Vad är det egentligen som händer i Göteborg?

Medlem
Vad är det egentligen som händer i Göteborg?

Skapar en tråd om detta ämne för att jag är fundersam på om vad som egentligen pågår i Götet.Man kan läsa varje dag i rikstäckande media om bränder och stenkastning mot räddningstjänst och först och främst polis/väktare.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3432665.svd

http://www.dn.se/nyheter/sverige/oro-i-goteborg-for-nya-brand...

http://www.dn.se/nyheter/sverige/stenkastning-brander-1.94123...

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=514080

Medlem

In b4 "de där sysslolösa invandrarna som bara kommer till Sverige för att förstöra!"
Unga människor har tröttnat på att det enda som händer i deras stadsdel är att politikerna skär ner. Sen är det naturligtvis vanliga "busungar" som hakar på och ger de som verkligen bryr sig dåligt rykte.
PS. Jämställ inte väktare med poliser.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

PS. Politikerna har iaf. kommit på att situationen är ohållbar och har sagt att de ska satsa pengar för att öka sysselsättningen i de berörda områdena.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tja, antingen så ändrar de etablerade partierna sin invandringspolitik (vi har ju för f*n inte ens lägenheter nog åt dem längre) eller så vinner SD väljare. Själv avvaktar jag tills valet, jag har inte bestämt mig riktigt ännu.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Detta kanske låter lite trångsynt men fler poliser och hårdare tag tror jag faktiskt kan hjälpa en hel del.

Får man tårgas i ögat, en batong i ryggen och en vecka i häktet så kanske det inte är lika kul att kasta sten längre.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Detta kanske låter lite trångsynt men fler poliser och hårdare tag tror jag faktiskt kan hjälpa en hel del.

Det bara inte låter trångsynd, det är trångsynt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Detta kanske låter lite trångsynt men fler poliser och hårdare tag tror jag faktiskt kan hjälpa en hel del.

Får man tårgas i ögat, en batong i ryggen och en vecka i häktet så kanske det inte är lika kul att kasta sten längre.

Man kurerar inte ont i knät genom att injicera aids.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av bjosarn:

PS. Politikerna har iaf. kommit på att situationen är ohållbar och har sagt att de ska satsa pengar för att öka sysselsättningen i de berörda områdena.

Jo, verkligen... om de kommit på det så skulle de infört invandringsstopp för länge sen. Men nåt sånt talar ju inte ens SD om.
Utan istället lovprisas de afrikanska getherdarna och de iranska läkarna som inte vill/orkat lära sig ordentlig svenska.

I Rosengård finns det i dagsläget två fritidsgårdar, ett friluftsbad, två sporthallar, en ishall, en vattenlekplats, en spontanidrottsplats (grusplan med hoppgrop och två mål?), en friidrottsarena, en basketplan, två tennisbanor, en sandplan för fotboll, en polisstation och en brandstation (fortet tror jag de kallar det). Plus ett antal gräs- och grusplaner ser jag nu. Ska dessutom finnas möjlighet till läxhjälp alla dagar i veckan av studenter från högskolan i Malmö. Verkar inte råda någon jättebrist på sportaktiviteter direkt.

Arbetslösa svenska "ungdomar" (unga vuxna är det väl snarare, man går i skolan tills man är 18-19) brukar inte kasta sten och leva rövare på det här sättet. I början av 1900-talet var stora delar av sveriges befolkning väldigt fattiga, höll de unga på och trakaserade polisen då?

Varför inte istället lägga extra pengar på ett bygga hyresrätter åt unga, etniska svenskar?
Det råder stor bostadsbrist på många håll i landet och många unga mer eller mindre tvingas bo kvar hemma tills de är i 25-årsåldern eller ännu äldre.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Detta kanske låter lite trångsynt men fler poliser och hårdare tag tror jag faktiskt kan hjälpa en hel del.

Får man tårgas i ögat, en batong i ryggen och en vecka i häktet så kanske det inte är lika kul att kasta sten längre.

Man borde börja med utvisningar av hela familjer. Då skulle förhoppningvis många av de kvarvarande bråkstakarna fatta vinken.

Medlem

För det första så måste ni fatta att det inte bara är "invandrare" utan också "svenskar" som är "aktiva" och bor i dessa områden. Men det kan naturligtvis vara svårt att förstå, men nu vet ni det i alla fall. Att utvisa hela familjer för att snubben på 18 år begått ett småbrott som klotter är som att avrätta hela familjer till någon som slagit en annan på krogen.

