Japp, första stora Fallout 76-patchen är, eh, stor – väger in på 47 GB
Spelet ligger fortfarande på ca 50 gb för alla som undrar. Verkar som man i princip installerar om spelet varje patch.
Samma problem som med TESO då..
Spelet ligger fortfarande på ca 50 gb för alla som undrar. Verkar som man i princip installerar om spelet varje patch.
Kul för folk med data caps.
Jump in.
Snart börjar frågan om det är värt att installera ett så stort spel. Tänker att det blir väldigt mycket för de som spelar på konsoler som har begränsat minne.
Det händer inte ofta att om basspelet är 10 GB och en patch 15 att det slutar i 25. Många gånger är det filer som byts ut eller skrivs över så att man kanske hamnar på 18-20 istället.
Anledningen varför dom släpper så stora patcher är för att dom inte har något bra patching system via sin launcher.
Dom är tvungna att i stort sätta pusha hela spelet om det ändrar särskilda arkiv.
För när man kollar igenom Patch Logen så ser man inget som rättfärdigar 47GB
Och nej, PC spelarna kom inte undan med enbart 15GB update, jag var tvungen att tanka allt igen.
Fix your shit bethesda, men vi vet redan att dom inte kommer att göra det.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Tråkigt med allt detta strul. Man undrar varför de inte sköt upp releasen minst ett år till och hårdtestade på riktigt.
@uberpwnage2.0: Var inte riktigt så med Fallout 4 om jag inte minns fel. Det var mycket plats patcharna tog över, sen får man ju tänka kommande content och updates som kommer ske framöver.
Edit: Nevermind såg kommentaren över, verkar som att det inte tillades något och att den ligger på samma storlek som innan efter patchen. Du hade rätt Uber!
Anledningen varför dom släpper så stora patcher är för att dom inte har något bra patching system via sin launcher.
Dom är tvungna att i stort sätta pusha hela spelet om det ändrar särskilda arkiv.
För när man kollar igenom Patch Logen så ser man inget som rättfärdigar 47GB
Och nej, PC spelarna kom inte undan med enbart 15GB update, jag var tvungen att tanka allt igen.
Fix your shit bethesda, men vi vet redan att dom inte kommer att göra det.
Fast det verkar ju vara lika stora storlekar på både ps4 och xbone, så det handlar inte om patchern.
Tiden när utvecklarna släppte hela spel är väl ett minne blott.
Detta är bara löjligt.
Känner att jag måste försvara utvecklarna igen här, det är såklar inte utvecklarna själva som vill släppa halvfärdiga spel. Utan chefer, produktägare, management och annat löst folk.
Vi utvecklare har oftast faktiskt lite yrkesstolthet och vill släppa bra produkter.
IDKFA
Fast det verkar ju vara lika stora storlekar på både ps4 och xbone, så det handlar inte om patchern.
Låter lite som att dom är lata hos Bethesda
Varför injecta de nya ändrade filerna in i respektive b2a/esm skriv när man kan pusha hela arkiven i en patch, makes sense
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Fallout 5 är nog den enda patchen som kan lösa detta spel.
Bethesda, Blizzard, EA, Valve ... känns som att när företag blir för "stora och rika" så skiter dom i common sense och vad deras core fans vill ha. Ush. Bojkottar alla stora bolag nu. Det är faktiskt de nyare, mindre spelbolagen som brukar visa upp lovande spel.
Det finns ju fortfarande bra, stora företag. Men visst, många är väldigt konsumentfientliga.
Anledningen varför dom släpper så stora patcher är för att dom inte har något bra patching system via sin launcher.
Dom är tvungna att i stort sätta pusha hela spelet om det ändrar särskilda arkiv.
För när man kollar igenom Patch Logen så ser man inget som rättfärdigar 47GB
Och nej, PC spelarna kom inte undan med enbart 15GB update, jag var tvungen att tanka allt igen.
Fix your shit bethesda, men vi vet redan att dom inte kommer att göra det.
Min uppdatering på pc var 15GB
Låter lite som att dom är lata hos Bethesda
Varför injecta de nya ändrade filerna in i respektive b2a/esm skriv när man kan pusha hela arkiven i en patch, makes sense
Det finns nog en orsak till varför det blir som det blir, att tvinga sina kunder att ladda hem en sån gigantisk patch kan kosta en massa goodwill, jag tror inte att de gör det för skojs skull.
Är dock väldigt troligt att de satt sig i sitsen de har nu och blir tvungen att patcha spelet som de gör, förhoppningsvis inte för evigt.
Bethesda, Blizzard, EA, Valve ... känns som att när företag blir för "stora och rika" så skiter dom i common sense och vad deras core fans vill ha. Ush. Bojkottar alla stora bolag nu. Det är faktiskt de nyare, mindre spelbolagen som brukar visa upp lovande spel.
Beror ju på vad du menar med core fans.
Activision släpper Call of duty årligen som säljer oerhörda mängder vilket betyder att det finns ett stort intresse. De släppte även Crash bandicoot & spyro remakes detta året (3 spel i vardera paket som de inte ens tog fullpris för). De gav nyligen ut Destiny 2 gratis via Battlenet. Nästa år är de utgivare för From Softwares nya spel. Vad har de gjort för fel här enligt dig? Vad är det du saknar som "core fan"?
Blizzard släpper/uppdaterar sina spel årligen som miljontals människor spelar. Att de skulle ha blivit sämre nu p.g.a. att de hade en horribel presentation av diablo immortal låter absurt. Fast kanske inte det du tänkte på?
Bethesda hade tjänat mer pengar på att direkt utveckla Elder Scrolls 6, men bestämde sig för att satsa på ett helt nytt IP först (Starfield, inte Fallout 76). Vilket är en stor risk; alltså motsatsen till vad "pengakåta" företag vill ha.
EA släpper enbart spel i samma serier varje år som säljer miljoner. Uppenbarligen gör de vad fansen vill ha. Jag skulle se det som ett problem, men det gör inte du.
Valve håller jag dock med om (men inte för att de tjänar mycket pengar). Att avsluta Half Life 2 episode 2 med en cliff hanger för att aldrig avsluta serien ordentligt var riktigt ruttet. Deras andra spel är ju fortfarande bra dock och får regelbundet uppdateringar.
Du kanske kan vara lite tydligare med vad du menar? Som jag ser det är inga av dessa företagen dåliga p.g.a. att de ignorerar sina fans.