Senaste filmen du såg

Medlem

Tomb Raider (2018)
Fruktansvärd film. Misslyckas med att vara spännande, misslyckas med äventyrskänslan, misslyckas med actionscenerna, misslyckas med allt. Spela spelet istället.

Dawn of the Dead (1978) Romero Cut

Jag måste erkänna mig chockad, trodde filmen inte skulle vara så humorspäckad. På ett bra sätt, jag gilla filmen. Helt i min smak, även om vissa scener och beteenden var lite...


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Happy Gilmour (1996)

Handlar om att Gilmour slutar med att spela hockey och satsar på golf för att köpa tillbaks sitt hus som han och farmor inte kunde betala sina skulder.

Riktigt bra komedifilm där Adam Sandler är som bäst.

Medlem

Ex Machina.

En ganska obehaglig film på temat AI.

4 androider av 5.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

Upgrade 9/10

Fantastisk film! Top CGI och allt från skådespeleriet till platser gjorde att man levde sig in i filmen nästa perfekt, även om jag inte vet vad de kunde gjort bättre så är jag inte redo att ge den 10/10, men kan starkt rekommendera den om ni vill se en bra futuristisk action film!

Medlem

Började kolla på Upgrade igår..

Fortsättning följer!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av Devan:

Upgrade 9/10

Fantastisk film! Top CGI och allt från skådespeleriet till platser gjorde att man levde sig in i filmen nästa perfekt, även om jag inte vet vad de kunde gjort bättre så är jag inte redo att ge den 10/10, men kan starkt rekommendera den om ni vill se en bra futuristisk action film!

https://www.youtube.com/watch?v=36PDeN9NRZ0

Håller med den var mycket bra. Enligt IMDB så ska det vara en action/horror. Men var väl snarare en actionthriller?

Releasehästryttare
Skrivet av DAoG:

Håller med den var mycket bra. Enligt IMDB så ska det vara en action/horror. Men var väl snarare en actionthriller?

Spoiler, läs ej om ni ej sett filmen:

Tror den fått horror stämpeln för vad som händer i slutet av filmen.
Han tappar ju all kontroll över sin kropp och stem tar över

Medlem

Bright

Kanske inte världens mest sofistikerade story, men en helt OK actionrulle.

Tre älvor av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Såg I, Tonya igår.

Jag kan absolut inget om konståkning, och när incidenten med Tonya Harding inträffade var jag 9 år, så mina kunskaper om det som hände är väldigt basic. Men filmen är bra, den blandar humor och allvar. Den handlar mer om personerna än om sporten, så ett intresse för konståkning är definitivt inget krav. Jag kan inte svara på hur nära sanningen historien ligger, men den är ju självklart baserad på verkliga händelser.

Your Name

Den bästa animefilmen jag någonsin sett. Ska visa den för alla jag känner.

Allvarligt talat, se den.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Inaktiv

Såg Ghost stories. Skrämmande på ett sätt som få skräckisar är nuförtiden. Bygger upp stämning på ett bra sätt. Håller inte hela vägen men rekommenderas starkt.

Medlem

Smallfoot

Bra story blandat med mycket bra musik. Lite seg i början men filmen blir helt klart bättre efter ungefär 10 minuter.


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Medlem

Deadpool 2 Super Duper Cut
Bra film. Inte alls lika bra som ettan, men definitivt sevärd.

Medlem

Venom - 4/5
Riktigt bra film, blev överraskad. Lite tråkigt utan spindelmannen men de bygger något bra här helt klart.

Medlem

Gonjiam: Haunted Asylum

Helt okej koreansk skräckis.
Ett gäng ghosthunters ska dokumentera vad som sägs vara ett av världens mest hemsökta ställen. Att man vet att stället finns på riktigt gör den lite läskigare.
Tänk Blair Witch. Händer ingenting första timmen och sen dyker allt upp på rad

Medlem

The First Purge.

Purge filmerna har gått från survival action till politik.

2 purges av 5.


signatur

I drank what?

