Fallout 76, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Spelare / Hjälp / Guide / Frågor / Events

jkw
Medlem

De tappade mig redan när de gick ut med att de skulle ha egen Launcher istället för Steam. Jag förstår varför från deras sida, men när alla andra titlar finns på Steam så känns det som ett svek mot fansen.

Medlem

@Lognoreng: Jo det hadde den men vad jag mins var det väl inte direkt en big story driven som fallout 1-2 minnet sviker lite ska jag vara ärlig och säga men ha för mig det var lite mer taictis updrag mer inte den frihet som fallout 1-4 hade vad jag vill minnas. Men det jag mer menade är inte första gången vi får ett fallit spel med multiplayer som inte är som fallout 1 och 2 var.

Medlem
Skrivet av jkw:

De tappade mig redan när de gick ut med att de skulle ha egen Launcher istället för Steam. Jag förstår varför från deras sida, men när alla andra titlar finns på Steam så känns det som ett svek mot fansen.

Jag känner inge svek för att dom ej är på steam fallout 1 och 2 var ju inte på steam så steam är inte ett måste heller så.

Plus jag förstår väl dom slippa betala massa till steam och sedan slippa alla negativa reviews som kan vara ärliga review vilket är bra
eller som jag ofta sätt troll reviews eller enbart jag gillar inte att ni ej gjorde spelet jag ville ha så jag ska snaka skit om spelet utan vetiga anledningar ska bara snacka skit för jag är arg reviews. så på ett sätt är skippa steam jävlar i mig bra för det är för mycket troll och skit där ärligt talat. Fan folk ger dåliga reviews på spel som är i early acess klagar på spelet är skit för det ej är klart ja men vad fan trodde du när det är early acess ?

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag lider med dig Beställde från Webhallen och det blir inget spelande förrän imorgon.

Jag får nog vänta tills nästa år jag.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Kan vi ens kalla detta spel för ett riktigt Fallout-spel?

Eller är det mer = Generiskt MP-Spel: Fallout Edition?

När jag tittar tillbaka på Fallout 1-3 så verkar de vara mer Fallout än detta?

Du vet vad sånna spel kallas för va ? Som utspelar sig i samma värld men kanske ej är samma spel " Spin off är en form av uppföljare till eller avknoppning av något kulturell fenomen, ofta med en ny vinkling eller ett annat format."

Med andra ord det var nog inte ens tänkt det skulle vara det officiella Fallout spelet för då hade dom skapat Fallout 5.

Fallout 76 är ett spel utspelad i samma värld med samma historia att världen gått åt helvete men ett helt annat fotmat.

Många spel har spin off´s, Mario party samma mario gubbar samma värld dom lever i men ett annat format. Persona är en spin off på Shin megami tensi series ur en annan vinkel och så vidare så ja vi kan kalla det för Fallout . Med samma anledning som vi kan kalla final fantasy tactics för final fantasy fast det inte ens är samma spel som 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,10-2,12,13,13-2 och 15 är final fantasy 11 och 14 är mmos fast dom inte är samma som alla andra final fantasy spel. Så om man tänker så då får det ej kallas för final fantasy ? Ska vi kalla world of warcraft för warcraft då det ej är ett Strategi spel ?

Medlem
Skrivet av ThePeon:

Du vet vad sånna spel kallas för va ? Som utspelar sig i samma värld men kanske ej är samma spel " Spin off är en form av uppföljare till eller avknoppning av något kulturell fenomen, ofta med en ny vinkling eller ett annat format." Med andra ord det var nog inte äns tänkt det skulle vara the offical fallout spelet för då hadde dom skapat fallout 5. Fallout 76 är ett spel utspelad i samma värld samma historia att världen gått åt helvete men ett helt annat fotmat många spel har det Mario party samma mario gubbar samma värld dom lever i men ett annat format. Persona är en spin off på Shin megami tensi series ur en annan vinkel och så vidare så ja vi kan kalla det för fallout ja samma sak som kan kalla final fantasy tactics för final fantasy fast det inte ens är samma spel som 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,10-2,12,13,13-2 och 15 är final fantasy 11 och 14 är mmos så om dom är samma som alla andra spel då får det ej kallas för final fantasy ? Ska vi kalla world of warcraft för warcraft då det ej är ett Strategi spel ?

