"Nästa Zelda tidigare än ni tror"

Robot
"Nästa Zelda tidigare än ni tror"
Releasehästryttare

It's a mobile game! - Nintendo

Everyone : 0/10

Medlem

Zelda till mobil hade varit ganska nice faktiskt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Devan:

It's a mobile game! - Nintendo

Everyone : 0/10

"Don't you guys have phones?!"

Medlem

Nu när Switch mer eller mindre tar över efter 3DS, så kan vi säkert bli ett 2D Zelda spel.

Jag tror inte att vi får ett nytt "main" Zelda förrän tidigast 2022. Men om de inte gör något åt att man behöver byta vapen efter varje strid så är jag inte intresserad. Om de vill ha durabilty på vapnen så kan de väl kolla på andra klassiska open world spel tex Oblivion. I Oblivion så går vapnen sönder men LÅNGT i från lika snabbt, de sjunker gradvis i den skada de kan göra tills de tillslut går sönder om man inte håller efter dem.

Gnällkuk

Ser absolut inget fel med mobilspel, spelar en hel del på telefonen. Hade nog kunnat tänka mig att spela Nintento-spel, som t ex Mario-spelet... om de inte har gripits av hybris och tog betalt för det som om det vore fullängdsspel till 3DS.

Men ja, de har ganska dålig närvaro på mobilspelsmarknaden eftersom de varit så pass förlegade. Med tanke på hur bra spel som deras egna studios gör så hade det varit kul att se vad de kunde gör i mobilvärlden, förutsatt de har priser som motsvarar andra mobiltitlar med liknande mängd och kvalitét på innehållet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Nu när Switch mer eller mindre tar över efter 3DS, så kan vi säkert bli ett 2D Zelda spel.

Jag tror inte att vi får ett nytt "main" Zelda förrän tidigast 2022. Men om de inte gör något åt att man behöver byta vapen efter varje strid så är jag inte intresserad. Om de vill ha durabilty på vapnen så kan de väl kolla på andra klassiska open world spel tex Oblivion. I Oblivion så går vapnen sönder men LÅNGT i från lika snabbt, de sjunker gradvis i den skada de kan göra tills de tillslut går sönder om man inte håller efter dem.

Ja de de satans svärden alltså som ramla isär efter några hugg. Kokar inombords av att bara läsa om de. Fixa detta o sätt in en svårighetsgrad att kunna få välja, tack.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ja det finns helt klart förbättringar från tidigare zelda ang hållbarheten på prylarna och föer dungeons.
I övrigt var det ett underbart spel och ser gärna ett liknande till


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox

Durability på vapnen i BOTW verkar helt tokig... Man kan alltså inte laga dem? Så vapen är bara slit o släng?

Tar ju bort hela det roliga med att hitta nya vapen?


signatur

Jump in.

Medlem

Blir det ett generiskt open world-spel med överdraget Zelda-skin igen kommer jag att hoppa detta.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Durability på vapnen i BOTW verkar helt tokig... Man kan alltså inte laga dem? Så vapen är bara slit o släng?

Tar ju bort hela det roliga med att hitta nya vapen?

Näe det går inte att laga. Efter ett tag går de sönder och man får en typ av "critical hit" om du slår en fiende när den går sönder.

Om något så blir det mer roligt att hitta nya vapen då du inte stannar med ett vapen så länge. Jag kan känna ibland att får du ett vapen i vissa spel där vapen inte går sönder och försvinner så blir det bara att man sitter med det vapnet hela tiden vilket gör att variationen försvinner lite. Här så måste man anpassa sig, givet hade jag ändå önskat att vapnen inte går sönder så fort som de gör, men har inget emot att de går sönder i helhet.

Får du något mer unikt ska man givetvis spara på det då ens inventory växer med tid. Samla på sig lite skräpvapen och spara de bättre till svårare fiender.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Devan:

It's a mobile game! - Nintendo

Everyone : 0/10

Alla deras nuvarande är ju det och det har ju inte gjort att spelens kvalitet (utöver bildkvalitén) blivit sämre.

Ambassadör
Xbox

@uberpwnage2.0: Ah ja, det har säkert sin charm.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag tror det släpps nu till julen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

eld
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Alla deras nuvarande är ju det och det har ju inte gjort att spelens kvalitet (utöver bildkvalitén) blivit sämre.

