Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Ambassadör
Xbox

Chapter 4 mild spoiler:

Det är lite kul när man kommer till St Denis och folk kommenterar att man ser ut som en slusk, och inlevelsen är så hög att man faktiskt tar åt sig och känner sig som en lantis. Så pass mycket att jag nu besökt både barberare och skräddare för att fixa till mig lite. Hade ett vildvuxet lvl9-skägg och såg ut som en skitig gammal trapper Nu med ny gambler-kostym och trimmat skägg och hår är det en ny Arthur... haha.

Men jag håller nog med Arthur, civilisationen är inget för mig. Blir nog inte långvarig i staden.


signatur

Jump in.

Medlem

Ficktjuv i Saint Denis! Sprang ifatt helvetet och spöade skiten ur honom, haha. Hoppas det finns fler

Medlem

Vågar kanppt läsa tråden längre, bara massa minispoilers. Men får skylla mig själv att jag inte spelat mer.

Tråddemonen
Testpilot

@Jokobib_Bob: Haha samma här. Men jag skriver egna diskussionsämnen i tråden som jag kan delta i.

Avstängd

Har ni varit i djälvulens grotta? Den ska tydligen vara utanför kartan, eller grottan går in så man kommer utanför kartan. Har inte kommit på vart den är ännu.

https://www.youtube.com/watch?v=JYv2CbRyxEU


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Detta är för er som spelat klart spelet, spoiler.

Jag tänkte aldrig på detta hur Arthur fick tuberkulos. Denna video förklarar det bra men det var inget jag tänkte på i spelet när man väl gjorde questen i kapitel 2. https://www.youtube.com/watch?v=76Lsm8l32yk


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Detta är för er som spelat klart spelet, spoiler.

Jag tänkte aldrig på detta hur Arthur fick tuberkulos. Denna video förklarar det bra men det var inget jag tänkte på i spelet när man väl gjorde questen i kapitel 2. https://www.youtube.com/watch?v=76Lsm8l32yk

Det gjorde faktiskt inte jag heller! Jag tror även att jag har lätt för att blanda ihop karaktärer, så den röda tråden fick jag mer klarhet i nu så det var intressant att se!

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Det gjorde faktiskt inte jag heller! Jag tror även att jag har lätt för att blanda ihop karaktärer, så den röda tråden fick jag mer klarhet i nu så det var intressant att se!

Ja man hade ju önskat att han överlevde, han kunde ju simma i alla fall. Suger att John inte kan det! Nu när jag spelar om spelet så är det en hel del jag märker att jag inte gjorde. Ska göra allt grundligt nu för vissa stranger missions kommer ju bara i varje kapitel. Tror jag spelade igenom lite för snabbt första gången.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja man hade ju önskat att han överlevde, han kunde ju simma i alla fall. Suger att John inte kan det! Nu när jag spelar om spelet så är det en hel del jag märker att jag inte gjorde. Ska göra allt grundligt nu för vissa stranger missions kommer ju bara i varje kapitel. Tror jag spelade igenom lite för snabbt första gången.

Ja, märkte under ett Strangeruppdrag att Arthur helt plötsligt var frisk. Så vissa är menade att spela i storyn när de hittas så det kan man förstå

Tror jag spelade lite för snabbt också meb vet inte om jag kommer spela om det nu men det vore kul att göra. En del röda trådar brukar ju vara klarare då

Medlem

Nu verkar nästan alla i tråden vara långt före mig med storyn. Måste nog spela ordentligt i helgen så jag kan börja läsa era spoilers. Mycket trevlig tråd i övrigt ALLA verkar ha något att berätta. Vilket tyder på att spelet verkligen är varierat.

Blev för första gången biten av en giftig orm i spelet igår. Det var lite stressigt först, när jag letade efter rätt "medicin". ☺

Medlem

@Över45: Spela lugnt du, åtminstone gör strangeruppdrag ihop med story-uppdragen, tror vissa är roligare då än efter storyn. Somliga förstår man att man skippar.

@breahl:

Trodde förresten att Arthur fick tuberkulos i samband med att han blev kidnappad av något gäng, det var då den där vargen dök upp i hans drömmar. Eller så började han sjukna in redan då fast långsamt.

Medlem

Jag förlorade min första häst idag. Och det var inte ens mitt eget fel. "Hitchade" hästen korrekt så hon skulle stå kvar. Som en del av ett uppdrag var jag tvungen att ta tåget. Gick in på tågstationen, hästen stod kvar, hamnade i slagsmål, hästen stod kvar, klev på tåget och åkte iväg, hästen stod kvar. Klev av tåget på en annan station och då låg min häst död precis där på marken bredvid utgången från stationshuset.