För 50år sen fick man slå sina barn i Sverige. Efter det har de stora inlandsisarna och glaciärerna blivit mindre. Med NiXPhoenix analysförmåga ter det sig att minskat inlandsis och glaciärer har lett till att färre barn i Sverige far illa.
Ja, ett extremt exempel. Men att fler unga protesterar mot rådande samhällsstrukturer beror inte på en ökad invandring. Protesterna i slutet av 60-talet runt om i världen berodde knappast på att alla länder hade fått en väldigt massa invandrare helt plötsligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

För det första så måste ni fatta att det inte bara är "invandrare" utan också "svenskar" som är "aktiva" och bor i dessa områden. Men det kan naturligtvis vara svårt att förstå, men nu vet ni det i alla fall. Att utvisa hela familjer för att snubben på 18 år begått ett småbrott som klotter är som att avrätta hela familjer till någon som slagit en annan på krogen.

Jaha? Så nu vet vi att de här gängen även består av svenskar (slattar) för att en vänstextremist på ett spelforum har sagt det. Okej, så bra!
Det vore kanske lämpligt om du hade lite att backa upp det med. Självklart finns det ju blandade gäng här och var, men det intressanta är hur stor andelen svenskar är i dessa gäng. Är det 1 av 50 som är svensk så är det verkligen negligerbart.
De här gängen uppstår dessutom i invandrardominerade förorter. Finns det nåt aktivt bilbrännar- och stenkastargäng som startat i en helsvensk kommun och där åtminstone 4 av 5 är svenskar? Va?
Vid årskiftet så firade utlänningar i diverse franska förorter med att bränna runt 5000 bilar.
Jag kan "avslöja" att det inte är etniska fransmän som bor i de där områdena.

Skrivet av bjosarn:

Att utvisa hela familjer för att snubben på 18 år begått ett småbrott som klotter är som att avrätta hela familjer till någon som slagit en annan på krogen.

Nu brukar det vara lite mer än klotter de här "busfröna" ägnar sig åt. Vad sägs om att 90% av personrånen i våra storstäder begås av utlänningar? Och det är då siffror med ett antal år på nacken.
Begår de ett par lättare brott så bör de åka ut. De har fått sin chans. Föräldrarna borde hålla pli på sina ungar.

Skrivet av bjosarn:

För 50år sen fick man slå sina barn i Sverige. Efter det har de stora inlandsisarna och glaciärerna blivit mindre. Med NiXPhoenix analysförmåga ter det sig att minskat inlandsis och glaciärer har lett till att färre barn i Sverige far illa.
Ja, ett extremt exempel. Men att fler unga protesterar mot rådande samhällsstrukturer beror inte på en ökad invandring. Protesterna i slutet av 60-talet runt om i världen berodde knappast på att alla länder hade fått en väldigt massa invandrare helt plötsligt.

Ja men oj vilket härligt ordbajsande!
Så det är alltså unga som protesterar mot rådande samhällsstrukturer. På så vis.
Hur mycket "protester" har det varit i mer svenska kommuner där många unga svenskar tvingas bo kvar hemma eftersom det inte finns några hyresrätter? Ja, lite hyresrätter finns i och för sig men de går till så kallade "flyktingar".
Va? Förlåt vad sa du? Jag hörde inte.

Medlem

Sverige är ett land i ständig kris, ingen med "riktig" makt lever nära oroshärdarna för att orka ta itu med det, om vi alla tog itu med skulle kanske saker hända, nu är det bara incident efter incident av missnöje som kommer fram...

Medlem

Letar förgäves efter en bloggare som rapporterar från Rosengård med bilder och video, han kan nog säga om det är några svenskar med i brännargängen där. Återkommer med länk.
Men visst, han kan bara svara för Rosengård.

Hittade de här bloggposterna istället
http://robsten.blogspot.com/2009/08/rosengard-pride-2009.html
http://www.nattstad.se/Ghandi?id=760195
del1 är här
http://www.nattstad.se/Ghandi?id=759817
Den ena handlar om det utmärkta förslaget att anordna en homoparad i Rosengård... något lokalbefolkningen verkligen skulle gilla!
Den andra är från en utlänning som berättar om sin syn på saken med stök i förorter. Han verkar rätt anpassad men får tydligen massa skit från andra invandrare som ser honom som "försvenskad" osv

Medlem

NiX kan det vara denna du menar; http://somjagserdet68.wordpress.com/

EDIT: Tack NiX för länken till han på nattstad.
Väldigt intressant läsning, även om man nu visste det sen innan dock.

