Japp, första stora Fallout 76-patchen är, eh, stor – väger in på 47 GB

Robot
Japp, första stora Fallout 76-patchen är, eh, stor – väger in på 47 GB

På konsolerna, pc-spelarna kommer undan med 15 GB.

#bethesda, #fallout-76


Tråddemonen
Testpilot

Snart börjar frågan om det är värt att installera ett så stort spel. Tänker att det blir väldigt mycket för de som spelar på konsoler som har begränsat minne.

eld
Medlem

Vettefan vad de håller på med, kan de ha bakat om all data eller något för optimeringsorsaker?

Känns som det är en effekt av att de stressat fram releasen.

Medlem

Vilken pisse patch. Seriöst. Var det verkligen allt? Lite ambient occlusion och ett par bugg fixar med questar och pvp läge.. Tycker synd om alla som köpt detta spel. Må Bethesda gå i konkurs.

Ambassadör
Xbox

Jisses... vad landar den totala installationen på nu?


signatur

Jump in.

Medlem

Spelet ligger fortfarande på ca 50 gb för alla som undrar. Verkar som man i princip installerar om spelet varje patch.

Avstängd
Skrivet av Odee:

Spelet ligger fortfarande på ca 50 gb för alla som undrar. Verkar som man i princip installerar om spelet varje patch.

Samma problem som med TESO då..

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Odee:

Spelet ligger fortfarande på ca 50 gb för alla som undrar. Verkar som man i princip installerar om spelet varje patch.

Kul för folk med data caps.


signatur

Jump in.

Medlem

Tiden när utvecklarna släppte hela spel är väl ett minne blott.
Detta är bara löjligt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zimpan:

Snart börjar frågan om det är värt att installera ett så stort spel. Tänker att det blir väldigt mycket för de som spelar på konsoler som har begränsat minne.

Det händer inte ofta att om basspelet är 10 GB och en patch 15 att det slutar i 25. Många gånger är det filer som byts ut eller skrivs över så att man kanske hamnar på 18-20 istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Anledningen varför dom släpper så stora patcher är för att dom inte har något bra patching system via sin launcher.
Dom är tvungna att i stort sätta pusha hela spelet om det ändrar särskilda arkiv.

För när man kollar igenom Patch Logen så ser man inget som rättfärdigar 47GB
Och nej, PC spelarna kom inte undan med enbart 15GB update, jag var tvungen att tanka allt igen.

Fix your shit bethesda, men vi vet redan att dom inte kommer att göra det.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Tråkigt med allt detta strul. Man undrar varför de inte sköt upp releasen minst ett år till och hårdtestade på riktigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Tråddemonen
Testpilot

@uberpwnage2.0: Var inte riktigt så med Fallout 4 om jag inte minns fel. Det var mycket plats patcharna tog över, sen får man ju tänka kommande content och updates som kommer ske framöver.

Edit: Nevermind såg kommentaren över, verkar som att det inte tillades något och att den ligger på samma storlek som innan efter patchen. Du hade rätt Uber!

Medlem

Har inga större problem med Fallout 76, tycker det är bra att de är snabbt på och börjar dona o fixa. Kommer mycket bra framöver också Eftersom jag redan är helt nöjd med spelet så kommer det bara bli bättre för mig och ppl like me!

Medlem

Hade PC Gamer varit som innan man updates och winzip på CD så hade man fått med en hårddisk idag med dagens updates :]

Medlem

Bethesda, Blizzard, EA, Valve ... känns som att när företag blir för "stora och rika" så skiter dom i common sense och vad deras core fans vill ha. Ush. Bojkottar alla stora bolag nu. Det är faktiskt de nyare, mindre spelbolagen som brukar visa upp lovande spel.

eld
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Anledningen varför dom släpper så stora patcher är för att dom inte har något bra patching system via sin launcher.
Dom är tvungna att i stort sätta pusha hela spelet om det ändrar särskilda arkiv.

För när man kollar igenom Patch Logen så ser man inget som rättfärdigar 47GB
Och nej, PC spelarna kom inte undan med enbart 15GB update, jag var tvungen att tanka allt igen.

Fix your shit bethesda, men vi vet redan att dom inte kommer att göra det.

Fast det verkar ju vara lika stora storlekar på både ps4 och xbone, så det handlar inte om patchern.

Medlem

När en patch är så stor, så är något fel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av NorrlandsApan:

Tiden när utvecklarna släppte hela spel är väl ett minne blott.
Detta är bara löjligt.

Känner att jag måste försvara utvecklarna igen här, det är såklar inte utvecklarna själva som vill släppa halvfärdiga spel. Utan chefer, produktägare, management och annat löst folk.

