Är någon förvånad? Fallout 76 recensionsbombas redan på Metacritic

Robot
Är någon förvånad? Fallout 76 recensionsbombas redan på Metacritic

Xbox One-versionen snittar just nu på 1,5.

#bethesda, #fallout-76, #metacritic


Medlem

Antar att de enda som är förvånade är nog Bethesda själva. Vem tyckte det var ett smart drag att ta en serie som är känd som en av de bästa RPG spelen och göra det till något det aldrig varit, ett MP spel och kom ihåg en sak, "horse armor" är anledningen till att vi nu har alla dessa skrattretande DLC. Jag har inte och kommer inte köpa DLC, expansioner räknar jag inte som DLC, expansioner är snarare, idag, att betrakta som uppföljare.

Medlem

Undrar hur många som verkligen spelat spelet.
Tycker inte att man borde få "recensera" spel som man inte äger, eller något i stil med att man inte räknas med i snittbetyget om man inte bevisar att man äger och spelat spelet.

Medlem

Steam tillåter inte ens att man skriver en recension såvida man inte äger spelet, har för mig att de numera har ett krav på att man måste kört en viss tid för att få skriva en recension (och det är komiskt att se hur folk verkar tro att detta på något sett är "bevis" för att man verkligen spelat så många timmar, det enda som den håller reda på är hur länge spelet varit igång och det innebär att man inte behöver ha spelat spelet överhuvudtaget).

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Steam tillåter inte ens att man skriver en recension såvida man inte äger spelet, har för mig att de numera har ett krav på att man måste kört en viss tid för att få skriva en recension (och det är komiskt att se hur folk verkar tro att detta på något sett är "bevis" för att man verkligen spelat så många timmar, det enda som den håller reda på är hur länge spelet varit igång och det innebär att man inte behöver ha spelat spelet överhuvudtaget).

Ja, men detta spelet är inte tillgängligt på Steam, så Metacritic skulle haft något liknande system.

Och om någon är så skitnödig att bajsa på ett spel så att de har spelet på i bakgrunden utan att spela det så har de enormt mycket större problem än hur bra spelet egentligen är. Vissa har verkligen stora svårigheter att släppa spel som de inte är intresserade av eller gillar, samt att de tar sin åsikt som objektiv sanning.

Medlem

Lite grann som Diablo... Hade man annonserat ett mer "traditionellt" Fallout "under utveckling" samtidigt så hade det här varit en positiv grej, något lite extra. En kul pryl helt enkelt. Hade gärna sett en "expansion" till F4 där man kunde spel co-op med kompisar, men pvp och fullständig avsaknad av NPC:er, stresss, elitism och annat trams... Ungefär som att tvinga Hitman-spelare att springa som galningar och skjuta vilt. A terrible idea from a horrible mind.

...men det kan säkert vara kul ändå! Typ...

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Ja, men detta spelet är inte tillgängligt på Steam, så Metacritic skulle haft något liknande system.

Och om någon är så skitnödig att bajsa på ett spel så att de har spelet på i bakgrunden utan att spela det så har de enormt mycket större problem än hur bra spelet egentligen är. Vissa har verkligen stora svårigheter att släppa spel som de inte är intresserade av eller gillar, samt att de tar sin åsikt som objektiv sanning.

Recensioner är inte och har aldrig varit objektiva, så de som tror detta har helt missat vad en recension är.

Ambassadör
Xbox

Har inte spelat det och det lär jag inte göra heller. Har varit Fallout-fan sen det första spelet kom men Fallout 76 lockar inte det minsta. Det sista jag vill göra i ett Fallout-spel är att träffa på xXFag0tbr3AkerXx när jag håller på att utforska världen...

Hade det varit ett MP-påhäng till Fallout 5 så hade det varit en annan sak.


signatur

Jump in.

Medlem

Eftersom det handlar om just subjektivitet så kan en recension ske oavsett tid, jag skulle kunna spela ett spel i endast 10 minuter som jag inte gillar och skriva en recension av det spelet. Mycket av dessa problem hade kunnat lösas om man tog bort poängen helt, men folk orkar väl inte läsa recensioner idag, de går direkt på siffran för att se hur bra eller dåligt ett spel är.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Recensioner är inte och har aldrig varit objektiva, så de som tror detta har helt missat vad en recension är.

Såklart de inte är det, men finns ändå många som ser dem så, framförallt folk som verkar lite smått ostabila. Du vet, såna som säger att recensenter är uppköpta om de inte ger spelet det "rätta" betyget, eller de som skickar dödshot för att någon inte gav Red Dead Redemption 2 10/10. Liksom, ta det lungt för fan, det är bara ett spel (Inte riktat mot dig).

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hade det varit ett MP-påhäng till Fallout 5 så hade det varit en annan sak.

Hur tänker du nu? Varför är det en annan sak?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

kom ihåg en sak, "horse armor" är anledningen till att vi nu har alla dessa skrattretande DLC. Jag har inte och kommer inte köpa DLC, expansioner räknar jag inte som DLC, expansioner är snarare, idag, att betrakta som uppföljare.

Bara se på Star Citizen och all skit dom släpper. Folk är korkade nog att slänga enorma pengar på mikrotransaktioner och då är det inte konstigt att fler utvecklare vill köra på samma spår.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hur vida spelet är bra eller dåligt vet jag inte, men när det bara är user reviews än så länge så lutar det mot en hord troll..men vi får se jag hoppas på det bästa dock (har inte höga förväntningar)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Pellejones:

Hur tänker du nu? Varför är det en annan sak?

