Inte BF5 access? Post scriptum och Squad gratis över helgen med uppdateringar

Geeks Gaming
Inte BF5 access? Post scriptum och Squad gratis över helgen med uppdateringar

Inte köpt in er i Battlefield 5 med Origin Access? Och vill ändå ha något att spela med stort slagfält?
Både Post Scriptum och Squad är gratis över helgen och till ett billigare pris.

Och båda spelen har fått stora uppdateringar.

Post Scriptum https://store.steampowered.com/app/736220/Post_Scriptum/
Amerikanarna och anlänt i form av 82nd Airborne och nya kartan Velmolen

Mer om uppdateringen här https://steamcommunity.com/games/736220/announcements/detail/...

Squadhttps://store.steampowered.com/app/393380/Squad/
Har fått sin stora V12 uppdatering. Med stridsvagnar, ny karta, nya vapen och en massa ändringar till spelat.

Mer om uppdateringen här https://steamcommunity.com/games/squad/announcements/detail/1...

Kommer även dra ihop ett litet spel i Squad på FZ's discord på söndag kväll runt 19:00

Medlem

betalade 1 månad premium för att spela BFV. kändes för dyrt med 764kr

Medlem

@Quiz: Om 7 månader kommer det kännas ännu dyrare, om du fortsätter.


signatur

I drank what?

Medlem

Heroes and generals. Jag har lagt åtskilliga timmar i det och inte köpt ett skit mer en kosmetiska grejer. Väldigt roligt f2p spel och finns på Steam. Bästa ww2 spel jag lirat sedan b1942


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Quiz: Om 7 månader kommer det kännas ännu dyrare, om du fortsätter.

Är lite det som är poängen för mig. Aldrig spelat ett BF spel längre än en månad (1942 och 2142 undantaget)

Medlem

Köpte också Origin Access och är glad för det nu. Satt hela kvällen igår och svor över hur förbaskat svårt det är att urskilja fiender. När jag stängde av datorn för natten hade jag kommit fram till att det här är ganska långt från de Battlefields som jag tyckt bäst om, och då menar jag inte enbart tidsåldern. Första och andra världskriget erbjuder an riktigt tråkig vapenarsenal och fordon helt enkelt.
Det som ändå sticker ut mest för mig är hur mycket Dice eftersträvat realism denna gång till skillnad mot tidigare titlar. Ofta ser du inte en motståndare innan det är försent, din ammunition är begränsad liksom din hälsa. Många kommer säkert älska denna förändring, men för mig blir det mest plottrigt och jobbigt. Långt ifrån hur det kändes i BF 3&4 för mig.
Spelet är ju oerhört vackert men då fienden blir så svåra att urskilja så blir det istället en nackdel att spela spelet på högsta möjliga inställningar, och jag kan bara misstänka hur många som istället spelar helt avskalat enbart för att lättare se bättre.

Lekfullheten från föregångarna är borta, det här känns som ett helt annat spel för mig och det är inte vad jag hoppats på tyvärr. Därför är jag glad att jag inte köpte spelet direkt. Jag kommer köra ett tag till för att se ifall det släpper lite, men just nu känns det bara "meh", och det har jag aldrig varit med om i något BF tidigare...förutom ettan som jag inte ens köpte av samma anledningar som ovan.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det som ändå sticker ut mest för mig är hur mycket Dice eftersträvat realism denna gång till skillnad mot tidigare titlar.

Du har missat hela debatten om realism/orealistiskt och att det bara är en arkadshooter och svarta SS kvinnor är fullt normalt i tyska armén?


signatur

I drank what?

Medlem

Är inte Post Scriptum rena bedrägeriet? Enligt internet...

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Är inte Post Scriptum rena bedrägeriet? Enligt internet...

Jag lever permanent bakom en sten, undervisa mig.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Är inte Post Scriptum rena bedrägeriet? Enligt internet...

Va? Vad har hänt???


signatur

Game long and prosper

Geeks Gaming
Skrivet av Zidious G:

Är inte Post Scriptum rena bedrägeriet? Enligt internet...

Har varit med sen dag ett av post scriptum och även gjort 3D åt dom. Men aldrig hört någon säga bedrägeri :s

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mirage:

Du har missat hela debatten om realism/orealistiskt och att det bara är en arkadshooter och svarta SS kvinnor är fullt normalt i tyska armén?

Om du ska debattera i varenda tråd kring Battlefield V så kan du alla fall bemöda dig att använda sanna argument. Det finns inga mörkhyade på axis-sidan. Personligen skulle jag säga att det är långt ifrån arkadigt, om man inte menar att alla Battlefield-spel är arkadiga. Vilket är närmast sanningen om man snackar om Battlefield Heroes.


signatur
Medlem

@Quiz: Fast det kostar ju 649 på origin...

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du har missat hela debatten om realism/orealistiskt och att det bara är en arkadshooter och svarta SS kvinnor är fullt normalt i tyska armén?

det finns redan en tråd om detta, är det nödvändigt att grina om "muh realizms" här också?

Medlem
Skrivet av Ender:

Det som ändå sticker ut mest för mig är hur mycket Dice eftersträvat realism denna gång till skillnad mot tidigare titlar.

