Drömgränsen sprängd – Star Citizen har dragit in 200 miljoner dollar!

Medlem

@Redstar: Jag tror dom vill släppa både Sq42 och SC så fort dom kan. Försäljningen av spelen kan ge en bra boost vid en lyckad lansering. Ett överdrivet exempel är ju red dead 2 som håvade in över $700 miljoner på en vecka. Skalar man ner det till SC:s storleksordning så lär dom nog lyckas få in bra mycket mer på spelen är vad dom får in på skepp nu förtiden. Det skulle jag tro iallafall.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Nu blev jag nyfiken , vad innebär det då?

Jag har först en fråga, vad menade du med "påhittade"? Det är väl bara göra en grov uppskattning så ser man ungefär vad det kostar att driva företaget. Sen har de säkert andra kostnader också, men lönekostnader brukar var en stor majoritet av utgifterna för de flesta företag.

Medlem

19% har röstat 500 lr mer upp till flera tusen, wtf, hha


signatur

//monster

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

Äter för mycket av vad han rör sig i vilket fall som helst. Man blir inte tjock av stress iaf

Du har fel.

1. När du stressar dras ämnesomsättningen ner eftersom kroppen tror att du är i fara och vill bevara alla energidepåer så länge som möjligt. Binjurarna utsöndrar kortisol som gör att kroppen lagrar fett.

2. Över­vikten sätter sig ofta runt magen eftersom kortisol också hämmar produktionen av både tillväxthormon och könshormon som behövs för att hindra att fett samlas i buken. Kortisol är alltså ett riktigt "tjockhormon" som får midjan att växa.

Testpilot
Skrivet av Fulci:

Jag har först en fråga, vad menade du med "påhittade"? Det är väl bara göra en grov uppskattning så ser man ungefär vad det kostar att driva företaget. Sen har de säkert andra kostnader också, men lönekostnader brukar var en stor majoritet av utgifterna för de flesta företag.

Ja , påhittade. random person skriver ut siffror på internet. Det är det enda som ursprungsinlägget säger då ingen mer bakgrund ges till vart siffrorna kommer från.
Så jag blev givetvis nyfiken till vad slutsatsen baseras på. Du kan vara företagschef eller vadsomhelst , det vet jag ju inget om med den bakgrunden som hittills kommit fram.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ja , påhittade. random person skriver ut siffror på internet. Det är det enda som ursprungsinlägget säger då ingen mer bakgrund ges till vart siffrorna kommer från.
Så jag blev givetvis nyfiken till vad slutsatsen baseras på. Du kan vara företagschef eller vadsomhelst , det vet jag ju inget om med den bakgrunden som hittills kommit fram.

Du låter stingslig, det var precis som jag sa en grov uppskattning. Men inte påhittade, utan baserat på deras nuvarande antal anställda och hur mycket programmerare och andra kopplat till spelutveckling har i lön.

Nyheten är om hur mycket spelet drar in. Jag är intresserad av hur stora utgifter de har.

Testpilot
Skrivet av Fulci:

Du låter stingslig, det var precis som jag sa en grov uppskattning. Men inte påhittade, utan baserat på deras nuvarande antal anställda och hur mycket programmerare och andra kopplat till spelutveckling har i lön.

Nyheten är om hur mycket spelet drar in. Jag är intresserad av hur stora utgifter de har.

Ja jag kanske låter stingslig men jag var intresserad vart slutsatserna kom från.
Jag kan googla medellönen på programmerare i sverige (32475kr) översätta det till dollar och ta det gånger 500 och få fram att det är ca 1.8 miljoner dollar i månaden * 12 månader vilket blir 21 miljoner avrundat uppåt till 22. Nu förklarade jag min tankegång.

Jag var nyfiken på hur du kom fram till dina siffror. Hur den tankegången gick.
Nu behöver jag ju inte det eftersom jag tog reda på en grov uppskattning själv.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ja jag kanske låter stingslig men jag var intresserad vart slutsatserna kom från.
Jag kan googla medellönen på programmerare i sverige (32475kr) översätta det till dollar och ta det gånger 500 och få fram att det är ca 1.8 miljoner dollar i månaden * 12 månader vilket blir 21 miljoner avrundat uppåt till 22. Nu förklarade jag min tankegång.

Jag var nyfiken på hur du kom fram till dina siffror. Hur den tankegången gick.
Nu behöver jag ju inte det eftersom jag tog reda på en grov uppskattning själv.

Sociala avgifter etc tillkomer så kostnaden för företaget är ca 100% mer än lönen som den anställde får. Så du kan nog minst dubbla siffran.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av FN80:

@Redstar: Jag tror dom vill släppa både Sq42 och SC så fort dom kan. Försäljningen av spelen kan ge en bra boost vid en lyckad lansering. Ett överdrivet exempel är ju red dead 2 som håvade in över $700 miljoner på en vecka. Skalar man ner det till SC:s storleksordning så lär dom nog lyckas få in bra mycket mer på spelen är vad dom får in på skepp nu förtiden. Det skulle jag tro iallafall.

RDR2 är på konsoll. Det här kommer inte sälja i närheten av det. Endast PC till en begränsad skara nördar. Jag menar inte det i negativ bemärkelse men det är knappast den breda massan alá COD-köpare


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Skrivet av Pretorian24:

Sociala avgifter etc tillkomer så kostnaden för företaget är ca 100% mer än lönen som den anställde får. Så du kan nog minst dubbla siffran.

Snarare kring 50-60 procent mer. Finns enkla räknemallar, t.ex. här. Men svenska förhållanden gäller ju inte i USA, Storbritannien, Tyskland och de andra länderna där RSI håller till, så man behöver kika på de förhållandena om man vill ha mer än en väldigt grov uppskattning av kostnaderna.


signatur
Medlem

Jag hoppas bara spelet blir så bra som det verkar och deras ambitioner.
Bara dom intr jobbar ihjäl sig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot
Skrivet av Pretorian24:

Sociala avgifter etc tillkomer så kostnaden för företaget är ca 100% mer än lönen som den anställde får. Så du kan nog minst dubbla siffran.

Ja det är ju korrekt att detta tillkommer. Sen är det intressant att fila på vilka rabatter de har i Storbritannien där det verkar vara billigt att ha spelstudio.
Men så illa verkar inte det svenska klimatet vara heller med tanke på att vi har väldigt många spelstudios igång. Detta är en annan intressant diskussion , dvs i vilka länder som det är extra fördelaktigt att skapa spelstudios.

Medlem
Skrivet av Abominable:

Du har fel.

1. När du stressar dras ämnesomsättningen ner eftersom kroppen tror att du är i fara och vill bevara alla energidepåer så länge som möjligt. Binjurarna utsöndrar kortisol som gör att kroppen lagrar fett.

2. Över­vikten sätter sig ofta runt magen eftersom kortisol också hämmar produktionen av både tillväxthormon och könshormon som behövs för att hindra att fett samlas i buken. Kortisol är alltså ett riktigt "tjockhormon" som får midjan att växa.

Skitsnack det där är bara ett sätt att inte trampa på en tjockis känslor..

Som sagt , rör på dig lika mycket som ditt kaloriintag så är detta inte ett problem!

12
Skriv svar