Sony skippar E3 nästa sommar

Robot
Sony skippar E3 nästa sommar

Hur påverkar detta spekulationerna kring Playstation 5?

#playstation-5, #sony


jbx
Medlem

Lurigt! Hoppas på en release till hösten 2019!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Fragtjuv

Ja, det var ju speciellt. Hoppas att det är en engångsföretelse. E3 är ju en höjdpunkt på sommaren!

Skulle man verkligen hoppas över E3 om man planerar att släppa PS5 redan till nästa höst?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

De kanske slår ihop PSX och sin E3-konferens till ett stort evenemang mot slutet av 2019 där man avslöjar PS5 som släpps 2020?

Medlem

Grymt, då har vi snart ett PS5 då. Inget köp av PS4 denna black friday alltså!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Första E3 man inte behöver följa med andra ord. Skönt med lite semester! hehe

Medlem
Skrivet av Margy:

De kanske slår ihop PSX och sin E3-konferens till ett stort evenemang mot slutet av 2019 där man avslöjar PS5 som släpps 2020?

Precis samma tanke här

Medlem

Man kanske inte skulle ha vissat så mycket så långt fram i tiden. Först ett extremt dåligt, flera på rad, E3. Sedan inget PSX och nu inget E3 2019. Tror kritiken dem fick för E3 tog hårt.

Medlem

@Freeman79a: Vilken kritik har Sony fått på E3? Bortsett från det senaste där de av någon anledning tyckte det var en bra idé att byta lokal efter 15 minuter.

De kommer säkert skapa ett eget event (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gen
Medlem

De kanske spelat ut alla sina kort och inte har några intressanta spelsläpp nästa år varför de helt enkelt beslutar sig för att avstå så de inte hamnar i skuggan av Microsoft? "Bättre fly än illa fäkta"?

Avstängd

Lite sånt här som gör att jag gillar Sony. Dom vågar testa nya saker och tillvägagångssätt med mycket dom tar sig an. Lever inte bara i det förflutna som många andra.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Lite sånt här som gör att jag gillar Sony. Dom vågar testa nya saker och tillvägagångssätt med mycket dom tar sig an. Lever inte bara i det förflutna som många andra.

Lustigt för jag känner precis tvärtom om man bortser från vissa bra egna speltitlar. Bara köra på och göra konservativa gamers nöjda. Med lite VR. Inget gamepass, inget som hololens, inget bakåtkomp till alla konsoler man släppt, ingen egen onlinetjänst, inte de tyngsta filmformaten eller starkaste konsolen. Osv. Jag vet att det är en smaksak och att jag fanboyar men jag ser verkligen inte hur Sony tar några nya grepp genom att dissa E3.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Lustigt för jag känner precis tvärtom om man bortser från vissa bra egna speltitlar. Bara köra på och göra konservativa gamers nöjda. Med lite VR. Inget gamepass, inget som hololens, inget bakåtkomp till alla konsoler man släppt, ingen egen onlinetjänst, inte de tyngsta filmformaten eller starkaste konsolen. Osv. Jag vet att det är en smaksak och att jag fanboyar men jag ser verkligen inte hur Sony tar några nya grepp genom att dissa E3.

Känns som att du har något emot Sony eftersom dina påståenden inte är korrekta.

Avstängd
Skrivet av Augustus:

...Jag vet att det är en smaksak och att jag fanboyar men jag ser verkligen inte hur Sony tar några nya grepp genom att dissa E3.

Fanboyar verkligen. Ta till exempel att du nämner hololens. Har ju inget att göra med Xbox i dagsläget. Och om man kan ta upp hololens i detta sammanhang så borde ju även Sonys TVn, telefoner, hemmabio osv osv tas upp.