Hade jag fått en fet singleplayerkampanj så hade jag köpt spelet, blivit mätt och kört MP-delen för att få lite efterrätt.


signatur

Jump in.

Inaktiv

@Mortaigne: Precis. Såklart det är skillnad om det hade varit ett tillägg till ett fullstort Fallout 5 istället för sin egna lilla grej som i mångas ögon inte verkar stå på egna ben. Men som komplement till ett singleplayer hade det varit trevligt. (Alltså SP och MP för 60 dolares)

Medlem

Jag är då inte förvånad. Hela spelbranschen går ju åt helsike. Själv har jag återgått till att vara pirat =]

Medlem

kan tycka helt rätt åt dom.

Medlem

Bethesda gav fansen nått dom inte ville ha,.precis som blizzard nu senast

Man undrar om dom har nån kännedom om sin fanbase / community överhuvudtaget


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av neocon:

"Skiten" dom släpper är tekniskt banbrytande på så jävla många vis att det hade varit omöjligt att göra utan crowdfunding.

https://www.youtube.com/watch?v=pA6P2WserfU&

Med andra ord försvarar du mikrotransaktioner. Bra jobbat!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Sånt jävla gnäll på alla som inte får som dem vill hela tiden. Man blir ju trött på folk.

Är det brist på bra spel att spela istället idag eller vad fan är problemet?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Bethesda gav fansen nått dom inte ville ha,.precis som blizzard nu senast

Man undrar om dom har nån kännedom om sin fanbase / community överhuvudtaget

Fel många ville ha ett fallout med mp hibt fallout ta ticks, problemet är väl dom gör det dåligt utan npc utan levande värld.

Har ej spelat det själv så håller mig ifrån säga om dom gjort det bra eller dåligt, det skulle inte förvåna mig att det är bra men annorlunda och folk beter sig som idioter sp only spelare är ofta lite "speciella typer" inte alla dock

Medlem

Har aldrig gillat Fallout, förstår inte hur man kan ge reviews på spel man inte gillar.

Testpilot
Skrivet av marcus8958:

Bara se på Star Citizen och all skit dom släpper. Folk är korkade nog att slänga enorma pengar på mikrotransaktioner och då är det inte konstigt att fler utvecklare vill köra på samma spår.

Stora frågan är : Är det att kalla microtransaktion innan spelet släppts?
Jag skulle nog kalla det nåt annat då folk kastar pengar på spel som inte ens släppts i release.

Då spelet är i release kan man ju börja fundera på om en microtransaktion är "bra" eller "dålig" om de har inverkan på spelet och ger fördelar eller bara kosmetika.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Med andra ord försvarar du mikrotransaktioner. Bra jobbat!

Om detta hade varit en vanlig utvecklare så hade spelet till en början fått månadskostnad för storleken av detta spel. Jag betalar gladerligen lite pengar nu i förväg så länge jag slipper den kostnaden och ändå får tillgång till all content.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Stora frågan är : Är det att kalla microtransaktion innan spelet släppts?
Jag skulle nog kalla det nåt annat då folk kastar pengar på spel som inte ens släppts i release.

Då spelet är i release kan man ju börja fundera på om en microtransaktion är "bra" eller "dålig" om de har inverkan på spelet och ger fördelar eller bara kosmetika.

Fördelar är redan fastställt. Hur stora fördelarna blir vet vi inte än.

När Evolve gjorde liknande sak med att släppa DLC vid släpp av spelet blev det rätt stora skandaler. Nu när Star Citizen gör samma sak fast flera gånger värre accepterar man det och tycker det är bra. Vi blir allt mer förlåtande över att vi inte får kompletta spel utan måste lägga ut pengar för att få fördelar och delar av spelet som borde ha varit med från början.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Gaara:

förstår inte hur man kan ge reviews på spel man inte gillar.

Alltså, ursäkta mig. Vad är det du säger här? Låter ju på gränsen till surrealistiskt om jag läser det rätt.

Medlem

Har inte spelat Fallout 76 men har skrivit en recension på Metacritic och gett en 0:a p.g.a. sådant jag läst online.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kleptoman:

Har inte spelat Fallout 76 men har skrivit en recension på Metacritic och gett en 0:a p.g.a. sådant jag läst online.

Är du seriöst så är du en del av problemet med siten tyvärr. Du har liksom inte ens testat spelet men går och ger den 0 i betyg ändå.

För att hoppa till något annat så är jag själv jag sugen på att testa spelet någon gång framöver, men tänker mig att det kommer vara lite som Sea of Thieves, State of Decay 2 och No Man's Sky att det kommer ta ett tag för allt vettigt content att finnas i spelet. Lär vänta en tid innan jag ger det ett försök.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Har aldrig gillat Fallout, förstår inte hur man kan ge reviews på spel man inte gillar.

Med den attityden kan vi lika gärna ta bort alla betyg som är under 50% skalan.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är du seriöst så är du en del av problemet med siten tyvärr. Du har liksom inte ens testat spelet men går och ger den 0 i betyg ändå.

Instämmer. Man bör inte ge betyg på något man inte har erfarenhet inom.
"Han gillade inte sin mat och därför måste jag inte heller gilla den."

123
Skriv svar