Låter ju bra, om man inte alls lägger ner någon tankeverksamhet på att de har fuckat med loren rätt kraftigt i Fallout 76. Persona och Shin Megami Tensi har i alla fall respekt för "världen" det utspelar sig, Bethesda retconnar saker till höger och vänster istället bara för att "Super Mutants" och Brotherhood of Steel är ju populära så vi måste fan trycka in dom någonstans i spelet även fast det redan finns typ 5 spel som etablerar att de inte borde existera vid detta tillfälle i den formen de gör eller ens i det området spelet utspelar sig. Så om detta är en spin off är nog jävligt diskutabelt, eftersom de oftast brukar respektera grund materialet.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Låter ju bra, om man inte alls lägger ner någon tankeverksamhet på att de har fuckat med loren rätt kraftigt i Fallout 76. Persona och Shin Megami Tensi har i alla fall respekt för "världen" det utspelar sig, Bethesda retconnar saker till höger och vänster istället bara för att "Super Mutants" och Brotherhood of Steel är ju populära så vi måste fan trycka in dom någonstans i spelet även fast det redan finns typ 5 spel som etablerar att de inte borde existera vid detta tillfälle i den formen de gör eller ens i det området spelet utspelar sig. Så om detta är en spin off är nog jävligt diskutabelt, eftersom de oftast brukar respektera grund materialet.

ja ja ni ska vi inte gå hard core fan crazy nu var det inte lore vad det ville fokusera på utan hur det kan kallas Fallout för att det ej är samma som fallout 1-4 .

Eller kanske se det som ett spel o njuta av det för det är kul eller hata det för man finner det tråkigt. Som jag alltid brukar säga till Zelda fan boys när dom går crazy över tids linjen i serien man kanske bara ska njuta av ett bra zelda spel och inte gå så djupt in på vilken tidslinje som är rätt fell upp ner vänter höger. Jag säger då det fan boys kan tusan i mig vara för känsliga och bli upprörda av lilla minsta fel även om det är inte ens dom som skapar lore eller storyn alls så vill dom visa dom är fan experter och vet bättre än alla andra. Suck

Plus nu vet inte jag hur det är men har Bethesda gått ut och sagt detta är 100% kanon om inte varför vara så orolig och vissa saker ej stämmer ? finns andra saker i livet att oroa sig för.

Plus om det inte är kanon och dom ej tänjer lite på saker så skulle spelet nog vara fan så mö tråkigare.

Relik 📜

"Game Ready" Nvidia-drivrutin för FO76 ute nu iaf!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1536882-nvidia-geforce...

Jag snodde också ihop en mini-guide för vad som behöver ändras om G-Sync ska fungera.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1536874-fallout-76-och...


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Vad finns det för fiender i FO76?

Känns ju otroligt naket och innehållsfattigt på sådär rak arm.
Det saknas oerhört mkt med NPCs. Grejen att vara outlaw och skjuta allt man anträffar kind of hör till Fallout som genre.
Riktig vilda västern i Wasteland.
Finns det inga människor? Dvs raiders/bandits? olika factions?
Inga settlements öht? städer osv. Ba massa tråkiga jävla robotar. De absolut tråkigaste fienderna i hela Fallout spelen. Robotar och muterade bålgetingar etc.. Supermutants? Ghouls? Nån form av skjutvapen öht?
Oerhört mycket av den råa världen försvinner i samband med människor och npcs.
GÄSP.

Detta osar misslyckande. Folk kommer ledsna fort om inte PVP-läget är extremt bra, och nyskapande.