Medlem

Blade of the immortal (Netflix)

Till att börja med så bör sägas att jag inte har läst mangan överhuvudtaget, så mitt omdöme om denna film är helt och hållet baserat på filmen som sådan.

Omdömet således: En ganska tunn story med väldigt osannolika strider som bara har en flyktig kontakt med konceptet realism. Detta även med tanke på att den är baserad på en Manga-serie.
Enda anledningen att inte såga den vid fotknölarna är att den trots allt inte gör anspråk på att vara realistisk till att börja med.

Två samurajer av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jurassic World: Fallen Kingdom
Dålig upprepning av allt vi sett i de tidigare filmerna.

Medlem

Såg Ant-man and The Wasp igår. Kändes mer som en äventyrsfilm än en marvelfilm. Lite besviken. 2 myror av 5 getingar.


signatur

I drank what?

Testpilot

The Shape of Water. Kalla kriget och havsmonster är väl hisspitchen, fascinerande film med bra foto med en ganska simpel story, det gör inte så mycket dock. Bra skådespel. En viss scen var uppseendeväckande minst sagt! Även om den inte var så central för berättelsen.

Medlem

Sicario 2, ettan var bra men denna var meh

när man kan lista ut hur filmen kommer sluta efter första 20 minuterna säger mig att regissörerna inte gjorde filmen helhjärtat

Medlem

Senaste 13 filmerna jag har sett:

1. Spider-Man: Homecoming (6/10)
2. Ant-Man (5/10)
3. Eye in the Sky (7/10)
4. Star Trek Beyond (7/10)
5. American Sniper (6/10)
6. The Magnificent Seven (6/10)
7. The Tale (7/10)
8. Hidden (3/10)
9. The Meg (3/10)
10. Hotel Artemis (7/10)
11. Eighth Grade (5/10)
12. Isle of Dogs (8/10)
13. The Strangers (1/10)

Försöker se en film var dag i Oktober, för att slimma ner på min backlog.

FM-guru
F.d. Sisyr

Följer ovanstående och drar några av de senaste man sett.

A Quiet Place (2018) - 6/10
Hold the Dark (2018) - 8/10
Hostiles (2017) - 5/10
Man of La Mancha (1972) - 7/10
Upgrade (2018) - 7/10
Extinction (2018) - 5/10
How It Ends (2018) - 6/10
Bubba Ho-Tep (2002) - 9/10
Death Wish (2018) - 5/10
Den of Thieves (2018) - 6/10
Red Sparrow (2018) - 4/10
A Cure for Wellness (2016) - 7/10
Filth (2013) - 8/10

Medlem

Såg Death Note igen med frugan igår (hon hade inte sett den). Underhållande, jag gillar idén.

3 av 5 Dödsgudar.


signatur

I drank what?

Medlem

The ghost in the shell.

Ännu en film där jag inte har läst mangan, och således basreas betyget enbart på filmen

En actionrulle med vissa logikluckor som ändå är tillräckligt underhållande för att se färdigt

Tre cyborger av fem

Edit: Det finns visst en anime också. För att förtydliga, så har jag inte sett den heller.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Solo : A Star Wars Story

En film som jag såg med synnerligen låga förväntningar.
Men trots att man visste att tre av karaktärerna garanterat skulle överleva, så var den ändå bättre än film 1-3 och 7-8 av main-story filmerna. (Iofs så visste man detta i film 1-3 av main-storyn också.)
Ger den tre blasters av fem.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

"The Meg". Bortkastade pengar på alla sätt och vis, även för de inblandade i produktionen. Det är sällan man ser så här dåliga filmer. Undvik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

"The Meg". Bortkastade pengar på alla sätt och vis, även för de inblandade i produktionen. Det är sällan man ser så här dåliga filmer. Undvik.

Ibland blir dåliga filmer kul att se just för att de är dåliga. Men det här låter inte som en sån film.

Medlem

@Akronym: Senaste för mig med, stabil 3/5.

Skriv svar