Quake-konnässsör

Någon mer än jag som skjuter ihjäl alla personer man träffar på i RDR2? Kanske därför som rockstar aldrig lägger in ungdomar eller mindwråringsr i deras spel. Men deras generations medelålder måste vara riktigt hög.

Ambassadör
Xbox

Rida igenom träsk med en ny lvl1 Arab-häst är en upplevelse i sig... Nervös häst + alligatorer och ormar? -Jättebra combo!

Var ju tvungen att ha en svart pålle också


signatur

Jump in.

Medlem

@almblad: Det hade ju blivit ett jävla liv då annars, det finns ju ungdomar men de kan man inte skjuta. Personligen tycker jag världen är lite för fientlig, man kan inte ens gå nära någons camping utan att det blir skottväxling, försöker alltid vara vänlig men det blir alltid att man får bonda eller döda personen.. Dödar allra helst outlaws och andra kriminella.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@Över45: Spela lugnt du, åtminstone gör strangeruppdrag ihop med story-uppdragen, tror vissa är roligare då än efter storyn. Somliga förstår man att man skippar.

@breahl:

Trodde förresten att Arthur fick tuberkulos i samband med att han blev kidnappad av något gäng, det var då den där vargen dök upp i hans drömmar. Eller så började han sjukna in redan då fast långsamt.

Nä är som i videon jag postade tydligen.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@almblad: Det hade ju blivit ett jävla liv då annars, det finns ju ungdomar men de kan man inte skjuta. Personligen tycker jag världen är lite för fientlig, man kan inte ens gå nära någons camping utan att det blir skottväxling, försöker alltid vara vänlig men det blir alltid att man får bonda eller döda personen.. Dödar allra helst outlaws och andra kriminella.

Håller helt med, råkar man stöta till någon eller krocka med någon då man rider så drar han pistol. Kan bli ett jävla liv och slutar med en bounty på $100 eller något.

I min nya genomspelning nu så har jag ju lärt mig det där så skjuter ihjäl alla jag krockar med då jag rider och drar därifrån fort som fan. Stannar du och försöker loota så kan du ge dig fan på att det är någon i skogen mitt i ödemarken som ser dig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Man ska ju helst skritta omkring i bebyggelse, men vem orkar höra det hela tiden egentligen, men nu har jag så låg honor så jag upplever att folk inte alltid får för sig att bli arga på mig om jag gör något tok.

Ambassadör
Xbox

Det är ju mest i storstaden som det är lite...trångt. Där har tom jag haft ett par incidenter med fotgängare, men annars är det lugnt. Man får ta det lite försiktigt bara.

Ett tips för att loota randoms i vildmarken; Dra en lasso på fanskapen och släpa dem till skogs där ingen kan se


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Zontos:

@Över45: Spela lugnt du, åtminstone gör strangeruppdrag ihop med story-uppdragen, tror vissa är roligare då än efter storyn. Somliga förstår man att man skippar.

@breahl:

Trodde förresten att Arthur fick tuberkulos i samband med att han blev kidnappad av något gäng, det var då den där vargen dök upp i hans drömmar. Eller så började han sjukna in redan då fast långsamt.

Tack för informationen! Jag har hittills gjort Stranger uppdrag så fort jag hittat något. Tog mycket tid och mycket ridande när jag hjälpte "fotografen". Det känns som det segaste hittills. Annars är det ju bra variation och en del är riktigt roliga "Of Course he was an Englishman". Margret.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Rida igenom träsk med en ny lvl1 Arab-häst är en upplevelse i sig... Nervös häst + alligatorer och ormar? -Jättebra combo!

Var ju tvungen att ha en svart pålle också

Jag gjorde samma sak med min Arab. 😂 Men det räddade mig från en hel del ormar. Man ser dem ju inte lätt. Om man hela tiden tar till den "magiska"synen ser man ju det mesta. Men känns inte så verklighetstroget.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag förlorade min första häst idag. Och det var inte ens mitt eget fel. "Hitchade" hästen korrekt så hon skulle stå kvar. Som en del av ett uppdrag var jag tvungen att ta tåget. Gick in på tågstationen, hästen stod kvar, hamnade i slagsmål, hästen stod kvar, klev på tåget och åkte iväg, hästen stod kvar. Klev av tåget på en annan station och då låg min häst död precis där på marken bredvid utgången från stationshuset.

Tråkigt. Jag gjorde något liknande men Hitchade INTE hästen. Då försökte den följa efter tåget, blev stående en bra bit bort men vid liv.
Stäm järnvägsbolaget! Det var väl deras ansvar. 😜

Rättegångar där de där "vittnena" som ser allt verkligen fick stå till svars för om de verkligen såg att det var jag och att jag verkligen menade göra ett brott när jag råkade knuffa någon. Vore nog på sin plats. 🙂

Medlem

Kära värld så jag kommit av mig...skyller även det på jobbet. Man blir för sliten någon dag o orkar inte spela sen är det kört. Börjar bli för gammal för allt tror jag...


