Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Hur många timmar har ni hunnit köra nu drygt två veckor efter släpp?

Tråddemonen
Testpilot

@Nemo:

Hände samma med mig nu när jag skulle ordna en video på det, fast då hade det redan dykt upp en gång. Läste sedan i en artikel att tåget bara kan dyka upp en enda gång, sen kommer den aldrig mer. Tror du kan ha varit i området när tåget passerade förbi, men du missade att se det. Så länge spelet har registrerat att tåget har gått en gång så kan man inte se den mer, försen man startar ett nytt game. Det är väldigt trist om man missar den enda chansen att se den.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Efter ett par dagar med enstaka ledtrådar som kommer nu facit för de som inte har tålamod att finna svaret på hemligheterna!

OBS! Vill varna att inte klicka på spoilerflikarna om ni fortfarande vill hitta hemligheterna på egen hand!

Hemlighet NR 1!

Facit! NR 1

Namnet som nämns vid ledtråden är "Lemoyne" som skall stå på en skylt vid det inringade området.
Cirkeln som nämns i ledtråden är såklart en klocka med sin långa visa som skall peka på 0°=12 och den korta visaren som skall peka 30° till höger = 2 på klockan. De två linjerna är järnvägen där tågen går och om du står på platsen vid klockan 2 fram till 3 på natten så kommer detta att ske som videon visar.

https://www.youtube.com/watch?v=FBZoLWlJriY&t=3s

Jag försökte själv att spela in hemligheten, men den visar sig bara en gång. Så min chans att spela in den på egen hand hade rykt redan innan jag skrev ledtråden tyvärr

30° höger blir väl klockan 1?

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Hur många timmar har ni hunnit köra nu drygt två veckor efter släpp?

Hur eller var kan man se hur många timmar man lagt på spelet?

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Hur eller var kan man se hur många timmar man lagt på spelet?

Man kollar hur stort diskberget i köket blivit och räknar bakåt från det.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Man kollar hur stort diskberget i köket blivit och räknar bakåt från det.

Hahaha. Made my day! Thank you sir

Tråddemonen
Testpilot

@Kokkelimokk: Haha det har du rätt i! Fasen vad dum jag känner mig ska ju vara 60°. Tack!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jokobib_Bob:

Hur många timmar har ni hunnit köra nu drygt två veckor efter släpp?

40h 11 minuter. Jag har precis gjort klart kapitel 2...

Skrivet av Frasstheass:

Hur eller var kan man se hur många timmar man lagt på spelet?

På Xbox har du den informationen under achievementsfliken under spelets info!


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Jag hade lite samma problem att trigga just den (Legendary Buck) men tror det kanske har att göra med andra djur ex. björn som är aggresiva i området. Lite lätt avskjutning så kunde den triggas när jag sprang in och ut. Utan dina inlägg hade jag nog gett upp och ridit till andra jaktmarker.

En annan "bug" som är otroligt tråkig är att om spårar djuret (det har spawnat) och det plötsligt kommer prisjägare så självdör de legendariska djuren direkt...riktigt tråkigt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av TheConsul:

@Mortaigne: Jag hade lite samma problem att trigga just den, men tror det kanske har att göra med andra djur ex. björn som är aggresiva i området. Lite lätt avskjutning så kunde den triggas när jag sprang in och ut.

En annan "bug" som är otroligt tråkig är att om spårar djuret (det har spawnat) och det plötsligt kommer prisjägare så självdör de legendariska djuren direkt...riktigt tråkigt.

Ah ja det var väldigt mycket i just Legendary Buck-området som störde för mig. Björn, pumor och vargar härjade runt, banditcamps och random events. Var även tvungen att göra bounty huntingen som fanns i Strawberry då den också var i området. För mig fungerade det dessutom bara om jag triggade spawnet till fots. Det ska inte vara smidigt! Hehe

Bra tips där med bounty hunters! Då får man se till att vara bounty-free innan man ger sig ut på legendaryjakt nästa gång också.


signatur

Jump in.

Medlem

Äntligen är denna eländes jourvecka över igen så man kan ta sig en hederlig öl o spela lite avslappnat utan rädslan för att bli avbruten. Invänta pizza, sen spela en timme eller två.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

@Zimpan: Ja det var fasen inte dumt. Bara att invänta kvällen för samma procedur igen (fast utan pizza )

Undrar hur man ska ta sig igenom det hela innan online släppet...kan man se någonstans hur många dolares man har lootat/rånat för?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Tråddemonen
Testpilot

@N_micke: Det låter som en plan!

Oj vet inte, kolla socialclub om det finns där. Statistiken brukar sparas där

Medlem

Angående legendardjur som inte dyker upp p.g.a. "too much activity" så provade jag rensa allt som rensas kunde i området men det hjälpte aldrig. Det enda som hjälpte, första gången jag provade det i två separata fall, var att rida till närmsta hotell, sova till kvällen och sedan rida till legendarområdet och komma fram på natten. Vet inte om tidpunkten har med det hela att göra, men hade läst att det kunde vara så. Och det lyckades.

Förresten, hur i hela fridens namn gör man en spoilertagg? Det finns ju ingen sån funktion bland de där knapparna ovanför inlägget och det står inte beskrivet någonstans, står ingenting om det i forumreglerna etc.