Dina exempel då... I ordning och Sonys motsvarighet:
Psnow, psvr (som tydligen inte räknas som att testa något nytt), psnow (även om jag anser bakåtkompatibilitet höra till kategorin leva i det förflutna), PSN? Ingen 4k bluray nä men dom har ju standalone spelare (tänker på ditt hololens argument), starkaste konsolen fram till att X släpptes (hör och häpna, finns chans att senare släppta konsoler blir kraftigare än de som redan finns på marknaden)

Sedan sa jag aldrig att dom tar nya grepp heller. Sa bara att dom vågar testa något nytt.

PS... Nämnde aldrig Microsoft heller.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Allt jag numer bryr mig om från E3 är devolver digital's "konferenser" ändå hehe. Resten kan kvitta.
Får man sätta händer på handkontrollen och lira Last of Us 2 nästa år är 2019 räddat för mig


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Förvånad över beslutet även om det varit klart ett tag nu att nästa generation närmar sig med stormsteg. Skulle de utannonserat ännu fler E3-stora PS4-spel nästa år skulle man bara sitta och tänka att "Alla de här kommer läggas ner och hamna på PS5 istället". Death Stranding, Ghost of Tsushima, Days Gone, MediEval, Dreams, MLB 19, Concrete Genie, det nya Everybody's Golf-spelet, Monkey King, The Last of Us 2, Erica, Blood and Truth och Wild finns redan i förstapartspipelinen 2019. Finns säkert många fler överraskningar att vänta men sett till storspelen känns det ju mer än tillräckligt som det är redan.

Personligen skulle jag däremot önska att man skippade en ny generation helt. Känner inget behov av ny hårdvara överhuvudtaget.

Men i alla fall, Nintendo har ju ingen konferens heller men de live-sänder ju från scenen hela veckan och finns fortfarande på plats på mässgolvet med typ störst yta av alla.

Sony kunde ju i alla fall stannat kvar på mässgolvet med lite spelbara demos tycker man.

Ambassadör
Xbox

Tråkigt att inte se dem på E3.


signatur

Jump in.

Medlem

Är ju ganska otroligt att inte ha någonting att visa två år i rad, med tanke på årets besvikelse hoppades jag att nästa års version skulle vara fullpackad. Helt klart trist.

Medlem

Det kanske väljer Gamescom istället nu när Japan och EU nästan är klara med handelsavtalet 🙂

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Fanboyar verkligen. Ta till exempel att du nämner hololens. Har ju inget att göra med Xbox i dagsläget. Och om man kan ta upp hololens i detta sammanhang så borde ju även Sonys TVn, telefoner, hemmabio osv osv tas upp.

Dina exempel då... I ordning och Sonys motsvarighet:
Psnow, psvr (som tydligen inte räknas som att testa något nytt), psnow (även om jag anser bakåtkompatibilitet höra till kategorin leva i det förflutna), PSN? Ingen 4k bluray nä men dom har ju standalone spelare (tänker på ditt hololens argument), starkaste konsolen fram till att X släpptes (hör och häpna, finns chans att senare släppta konsoler blir kraftigare än de som redan finns på marknaden)

Sedan sa jag aldrig att dom tar nya grepp heller. Sa bara att dom vågar testa något nytt.

PS... Nämnde aldrig Microsoft heller.

Det är ok, vi gillar olika saker och behöver inte tjafsa om VR eller preferenser kring gaming. Sen tog jag upp Hololens för att Minecraft-demonstrationen på riktigt imponerade på mig ur ett tekniskt perspektiv. Filmformat är ju inte spel heller.

Men jag stör mig helt ärligt på att du tar PSNOW som ett argument för att Playstation erbjuder samma sak som Xbox eller Nintendo.

Sony har en betaltjänst som låter dig streama gamla spel från ett moln medan Xbox har uppdaterats så att du kan ta Xbox & Xbox 360 spel som du redan äger sedan kanske 15 år och stoppa in dem i din splitternya Xbox One och spela utan problem...! Även om du inte vill spela bra spel från förr så måste du väl ändå se hur pass tekniskt imponerande det är och hur kundvänligt en sådan lösning är? Om du ska hugga tillbaka på vad jag tog upp så måste det ju åtminstone stämma? Jag har som gammal nintendospelare stört mig enormt på att Nintendo liksom lurar mig att köpa samma spel flera gånger med återutgivningar och Virtual Console (som jag bara kan spela på just konsolen jag köpte spelen på!!!🤥) så det handlar inte bara om Sony. Jag tycker det är viktigt att bra spel precis som filmer återupplevs eller upptäcks av de som missat dem.

