Där satt den! Command & Conquer + Red Alert gör remastrad pc-comeback

Robot
Där satt den! Command & Conquer + Red Alert gör remastrad pc-comeback

Och det bästa av allt? EA slår sig ihop Petroglyph, a.k.a. många från gamla Westwood.

#command-and-conquer, #electronic-arts, #nyhetstips


Medlem

Hallelujah! Måtte det bli bra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Wow. Red Alert fick jag när det släpptes av föräldrarna. 96/97 och jag inte minns fel.
Mitt favorit strategispel.
Älskade skirmish funktionen.

Det måste bli bra!

Medlem

Ge oss en hd remake av Blade Runner!!

Medlem

I got a present for you!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Uj uj... Detta är EA vi pratar om. Det blir säkert en bra remaster, men bli inte förvånade om de petar in mikrotransaktioner i det :).

Medlem

Jaaaaaaaaaaaaaaaa men vart fan är Red Alert 2 då?

Skribent

I wonder if it will be raining...


signatur

I am the black wizards.

phi
Medlem

Hell March på loop ett tag nu då.

Medlem
Medlem

We are going to have to act, if we want to live in a different world.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Axeel:

Wow. Red Alert fick jag när det släpptes av föräldrarna. 96/97 och jag inte minns fel.
Mitt favorit strategispel.
Älskade skirmish funktionen.

Det måste bli bra!

Jag köpte det på Nallens Leksaker. Höll på att ramla av stolen av grafiken.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Uj uj... Detta är EA vi pratar om. Det blir säkert en bra remaster, men bli inte förvånade om de petar in mikrotransaktioner i det :).

Tajm vill tell.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Uj uj... Detta är EA vi pratar om. Det blir säkert en bra remaster, men bli inte förvånade om de petar in mikrotransaktioner i det :).

Jag ska göra två flugor på smällen och tipsa om OpenRA och i samma länk få med en kommentar från EA om att det inte är några mikrotransaktioner i Remastern.
https://www.openra.net/

Medlem

Lite trött på remasters börjar bli lite många av dom.
Samt blir många inte alls lika bra som man kommer ihåg originalet.

ELF
Medlem

@Axeel: Tror det var en samlarutgåva jag fick när jag fyllde år. Innehöll spelet, musiken och en t-shirt. Plansch också om jag inte minns fel.
Fast det kanske var standardutgåvan?

<-----Dumfan sålde det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Medlem
Skrivet av ELF:

@Axeel: Tror det var en samlarutgåva jag fick när jag fyllde år. Innehöll spelet, musiken och en t-shirt. Plansch också om jag inte minns fel.
Fast det kanske var standardutgåvan?

<-----Dumfan sålde det.

Den där silver/blåa lite större boxen va? Sparade veckopeng för evigt för att kunna köpa den. Vit t-shirt med röd red alert text, alla expansions och musiken till! Glorious!


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Busko:

Lite trött på remasters börjar bli lite många av dom.
Samt blir många inte alls lika bra som man kommer ihåg originalet.

Enkla pengar, de lär vara ganska billiga att släppa. Men jag har några remasters jag kör en hel del ex perfekt dark (n64) på Xbox där får man spelet med vettig styrning, 60 fps mot originalets 10-30 och full HD. gta v remastern till PC uppskattade jag även en hel del.

Medlem

CHEW ON THIS!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

@yol1982: Har spelat OpenRA och det funkar (mestadels, MP är buggig), och jag litar inte på EA oavsett. Bara för att de säger nåt betyder inte att de behöver hålla det, och de har blåljugit för sina kunder och fans förut :). Och de har ju inte direkt en bra track record av ärlighet, sjyssta företagsmetoder och bra företagsklimat heller...

Men tiden får utvisa vad som händer, jag hoppas på det bästa då dessa två spel är en av de bästa i serien.

Medlem

Kanske kan bli ett köp, Körde bara demot när det begav sig så det kanske kan vara kul att testa på riktigt så att säga.

ELF
Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Den där silver/blåa lite större boxen va? Sparade veckopeng för evigt för att kunna köpa den. Vit t-shirt med röd red alert text, alla expansions och musiken till! Glorious!

Bara vanilla RA och t-shirten var svart har jag för mig.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Vill ha Tesla coils och strålspårning på det

Medlem

Till er som är rädda för OMG micro-transactions, så kommer denna kommentar från Jim Vessella, producent hos EA:

Hi everyone, I was hanging out in the Discord and Forums but wanted to post here too. I just wanted to re-confirm there will not be any micro-transactions in a C&C Remaster.

Tack till: OpenRA.net


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag är ingen RTS-fantast men det här kommer jag måsta köpa. Command & Conquer, och framförallt första Red Alert utgjorde en stor del av min barndom och hjälpte till att göra mig PC-frälst.

Medlem

Origin only?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Så när blir det CnD på openra då


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@m_g_karlsson:

Nallens Leksaker! Vilka minnen!!
Eurostop / Arlandastad?

Medlem
Skrivet av ELF:

@Axeel: Tror det var en samlarutgåva jag fick när jag fyllde år. Innehöll spelet, musiken och en t-shirt. Plansch också om jag inte minns fel.
Fast det kanske var standardutgåvan?

<-----Dumfan sålde det.

Jag minns att en plansch ingick, jag fick ingen t-shirt. :).
Du fick iaf pengar för försäljningen! - jag slängde mitt spel (och många andra)
Anledningen var att jag trodde att gamla spel var ingen som spelade.

12
Skriv svar