Se Xbox Ones framtid på X018 – live i kväll

Robot
Se Xbox Ones framtid på X018 – live i kväll

Obsidian? Fable? Se svaret i streamen.

#microsoft, #obsidian, #x018, #xbox-one


NuZ
Testpilot

Taggad!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Moderator | Testpilot

Det här kan bli riktigt kul. Ser gärna fram emot mer nyheter till SoT och SoD. Grund idén för båda spelen är bra men det det behöves några fler uppdateringar för att jag ska orka lägga ned tid på dem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

Ja det här blir skoj! Ingen aning om vad man kan förvänta sig egentligen, det har ju spekulerats friskt om allt möjligt. Förmodligen inget jätteomskakande, men någon överraskning blir det säkert. Oklart om Obsidian-affären är helt klar, men det är så mycket rykten om olika studios så jag förväntar mig inget.

Ska bli intressant att höra mer om mus&tangentbordsstödet, kanske kommer det en del överraskande spel till konsol...

Det är kul att X0 drar igång igen, Xbox börjar ju bygga upp momentum och det här både förstärker det och är ett resultat av detsamma.

Ni som spelar Forza Horizon 4 och/eller Sea of Thieves kan kolla på streamen via Mixer (inloggad med ert MS-konto) så får ni bonusprylar till spelen!


signatur

Jump in.

Medlem

Microsoft har legat långt efter Sony denna generation, men efter en stark presskonferens på E3 så ska det bli intressant att se vad de har att erbjuda ikväll.

Tråddemonen
Testpilot

Håller tummarna för Fable!

Medlem

Jag hoppas på mus och tangentbord till spel.
inte i multiplayer men som PC spelare vill jag kunna spela igenom gears of War, Halo m.m utan att vilja slänga kontollhelvetet i väggen.

Medlem

Kan det bli någon visning kring Halo Infinite tro?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Freffo:

Kan det bli någon visning kring Halo Infinite tro?

Nej, jag tror inte Halo Infinite skulle vara med. Men man vet ju aldrig.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Det är nog också på sin plats att begränsa förväntningarna vad det gäller mega-announcements. Det här är ett Xbox-fan event och det mesta kommer att kretsa kring befintliga spel, redan utannonserade spel, tjänster och liknande. Det är ju ingen E3-konferens.

Ska bli fantastiskt roligt!


signatur

Jump in.

Medlem

Oj vad svårt. En live demo av Crackdown 3: New Providence (ryktet säger att den fått undertitel) wreckingball mode. Den Cloud computing del som, vi i åratal har hört från folk, inte skulle fungera. Fast flertal demostreringar. Skulle vara kul med en återuppstående Scale Bound. Sedan tror jag att det kan vara 2-5 studio köp. Mindre studios alltså. Sedan kan det vara en hel del överraskningar och sånt man inte kan förutspå. Något som skulle behövas är en "progress report" av vad alla Microsoft Studios håller på med.

Drömmar kan man alltid ha.

Medlem

Kanske kommer få se vad skaparna av hellblade håller på med.

Medlem

Håller tummarna för Battletoads!

jbx
Medlem

Vågar inte hoppas på något större. Men är försiktigt positiv:)


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jehuty:

Kanske kommer få se vad skaparna av hellblade håller på med.

Tveksamt de lär inte kommit långt på några månader.

Medlem

Har svårt att tänka mig något kul de kan visa upp. Har dålig koll på spel till Xbox, vad är det ni hoppas på, ni som äger konsolen?

Kommer att titta och hoppas på spännande och roliga utannonseringar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Tveksamt de lär inte kommit långt på några månader.

15 månader är i och för sig inte så mycket men en teaser borde dom kunna fixa fram. Microsoft vill nog visa upp vad deras nya uppköpta företag håller på med.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har svårt att tänka mig något kul de kan visa upp. Har dålig koll på spel till Xbox, vad är det ni hoppas på, ni som äger konsolen?

Kommer att titta och hoppas på spännande och roliga utannonseringar.

Något nytt. Är ju nästan bara uppföljare som kommer hela tiden oavsett om det är PC playstation eller Xbox man pratar om. Känns det som i alla fall.

Medlem

Crackdown 3 lockar inte alls personligen, hoppas roligare saker dyker upp.

Medlem

One har ingen framtid, konsolen dog tidigt och S samt X har på sin höjd gett One konstgjord andning.
Jag håller tummarna för att det annonseras ut feta spel som kommer till nästa generation, spel som gör att Xbox kommer in i matchen igen.

