Är någon förvånad? Fallout 76 recensionsbombas redan på Metacritic

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Med den attityden kan vi lika gärna ta bort alla betyg som är under 50% skalan.

Nej det jag menar är att gillar man inte en viss typ av spel ska man ju inte spela dem eller ge reviews. Ungefär som att jag som hatar sportspel skulle ge betyg på FIFA och NHL spel, de skulle ju få bottenbetyg med en gång just bara för de är sportspel oavsett hur bra de är för sin genre.

Moderator | Testpilot
Skrivet av MrPeters:

Instämmer. Man bör inte ge betyg på något man inte har erfarenhet inom.
"Han gillade inte sin mat och därför måste jag inte heller gilla den."

Har man provat maten och inte tycker om den så sätt vilket betyg du vill. Bara för att andra säger något suger så borde inte jag gå runt och säga att det suger också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Jag är då inte förvånad. Hela spelbranschen går ju åt helsike. Själv har jag återgått till att vara pirat =]

Ahoj!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nej det jag menar är att gillar man inte en viss typ av spel ska man ju inte spela dem eller ge reviews. Ungefär som att jag som hatar sportspel skulle ge betyg på FIFA och NHL spel, de skulle ju få bottenbetyg med en gång just bara för de är sportspel oavsett hur bra de är för sin genre.

Ah, du menar så. Är man inget fan av genren så bör man inte utföra reviews för att man går in med en redan negativ synvinkel på det och lär troligtvis inte gilla det oavsett hur bra spelet är utvecklat.
Det kan jag hålla med om, är man inget fan va genren så bör man kanske inte recensera de spelen för man lär inte gilla det oavsett.

eld
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Antar att de enda som är förvånade är nog Bethesda själva. Vem tyckte det var ett smart drag att ta en serie som är känd som en av de bästa RPG spelen och göra det till något det aldrig varit, ett MP spel och kom ihåg en sak, "horse armor" är anledningen till att vi nu har alla dessa skrattretande DLC. Jag har inte och kommer inte köpa DLC, expansioner räknar jag inte som DLC, expansioner är snarare, idag, att betrakta som uppföljare.

Det var ju ingen som tyckte fallout 3 var ett smart drag, men ändå så sålde det fantastiskt.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Fel många ville ha ett fallout med mp hibt fallout ta ticks, problemet är väl dom gör det dåligt utan npc utan levande värld.

Har ej spelat det själv så håller mig ifrån säga om dom gjort det bra eller dåligt, det skulle inte förvåna mig att det är bra men annorlunda och folk beter sig som idioter sp only spelare är ofta lite "speciella typer" inte alla dock

Ok så har jag inte uppfattat det iaf.
Uppfattat alla vill ha fallout 5 gjort rätt dvs fallout 4 var fel
Mem visst en mp variant skadar inte menman som sagt 76 verkar inte vara vad fokk ville ha.
Sen tactics har det inga likheter med än möjligtvis mp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

När kommer det en fz-recension?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

När kommer det en fz-recension?

Denna tråd är ju ett resultat av andra gången FZ tydligt sagt att Fallout 76 suger, så en recension känns ju rätt meningslös då de redan har bestämt sig.

Testpilot
Skrivet av marcus8958:

Fördelar är redan fastställt. Hur stora fördelarna blir vet vi inte än.

När Evolve gjorde liknande sak med att släppa DLC vid släpp av spelet blev det rätt stora skandaler. Nu när Star Citizen gör samma sak fast flera gånger värre accepterar man det och tycker det är bra. Vi blir allt mer förlåtande över att vi inte får kompletta spel utan måste lägga ut pengar för att få fördelar och delar av spelet som borde ha varit med från början.

I detta fallet verkar du vara klärvoajant eftersom spelet inte är släppt därmed vet man ju inte.
Därav min kommentar att om det skall kallas microtransaktion då det egentligen är nåt annat.

Kan inte kommentera Evolve då jag inte är insatt , men många early access spel lever ju på att lova mycket och hoppas på att folk betalar så de förhoppningsvis kan slutföra spelet de börjat med.

Men håller med till del att det är sjuka stålars som de tjänar på löften som jag tror många missförstår vad de får i slutänden vid release.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hade jag fått en fet singleplayerkampanj så hade jag köpt spelet, blivit mätt och kört MP-delen för att få lite efterrätt.

"Kampanjen" i fallout 76 är väldigt härlig. Otroligt många detaljer att uppleva. MP är .. OK. Jag har kört 20 timmar eller så, så lite kött på benen har jag för att stärka min åsikt i frågan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pellejones:

Denna tråd är ju ett resultat av andra gången FZ tydligt sagt att Fallout 76 suger, så en recension känns ju rätt meningslös då de redan har bestämt sig.

När hände det? Rätt så säker på att det är Swec-streams vi haft och inte något från FZ. Inte för att skylla på dem eller så.

