidsen och samma fingerfärdighet.

Så Blackout passade mig perfekt så slipper jag möta någon som bygger ett 360000 m torn på 2 sek.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Du ska iaf vara stolt över att du har barnasinnet kvar. 😉

Haha, jag tycker inte det är så "barnsligt" faktiskt, men en rejäl utmaning är det. Lika svårt som belönande :). Har aldrig spelat ett enda spel när man får sådana pulspåslag som i Fortnite. Du kan se på min twitchkanal (med samma namn som här "Niethrel") om du vill se en skäggig gubbe spela det :-P.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mutumba:

Finns massa populära spela i Kina med, men FZ skriver inte om dem. Jag var väl inte helt seriös heller blir mest trött i huvudet av det här spelet.

Kinesiska spel är ju dock inte relevanta för oss om inte bor där. Fortnite är stort världen över, inkluderat våran region.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Du ska iaf vara stolt över att du har barnasinnet kvar. 😉

Det har väll alla vuxna som spelar datorspel?

Medlem
Skrivet av Niethrel:

Jag är 40 år och lirar Fortnite som en tok. Älskar spelet, känslan, flowet, stilen. Passar mig perfekt

Jag är förvisso vara 33 år, men jag håller med dig till fullo. Känslan och stuket i Fortnite är riktigt härlig!

Korta rundor och att det är roligt även vid förlust passar dessutom mig bra. Det eftersom jag saknar såväl tid som skills 🙂


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Lite OT men inför valet på dotterns skola så "skapade" elever i gissningsvis eller 3:an/4:an partier som alla barn skulle rösta på. Dessa sitter fortfarande uppe och "Fortnite partiet" står för följande:
Alla barn ska få spela/titta på Fortnite.

Rätt kul ändå då min dotter (som går i 1:an) kommer och frågar om jag vet vad Fortnite är. Så verkar onekligen var mycket populärt i unga kretsar.

Releasehästryttare

Rekordet har lol fortfarande med 24m spelare samtidigt right? så fornite har ju några miljoner till och gå

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Omröstningen talar sitt tydliga språk. Låt oss slippa nyheter om detta!

Just nu 26% av de som röstat som spelar spelet. Så det verkar ju inte vara helt ointressant för deras läsare.

Redaktör
Skrivet av Mutumba:

Omröstningen talar sitt tydliga språk. Låt oss slippa nyheter om detta!

Vi är uppe i 25 eller så kommentarer nu. Det säger också något om Fortnite-intresset på FZ.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi är uppe i 25 eller så kommentarer nu. Det säger också något om Fortnite-intresset på FZ.

Njaa 90% av kommentarerna är ju från coola killarna som hävdar att dom minst sagt inte är några barn som spelar fortnite.

Medlem

Undrar om alla passivt aggressiva människor här inne ens spelat spelet så pass att dom stött på utmaningen och belöningen med spelet. Eller ni kanske bara ignorerar spelet för att barn spelar det, finns skins och den största personligheten i spelet går er på nerverna. För om man spelar spelet med kompisar i pre-mades, solo, eller squad/duos med randoms men utan voicechat, undrar jag hur ni stöter på dom här 'barnen' ni talar om. Hoppas ni inte dömer ett spel baserat bara på nyhetsartiklar och sociala medier.

Kan köpa att folk inte gillar spelet. Men tror ni vet vad jag inte köper, attityden.

Ja, jag är väl medveten om att min egen kommentar är passivt aggressiv.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Godofcheese:

Det är bra att fortnite finns
Har märkt mindre småkids i andra multiplayer spel
Keep it up

Haha, där har du en poäng. Tack Epic!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det är bra att fortnite finns
Har märkt mindre småkids i andra multiplayer spel
Keep it up

Låter lite väl sadistiskt att märka små barn i multiplayer-spel.

12
Skriv svar