Medlem

Är nog bättre att vänta tills spelet är färdigt.

Har faktiskt inte några större problem med att det är en spinoff inom en franchise, inte när man förklarat det och släpper det fristående, på liknande plattformar osv. Jag hatar t.ex inte ESO gentemot ES-serien. Dock så vill jag helst inte stödja alltför ofärdiga titlar, vilket är fallet här utan någon som helst tvekan.

Medlem
Skrivet av zumo:

Vad finns det för fiender i FO76?

Känns ju otroligt naket och innehållsfattigt på sådär rak arm.
Det saknas oerhört mkt med NPCs. Grejen att vara outlaw och skjuta allt man anträffar kind of hör till Fallout som genre.
Riktig vilda västern i Wasteland.
Finns det inga människor? Dvs raiders/bandits? olika factions?
Inga settlements öht? städer osv. Ba massa tråkiga jävla robotar. De absolut tråkigaste fienderna i hela Fallout spelen. Robotar och muterade bålgetingar etc.. Supermutants? Ghouls? Nån form av skjutvapen öht?
Oerhört mycket av den råa världen försvinner i samband med människor och npcs.
GÄSP.

Detta osar misslyckande. Folk kommer ledsna fort om inte PVP-läget är extremt bra, och nyskapande.

Människorna är döda, ghouls/scorched finns det gott om. Du verkar inte ha läst eller tittat någonting än, så kolla in lite streams på Twitch tex.
Vet inte varför den råa världen skulle försvinna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Dödgrävaren
Skrivet av Lognoreng:

Om det är samma fallout tactics som jag spelade back in the days. (Fallout Tactics: Brotherhood of Steel)
Så hade den en singleplayer kampanj. Det gick dock att spela multiplayer också.

Tactics hade definitivt en story i sin singleplayer kampanj, men man utforskade inte världen utan man återgick till sin BoS-bunker och sen gick man ut på missions. En stor besvikelse när det kom, men så här i efterhand så är det ändå ett rätt OK fallout-spel, dock centrerat kring Fallouts minst intressanta komponent, dess stridssystem.

F76 har lite samma problem där, horder med fiender som alla är HP-svampar och tål alldeles för mycket, samtidigt som multiplayer-delen känns överflödig och rätt poänglös. Ser inte riktigt vitsen med spelet, och hann tröttna på det redan under betan.

Medlem

Detta kommer låta så himla negativt. Men tyvärr så måste jag vara ärlig. Jag förköpte spelet och ångra mig enormt idag. Spelet är väldigt fult, Grafiken är som spelet borde släppts för 5 år sedan typ. Jag kör allt på ultra och grafiken är grynig liksom och detta bluret är så sjukt frustrerande. Jag menar många spel har blur i fjärran men här snacka vi blur 10 meter ifrån dig även inne i samma rum som du är blurras saker ner. Aldrig set detta i ett spel. Alltså var detta ett litet företag som skapade då kunde jag förstå. Men ett så stort företag sen inte lyckas med mer fatta ingenting. Nu är det inte ens spelbart i mina ögon. Blurret och den gryniga grafiken gör mig tokig så loggade av. Och grafiken är som sagt riktigt kass. Tror de valde en stor värld och grafiken fick ta smällen. Men till er där ute som är nyfikna kika verkligen på videos etc innan ni köper. Lika så att det inte finns npcs i världen gjorde den tråkig. Bara holotapes här och där. Fick ingen känsla alls av att vilja se mer eller så. Förlåt för den negativa sanningen men så är det.

Medlem

@ThePeon: Fallout1+2 släpptes ju 5 år innan steam släpptes...