Minns inte heller att Annabelle's Hands-on var något i stil med att spelet "suger" heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

I detta fallet verkar du vara klärvoajant eftersom spelet inte är släppt därmed vet man ju inte.

Det kan ju hända att alla skepp i spelet kommer vara och fungera exakt likadant och därför allt annat bara är kosmetiskt. Men dom hävdar att så inte är fallet och att det ska finnas mer än en skeppstyp.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Har inte spelat Fallout 76 men har skrivit en recension på Metacritic och gett en 0:a p.g.a. sådant jag läst online.

Är du FZ:s största troll eller är du bara... som du är?

Medlem

@Pellejones: Får man ut mycket av handlingen om man är en sån som aldrig brukar orka läsa historier i dataterminaler i Falloutspel?

Inaktiv

Utan att ha spelat spelet känns det som en miss.
Basbyggande, multiplayer och att göra räder mot andra folks baser i en postapokalyptisk värld kommer nog aldrig bli lika bra i detta spel som i ett spel som Rust.
Och questandet kommer aldrig bli lika bra som i ett singleplayerfokuserat spel med NPC:s och sådant.
Känns som att de tänkte lite fel eller så var tanken ett relativt billigt hantverk som förhoppningsvis kan generera lite pengar.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

@Pellejones: Får man ut mycket av handlingen om man är en sån som aldrig brukar orka läsa historier i dataterminaler i Falloutspel?

Det är väldigt mycket detaljer i världen som berättar storyn utan att läsa terminalerna. Det finns massor av audiologgar på holotapes också.

Världen är mycket mer detaljerad än Fallout 3 och 4. Vilket märks när du springer omkring.

Men precis som i 3an och 4an blir storyn bäst av att läsa terminaler så klart.

Redaktör
Skrivet av Pellejones:

Denna tråd är ju ett resultat av andra gången FZ tydligt sagt att Fallout 76 suger, så en recension känns ju rätt meningslös då de redan har bestämt sig.

Fast det är ju inte alls vad nyheten antyder. Den berättar ju att folk sågar Fallout 76 på (underförstått) rätt lösa grunder. Jag ser inte riktigt kopplingen mellan det och vår kommande recension.


signatur
Redaktör
Skrivet av Witchfinder:

När kommer det en fz-recension?

Första delen i morgon! Blir flera delar pga multiplayerspel.


signatur
Medlem

Fun fact
Spelet uppdaterades inte på launch på PC
Fortfarande senaste beta versionen ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

"Recensionsbombning" som begrepp har blivit ett väldigt bekvämt sätt för spelpressen att avfärda all form av kritik från konsumenterna. Blås bort kritiken och dra i vanlig ordning fram skölden för spelet som råkar pryda veckans annonser.

Menar inte att FZ sysslar med sådant utan tänker mer på sidor som Forbes ("Don't trust Fallout 76 reviews today"), Screenrant ("fans are actively trying to hate the game at launch rather than giving it much of a chance") och liknande som ägnar sina nyheter åt att förklara varför kritiken är felaktig.

Redaktör
Skrivet av kebbe:

"Recensionsbombning" som begrepp har blivit ett väldigt bekvämt sätt för spelpressen att avfärda all form av kritik från konsumenterna. Blås bort kritiken och dra i vanlig ordning fram skölden för spelet som råkar pryda veckans annonser.

Menar inte att FZ sysslar med sådant utan tänker mer på sidor som Forbes ("Don't trust Fallout 76 reviews today"), Screenrant ("fans are actively trying to hate the game at launch rather than giving it much of a chance") och liknande som ägnar sina nyheter åt att förklara varför kritiken är felaktig.

Efter all kritik Bethesda fått inför spelet kan man rimligen anta att en del av de som satt lägsta betyg gör det för att straffa företaget av principiella skäl snarare än att de bedömer spelet som helhet. Det är ju trots allt ett stort multiplayer-rollspel som när nyheten skrevs hade funnits ute i mindre än ett dygn.

Sen är ju rec-bombning ett rätt märkligt fenomen: man staffar företag av princip för att man ogillar vad de gör snarare än kvalitén på deras produkter. Det vore spännande att läsa reaktionerna på om den samlade pressen skulle göra likadant för något spel.


signatur
Medlem

Ja är ej förvånad alls men jag fått lärt mig en hel del om dagens spelare.

1.Dagens spelare är gnälliga jävla kärringar.
2. Att folk dömer och skriver recensioner på spel utan att ens pröva dom.
3. Dagens så kallade gamers är idioter.
4. Och ja man ska inte lita på recensioner från andra spelare för många fans är såna känsliga idioter dom hatar ett spel bara för det inte är det spelet dom ville ha så dom ger en dålig recension utan att ens spela spelet.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Efter all kritik Bethesda fått inför spelet kan man rimligen anta att en del av de som satt lägsta betyg gör det för att straffa företaget av principiella skäl snarare än att de bedömer spelet som helhet. Det är ju trots allt ett stort multiplayer-rollspel som när nyheten skrevs hade funnits ute i mindre än ett dygn.