Jag har en gammal kamrat sedan länge som också är troende muslim och numera bosatt i Rosengård faktist. Även han har den inställningen som "Ghandi" har.

Det komiska är att invandrarna själva VET vilka det är som håller på och vågar säga det och Får säga det. Men svensken han blundar helst och skriker om rasism å främlingfientlighet om någon annan svensk yttrar samma sak.

Hur kommer det sig? Varför är inte invandrarna själva rädda för att säga som det är? Varför är inte de rädda för att uttrycka sina åsikter om dagens invandring?

Medlem

vart är stasi när de behövs?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Stoppa invandringen(inte flyktingmottagandet) tills man har fått kontroll över dessa områden och gett de flesta ett jobb och en livsituation som gör dem rätt.

Jag förstår inte varför man ska fortsätta ta in invandrare som man inte ens kan ta hand om de man redan har tagit in som sedan flyttar direkt till rinkeby och angered samt rosengård.

Nu kan man inte skylla allt på ghettokidsen men deras beteende är inte på något sätt okej bara för att de är missnöjda.

Edit* läste i artikeln att de har kastat brandbomber mot polisen och försökt tända eld på ett badhus..?

Men det är väl okej eller hur bjornsan och greger, för de är ju diskriminerade av rasist-Sverige.

Medlem

Antagligen uppträdde badhuset hotfullt och rasistiskt mot dom.

Klok arbetar kvinna som beskriver medlemmar som är med i BNP=british national party ...ungefär som SD i Sverige,tycker hon beskriver både BNP och SD medlemmar ganska bra.

http://www.youtube.com/watch?v=VsA_Xko4tqM&feature=PlayList&p...

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Stoppa invandringen(inte flyktingmottagandet) tills man har fått kontroll över dessa områden och gett de flesta ett jobb och en livsituation som gör dem rätt.

Ja. Stoppa invandringen helt. Flyktingar är okej.
Men danskar, norrmän, britter, tyskar, amerikanare och annat bidragsätande slödder som invandrar till Sverige ska hållas borta:up:


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av SwedishChaos:

Stoppa invandringen(inte flyktingmottagandet) tills man har fått kontroll över dessa områden och gett de flesta ett jobb och en livsituation som gör dem rätt.

Ja. Stoppa invandringen helt. Flyktingar är okej.
Men danskar, norrmän, britter, tyskar, amerikanare och annat bidragsätande slödder som invandrar till Sverige ska hållas borta:up:

Du är så rolig du För det är ju verkligen massor av gäng av norrmän och tyskar som vänder de lokala ghettona upp och ner.

rolig tanke med en tjock tysk som har en bratwurst i ena handen och en ölkagge i den andra som går lös mot polisen dock fördomar ftw.

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av SwedishChaos:

Stoppa invandringen(inte flyktingmottagandet) tills man har fått kontroll över dessa områden och gett de flesta ett jobb och en livsituation som gör dem rätt.

Ja. Stoppa invandringen helt. Flyktingar är okej.
Men danskar, norrmän, britter, tyskar, amerikanare och annat bidragsätande slödder som invandrar till Sverige ska hållas borta:up:

Du är så rolig du För det är ju verkligen massor av gäng av norrmän och tyskar som vänder de lokala ghettona upp och ner.

rolig tanke med en tjock tysk som har en bratwurst i ena handen och en ölkagge i den andra som går lös mot polisen dock fördomar ftw.

Sen när räknas inte norrmän, tyskar, holländare och 300 000 finnar som invandrare?

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av SwedishChaos:

Stoppa invandringen(inte flyktingmottagandet) tills man har fått kontroll över dessa områden och gett de flesta ett jobb och en livsituation som gör dem rätt.

Ja. Stoppa invandringen helt. Flyktingar är okej.
Men danskar, norrmän, britter, tyskar, amerikanare och annat bidragsätande slödder som invandrar till Sverige ska hållas borta:up:

Du är så rolig du För det är ju verkligen massor av gäng av norrmän och tyskar som vänder de lokala ghettona upp och ner.

rolig tanke med en tjock tysk som har en bratwurst i ena handen och en ölkagge i den andra som går lös mot polisen dock fördomar ftw.

...okej. dags för lite grundläggande ordkunskap;
"Invandrare eller immigrant är benämningen på en person som flyttar in i ett land från ett annat land, enligt fastställda regler. Invandrare kan vara av flera olika kategorier, såsom flyktingar, arbetsmarknadsinvandrare och anhöriginvandrare."

