Thronebreaker har inte sålt så bra som CD Projekt hoppades på

Robot
Thronebreaker har inte sålt så bra som CD Projekt hoppades på

Starten är sådär, men polackerna hoppas på framtiden.

#cd-projekt, #cd-projekt-red, #thronebreaker-the-witcher-tales


Medlem

Kommer troligtvis inte att köpa det. Älskar universumet, men gameplayet med kort i striderna tilltalar mig inte alls. 99 cent på en steamrea om några år, då plockar jag upp det bara för att testa. Annars låter jag bli.

Medlem

Vad förvånad jag blir. Majoriteten gillar inte vad de har gjort med spelet och sa det på forumen. Att gå från 3 rows till 2 var det dummaste de kunde ha gjort.

Medlem

Kommer köpa, bara funnits andra spel högre prioriterat.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Kommer köpa, bara funnits andra spel högre prioriterat.

Jepp. Är som onödigt att köpa det nu för fullpris om man ändå inte lirar det.
Det kommer.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Vad förvånad jag blir. Majoriteten gillar inte vad de har gjort med spelet och sa det på forumen. Att gå från 3 rows till 2 var det dummaste de kunde ha gjort.

Jag tror dock att majoriteten tror det är något slags standalone mini-gwent spel och inte en full story på 40h. Absolut ingenting med 3 rows till 2 rows, som dessutom en väldigt liten minoritet känner till eller bryr sig om.

Det är ett mycket trevligt spel med en klassisk Witcher story. Dum som jag var började dock spelade det på "medel" svårighetsgrad 2 av 3 om jag inte missminner mig, och spelet gick från att vara halvenkelt till busenkelt på några timmar. Det kan ha att göra med att jag ramlade på en obalanserat bra taktik, men har i princip klara alla striderna utan att motståndaren lyckats få ut en enda gubbe på planen. Så lite mer balansering kanske vore nyttigt men ett spel som totalt flugit under radarn och som helt klart förtjänar uppmärksamhet om man på något sätt uppskattar kortspel.

Medlem

Är inte så förtjust i kort spel, men kanske kommer att inhandla det på någon rea i framtiden.

Backloggens befriare

Så fort jag får köpa det till X:en så!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

De sponsrade ju en hel del twitchkanaler under releasen, det lockade inte så mycket med billiga mellansekvenser och trist gameplay.

Medlem

Släpp det på Steam så är jag (och säkert andra likaså) bra mycket mer intresserad.

Nevermind, upptäckte att de har gjort detta redan. Var inte så vid release. Sorry.

Ambassadör
Xbox

Jag kommer plocka upp det när det kommer till Xbox. Men det får bli i en post-RDR2 värld där det finns tid till andra spel


signatur

Jump in.

Medlem

Lite deras egna fel att det inte såldes bra inledningsvist.
Folk tycker om gog, men majoriteten av gångerna om folk får välja så väljer dom Steam.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag älskar verkligen CD Project Red men detta spel är inget för mig. Gillar verkligen inte kortspel eller är något fan av isometrisk vy. Full 3D ska det vara för egen del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Lite deras egna fel att det inte såldes bra inledningsvist.
Folk tycker om gog, men majoriteten av gångerna om folk får välja så väljer dom Steam.

Witcher 3 har sålt bäst på Gog så tror inte det har med platformen att göra. Tyvärr så är inte Gwent bra. Storyn är bra men efter 10 timmar så började jag bli frustrerad på spelet då "kortstriderna" är ofta väldigt enformiga + att jag inte gillar Homecoming uppdateringen alls. Gwent var bra innan Midwinter och kunde blivit fantastiskt då men CD Project slutade lyssna på vad folk ville ha och slängde in mer RNG och annat skräp i ett försök att göra det mer mainstream.

Medlem

Dyker aktien på detta lilla indiebolag nu alltså?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Marknaden kanske har blivit lite övermättad med digitala kortspel också. Tycker det verkar finnas rätt mycket jämfört med läget för 4-5 år sen.