Så med all respekt (för jag vet att det var jag som började) och kärlek så vill jag bara belysa det faktum att det finns en del lysande lösningar för gamers även hos Xbox och att det har hänt saker sedan deras katastroflansering. Jag upplever att detta inte framgår i spelkretsar och att Sony kommer undan med ganska mycket tack vare det förgångna. Som att de är så "innovativa" och gulliga med gamers i allt de gör.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Sony har en betaltjänst som låter dig streama gamla spel från ett moln medan Xbox har uppdaterats så att du kan ta Xbox & Xbox 360 spel som du redan äger sedan kanske 15 år och stoppa in dem i din splitternya Xbox One och spela utan problem...!

Sanning med modifikation. Det är inte alla spel som är bakåtkompaatibla på xbox.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Sanning med modifikation. Det är inte alla spel som är bakåtkompaatibla på xbox.

Jag skrev inte det heller.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag skrev inte det heller.

Skrivet av Augustus:

Xbox har uppdaterats så att du kan ta Xbox & Xbox 360 spel som du redan äger sedan kanske 15 år och stoppa in dem i din splitternya Xbox One och spela utan problem...!

Ok vart står det något om att det inte gäller alla spel?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Ok vart står det något om att det inte gäller alla spel?

Det står: "spel". Hade jag syftat på alla hade frasen "alla" använts. Ett alternativ till missförstånd är att jag hade valt att säga "spelen" men inte ens det har jag gjort så jag blir mest förvånad över dina slutsatser.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Det står: "spel". Hade jag syftat på alla hade frasen "alla" använts. Ett alternativ till missförstånd är att jag hade valt att säga "spelen" men inte ens det har jag gjort så jag blir mest förvånad över dina slutsatser.

Och om du syftade på vissa spel hade du kunnat använda frasen vissa spel. Men du hade kanske som mål att missleda?

Medlem

Man måste tänka på att det är minst, eller max eller hur man än säger, 2 år kvar på generationen. Sent 2020 är 2 år bort. Dem som trodde att Sony släpper PS5 2019 tror jag har fel. För det är 1 år bort. Ska man då inte ha content till sin nuvarande konsol? Så 2 år utan spel? Kommer det att komma ett "Playstation got no games" prat med 2 år utan spel?

Inaktiv
Skrivet av Freeman79a:

Man måste tänka på att det är minst, eller max eller hur man än säger, 2 år kvar på generationen. Sent 2020 är 2 år bort. Dem som trodde att Sony släpper PS5 2019 tror jag har fel. För det är 1 år bort. Ska man då inte ha content till sin nuvarande konsol? Så 2 år utan spel? Kommer det att komma ett "Playstation got no games" prat med 2 år utan spel?

Sony har redan tjugo-ish helt egna spel utannonserade (och de kommer förstås utannonsera fler, det är få spel som utannonseras under E3-mässan nuförtiden).

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Och om du syftade på vissa spel hade du kunnat använda frasen vissa spel. Men du hade kanske som mål att missleda?

Vet du vad, du verkar ha en så tydlig, färdig idé kring mina intentioner så jag jag låter dig fortsätta lägga ord i munnen på folk ifred nu.

Avstängd
Skrivet av Freeman79a:

Ska man då inte ha content till sin nuvarande konsol? Så 2 år utan spel? Kommer det att komma ett "Playstation got no games" prat med 2 år utan spel?

Tror inte Sony gör samma misstag som Microsoft gjorde slutet på förra generationen


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

12
Skriv svar