Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

när ni tar legendary buck, se till att rensa området från alla former av rovdjur först, sen eventuellt sova stund för att få tillbaka legendary territory där det ska vara. den är viktig för den ger trinket som höjer kvaliteten på alla skins man fixar men tog mig 1-2 timmar av att springa runt i det området för att rensa, sova och tillslut hitta fanskapet.

är på 30% i storyn bara, lirat minst 50-60 timmar, gjort massor massor med stålar, vapen, customized skit och allt. hittat säkert 9 goldbars (utan hjälp av något från denna tråd!) vilket jävla spel alltså, wow


signatur

//monster

Medlem

@monsterbenke: Har nu lirat 50 timmar, är också 30 procent in i storyn. Jag tänker inte spela mer story denna vecka. Bara massa jagande, fiskande och skattkartor! Håller med dig om att detta är ett fantastiskt spel

Ambassadör
Xbox
Skrivet av monsterbenke:

när ni tar legendary buck, se till att rensa området från alla former av rovdjur först, sen eventuellt sova stund för att få tillbaka legendary territory där det ska vara. den är viktig för den ger trinket som höjer kvaliteten på alla skins man fixar men tog mig 1-2 timmar av att springa runt i det området för att rensa, sova och tillslut hitta fanskapet.

är på 30% i storyn bara, lirat minst 50-60 timmar, gjort massor massor med stålar, vapen, customized skit och allt. hittat säkert 9 goldbars (utan hjälp av något från denna tråd!) vilket jävla spel alltså, wow

Skrivet av Jokobib_Bob:

@monsterbenke: Har nu lirat 50 timmar, är också 30 procent in i storyn. Jag tänker inte spela mer story denna vecka. Bara massa jagande, fiskande och skattkartor! Håller med dig om att detta är ett fantastiskt spel

Roligt att vi verkar vara ganska synkade i hur långt vi har kommit och hur vi spelar spelet! Ja det är ett helt sinnesjukt bra spel. Utan att ens ha klarat ut det så har det slagit sig in på min Topp 10-spel-någonsin-lista. Har en känsla av att det kan slå sig in på topp 3 när det är klart. Inlevelsen är fantastisk.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: Jag är på samma nivå, precis nått Chapter 3 men har jagat och skaffat mig alla upgrades i Campet etc. Jag flänger mest omkring och utforskar kartan, stannar vid varje stuga och undersöker. Har varit med om otroligt mycket äventyr utan att det ens har med storyn att göra.

Spelet har någon skön dragningskraft som tillåter dig att göra allting ifrån start, det "låser" inte in dig så som många öppna spel gör. Det är verkligen ÖPPET.

Älskar det.


signatur

Nämen!

Medlem

för mig är det bästa och mest välgjorda spelet någonsin över alla plattformar och tider, rakt av och enkelt. sånt spel man blir av med jobbet för kommer detta på pc lika välpolerat tror jag inte det blir knäckt på 10 år. och om bra gjort i vr så blir det kanske aldrig slaget öht 1000/1000 poäng av mig.


signatur

//monster

Avstängd

Är på kapitel 8 nu och det är fortfarande kul. Detta är väl inte så spoiligt men bästa är ju att alla områden öppnar upp sig senare i spelet. Dvs du kan strosa runt i Blackwater hur mycket du vill. Finns väl ett par legendary djur där med tror jag.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Gjorde mitt första besök i träskmarkerna... Det var ju fint och stämningsfyllt tänkte jag. Vad är det som fräser hela tiden? Ah, alligatorer...de verkar passiva, skit i dem. Jag tar och simmar ut till den där ön och fiskar därifrån! Halvägs bubblar det till i vattnet och hela helvetet brakar lös med blod och kokande vatten, skrek till som en liten skolpojke när jag blev sliten i bitar av en massiv jä**a alligator. DEAD.

Det blev något försiktigare äventyr i träsket efter det... Fantastiskt stämningsfull atmosfär, det här spelet är grymt varierande!


signatur

Jump in.

Medlem

Har någon varit i Armadillo? En stad i typ ruiner och folk bor på gatan, skum stad och kriminella rider in och jävlas en massa...