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Hur många timmar har ni hunnit köra nu drygt två veckor efter släpp?

varje dag all tid jag haft sen släppet


signatur

//monster

Tråddemonen
Testpilot

Vill alla i tråden här ha fler ledtrådar kommande veckan?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Angående legendardjur som inte dyker upp p.g.a. "too much activity" så provade jag rensa allt som rensas kunde i området men det hjälpte aldrig. Det enda som hjälpte, första gången jag provade det i två separata fall, var att rida till närmsta hotell, sova till kvällen och sedan rida till legendarområdet och komma fram på natten. Vet inte om tidpunkten har med det hela att göra, men hade läst att det kunde vara så. Och det lyckades.

Förresten, hur i hela fridens namn gör man en spoilertagg? Det finns ju ingen sån funktion bland de där knapparna ovanför inlägget och det står inte beskrivet någonstans, står ingenting om det i forumreglerna etc.

När man skriver skall man skriva såhär [ först det tecknet sedan skriver du spoiler direkt efter tecknet, sedan ] det tecknet. Då har du börjat beskriva en spoiler. När du skrivit klart skriver du [ tecknet plus /spoiler och avslutar med ] . Då döljs texten och det står spoiler. Det blir alltså inramad text på det du ser när du skriver. Men syns bara som spoiler när du skickat inlägget. Förhandsgranska gärna innan så ser du om det blir rätt. PUST! blev lång förklaring. Hoppas det hjälper dig.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Vill alla i tråden här ha fler ledtrådar kommande veckan?

Önskar jag hade tid med dom, men har för mycket av story att pyssla med. 😀

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zimpan:

Vill alla i tråden här ha fler ledtrådar kommande veckan?

Gärna! Jag laggar efter lite men tycker det är riktigt skoj initiativ.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Vill alla i tråden här ha fler ledtrådar kommande veckan?

För min del vore det kul.

En liten grej jag gjorde utan att spoila. Jag skulle fånga in en viss 'vit häst". H*lvete vilken tid det tog för mig. Klarade det till slut och satt själv flämtande i fåtöljen. Min stamina var nog på noll 😁.

En liten jaktupplevelse - en Bald headed eagle dök och tog en hare/kanin just när den lyfte med bytet sköt jag den. Bytet blev en perfekt kaninpäls och lite blandat från örnen. Kaninen var alltså inte alls skadad. Kul för mig.

Medlem

@Zimpan: Fler ledtrådar låter nice!

Men nu måste jag ta spelpaus i ett par dar. Jag fick inflammation i pekfingret efter att ha tokjagat kaniner, ekorrar, fåglar och andra hispiga smådjur i några dar. Har slagit av aim assist så jag får kämpa lite mer, men siktandet blir klart roligare då... fast det kan tydligen orsaka lite biverkningar också.

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Zimpan: Fler ledtrådar låter nice!

Men nu måste jag ta spelpaus i ett par dar. Jag fick inflammation i pekfingret efter att ha tokjagat kaniner, ekorrar, fåglar och andra hispiga smådjur i några dar. Har slagit av aim assist så jag får kämpa lite mer, men siktandet blir klart roligare då... fast det kan tydligen orsaka lite biverkningar också.

Har du inte fiskat också så ena tummen blir infekterad 🤘😜 Förlåt inflammerad! Infekterad blir man väl bara om handkontrollen är j*vligt skitig och full av bakterier.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Har du inte fiskat också så ena tummen blir infekterad 🤘😜

Haha, det började jag med häromdagen... Noterar en mycket ledsen högertumme. Upptäckte att det fanns legendariska fiskjävlar också så nu måste jag ju göra det också. Gotta catch em all! Jäkla spel...


signatur

Jump in.

Medlem

Jag försökte slänga i dynamit för att se om det flöt upp fiskar, det funkade inte :< Fick less på honor. Det är lite störigt att man inte kan simma efter storyn, det är ingen spoiler utan mer en förvarning för äventyr till sjöss. En grej jag gjorde förut som några säkert har gjort var att fånga en ren med ett lasso och döda den med kniven, rätt effektivt!

Det är en grej som gör mig förvirrad, varför finns det inga vapensmeder i West Elisabeth?

Tråddemonen
Testpilot

@Leffe76: Du måste inte göra dem på direkten, de kommer ligga kvar på tråden utan spoilers för all framtid, så ta god tid på dig och stressa inte!

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Ingen fara, jag gör detta för att ni tycker det är kul. Ta den tid som behövs, jag laddar på med lite ledtrådar för framtida jakter!

Tråddemonen
Testpilot

@Över45: Okej då ordnar vi mer! Haha ibland faller bara saker på plats i spelet, andra tillfällen så lubbar hästar in i träd.

Tråddemonen
Testpilot

@Nemo: Okej, let the good times roll! Fyfasen, måste du knapra pencillin nu för spelskador?

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Fyfasen, måste du knapra pencillin nu för spelskador?

Haha, nejdå ingen fara. Det är bara en överansträngd sena i fingret. Lite vila bara, sedan kan jag spela vidare.

Sånt som händer. Förra gången jag råkade ut för liknande var i God of War. De där valkyriorna var rätt jobbiga på "Give Me A Challenge"-nivån. Jag fick ta spelpaus några dagar pga överansträngt finger då, men sedan gjorde jag storstilad comeback och vann över hela gänget.

Skriv svar