Medlem

@MaLiBu: , @Carl Johansson-Sundelius: Jag överdrev med flit. Jag bara menade på att han uttalade sig som om han missat hela debatten. Jag har ingen avsikt att starta upp en ny.


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mirage:

@MaLiBu: , @Carl Johansson-Sundelius: Jag överdrev med flit. Jag bara menade på att han uttalade sig som om han missat hela debatten. Jag har ingen avsikt att starta upp en ny.

Jag har sett dig göra det ett par varv nu, och tycker inte det bidrar rill något positivt, även om du ser det som ett skämt. Men, jag kan ha fel. Tomas säger att det händer regelbundet. Jag är skeptisk.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Han syftar på attrition-grejen, att su inte spawnar med massor av ammo, granater och så. Att du inte autogenerar full hälsa, så att du är mer beroende av medics och support. Sen finns det mycket av det i Grand Operations också, hur varje fas påverkar nästa.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Om jag gör något är att posta i redan existerande trådar, där det finns två sidor: de som tycker "omg wai care lulz" och de som tycker "omg REALIZM POLITIKZZZZZ". Jag är knappast ensam i de trådarna men jag är imponerad att Tomas nämner mig vid namn. Tycker inte jag gör särskilt stort intryck, inte större än någon annan.


signatur

I drank what?

Inaktiv

@Carl Johansson-Sundelius: Även jag drog en ganska tung suck när blicken föll på det inlägget. Kan tycka att vi kan ta BF5 för vad det är och antingen spela det eller inte utan att dra upp den där debatten ett varv till. Är nästan lika trött på den som konsol vs pc-debatten (som lyckligtvis börjar dö av(?))

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du har missat hela debatten om realism/orealistiskt och att det bara är en arkadshooter och svarta SS kvinnor är fullt normalt i tyska armén?

Ja, det var helt mina egna intryck.
Micro-realism (som hudfärg och läggning) är så bortom intressant att jag blir matt vid bara tanken...så länge som du inte befinner dig på ett riktigt slagfält i person så går ordet "realism", i dess rätta bemärkelse, inte att nämna tillsammans med ett krigsspel.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Är inte Post Scriptum rena bedrägeriet? Enligt internet...

Kan du berätta mer, jag har hört en del negativt om spelet men mest ang vissa funktioner i spelet. Inget i närheten av "bedrägeri"?

Har inte spelat det själv så du får gärna fylla i mer.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@spikes: Eller 545 på prisjakt..

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Han syftar på attrition-grejen, att su inte spawnar med massor av ammo, granater och så. Att du inte autogenerar full hälsa, så att du är mer beroende av medics och support. Sen finns det mycket av det i Grand Operations också, hur varje fas påverkar nästa.

Jasså, gjorde han?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kassler:

Jasså, gjorde han?

Ja, han skriver ju precis det i stycket efter, och jag förklarade lite ytterligare hur de använder det spelmekaniskt.


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om du ska debattera i varenda tråd kring Battlefield V så kan du alla fall bemöda dig att använda sanna argument. Det finns inga mörkhyade på axis-sidan. Personligen skulle jag säga att det är långt ifrån arkadigt, om man inte menar att alla Battlefield-spel är arkadiga. Vilket är närmast sanningen om man snackar om Battlefield Heroes.

Battlefield långt ifrån arkadigt?! Räkna antal skott som krävs för att döda nån i valfritt battlefieldspel och återkom med ditt uttalande.

Medlem

Men herregud vad många e negativa i denna tråden då!
Jag trodde denna tråden handlade om andra ww2 titlar?!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Geeks Gaming
Skrivet av vbgbasse:

Men herregud vad många e negativa i denna tråden då!
Jag trodde denna tråden handlade om andra ww2 titlar?!

Mjo lite Jag med. Hade hoppas på få in fler folk att testa lite gratis spel då åde PS och squad är riktigt riktigt bra spel från bra indie devs

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Är inte Post Scriptum rena bedrägeriet? Enligt internet...

Jag har köpt spelet och tycker om det. Vill du ha ett realistiskt WW2 spel i lite mer Red Orchestra/ArmA-stil så är det ett givet köp. Optimeringen är inte helt hundra (typ samma prestanda med ett 1060 som ett 1080) men annars funkar spelet fint. Kanske finns någon skandal jag inte hört talas om men du får ett spel och ett bra spel. Så scam? Nej.

Annars kan jag rekommendera Red Orchesta 2 och Rising Storm. De hänger med fortfarande även om grafiken är lite efter. Realismen och känslan är oslagbar.

Dock har inget av dessa spel fokus på fordon. Gillar du fordonsstrid kanske War Thunder är lite mer din stil. Det som BF hade var ju just kombinationen av fordonsstrid och infanteri.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Battlefield långt ifrån arkadigt?! Räkna antal skott som krävs för att döda nån i valfritt battlefieldspel och återkom med ditt uttalande.

Dock har det ganska länge finnits hardcore mode för oss som gillar realism där ett skott dödar eller allvarligt skadar dig.

Sen nej, medicpack är inte realistiskt men jag tror att de flesta är beredda på den kompromissen istället för att kravla runt skadad och spendera nästa 2 timmar tillsammans med 5 andra spelare som för dig till ett militärsjukhus och sedan spela 5 månader på rehab innan du kan komma hem och krama din hund.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

12
Skriv svar