Sen är ju rec-bombning ett rätt märkligt fenomen: man staffar företag av princip för att man ogillar vad de gör snarare än kvalitén på deras produkter. Det vore spännande att läsa reaktionerna på om den samlade pressen skulle göra likadant för något spel.

Alltså,detta händer ju hela tiden t ex kritiseras H&M och hur de förhåller sig till arbetares rättigheter i och med produktion utomlands även om deras plagg är helt ok. Tycker verkligen inte det är märkligt överhuvudtaget.

Redaktör
Skrivet av kaealy:

Alltså,detta händer ju hela tiden t ex kritiseras H&M och hur de förhåller sig till arbetares rättigheter i och med produktion utomlands även om deras plagg är helt ok. Tycker verkligen inte det är märkligt överhuvudtaget.

Möjligt. Men för spel dräper det ju idén med ärliga omdömen från "riktiga" spelare istället för från oss "proffstyckare". Kassa begrepp, men du fattar.


signatur
Medlem
Skrivet av ThePeon:

Ja är ej förvånad alls men jag fått lärt mig en hel del om dagens spelare.

1.Dagens spelare är gnälliga jävla kärringar.
2. Att folk dömer och skriver recensioner på spel utan att ens pröva dom.
3. Dagens så kallade gamers är idioter.
4. Och ja man ska inte lita på recensioner från andra spelare för många fans är såna känsliga idioter dom hatar ett spel bara för det inte är det spelet dom ville ha så dom ger en dålig recension utan att ens spela spelet.

Låter som den största corporate shill någonsin. Äger du aktier i Zenimax?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Möjligt. Men för spel dräper det ju idén med ärliga omdömen från "riktiga" spelare istället för från oss "proffstyckare". Kassa begrepp, men du fattar.

Men du måste ju hålla med om att proffstyckare nu för tiden beter sig jävligt märkligt, bara se på alla artiklar och twitter inlägg om alla "entitled" gamers(som dessutom används som skällsord) när det kommer till Fallout 76 och Diablo Immortal, beter sig nästan som de äger aktier i de aktuella bolagen. Tycker det är en naturlig reaktion från "fansen" när etablerad media beter sig som de gör.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Låter som den största corporate shill någonsin. Äger du aktier i Zenimax?

Nä men jag prövar helere spelet själv för folk har bestämt sig att hata spelet utan ens pröva spelet alls.
Det är bara så folk är bara känsliga sur käringar för dom ej fick Fallout 5 så jävla simpelt är det. Det börjar bli rätt uttjatat med dessa dagis fasoner.

Redaktör
Skrivet av kaealy:

Men du måste ju hålla med om att proffstyckare nu för tiden beter sig jävligt märkligt, bara se på alla artiklar och twitter inlägg om alla "entitled" gamers(som dessutom används som skällsord) när det kommer till Fallout 76 och Diablo Immortal, beter sig nästan som de äger aktier i de aktuella bolagen. Tycker det är en naturlig reaktion från "fansen" när etablerad media beter sig som de gör.

Skulle säga att en del på båda sidor, om man nu nödvändigtvis ska placera i fack, beter sig märkligt. Som alltid, och som alltid finns också massor av folk som beter sig vettigt utan att det syns i debatten.


signatur
Medlem
Skrivet av ThePeon:

Nä men jag prövar helere spelet själv för folk har bestämt sig att hata spelet utan ens pröva spelet alls.
Det är bara så folk är bara känsliga sur käringar för dom ej fick Fallout 5 så jävla simpelt är det. Det börjar bli rätt uttjatat med dessa dagis fasoner.

Eller så kan man ju helt enkelt inte bry sig, du låter jävligt tjurig och känslig för någon som säger att andra är känsliga surkärringar.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Skulle säga att en del på båda sidor, om man nu nödvändigtvis ska placera i fack, beter sig märkligt. Som alltid, och som alltid finns också massor av folk som beter sig vettigt utan att det syns i debatten.

Skillnaden är ju att ena sidan får betalt och har historiskt hållits mot en högre standard, men de tiderna verkar ju förbi av olika anledningar. Jag recenserar aldrig produkter om jag inte prövat dom, så detta är ett rätt icke problem för mig. Men jag kan se hur det har blivit en naturlig reaktion när de som man förväntas vara kritiska av en trasig produkt helt plötsligt har blivit väldigt ursäktande och försvarande av multimiljard företag. Det är nästan Nintendo Power nivå på det. Säger inte att FZ är det, ni verkar ha en rätt sund inställning och vågar vara kritiska när det är befogat. Kan inte säga detsamma om många av era kollegor världen över.

123
Skriv svar