Pokemon Let's Go. Bra eller dåligt?

Medlem
Pokemon Let's Go. Bra eller dåligt?

Nu har Pokemon let's go varit ute i några dagar och jag undrar vad folk tycker om spelet? Är själv lite halv sugen på att skaffa det men har inte hört så mycket om spelet och undrar därför vad ni tycker!

Releasehästryttare

Det är ju i grund och botten ett reskin av pokemon yellow, gillar du pokemon spel kommer du gilla detta med!

Skägg.
10 Chambers

Grabbarna är toksugna, med den där bollkontrollen. Jag är försiktigt skeptisk.


signatur
Hedersmedlem

Jag har nog klämt in knappt 20 timmar under helgen och tycker om det! Det känns dock inte riktigt som ett "riktigt" Pokémonspel, bland annat med tanke på det nya fångstsystemet som i princip är Pokémon Go. Men annars tycker jag att många av de nya funktionerna faktiskt är bra, som att man ser alla Pokémon direkt i gräset och inte genom random encounters, vilket är ganska skönt när man fyller sitt Pokédex eller letar efter shinies. Jag har inte tagit mig igenom hela storyn ännu men det är hittills ett mysigt, enkelt och kul spel som jag säkert kommer fortsätta med ett tag till för att fylla mitt dex.

Minuspoäng för att man tvingas använda endast en (!) joycon i docked mode med motion controls. Ryser bara av tanken.

1
Skriv svar