Vid första tillfället så skulle de döda sheriffen, jag hann inte döda honom och dödade inte heller gänget som utförde det, efteråt verkar sheriffen inte finnas kvar längre och det kanske ser annorlunda ut om han vid det tillfället hinner döda banditerna. Vid ett annat tillfälle så dödade jag dom när de galopperade in i staden och började skjuta omkring sig.

Förresten finns det inga fler Bunty Hunters än fem stycken?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Gjorde mitt första besök i träskmarkerna...

Ja i träsket kan det hända sjuka grejer...

Särskilt på natten!!

Mer skriver jag inte.

Tråddemonen
Testpilot

@Nemo: Jag tror du precis nämnde något som jag skulle göra en ledtråd på

Avstängd

Tips för er som samlar på er massor av hästar innan ni kört hela kapitel 6.

Förresten, ni som samlar på er en massa hästar med Arthur, gör inte det. Bara ett vänligt tips. Alla mina hästar försvann efter kapitel 6 och eftersom du blir John måste du bonda dig med nya. Men inte svårt att skaffa hästar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Zimpan: sorry, jag vill inte förstöra ledtrådsplanerna Men det skulle vara en riktigt kul ledtråd!

Medlem

Nu borde väl de flesta som hänger här på forumet ha klarat av spelet?

Varning för spoiler:

Kan man på något sätt spela som Arthur efter att man klarat storyn?

Avstängd
Skrivet av Halvars90:

Nu borde väl de flesta som hänger här på forumet ha klarat av spelet?

Varning för spoiler:

Kan man på något sätt spela som Arthur efter att man klarat storyn?

Nej för att han dör har ju med hela Red dead storyn att göra. Detta är ju bara en "Prequel" till red dead 1. Att man spelar med John i slutet ska vara meningen för du är ju honom i första spelet där denna story fortsätter.


signatur

PS5 och inget annat.

Releasehästryttare
Skrivet av Halvars90:

Nu borde väl de flesta som hänger här på forumet ha klarat av spelet?

Medlem

Jag upplever att jag är en av de få som klarat storyn med tanke på att ingen svarat på mina efter-storty frågor.

Jag tyckte det var lite tråkigt att Arthur dog, om man jämför med att John dog i RDR1 så kändes det lite mer, när jag spelade RDR1 så ryckte jag mest på axlarna har jag för mig. Det som är fördelen med tvåan är att efter storyn är mer levande, det finns så mycket man kan göra efter så man tröttnar inte så lätt. Sedan finns det smågrejer jag blev besviken på som jag kanske inte borde bry mig om till exempel inte ha folk med sig när man vill råna ett tåg eller jaga, det framstod som att man kunde göra det upplevde jag.

Sedan vet jag inte om jag egentligen gillar karaktären John Martson så mycket

Medlem

@Halvars90 Grejen med detta spel är ju att man kan spela storyn och känna sig nöjd med det. Lite uppdrag och lite story. Massor med jakt, legendery, slumpmässiga händelser. Man kan spela hur mycket som helst! Utan att vilja göra klart storyn.

Samtidigt har man väl ett långsiktigt mål. Jag vill klara storyn men inte missa något spännande på vägen dit, även om jag förstår att man kan fortsätta efter storyn. Man sugs ju in och upptäcker nu har jag jagat "en legendarisk bäver" i 3 timmar (Zimpan 😉) men tänkte ju göra det där andra.

Nåväl, spela hur man vill är ju detta spels styrka. Jag undrar när någon verkligen kan känna sig helt klar med spelet? Finns det någon som klarat guld på alla uppdrag, utan att veta vad uppdraget går ut på? Det kan ju vara ett mål efter storyn. Ja, man får ju klart för sig vad man skall göra för att få guld när man väl gjort uppdraget. Det är det jag menar. Omspelningsvärde!☺

De flesta här i tråden tror jag verkligen älskar spelet för det gör inte det man förväntar sig. Tröttnar man på en sak eller område kan man rida bort en bit och det blir helt annorlunda.

Jag har aldrig blivit så engagerad i något spel förut som detta. Ändå har jag varit en gamer sedan 1980talet. Okej, man har ett riktigt liv utanför också. Men sådant avkopplande och spännande äventyr på samma gång har man väl inte varit med om sedan man var barn. Nej, jag är inte klar på mycket länge! ☺

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag upplever att jag är en av de få som klarat storyn med tanke på att ingen svarat på mina efter-storty frågor.

