Let's go! Nya Pokémon det snabbast säljande Switch-spelet hittills

Robot
Let's go! Nya Pokémon det snabbast säljande Switch-spelet hittills

Tre miljoner på en vecka talar sitt tydliga språk.

#nintendo, #pokémon-lets-go, #switch


Medlem

För mig kommer det bli ett köp! Har precis börjat titta på första serien för första gången och är helt såld! Det är aldrig försent att börja med Pokemon!

Medlem

200,850 switch konsoller gick åt bara i Japan när det släpptes

https://nintendoeverything.com/media-create-sales-11-12-18-11...

Medlem

Jag plockade upp Let's Go, Eevee! i fredags och det var en riktig nostalgispark i pokébollarna. Jag har inte spelat en ordentlig Pokémontitel sedan Crystal på Gameboy Color och det här är Pokémon som jag minns det, fast med en hel säck livskvalitetsförbättringar.

Hela teamet får XP när man fångar vilda kräk eller besegrar tränare, så ingen riskerar att bli på efterkälken, man måste inte längre grinda tills tummarna blöder, och striderna är jättesnygga. För att inte tala om miljöerna och musiken! Det enda jag ogillar är att spela det på teven, då man bara får använda en Joy-Con. Att hiva iväg bollar med motion controls är som att kasta pil på fyllan, det träffar aldrig rätt. Tills Game Freak bestämmer sig för att patcha in stöd för Pro Controller kör jag det endast i portabelt läge, men det är okej för mig. Jag har jätteroligt med mina fantasifoster.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag älskar det här spelet och det inte är konstigt att de har sålt så mycket switch och spel. Det har varit mycket stremande av det här spelet på Twitch från mig och även andra.

Det är galet hur beroende framkallande det här spelet är.

Det här spelet tycker jag är mycket roligare än de tidigare Pokemon spelen.


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:

det var en riktig nostalgispark i pokébollarna.

Avstängd

Personligen känns det mest som ett "tekniskt demo" för hur Gen8 kommer att kunna bli tack vare att det blir på Switch.

Grafiken, ljudet och musiken är underbar. Däremot spelmekaniken i detta "Go-läge" är bedrövligt tråkigt.

De normala striderna är däremot en tröst medan man ivrigt och förväntansfull inväntar Gen8.

Avstängd
Skrivet av xverminator:

För mig kommer det bli ett köp! Har precis börjat titta på första serien för första gången och är helt såld! Det är aldrig försent att börja med Pokemon!

Härligt att du vill bli en Pokémon-tränare. Du ska samtidigt veta att en sann Pokémon-tränare inte behöver börja med en EXP SHARE utan kan grinda det som krävs för att göra den Pokémon så stark som den måste bli för att kunna spöa alla tränare och gymledare på vägen mot Pokémon-ligan där du sedan visar att alla dina timmar du lagt på att grinda fram rätt EV/IV, movesets, etc., lönade sig till sist. Om du förväntar dig att du ska "kasta dig" dig igenom ett core Pokémon RPG-spel med oändligt antal Pokéballs så blir jag lite ledsen inombords som själv växte upp med Blue/Red+Gold/Silver på Gameboy Color.

Medlem

Ägde aldrig Röd gul eller blå men spelade rätt mycket med vänner. Däremot hade jag Silver till GBC och de första som kom till GBA.
Blir faktiskt lite sugen på en switch igen hade en och spelade igenom mario, men det får nog komma något mer spel än detta som lockar först.

1
Skriv svar