God of War, Spider-Man och Red Dead 2 kan vinna stort på The Game Awards 2018

Robot
God of War, Spider-Man och Red Dead 2 kan vinna stort på The Game Awards 2018
Medlem

Starkt år av Sony med tre spel bland de fem mest nominerade spelen.

RDR2 lär ta hem det mesta då det ofta är en fördel att vara släppt nära röstningen.

Medlem

Fördelen att släppa spel i slutet av året är ju att spel som släpptes tidigare glöms bort lättare. Red Dead 2 är ett fantastiskt spel, men det har för många brister för att bli GOTY enligt mig. God of War var fläckfritt rakt igenom.

Medlem

God of War var helt fantastiskt rakt igenom, inte ett enda fel i hela spelet. Fantastiska strider och aldrig känt mig så mäktig som en spelkaraktär. Ser fram emot mer!

Tråddemonen
Testpilot

Har inte kört klart storyn ännu på RDR2, så årets spel för mig än så länge måste vara God Of War. Hoppas RDR2 är bättre rent storymässigt då jag har många timmar kvar att avnjuta

Medlem

God of War är utan tvekan det bästa spelet jag spelat det här året Har inte tagit mig särskilt långt i RDR2 än, men det har inte blåst mig av stolen på något sätt än (om man bortser från onödigt detaljerade/utdragna animationer)


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Subnautica borde blivit nominerat, åtminstone för ljuddesign, nog det bästa ljudet jag hört i spel, vilken inlevelse! Definitivt bästa spelet jag spelat i år, överlägset.

Avstängd

Red dead 2 vinner nog ganska enkelt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Sony tuffar på.
Trots detta så lär väl RDR 2 ta hem det mesta trots stundtals otroligt medioker kontroll.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

RDR2 i all ära, har fantastiskt kul fortfarande efter 20+ timmar och knappt 30% av storyn klar. Men GoW måste jag säga spelar i en annan liga i år. Satt som trollbunden genom hela spelet.

Medlem

Fan vilket jävla uselt spelår om man tänker efter inga nya titlar alls.

2019 kommer massor utav bra spel dock det menas i te att dessa titlar är dåliga verkligen inte utan många bra titlar kommer 2019 och 2020. Detta året har varit Ea spel mer eller mindre och många studios har gått i graven haha. Inte pc branschens starkaste år om man säger så.

Medlem
Skrivet av Lepr:

RDR2 i all ära, har fantastiskt kul fortfarande efter 20+ timmar och knappt 30% av storyn klar. Men GoW måste jag säga spelar i en annan liga i år. Satt som trollbunden genom hela spelet.

Håller helt med.. Har varit flera otroligt bra spel iår men visste direkt efter att jag klarade God of War att det skulle vara mitt Goty detta året.

Medlem

En shout-out till Odyssey som jag spenderat många underbara timmar med.

Medlem

Skulle säga att Far Cry 5 hade platsat bättre än Odyssey, men det fick ju ändå en nominering som passade bättre än årets spel.

Avstängd
Skrivet av B-itta:

En shout-out till Odyssey som jag spenderat många underbara timmar med.

Bästa med Odyssey är att Ubi gör nytt content till det hela tiden med i form av skepp eller mercenaries varje vecka. Sen kommer det ju två expansioner med + en massa annat. Tvivlar på att Rockstar kommer göra det med red dead 2.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Bästa med Odyssey är att Ubi gör nytt content till det hela tiden med i form av skepp eller mercenaries varje vecka. Sen kommer det ju två expansioner med + en massa annat. Tvivlar på att Rockstar kommer göra det med red dead 2.

Kassakon red dead online lär nog bli uppdaterad ofta, sålänge mikrotransaktionerna fungerar. Singleplayer kan vi nog glömma dock..

Medlem

gillade både gow och rdr 2 väldigt mkt, fast på olika sätt.
så går inte välja.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Fan vilket jävla uselt spelår om man tänker efter inga nya titlar alls.

2019 kommer massor utav bra spel dock det menas i te att dessa titlar är dåliga verkligen inte utan många bra titlar kommer 2019 och 2020. Detta året har varit Ea spel mer eller mindre och många studios har gått i graven haha. Inte pc branschens starkaste år om man säger så.

Ea år? Inga nya titlar. Vadå menar du. Har ju släppts en del nya titlar. RDR 2 som exempel.