Medlem

Måste bara dela denna
Neebs Gaming har gjort en egen cover på Country Road, är inte alls taggad på Fallout 76 själv men längtar däremot att få se dessa grabbar spela det

Medlem

@Dunder: Jag har spelat Fallout sedan det första. Och det som alltid gjort Fallout till det oerhört grymma RPG det alltid varit och sedan blev i den nya etappen, är dess story och mörka, brutala värld. Och majoriteten av dessa berättelser får man ur wastelands befolkning och dess faktioner. Raiders som försöker råna, olika situationer som uppstår i kampen på överlevnad i wasteland. Utan några som helst människor, NPCs med helt skeva karaktärer. Mordiska banditer och scavengers så kommer det likt en hel del säger nog kännas väldigt tomt och repetitivt.

Det ska sägas att jag kollat kanske 5 min gameplay, och det tråkade ihjäl mig. Får jag se 4 pers springa och jaga en Bloatfly igen kommer jag spy. Absolut tråkigaste aspekten i Fallout som de väljer att fokusera på. Muterade smådjur och insekter samt robotar. I mitt tyckte då.

Fallout är en brutal och mörk värld. Där karaktärerna som lever där gör stor del av känslan.
Man kunde, om jag minns rätt, i de två första Fallout mörda barn ffs. Rätt sjukt. Gå från det till NPC tomt landskap. Man har bett om Fallout multiplayer i åratal, och när de väl kmr så är det en nedbantad pve/pvp arena gjord med Fallout mekaniken. RPG - element, vad är det??
Men klart de får pröva ngt nytt, så länge de ger mig ett regelrätt Fallout 5. Gillar folk det, så fine för dom.
Det ska mycket till för att jag ska spendera pengarna på FO76 istället för BFV, COD, AC:O, RDR2, Spiderman, Hitman 2 osv.

Medlem
Skrivet av zumo:

@Newklear: Jag har spelat Fallout sedan det första. Och det som alltid gjort Fallout till det oerhört grymma RPG det alltid varit och sedan blev i den nya etappen, är dess story och mörka, brutala värld. Och majoriteten av dessa berättelser får man ur wastelands befolkning och dess faktioner. Raiders som försöker råna, olika situationer som uppstår i kampen på överlevnad i wasteland. Utan några som helst människor, NPCs med helt skeva karaktärer. Mordiska banditer och scavengers så kommer det likt en hel del säger nog kännas väldigt tomt och repetitivt.

Det ska sägas att jag kollat kanske 5 min gameplay, och det tråkade ihjäl mig. Får jag se 4 pers springa och jaga en Bloatfly igen kommer jag spy. Absolut tråkigaste aspekten i Fallout som de väljer att fokusera på. Muterade smådjur och insekter samt robotar. I mitt tyckte då.

Fallout är en brutal och mörk värld. Där karaktärerna som lever där gör stor del av känslan.
Man kunde, om jag minns rätt, i de två första Fallout mörda barn ffs. Rätt sjukt. Gå från det till NPC tomt landskap. Man har bett om Fallout multiplayer i åratal, och när de väl kmr så är det en nedbantad pve/pvp arena gjord med Fallout mekaniken. RPG - element, vad är det??
Men klart de får pröva ngt nytt, så länge de ger mig ett regelrätt Fallout 5. Gillar folk det, så fine för dom.
Det ska mycket till för att jag ska spendera pengarna på FO76 istället för BFV, COD, AC:O, RDR2, Spiderman, Hitman 2 osv.

Ja, är du inte villig att testa och se att du helt enkelt har fel så får du snällt vänta på nästa Fallout, och gå miste om detta spelet


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag har spelat igenom varje fallout efter trean och måste säga att jag uppskattar 76. Känner att folk har oehört höga förhoppningar om spel idag och det ständiga klaget om grafiken, fienderna och storyelementen i detta spelet är ju ganska onödigt. Hittils har jag uppskattat varenda sekund av spelet då jag spelat ungefär trettio timmar varav majoriteten har varit tillsammans med en vän. Världen är snygg och det finns alltid något att utforska över nästa kulle. Känner inte att bristen på npcs och människor gör något då det snarare ökar apokalypskänslans. Det funkar underbart bra på ett gtx 1070 8gb,i5-4670k och 8gb ram. Jag tycker att man ska ta spelet för vad det är, och inte bygga det på tidigare falloutspel. Det är så man blir besviken.