Vi utvecklare har oftast faktiskt lite yrkesstolthet och vill släppa bra produkter.


signatur

IDKFA

Medlem

Känns som Bethesda är på amatör nivån nu för tiden, sett mer seriösa kickstarter utvecklare som lyssnar som omväxling på sina spelare.

Medlem
Skrivet av eld:

Fast det verkar ju vara lika stora storlekar på både ps4 och xbone, så det handlar inte om patchern.

Låter lite som att dom är lata hos Bethesda
Varför injecta de nya ändrade filerna in i respektive b2a/esm skriv när man kan pusha hela arkiven i en patch, makes sense


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

FM-guru
F.d. Sisyr

Fallout 5 är nog den enda patchen som kan lösa detta spel.

Skrivet av Rackaren:

Bethesda, Blizzard, EA, Valve ... känns som att när företag blir för "stora och rika" så skiter dom i common sense och vad deras core fans vill ha. Ush. Bojkottar alla stora bolag nu. Det är faktiskt de nyare, mindre spelbolagen som brukar visa upp lovande spel.

Det finns ju fortfarande bra, stora företag. Men visst, många är väldigt konsumentfientliga.

Medlem

Tycker lite att felet ligger hos alla Gamers. I flera år har folk skämtat om spelets buggar men samtidigt köpt det. Företaget har blivit en meme men mer som en rolig grej.

Har folk slutat accepterat det för längesen hade det sett annorlunda ut.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Anledningen varför dom släpper så stora patcher är för att dom inte har något bra patching system via sin launcher.
Dom är tvungna att i stort sätta pusha hela spelet om det ändrar särskilda arkiv.

För när man kollar igenom Patch Logen så ser man inget som rättfärdigar 47GB
Och nej, PC spelarna kom inte undan med enbart 15GB update, jag var tvungen att tanka allt igen.

Fix your shit bethesda, men vi vet redan att dom inte kommer att göra det.

Min uppdatering på pc var 15GB

eld
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Låter lite som att dom är lata hos Bethesda
Varför injecta de nya ändrade filerna in i respektive b2a/esm skriv när man kan pusha hela arkiven i en patch, makes sense

Det finns nog en orsak till varför det blir som det blir, att tvinga sina kunder att ladda hem en sån gigantisk patch kan kosta en massa goodwill, jag tror inte att de gör det för skojs skull.

Är dock väldigt troligt att de satt sig i sitsen de har nu och blir tvungen att patcha spelet som de gör, förhoppningsvis inte för evigt.

Avstängd

Det borde kallas för Build istället för Patch.

Medlem

hahah vilket monsterfiasko, nu kanske dom lär sig!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Bethesda, Blizzard, EA, Valve ... känns som att när företag blir för "stora och rika" så skiter dom i common sense och vad deras core fans vill ha. Ush. Bojkottar alla stora bolag nu. Det är faktiskt de nyare, mindre spelbolagen som brukar visa upp lovande spel.

Beror ju på vad du menar med core fans.

Activision släpper Call of duty årligen som säljer oerhörda mängder vilket betyder att det finns ett stort intresse. De släppte även Crash bandicoot & spyro remakes detta året (3 spel i vardera paket som de inte ens tog fullpris för). De gav nyligen ut Destiny 2 gratis via Battlenet. Nästa år är de utgivare för From Softwares nya spel. Vad har de gjort för fel här enligt dig? Vad är det du saknar som "core fan"?

Blizzard släpper/uppdaterar sina spel årligen som miljontals människor spelar. Att de skulle ha blivit sämre nu p.g.a. att de hade en horribel presentation av diablo immortal låter absurt. Fast kanske inte det du tänkte på?

Bethesda hade tjänat mer pengar på att direkt utveckla Elder Scrolls 6, men bestämde sig för att satsa på ett helt nytt IP först (Starfield, inte Fallout 76). Vilket är en stor risk; alltså motsatsen till vad "pengakåta" företag vill ha.

EA släpper enbart spel i samma serier varje år som säljer miljoner. Uppenbarligen gör de vad fansen vill ha. Jag skulle se det som ett problem, men det gör inte du.

Valve håller jag dock med om (men inte för att de tjänar mycket pengar). Att avsluta Half Life 2 episode 2 med en cliff hanger för att aldrig avsluta serien ordentligt var riktigt ruttet. Deras andra spel är ju fortfarande bra dock och får regelbundet uppdateringar.

Du kanske kan vara lite tydligare med vad du menar? Som jag ser det är inga av dessa företagen dåliga p.g.a. att de ignorerar sina fans.

12
Skriv svar