Medlem
Skrivet av denza:

Ea år? Inga nya titlar. Vadå menar du. Har ju släppts en del nya titlar. RDR 2 som exempel.

Haha jag menar nya spel ex ipn nya idéer härliga karaktärer och ny värld som första borderlands ja du förstår nog menade ip och idéer. Skulle inte sagt nya spel fel formulerat av mig

Medlem

God of War var riktigt nice med den nordiska mytologin. Red Dead Redemption är ett av de snyggaste spelen jag sett, detaljerna är helt sjuka(på ett bra sätt). Men Marvels Spider-Man får ändå min röst. Älskade verkligen de spelet, hela sving-känslan, uppbyggnaden av New York etc.

Marvel’s Spider-Man
4 % 14

Avstängd
Skrivet av Jaaay2k:

God of War var riktigt nice med den nordiska mytologin. Red Dead Redemption är ett av de snyggaste spelen jag sett, detaljerna är helt sjuka(på ett bra sätt). Men Marvels Spider-Man får ändå min röst. Älskade verkligen de spelet, hela sving-känslan, uppbyggnaden av New York etc.

Marvel’s Spider-Man
4 % 14

Spider-Man var kul men tyckte det var lite för kort.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

God of War var riktigt nice med den nordiska mytologin. Red Dead Redemption är ett av de snyggaste spelen jag sett, detaljerna är helt sjuka(på ett bra sätt). Men Marvels Spider-Man får ändå min röst. Älskade verkligen de spelet, hela sving-känslan, uppbyggnaden av New York etc.

Marvel’s Spider-Man
4 % 14

Jag måste vara typ enda personen som var lite missnöjd med hur man svinga in spiderman.
tyckte det gick för automatiskt, håll in en knapp och kolla på typ.

Medlem

Ledsen för det här. Men det här är Red Dead Redemtion 2 att vinna. Men om man vill något annat så måste man rösta. Så rösta.

FM-guru
F.d. Sisyr

Av de nominerade så faller rösten på RDR 2 . Av alla spel från året så är det Subnautica som är GOTY, hittills, för min del.

Avstängd
Skrivet av tuckdragon:

Jag måste vara typ enda personen som var lite missnöjd med hur man svinga in spiderman.
tyckte det gick för automatiskt, håll in en knapp och kolla på typ.

Visst kunde man göra så, men för att få upp ordentligt med fart och vara så rörlig som möjligt samt kunna göra snabba svängar när det behövs så krävs en hel del rätt timing med knapptrycken.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Även om jag älskat RDR2 så här långt (är inte färdig) måste jag nog säga att God of War är det bästa på den listan. RDR2 har brister som gör att spelbarheten blir lidande (exempelvis kontrollen) medan God of Wars brister mest finns i berättandet.

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Även om jag älskat RDR2 så här långt (är inte färdig) måste jag nog säga att God of War är det bästa på den listan. RDR2 har brister som gör att spelbarheten blir lidande (exempelvis kontrollen) medan God of Wars brister mest finns i berättandet.

Välkommen till spelens värld. Alla spel har brister.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Välkommen till spelens värld. Alla spel har brister.

Inte Pacman!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd

Ångrade mig nu när jag spelat hela RDR2. Det är ett sånt här spel där man får en "wow!" känsla av i början. Men det finns absolut inget att göra när du gjort hela storyn, ja jaga legendariska djur men har du gjort det under spelets gång så finns det 0 att göra.

Assassin’s Creed Odyssey är ett mycket större spel sett till yta och det finns även tredubbelt så många quester att göra vilket gör att spelet nästan aldrig tar slut. Dessutom kommer det väl två expansioner till det också. Skulle inte förvåna mig om det bara kommer online skit till red dead 2.

Det är rätt kasst av Rockstar att hålla på så länge med ett spel och ändå få in så lite.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Lel
Skrivet av tuckdragon:

Jag måste vara typ enda personen som var lite missnöjd med hur man svinga in spiderman.
tyckte det gick för automatiskt, håll in en knapp och kolla på typ.

Du vet väll att du kan stänga av camera smoothness och auto control I settings. Dem är maxade direkt när du börjar spelet och måste själv lägga alla på noll för att få mest kontroll av spelet. Det va det första jag gjorde när jag köpte spelet.

12
Skriv svar