Tråddemonen
Testpilot

@hugwap: Hur känns belönningen utav utforskning inom spelet? Är det något som håller kvar en att fortsätta leta vapen, armors och så vidare? Eller lessnar man på det när man har fått till en bra bas och samlat på sig det bästa?

Medlem
Skrivet av hugwap:

Jag har spelat igenom varje fallout efter trean och måste säga att jag uppskattar 76. Känner att folk har oehört höga förhoppningar om spel idag och det ständiga klaget om grafiken, fienderna och storyelementen i detta spelet är ju ganska onödigt. Hittils har jag uppskattat varenda sekund av spelet då jag spelat ungefär trettio timmar varav majoriteten har varit tillsammans med en vän. Världen är snygg och det finns alltid något att utforska över nästa kulle. Känner inte att bristen på npcs och människor gör något då det snarare ökar apokalypskänslans. Det funkar underbart bra på ett gtx 1070 8gb,i5-4670k och 8gb ram. Jag tycker att man ska ta spelet för vad det är, och inte bygga det på tidigare falloutspel. Det är så man blir besviken.

Dom flesta som gnäller här över spelet har inte ens provat det. Som vanligt på internet alltså.

Satt och lirade Mario Odyssey med brorsan igår. Han fnyste åt spelet och berättade hur mycket bättre Super Mario 3 var, och hur trist det är med nya 3d-grafiken. Till slut köpte han Nintendo Online med tillhörande Super Mario 3, vi spelade fem minuter innan vi gick tillbaks till Odyssey.
Nostalgi is one hell of a drug.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

och sen när det kom till morrowind .... PC versionen släpptes i maj 2002 medans xbox versionen släpptes i juni samma år.
dock europa versionen av morrowind till xbox släpptes sent under november.

Sen var det ubisoft som räddade morrowind, dom skötte också översättning och portning.

PC releasen floppade och spelet gick med vinst enbart tack vare försäljningen av konsollversionen, det har inget med releasedatum att göra. Efter det prioriterar man alltid konsollversionen.
Du kan kontrollera detta genom att kolla Bethesdas egen dokumentär om spelet.

Sedan har Bethesda vad jag minns aldrig haft en sån här förhandsvisning som inte spelades med handkontroller till något av sina spel sedan dess så de gäster som inte var kompletta noobs visste precis vad de kunde förvänta sig.

Medlem

Det har fått ett extremt dåligt betyg i de recensioner som skrivits hittills. Tror jag skippar Fallout 76 helt och hållet.

Medlem

Jag kan bara säga jag köpte spelet för lirat alla spel sedan 1an men ångra mig rejält. Spelet känns tomt utan npcer var liksom inget intressant. Manspringer runt ensam o döda zombie liknande varelser och robotar. Questen är ifrån holotapes sjukt tråkigt. Sen grafiken är så dålig. Det känns som ett spel som skulle släppts för 5 år sedan typ. De har skum blur effekt som är typ bara 5 meter ifrån dig ibland är du i ett rum så bluras halva rummet skit skumt. aldrig sett detta i ett spel blur effekt på distans men så när adig är inte fint.Det känns inte som ett spel av ett stort företag mer som ett gäng hobby spel skapare har gjort det. Förlåt all negativitet men detta är bara sanningen. Det är inte värt de pengar de kostar absolut inte. Jag spelade kanske 2 tim sen gav jag upp och de pengarna är förlorade. Tråkigt iden lät väldigt kul och intressant men de skulle haft npcer etc i spelet sen lite bättre grafik för ett spel ifrån ett stort företag

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@hugwap: Hur känns belönningen utav utforskning inom spelet? Är det något som håller kvar en att fortsätta leta vapen, armors och så vidare? Eller lessnar man på det när man har fått till en bra bas och samlat på sig det bästa?

