Första trailern till nyversionen av "Lejonkungen"!

Avstängd
Första trailern till nyversionen av "Lejonkungen"!

Lejonkungen från 1994 måste vara ett av dom största tecknade mästerverken som världen någonsin skådat. Och vi har ju fått flera rapporter om att John Favreau (Djungelboken) skulle tillsammans med Disney ge liv i denna gamla tecknade klassiker. Och nu har vi fått våran första titt på hur det kommer se ut. Trailern finns här nere:

Bakom rösterna till djuren så hör vi bland annat Donald Glover som Simba, Beyoncè som Nala, Sam Earl Jones som Mufasa, Chiwetel Ejiofor som skurken Scar, Seth Rogen som Pumbaa och Billy Eichner som Timon. En väldigt intressant ensemble av skådespelare. Filmen har Sverigepremiär den 17 juli nästa år.

Vad tycker ni? Jag tror detta faktiskt det kan bli bättre än Djungelboken från 2016.


signatur

Why so serious?

Medlem

Att djur pratar i tecknad film fungerar för mig därför att den animerade stilen ofta helt bortser från realism. Det är inte verklighetstroget, är inte tänkt att vara verklighetstroget och kan därför till 100 procent ses som en saga, och när djuren agerar mänskligt känns det inte konstigt. När man eftersträvar en mer realistisk stil på djuren känns det bara fånigt när de pratar. Inte lika fånigt som riktiga hundar med animerade munnar, men nästan.

Så, nej. Jag ser inte fram emot den här filmen.

Releasehästryttare
1
Skriv svar