Medlem

Såg denna tråden och joinade streamen. Det har nu snackats minecraft i 10 min. Underhållande.

Medlem
Skrivet av VincentQ:

One har ingen framtid, konsolen dog tidigt och S samt X har på sin höjd gett One konstgjord andning.
Jag håller tummarna för att det annonseras ut feta spel som kommer till nästa generation, spel som gör att Xbox kommer in i matchen igen.

Håller inte helt med, Xbox har repat sig rejält sedan lanseringen och det är mycket som är bättre än ps4, men just exklusiva spel, där är det värdelöst och jag förstår inte varför med tanke på företaget bakom och resurserna dom har. Känns lite som en evig väntan på nåt som aldrig kommer.

Medlem

@saigon: Men är det inte exklusiva spel man köper en konsol för? Så oavsett om hårdvaran/mjukvaran i boxen (Sonys mjukvara är rutten) är bättre hos xbox så är det ju skitsamma så länge de inte har några spel. På vilket sätt har de repat sig?

Medlem
Skrivet av saigon:

Håller inte helt med, Xbox har repat sig rejält sedan lanseringen och det är mycket som är bättre än ps4, men just exklusiva spel, där är det värdelöst och jag förstår inte varför med tanke på företaget bakom och resurserna dom har. Känns lite som en evig väntan på nåt som aldrig kommer.

Det kommer säkert ändra sig, typ som natt blir till dag, ser onekligen ut så när man tittar på alla studios Microsoft införskaffar. Dom satsar rätt friskt imo

dyb
Medlem

Men alltså va....haha, dom utannonsera ju ingenting! Synd att xbox inte har något exklusivt spel då dom har hårdvaran

Medlem

InXile och obsidian klara för Xbox,.. nice

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Jag hoppas på mus och tangentbord till spel.
inte i multiplayer men som PC spelare vill jag kunna spela igenom gears of War, Halo m.m utan att vilja slänga kontollhelvetet i väggen.

Gears liras bäst med kontroll.. blir ingen feeling med mus+tangentbord... Razer släpper iaf trådlöst mekaniskt+ mus nästa år

Medlem
Skrivet av roftg:

Det kommer säkert ändra sig, typ som natt blir till dag, ser onekligen ut så när man tittar på alla studios Microsoft införskaffar. Dom satsar rätt friskt imo

Visst gör dom det, men med tanke på hur lång tid det tar att få fram bra spel och hur långt inne i generationen vi är kommer den satsningen för sent. Den ger mig snarar hopp för nästa generation.

Moderator | Testpilot

Hade inte så stor förhoppningar men blev rätt så besviken ändå. Aja Microsoft gör nog sitt bästa för att ladda inför nästa generation då de vet att det inte finns mycket att göra nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hade inte så stor förhoppningar men blev rätt så besviken ändå. Aja Microsoft gör nog sitt bästa för att ladda inför nästa generation då de vet att det inte finns mycket att göra nu.

Tycker att det blev ganska precis som förväntat, som jag skrev i ett tidigare inlägg så är/var det inte en E3-presentation och förväntade man sig det så var man nog lite ute och cyklade.

Jag tycker de både "laddar för nästa generation" och kör på med den innevarande? Game Pass fick massor av fina tillskott med PUBG-Ori-Hellblade-Mutant YZ-mfl, Forza Horizon DLC såg tufft och matigt ut, Sea of Thieves får äntligen ett arena-läge som många PvPare frågat efter länge, Crackdown 3 såg ut att vara i bättre form än förväntat och cloud destruction fungerar, ett gäng spel blev bakåtkompatibla bl.a en drös Final Fantasy-spel, vi fick se mer från DMCV, Just Cause 4, Metro och Kingdom Hearts 3, Minecraft får trevliga tillskott (91 miljoner aktiva spelare, wtf!), mus&tbordsstöd till en drös med spel inkl, Fortnite etc etc.

Och så det stora med både Obsidian och InXile som nya first party studios (Black Isle någon? )! Som gammal RPG-räv så blir man lite varm av att tänka på vad de kommer att åstadkomma med MS budget, samarbete med de andra studiorna, marknadsföring, Q&A, tech etc... Det kan bli fullständigt episka RPG på Xbox framöver!

För en Xbox-spelare så var det här fullt med godis både nu och framöver!


signatur

Jump in.

12
Skriv svar