Bas och sånt har jag faktiskt inte gett mig in i än. Har bara lagt ut ett stash med tillbehör där jag går tillbaka för att fixa med mitt gear. Skulle ändå säga att utforskning belönas ganska ordentligt. Vapen är ju en del, men sen också "värdefullt" junk och sånt kan det finnas rikligt med också på vissa platser. Men ja, utforskning belönas

Medlem

Tja kan ju vara lite trevligt att knalla runt i ett öde landskap och läsa/lyssna på ledtrådar ett tag låter som ett givet köp på Steam rean om nåt år!
jajuste...

Medlem

Har man några kompisar att köra med verkar Fallout 76 vara rätt små kul trots sina många brister. Jag och några till har kört Dying Light co-op i 1,5 år nu och kommit ca 50%. Det är väldigt svårt att hitta tider där alla kan köra samtidigt. Vi kanske ger Fallout 76 en chans i framtiden men absolut inte nu.

Medlem

Detta klipp summerar vad man känner efter att ha spelat spelet ett par timmar, för att sedan bara ge upp. För att det är ett så pissigt copy-paste, halvhjärtat, halvfärdigt skitspel. Det är utan tvekan den största spel-besvikelsen någonsin för mig. Och det som är så komiskt är att jag ändå hade väldigt låga förväntningar. Det är liksom bara så sjukt tråkigt.

Avsaknaden av npc:s gör att man måste tråkas igenom MÄNGDER med holotapes och text i datorer. Det är liksom bara så tröttsamt. Någon holotape här och där i fallout 4 va riktigt häftigt. Men här är dom ÖVERALLT. Och långa som jävelen.

Vill ni spela ett hjärndött spel där man bara går efter en questmarker hela tiden utan någon känsla av story och immersion, så visst köp det. För alla andra, undvik. Detta är inget annat än ett sorgligt försök av bethesda att tjäna så mycket pengar som möjligt, med så lite effort som möjligt.

Klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=LZM18ZK9mOY

Medlem

Har spelat cirka 20 timmar nu och jo, det är väldigt trasigt. Inget oväntat men mängden buggar jag råkat ut för är nästan komiskt.
Och storyn? Känns kall och tråkig. Nej, blir inte några fler timmar i den här spelvärlden för mig.

Medlem

Spelat endel. 30 timmar där ikring .Spelet är vad jag förvänta mig i princip. Fallout 4 utan story och npcs med MP.

6/10 eller 7/10 än så länge. De är ett helt ok spel. Underhållande. Kommer spela mer helt klart.

Medlem
Skrivet av Tharilas:

Detta klipp summerar vad man känner efter att ha spelat spelet ett par timmar, för att sedan bara ge upp. För att det är ett så pissigt copy-paste, halvhjärtat, halvfärdigt skitspel. Det är utan tvekan den största spel-besvikelsen någonsin för mig. Och det som är så komiskt är att jag ändå hade väldigt låga förväntningar. Det är liksom bara så sjukt tråkigt.

Avsaknaden av npc:s gör att man måste tråkas igenom MÄNGDER med holotapes och text i datorer. Det är liksom bara så tröttsamt. Någon holotape här och där i fallout 4 va riktigt häftigt. Men här är dom ÖVERALLT. Och långa som jävelen.

Vill ni spela ett hjärndött spel där man bara går efter en questmarker hela tiden utan någon känsla av story och immersion, så visst köp det. För alla andra, undvik. Detta är inget annat än ett sorgligt försök av bethesda att tjäna så mycket pengar som möjligt, med så lite effort som möjligt.

Klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=LZM18ZK9mOY

Du vill inte spela ett hjärndött spel, men du vill handledas konstant från början till slut?
Du vill ha story och "immersion", men du vill inte behöva läsa eller lyssna på någonting?

Det du skriver går inte ihop


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skriv svar