Jag tyckte det var lite tråkigt att Arthur dog, om man jämför med att John dog i RDR1 så kändes det lite mer, när jag spelade RDR1 så ryckte jag mest på axlarna har jag för mig. Det som är fördelen med tvåan är att efter storyn är mer levande, det finns så mycket man kan göra efter så man tröttnar inte så lätt. Sedan finns det smågrejer jag blev besviken på som jag kanske inte borde bry mig om till exempel inte ha folk med sig när man vill råna ett tåg eller jaga, det framstod som att man kunde göra det upplevde jag.

Sedan vet jag inte om jag egentligen gillar karaktären John Martson så mycket

Jag ska inte spoila.
Det har ju inte kommit onlinespel ännu så det går nog att göra lite av det man kanske önskar då. Karaktärer i spel kan man ju älska eller hata. Antar att man kan spela story ändå om man gör som man vill med dem.

Vi får väl hoppas att någon som klarat det mesta kan titta in och svara åt dig.

Eller skriv en tråd för alla som är klara med storyn. Där behöver ni ju inte vara så rädda för spoilers av storyn!
Det känns lite som vi här blir lite inskränkta ibland för vi inte vill avslöja ngt. ☺

Medlem
Skrivet av breahl:

Nej för att han dör har ju med hela Red dead storyn att göra. Detta är ju bara en "Prequel" till red dead 1. Att man spelar med John i slutet ska vara meningen för du är ju honom i första spelet där denna story fortsätter.

Jag förstår att det är STORYN men när man är klar med den och bara vill göra allt annat som man inte gjorde klart så hade det varit så mycket roligare att vara Arthur

Skrivet av Över45:

@Halvars90 Grejen med detta spel är ju att man kan spela storyn och känna sig nöjd med det. Lite uppdrag och lite story. Massor med jakt, legendery, slumpmässiga händelser. Man kan spela hur mycket som helst! Utan att vilja göra klart storyn.

Samtidigt har man väl ett långsiktigt mål. Jag vill klara storyn men inte missa något spännande på vägen dit, även om jag förstår att man kan fortsätta efter storyn. Man sugs ju in och upptäcker nu har jag jagat "en legendarisk bäver" i 3 timmar (Zimpan 😉) men tänkte ju göra det där andra.

Ja man kan spendera mycket tid i spelet som helst med sidoaktiviteter, det tog mig 4 hela dagar innan jag kände att jag hade gjort det mesta jagandet och ett par challenges, spelade därefter klart storyn med lita annat i mellan. Tycker inte att de är bra att dra ut på det för mycket, storyn alltså.

Avstängd
Skrivet av Halvars90:

Jag förstår att det är STORYN men när man är klar med den och bara vill göra allt annat som man inte gjorde klart så hade det varit så mycket roligare att vara Arthur

Ja man kan spendera mycket tid i spelet som helst med sidoaktiviteter, det tog mig 4 hela dagar innan jag kände att jag hade gjort det mesta jagandet och ett par challenges, spelade därefter klart storyn med lita annat i mellan. Tycker inte att de är bra att dra ut på det för mycket, storyn alltså.

Vad är det för fel på att vara John? Jag tycker han är en ganska skön karaktär. Gillade inte röstskådespeleriet så mycket på Arthur heller. Men smaken är som baken!

Ja alltså alla sidoaktiviteter kan man ju göra när man klarat storyn med. Jag var och letade den där skatten idag där man får fyra guldtackor och sedan for jag till Blackwater och köpte två hästar. Har även hunnit med att skjuta ett legendary djur idag! Har lika roligt även fast jag typ klarat storyn.

Måste ju dessutom vara roligare att jaga då du har alla vapen + alla områden upplåsta i slutet av spelet?


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@Över45: Känner lite samma sak, det är otroligt engagerande. Både storyn och världen. Det långsamma tempot var ovant till en början, men nu är det helt naturligt. Världen är så oerhört välgjord att även jag som luttrad gamer lyckas sugas in i den på ett sätt som inget spel har gjort på väldigt länge.