Du vill ju stoppa invandringen. Så då utgår jag ju bara från att du inte heller vill ha hit invandrare från "vita och kristna" länder.

Däremot tycker du att flyktingar ska vara välkomna.

Det blir ju lite konstigt här. Uppenbarligen så anser du att invandringen är det fenomen som ställer till problemen i grunden. Men fryktinar räknas som invandrare och vad säger att flyktingarna som kommer hit inte kommer falla ner i desperation, frustration och kriminalitet?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Hmm, nä, usch vad jag har tråkigt idag.. Jag går nog ut och krossar några fönsterrutor, punkterar några däck, bränner ett par containrar och bilar och sedan våldtar grannens katt.

De får ju skylla sig själva att de inte sysselsätter mig...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Detta ser ju ut att bara bli värre och värre:( fan att inte polisen kan plocka in lite israelisk expert hjäp,dom är ju trots allt bra på stävja uppror av pöbeln.

Medlem

Mm.
Mycket väpnad strid där ja.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Detta ser ju ut att bara bli värre och värre:( fan att inte polisen kan plocka in lite israelisk expert hjäp,dom är ju trots allt bra på stävja uppror av pöbeln.

Ja, det är awesome att skjuta vit fosfor mot civila, vi borde helt klart bygga enorma murar kring våra 'ghetton' och sedan se till att döda dom systematiskt, så att vi blir ledande i utvecklandet av dödslägren


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Nestor:

Vad jag menar är att man bör strypa den icke akuta invandringen(om inte jobb/lägenhet kan säkras innan dvs.) och fokusera på hur man bäst kan hjälpa de som redan har flyttat hit och har svårt att komma på fötterna igen.

Dock anser jag att man fortfarande ska ta in folk som söker asyl från krigshärjade länder. Annat vore inte humanistiskt, och att fortsätta ta in mer människor när man inte kan garantera att det kommer på fötter inom 6-12 månader är bara korkat.

Det är den idiotin som bygger upp dagens ghetton.

Sen att folk från 'vita och kristna' länder också ska gå under samma krav är väl självklart, tycker inte du det?

Sverige kan inte ta hand om hela världen, och vi kan ju knappt ta hand om de vi redan har låtit invandra, så varför ta in ännu mer?

Skrivet av Hollowman:

fan att inte polisen kan plocka in lite israelisk expert hjäp,dom är ju trots allt bra på stävja uppror av pöbel

Riktigt korkat sagt, imo.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:

Detta ser ju ut att bara bli värre och värre:( fan att inte polisen kan plocka in lite israelisk expert hjäp,dom är ju trots allt bra på stävja uppror av pöbeln.

Ja, det är awesome att skjuta vit fosfor mot civila, vi borde helt klart bygga enorma murar kring våra 'ghetton' och sedan se till att döda dom systematiskt, så att vi blir ledande i utvecklandet av dödslägren

Hahaha wtf..vem påstod att man skulle sätta in vit fosfor? men med lite gummikulor och batongsvingande och tårgas skulle dessa yngel inte tycka det vara skoj att förstöra.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av SwedishChaos:

Stoppa invandringen(inte flyktingmottagandet) tills man har fått kontroll över dessa områden och gett de flesta ett jobb och en livsituation som gör dem rätt.

Ja. Stoppa invandringen helt. Flyktingar är okej.
Men danskar, norrmän, britter, tyskar, amerikanare och annat bidragsätande slödder som invandrar till Sverige ska hållas borta:up:

Danskar, Finnar och Tyskar etc. är inom EU, och I EU får vi flytta runt vars vi vill. Norge och Island ingår i ett nordisk avtal om fri flytt, så reducerad invandring skulle vara rätt tandlös inom Europa


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av SwedishChaos:

Stoppa invandringen(inte flyktingmottagandet) tills man har fått kontroll över dessa områden och gett de flesta ett jobb och en livsituation som gör dem rätt.

Ja. Stoppa invandringen helt. Flyktingar är okej.
Men danskar, norrmän, britter, tyskar, amerikanare och annat bidragsätande slödder som invandrar till Sverige ska hållas borta:up:

Danskar, Finnar och Tyskar etc. är inom EU, och I EU får vi flytta runt vars vi vill. Norge och Island ingår i ett nordisk avtal om fri flytt, så reducerad invandring skulle vara rätt tandlös inom Europa

Självklart, han försöker bara anmärka på ord och väcka löje om hur jag uttryckte mig. Oavsett så bör man inte låt folk invandra om de på sikt inte har en ambition att kunna arbeta, annars bär det av till bidragsstupet.

Skriv svar