Körde själv ganska många timmar med "Slay the Spire" för inte så länge sen och nu känns det som jag inte vill se mer digitalt kortspelande på åtminstone ett par år.

Medlem

Köpte på release och vill bara säga att det största problemet är hur lätt spelet är t.o.m. på svårare nivån. Jag har aldrig spelat Gwent förr, inte ens i Witcher 3. Ändå är alla strider i Thronebreaker sjukt enkla även på svåraste nivån.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Witcher 3 har sålt bäst på Gog så tror inte det har med platformen att göra. Tyvärr så är inte Gwent bra. Storyn är bra men efter 10 timmar så började jag bli frustrerad på spelet då "kortstriderna" är ofta väldigt enformiga + att jag inte gillar Homecoming uppdateringen alls. Gwent var bra innan Midwinter och kunde blivit fantastiskt då men CD Project slutade lyssna på vad folk ville ha och slängde in mer RNG och annat skräp i ett försök att göra det mer mainstream.

Mycket svårt att tro att det sålt bättre på gog än steam. Tror det inte alls faktiskt, det låter ju helt skevt om jag skall vara ärlig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hade det varit något mer i stil med Divinity: Original Sin eller en mer klassiskt form av RPG där de skippar korten hade det varit intressant. Det är säkert ett härligt spel för den som uppskattar kortspel men för mig blir det tyvärr ointressant.

@Hipshot Det är nog inte helt orimligt att de säljer bättre där med tanke på att den överväldigande majoriteten av människor som använder GOG också är människor som är CD Projekt-fantaster(Om jag nu ska dra fram en chansning ur röven).


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Mycket svårt att tro att det sålt bättre på gog än steam. Tror det inte alls faktiskt, det låter ju helt skevt om jag skall vara ärlig.

Den infon kommer från CD Project själva så take it or leave it

Medlem

Not my cup of tea så jag avstår från köp, men jag hoppas ni som köper det kommer får rikligt med kul

KoP
Medlem

Gillade aldrig Gwent i The Witcher 3, så skippar detta.

Medlem

Supermysigt spel i min mening! Riktigt bra story och spelkänsla, särskilt för den som gillar att bara ta det lugnt och varva ned med ett spel. Årets mest avslappnade upplevelse, vilket uppskattas av en singelfarsa som jag.

Vanligtvis är jag inget större fan av kortspel, men här tycker jag att man gör det riktigt bra. Var strid är den andra olik tack vare specialregler och scenarion. Helt klart värt sin låga prislapp! Kan rekommendera alla att köpa det, även de som inte är kortfantaster.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Dyker aktien på detta lilla indiebolag nu alltså?

Det kan det göra.
Altienarknaden spekulerar om framtiden oftast så det kan nog få en dipp.
Passa på att tanka lite då om du tror att cyberpunk tex blir en succe


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag satte mig aldrig in i gwent i Witcher 3 men testade detta spelet bara pga att det är CD project red och jag gillar det verkligen, så skulle rekommendera att de som inte gett det en chans faktiskt testar det, Riktigt välgjort och utmanande

Medlem

Till mitt Nintendo Switch hade jag köpt det till releasedagen!

Medlem

Köper när det kommer till Android. Känns som ett perfekt mobilspel.

Medlem

@Barkbiten: Jag förstår det och jag visste att jag skulle få det svaret. Men 60x18+45 recensioner på gog mot ~130k på steam, antingen så funkar inte gogs system högre än ~1125 recensioner eller så är ~128k recensioner på steam fake.

Detta är bara baserat på antalet recensioner, men det säger ganska mycket, speciellt om skillnaden är så stor, jag flaggar igen för att gogs system kanske inte klarar att hantera de sjuka mängd recensioner som borde finnas där om det sålt flera miljoner av ett spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Känns otroligt dumt att inte släppa på Steam idag, inte konstigt att det säljer dåligt om det bara finns på GOG... Har inte märkt av särskilt mycket marknadsföring heller.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar