The Witcher 3 var plattare, Cyberpunk 2077 kan "växa uppåt, eller neråt"

Robot
The Witcher 3 var plattare, Cyberpunk 2077 kan "växa uppåt, eller neråt"

CD Projekt gläntar på dörren till den undre världen.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Medlem

Det här var väl inget nytt. De har ju pratat om hur vertikal värden är länge.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Det här var väl inget nytt. De har ju pratat om hur vertikal värden är länge.

Det var nytt för mig


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Skitsamma, bara dom fyller den med intressanta saker. Size doesn't matter, som tjejerna brukar säga till mig.

FM-guru
F.d. Sisyr

Så, man kanske kan gissa att kartan kanske har mindre yta sett till area än Witcher 3, men större "volym".

Medlem

Så länge dem inte tvingar folk att jaga samlarprylar mellan alla hundravåningsskrapor har jag inget emot större skala på vare sig X- eller Y-axeln eller både och.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

ELF
Medlem

Hoppas de kan ro detta i land. De har satt ribban ganska högt med TW3.

Ciri?

Skrivet av Banzeken:

Så länge dem inte tvingar folk att jaga samlarprylar mellan alla hundravåningsskrapor har jag inget emot större skala på vare sig X- eller Y-axeln eller både och.

Du glömde Z. Det är ingen sidoskrollare detta. Fast å andra sidan så är ju Z bara en virtuell axel... Så du har ju rätt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

http://en.dreadlocks.cz/games/dex/?age-verified=ed8fabf789

Se länken ovan och lirar liret DEX för att få en vink om vad vi sedan kommer att få uppleva i full 3d och allt smask i grafikväg man kan tänka sig, samt en något mer komplex storyline. Men DEX är helt klart värt en omgång om man är inne i Cyperpunk-svängen vad gäller spel.

Medlem

Jag vet att folk ÄÄÄLSKAR Cyberpunk 2077 osv. MEN, om jag får bara säga en sak så vill jag bara säga ATT, jag diggade Witcher3 kolossalt mycket p.g.a. öppna ytor så som SKOG och THIRD-PERSON. MEDANS, Cyberpunk 2077 är bara URBAN, klaustrofobiskt, och FIRST-PERSON. Mitt budskap jag försöker förmedla är ATT, det kommer säkert bli ett FANTASTISKT spel, MEN, ALLT ÄR TYP TVÄRTOM mot det som gjorde WITCHER3 bra, enligt min åsikt. DÄRFÖR är jag inte så VÅT utöver detta spelet.

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag vet att folk ÄÄÄLSKAR Cyberpunk 2077 osv. MEN, om jag får bara säga en sak så vill jag bara säga ATT, jag diggade Witcher3 kolossalt mycket p.g.a. öppna ytor så som SKOG och THIRD-PERSON. MEDANS, Cyberpunk 2077 är bara URBAN, klaustrofobiskt, och FIRST-PERSON. Mitt budskap jag försöker förmedla är ATT, det kommer säkert bli ett FANTASTISKT spel, MEN, ALLT ÄR TYP TVÄRTOM mot det som gjorde WITCHER3 bra, enligt min åsikt. DÄRFÖR är jag inte så VÅT utöver detta spelet.

OKEJ

Backloggens befriare
Skrivet av nils45:

Jag vet att folk ÄÄÄLSKAR Cyberpunk 2077 osv. MEN, om jag får bara säga en sak så vill jag bara säga ATT, jag diggade Witcher3 kolossalt mycket p.g.a. öppna ytor så som SKOG och THIRD-PERSON. MEDANS, Cyberpunk 2077 är bara URBAN, klaustrofobiskt, och FIRST-PERSON. Mitt budskap jag försöker förmedla är ATT, det kommer säkert bli ett FANTASTISKT spel, MEN, ALLT ÄR TYP TVÄRTOM mot det som gjorde WITCHER3 bra, enligt min åsikt. DÄRFÖR är jag inte så VÅT utöver detta spelet.

Jag tror INTE att det är NÅGON som tvingar DIG att bli våt vid TANKEN på Cyberpunk 2077.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Jag tror INTE att det är NÅGON som tvingar DIG att bli våt vid TANKEN på Cyberpunk 2077.

DET, är ingenting som jag NÄMNDE, ATT någon TVINGAR mig till något. Så, jag förstår INTE varför du tar upp det. DU, kanske helt enkelt bara blev TRIGGAD utav att jag INTE gillar CP2077, MEDANS, du gör det? Kanske? JAG, vill bara se, OM, det är NÅGON ANNAN som tycker likadant, eller INTE.

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag vet att folk ÄÄÄLSKAR Cyberpunk 2077 osv. MEN, om jag får bara säga en sak så vill jag bara säga ATT, jag diggade Witcher3 kolossalt mycket p.g.a. öppna ytor så som SKOG och THIRD-PERSON. MEDANS, Cyberpunk 2077 är bara URBAN, klaustrofobiskt, och FIRST-PERSON. Mitt budskap jag försöker förmedla är ATT, det kommer säkert bli ett FANTASTISKT spel, MEN, ALLT ÄR TYP TVÄRTOM mot det som gjorde WITCHER3 bra, enligt min åsikt. DÄRFÖR är jag inte så VÅT utöver detta spelet.

WAAAAAH!

Nej, men jag håller med.

Witcher 3 världen var inte så stor egentligen. Visst tog det ca 10 till 20 minuter för att rida ifrån Nilfgaards läger till en by längst upp beroende på vilken väg man tog. Utgår ifrån Velen/Novigrad kartan.

Jag tänker bara mer hur snabbt det hade tagit med en bil. På så sätt hade det kännts väldigt litet.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag vet att folk ÄÄÄLSKAR Cyberpunk 2077 osv. MEN, om jag får bara säga en sak så vill jag bara säga ATT, jag diggade Witcher3 kolossalt mycket p.g.a. öppna ytor så som SKOG och THIRD-PERSON. MEDANS, Cyberpunk 2077 är bara URBAN, klaustrofobiskt, och FIRST-PERSON. Mitt budskap jag försöker förmedla är ATT, det kommer säkert bli ett FANTASTISKT spel, MEN, ALLT ÄR TYP TVÄRTOM mot det som gjorde WITCHER3 bra, enligt min åsikt. DÄRFÖR är jag inte så VÅT utöver detta spelet.

Verkar som att din shift och/eller capslock tangent spelar dig ett spratt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av nils45:

Jag vet att folk ÄÄÄLSKAR Cyberpunk 2077 osv. MEN, om jag får bara säga en sak så vill jag bara säga ATT, jag diggade Witcher3 kolossalt mycket p.g.a. öppna ytor så som SKOG och THIRD-PERSON. MEDANS, Cyberpunk 2077 är bara URBAN, klaustrofobiskt, och FIRST-PERSON. Mitt budskap jag försöker förmedla är ATT, det kommer säkert bli ett FANTASTISKT spel, MEN, ALLT ÄR TYP TVÄRTOM mot det som gjorde WITCHER3 bra, enligt min åsikt. DÄRFÖR är jag inte så VÅT utöver detta spelet.

Så spelet gör dig våt, men inte mycket annat gör det? Rimmar lite illa med resten av vad du skrev, kan jag tycka.

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag vet att folk ÄÄÄLSKAR Cyberpunk 2077 osv. MEN, om jag får bara säga en sak så vill jag bara säga ATT, jag diggade Witcher3 kolossalt mycket p.g.a. öppna ytor så som SKOG och THIRD-PERSON. MEDANS, Cyberpunk 2077 är bara URBAN, klaustrofobiskt, och FIRST-PERSON. Mitt budskap jag försöker förmedla är ATT, det kommer säkert bli ett FANTASTISKT spel, MEN, ALLT ÄR TYP TVÄRTOM mot det som gjorde WITCHER3 bra, enligt min åsikt. DÄRFÖR är jag inte så VÅT utöver detta spelet.

Varför dessa versaler? Ganska irriterande att läsa.

Men trots det, förstår dig.
Anledningen att jag älskar tex Far Cry 4, Red dead redemption 1 och 2 är att det finns enorma ytor där det är glest mellan människor och mycket plats att röra sig på. Plus fantastiskt bergslandskap till natur. Skönt att slippa folk ibland helt enkelt. 😉

Medlem

Lite halvt orelaterad fråga, nån som vet/hört om man kan gå rampage på gatorna mot civila ala gta style ? Likslm reagerar folk på att man drar sitt vapen eller nåt man inte får göra ? Inte för jag tror jag skulle göra det men undrar mer om det går 😃

Medlem

Visst, de får ju lov att brassa på med så många utforskningsbara höghus som möjligt, då nu miljön ska bestå av sådana. Men samtidigt är det ju lite tråkigt om inte storleken blir stor på markplan, för det ger ju alltid en mer vidsträckt känsla. Man ska ju kunna köra bil och grejer. Att sätta sig i bilen och snabbt köra från ena till andra sidan av kartan, medan det däremellan finns så många våningar att gå upp och ner för, undrar jag vad det kommer ge för eventuell känsla av isolering.

1
Skriv svar