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Kära värld så jag kommit av mig...skyller även det på jobbet. Man blir för sliten någon dag o orkar inte spela sen är det kört. Börjar bli för gammal för allt tror jag...

Nej, nej. Inte misströsta. Vila måste man ha men ta det lugnt ett tag med spelandet när du måste. Ett sådant här spel kan du ju ta tid på dig och hoppa in i när som helst. Man behöver inte spela långa stunder så kan man ändå märka att spelusten ofta återkommer.

Tänk på en sak om du inte kan eller får ta paus från det "riktiga livet" kommer de och det du jobbar med lida av det. Alltså din rätt att känna vad DU känner är viktigast för din egen och andras skull. Svackor har alla någon gång. Ålder är bara en siffra. Man kan tröttna på en sak men hitta något helt annat när man minst anar det. Lycka till! 🙂

Medlem
Skrivet av Över45:

Nej, nej. Inte misströsta. Vila måste man ha men ta det lugnt ett tag med spelandet när du måste. Ett sådant här spel kan du ju ta tid på dig och hoppa in i när som helst. Man behöver inte spela långa stunder så kan man ändå märka att spelusten ofta återkommer.

Tänk på en sak om du inte kan eller får ta paus från det "riktiga livet" kommer de och det du jobbar med lida av det. Alltså din rätt att känna vad DU känner är viktigast för din egen och andras skull. Svackor har alla någon gång. Ålder är bara en siffra. Man kan tröttna på en sak men hitta något helt annat när man minst anar det. Lycka till! 🙂

Visa ord från en som förmodligen avverkat 30 års krisen 😀


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Visa ord från en som förmodligen avverkat 30 års krisen 😀

Haha ja det var ett tag sedan.

Avstängd

Haha jag ska skriva en spoiler nu angående när man hjälper borgmästaren i Saint Denis, ni får välja om ni vill läsa eller inte men det är ett bra tips så föreslår att ni läser det om ni inte har gjort denna quest ännu. Ni får 10% rabatt i alla affärer i Saint Denis.

Man får några uppdrag längre fram i spelet där man ska hjälpa borgmästaren i Saint Denis. Men hans betjänt har kollat upp Arthur och gillar inte honom. På sista uppdraget där så har du två val. Borgmästaren säger att du ska skjuta hans betjänt och du får riktigt bra betalt. Du får ingen fast summa men skjut honom och dumpa honom till krokodilerna, då får du 10% rabatt i alla affärer i Saint Denis. Köper du en häst som kostar 1000 så får du 100 guld i rabatt t.ex.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Rida igenom träsk med en ny lvl1 Arab-häst är en upplevelse i sig... Nervös häst + alligatorer och ormar? -Jättebra combo!

Var ju tvungen att ha en svart pålle också

Hehe, de nervösa hästarna i spelet är bra roliga. Jag har ridit runt på en häst ett tag som i övrigt är bra men den är lite knäpp och blir orolig för minsta lilla, så den fick heta Freaky.

Men för ett par dagar sedan så fick jag syn på en grå mustang som jag lyckades tämja. Den har klart stabilare psyke jämfört med Freaky. Jag har till och med ridit på mustangen samtidigt som jag haft skottväxlingar mot banditer och hästen har varit hur cool som helst. Så jag döpte den till Steel.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Gick in på tågstationen, hästen stod kvar, hamnade i slagsmål, hästen stod kvar, klev på tåget och åkte iväg, hästen stod kvar. Klev av tåget på en annan station och då låg min häst död precis där på marken bredvid utgången från stationshuset.

Sjukt lojal pålle som sprang efter tåget hela vägen!

Medlem
Skrivet av Över45:

Nu verkar nästan alla i tråden vara långt före mig med storyn. Måste nog spela ordentligt i helgen så jag kan börja läsa era spoilers.

Hehe, jag känner likadant. Jag är bara 32 % in i storyn trots att jag spelat en bra bit över 50 timmar. Har inte haft någon brådska med storyn utan jag har istället ridit runt och utforskat olika ställen, gjort massa sidouppdrag, jagat, spelat poker och annat.

Jag har till och med hittat alla dreamcatchers som hänger i träden här och där, fast där fick jag fuska lite och kolla tips på nätet. Går det ens att hitta alla på egen hand? Det verkar snudd på omöjligt, en del dreamcatchers är ju rätt så undangömda.

Men nu ska jag nog spela klart storyn. Så kan jag också börja läsa fler spoilers.

Skriv svar