Den stora frågan är hur fasiken man ska kunna spela andra open world spel efter detta?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Över45: Känner lite samma sak, det är otroligt engagerande. Både storyn och världen. Det långsamma tempot var ovant till en början, men nu är det helt naturligt. Världen är så oerhört välgjord att även jag som luttrad gamer lyckas sugas in i den på ett sätt som inget spel har gjort på väldigt länge.

Den stora frågan är hur fasiken man ska kunna spela andra open world spel efter detta?

Så kände jag med GTA V också, att "fasen, här kommer jag ju ha att göra för alltid, kommer inte behöva köpa nåt nytt spel ever igen". Sen, helt plötsligt, poff, så tvärdog intresset. Är rädd för att samma sak kommer ske här också när man spenderat ett par hundra timmar till kanske. Men det blir nog lagom tills det är dags att försöka överleva i Raccoon City igen


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Ambassadör
Xbox
Skrivet av N_micke:

Så kände jag med GTA V också, att "fasen, här kommer jag ju ha att göra för alltid, kommer inte behöva köpa nåt nytt spel ever igen". Sen, helt plötsligt, poff, så tvärdog intresset. Är rädd för att samma sak kommer ske här också när man spenderat ett par hundra timmar till kanske. Men det blir nog lagom tills det är dags att försöka överleva i Raccoon City igen

Hehe, ja dels det men framförallt menar jag att RDR2 har satt en nivå som är så hög att andra spel bleknar i jämförelse. Det kommer vara svårt att spela andra open world spel utan att de blir lidande av jämförelsen.

Men ja, RDR2 kommer att sluka mycket tid. Min backlogg har krypit ihop i fosterställning i ett hörn...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vad är det för fel på att vara John? Jag tycker han är en ganska skön karaktär. Gillade inte röstskådespeleriet så mycket på Arthur heller. Men smaken är som baken!

Ja alltså alla sidoaktiviteter kan man ju göra när man klarat storyn med. Jag var och letade den där skatten idag där man får fyra guldtackor och sedan for jag till Blackwater och köpte två hästar. Har även hunnit med att skjuta ett legendary djur idag! Har lika roligt även fast jag typ klarat storyn.

Måste ju dessutom vara roligare att jaga då du har alla vapen + alla områden upplåsta i slutet av spelet?

Det kan man ju ha olika åsikter om. Jag ser en del utmaning extra+ i att lösa en del hemligheter utan att ha tillgång till allt och kunna alla områden nästan perfekt. Men vi gillar troligen spelet lika mycket för det!

Men jag kommer naturligtvis spela klart storyn och göra saker jag missat efter det. 🙂 Jag har nog inte lika många timmar spelade som en del här så hur det känns efter tid vet nog andra bättre. Så länge alla är nöjda med sitt eget framskridande är väl allt bra.

Medlem
Skrivet av N_micke:

Så kände jag med GTA V också, att "fasen, här kommer jag ju ha att göra för alltid, kommer inte behöva köpa nåt nytt spel ever igen". Sen, helt plötsligt, poff, så tvärdog intresset. Är rädd för att samma sak kommer ske här också när man spenderat ett par hundra timmar till kanske. Men det blir nog lagom tills det är dags att försöka överleva i Raccoon City igen

Jag drabbades av det du beskriver när jag verkligen lagt ner mycket tid på The Witcher 3. "Nej, nu är jag trött på detta" Så var det bra med det. 😁
Så som du säger tiden får väl visa hur det blir.

Medlem

jag skulle vilja veta var jag på ps4 (inte pro) ser hur många timmar jag spelat!? hittar det inte aldrig använt konsoller heller innan


signatur

//monster

Medlem
Medlem

@Över45: Eftersom jag är arbetslös så har det helt enkelt varit svårt att inte spela story och vissa sidospår haha. Det som blev långnäsa för mig är att vissa sidouppdrag tydligen bara går att göra innan storyn är klar, så spela alla sidouppdragen du hittar när du märker att du är i slutet av spelet. Efter kap4 så blev spelet ganska drygt utan att spoila varför, så det är inte så dum idé att fortsätta irra runt och göra andra saker så länge man vill göra det

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zontos:

@monsterbenke: Det kan man inte

Surt. På Xbox finns den statistiken och mer under spelens Achievements-tab för den som undrar.

Lite otäckt hur mycket tid man spenderar i vissa spel...


signatur

Jump in.

Medlem
Skriv svar