Switch är ju hem till nintendos mest högupplösta och detaljerade spel hittils

Moderator | Testpilot

@Mortaigne: Helt klart. Det är många gånger irriterande som sagt om man hittar ett vapen man vill ha kvar, men som sagt så är det också skönt att vapen försvinner ofta så man kan plocka på sig fler prylar och blir tvingad att testa något nytt. Gillar man inte sådant som jag gör just i det här fallet så klart att det blir jobbigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

@uberpwnage2.0: Ja, det kan ju ligga något i att man i många fall samlar på sig massa vapen men sen bara använder ett par hela tiden. Variation kan ju vara trevligt.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Jag var också lite skeptiskt i början till att vapnen går sönder men tycker sen att det var ett bra beslut av Nintendo. Det tvingar spelaren att vara dynamisk och lära sig olika sortsers vapen istället för att man hittar ”the one” 50% in i spelet och kör med det resterande tid.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ser absolut inget fel med mobilspel, spelar en hel del på telefonen. Hade nog kunnat tänka mig att spela Nintento-spel, som t ex Mario-spelet... om de inte har gripits av hybris och tog betalt för det som om det vore fullängdsspel till 3DS.

Men ja, de har ganska dålig närvaro på mobilspelsmarknaden eftersom de varit så pass förlegade. Med tanke på hur bra spel som deras egna studios gör så hade det varit kul att se vad de kunde gör i mobilvärlden, förutsatt de har priser som motsvarar andra mobiltitlar med liknande mängd och kvalitét på innehållet.

Mario Run kostade 109 kr, inte ens i närheten av vad ett Mario till 3ds kostar. Det är ju en klar skillnad på spelen mellan formaten men för mig är Run lätt värt sitt pris samt att det är skönt att betala en gång och få allt. Tycker att man märker av att spelet är designat efter en vettig prislapp och att det ökar dess kvalité.

Nu vill jag hellre ha ett Zelda till Switch än telefoner, men hittills tycker jag att Nintendo tänker rätt gällande spel på telefon.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av eld:

Switch är ju hem till nintendos mest högupplösta och detaljerade spel hittils

Menar ju såklart jämfört med konsoler ur samma generation. Ex Xbox one och ps4.

Gnällkuk
Skrivet av Freakon:

Mario Run kostade 109 kr, inte ens i närheten av vad ett Mario till 3ds kostar. Det är ju en klar skillnad på spelen mellan formaten men för mig är Run lätt värt sitt pris samt att det är skönt att betala en gång och få allt. Tycker att man märker av att spelet är designat efter en vettig prislapp och att det ökar dess kvalité.

Nu vill jag hellre ha ett Zelda till Switch än telefoner, men hittills tycker jag att Nintendo tänker rätt gällande spel på telefon.

Vilket är hutlöst dyrt om du frågar mig, det innehöll ju knappt något - åtminstone inte vid lansering. Spelet i sig tyckte väl de flesta om, men att betala 109:- för något som man spelade igenom väldigt fort kändes ganska ovärt för mig.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vilket är hutlöst dyrt om du frågar mig, det innehöll ju knappt något - åtminstone inte vid lansering. Spelet i sig tyckte väl de flesta om, men att betala 109:- för något som man spelade igenom väldigt fort kändes ganska ovärt för mig.

Alright, kan förstå den reaktionen och jag har inte spelat från start.

Spelar det nu och tycker att omspelningsvärdet är högt på banorna tack vare de olika mynten. Sen finns det remix på det.

Kan förstå att många anser att priset är högt, speciellt då det finns så många gratis alternativ. Men få håller samma höga standard som Run gör, enligt mig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gnällkuk
Skrivet av Freakon:

Alright, kan förstå den reaktionen och jag har inte spelat från start.

Spelar det nu och tycker att omspelningsvärdet är högt på banorna tack vare de olika mynten. Sen finns det remix på det.

Kan förstå att många anser att priset är högt, speciellt då det finns så många gratis alternativ. Men få håller samma höga standard som Run gör, enligt mig.

Det tror jag gäller generellt för deras egna spel överlag :> Kavlitén tyckte jag var bra, det var bara innehållet när det släpptes som var en smula mediokert. Jag tror spelet hade sålt klart bättre med en prislapp som var hälften, nu är det nog mest inbitna Nintendo-fans som ändå tycker att det är kul med Super Mario som köper det ändå.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det tror jag gäller generellt för deras egna spel överlag :> Kavlitén tyckte jag var bra, det var bara innehållet när det släpptes som var en smula mediokert. Jag tror spelet hade sålt klart bättre med en prislapp som var hälften, nu är det nog mest inbitna Nintendo-fans som ändå tycker att det är kul med Super Mario som köper det ändå.

Så kan det nog vara, har dock för mig att jag har läst att det ska ha sålt över förväntan. Kan inte bekräfta det dock


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gnällkuk

@Freakon: det tvivlar jag inte på!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar