Fallout 76-bugg gör spelare odödlig – vill dö

Robot
Fallout 76-bugg gör spelare odödlig – vill dö

Permanent "god mode" kan vara en förbannelse.

#bethesda, #fallout-76


Medlem

GOTY! Det blir bara bättre och bättre.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

De visar lika stort intresse i mailet som de flesta i företaget antagligen hade under hela utveckling.

eld
Medlem

På det så är spelet 33% (eller mer) off på ungefär alla ställen i världen, inklusive bethesdas egen onlineshop, ett spel som släpptes för lite över en vecka sen.

Medlem

Digital dödshjälp.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Digital dödshjälp.

För spelet eller karaktären?

Medlem

Låter som spelet är fortfarande i alpha.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skulle ju inte förvåna en om dom sedan bannar honom för hacks


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av eld:

På det så är spelet 33% (eller mer) off på ungefär alla ställen i världen, inklusive bethesdas egen onlineshop, ett spel som släpptes för lite över en vecka sen.

Ja, säger då det. Såg att det låg på 369 kr nu (47% rabatt) på PS-storen. Har nog inte sett nåt spel sjunka så snabbt i pris där.

Ambassadör
Xbox

F2P snart?


signatur

Jump in.

Medlem

Hade varit intressant att veta vad det beror på, och hur repeterbart det är. Personen måste ju ha gjort något skumt?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

eld
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade varit intressant att veta vad det beror på, och hur repeterbart det är. Personen måste ju ha gjort något skumt?

Denna goding finns också:

https://www.reddit.com/r/fo76/comments/9ynq76/unlimited_carry...

oändligt med carry capacity tills du loggar ut

Avstängd
Medlem

♫ Who wants to live forevereeeeer? ♪

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

ny patch du kan nu välja vara en höna

Medlem
Skrivet av Xcalibur:

ny patch du kan nu välja vara en höna

Patch? Tsss, blir en dlc för 129kr!

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Patch? Tsss, blir en dlc för 129kr!

värpa ut ägg i mach 2 skulle ju vara rätt kul

Medlem

DayZ 76: Immortal

Medlem

Betalade 600 för skiten. Nu rear dom för 400 på sin egen sida.
Jag älskar ju mmo och Fallout så spelet borde vara i min smak.
I grunden är det i min smak men den ålderstigna grafiken, att det är buggigare är Skyrim, meningslösa pvpn, värdelösa uin, värdelösa ai på mobsen osv osv är en skandal helt enkelt för ett AAA prissatt spel.
Jag spelar betor och alphor av olika mmo hela tiden och de flesta av dem flyter fan bättre.
Mitt Skyrim med +300 mods är mindre buggigt och stabilare än det här.
Uppenbarligen har dom lagt ner en hel del tid på att bygga upp den här världen och det är synd att det inte funkar tekniskt. Musiken är fantastisk däremot.
Att mycket kommer fixas framöver hjälper inte. Ett så dyrt spel SKA vara bättre rent tekniskt.
Ta tex det obefintliga filtrerandet i inventory. Jag installerade an mod från Nexus bara några dagar efter release. Ett spel som bygger på loot och crafting måste ha ett bra filtersystem.
Har dom inte tittat på vilka mods som är dom populäraste till FO4 och Skyrim? Jävligt korkat helt enkelt.
Jag störs personligen inte lika mycket som många andra på avsaknaden av story (det finns en jävla massa lore, men ingen story) även om jag håller med om att man aldrig blir känslomässigt engagerad i questen.
Det vore önskvärt med lite fler spelare på varje server. Som det är nu kan det aldrig byggas upp någon ekonomi eller någon egentlig ”klan vs klan” strid vilket vore kul.
Om man nu gillar ett tekniskt undermåligt spel i beta-stadium ska man se till att spela med ett par polare och ta det för vad det är.
Man kan snacka skit och garva medans man dödar mobs (många av dom är faktiskt jäkligt häftiga).

Medlem

Hade inte fallout 4 exakt den här buggen också? 😂


signatur

IDKFA

Medlem

50gb patch kommer säkert nästa vecka som fixar detta.

Medlem

Har bara en 1 grej o säga FZ ni gillar ej spelet många andra på denna sida gillar inte spelet. Fine ni behöver inte gilla det men sitt inte o diskuterar skiten helat tiden om ni ej gillar det. Prata om spel ni gillar i sället gå vidare fan det var ett jävla ältande för ett spel folk avskyr så mycket eller ska ni bara sitta och kasta skit runt om er.

Medlem
Skrivet av ThePeon:

Har bara en 1 grej o säga FZ ni gillar ej spelet många andra på denna sida gillar inte spelet. Fine ni behöver inte gilla det men sitt inte o diskuterar skiten helat tiden om ni ej gillar det. Prata om spel ni gillar i sället gå vidare fan det var ett jävla ältande för ett spel folk avskyr så mycket eller ska ni bara sitta och kasta skit runt om er.

Vad tycker du om spelet?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vad tycker du om spelet?

Tycker fallout new vegas är tråkigt som satan jag hatar vita böner men jag tjatar inte om det varje hur mycket jag hatar det. Nu blev det fallout 76 gillar man det inte behöver man inte köpa det och det räcker man säger 1 jävla gång jag gillar inte spelet och vad ni gjorde sen kan man vara tyst och gå spela andra spel. Fan lärde alldrig era föräldrar att man får inte som man vill om man tjatar ?

Jag hatar alla spel i världen för som alla andra jag hatar spel som är buggiga och full med glticher så jag hatar fallout 76, new vegas 3.4 äh fan jag hatar alla spel som har buggar. Jag menar det är ju det folk gnäller som allra mäst på och tycker 76 är skit pga buggar ja men fan alla spel är ju skit. Witcher 3 också ett jävla skit spel pga buggar det hadde.

Medlem
Skrivet av ThePeon:

Tycker fallout new vegas är tråkigt som satan jag hatar vita böner men jag tjatar inte om det varje hur mycket jag hatar det. Nu blev det fallout 76 gillar man det inte behöver man inte köpa det och det räcker man säger 1 jävla gång jag gillar inte spelet och vad ni gjorde sen kan man vara tyst och gå spela andra spel. Fan lärde alldrig era föräldrar att man får inte som man vill om man tjatar ?

Jag hatar alla spel i världen för som alla andra jag hatar spel som är buggiga och full med glticher så jag hatar fallout 76, new vegas 3.4 äh fan jag hatar alla spel som har buggar. Jag menar det är ju det folk gnäller som allra mäst på och tycker 76 är skit pga buggar ja men fan alla spel är ju skit. Witcher 3 också ett jävla skit spel pga buggar det hadde.

Är du ok?

Medlem

Tycker att det är ett helt ok spel för ca400kr. Men inget man ska spela seriöst.

Medlem
Skrivet av ThePeon:

Tycker fallout new vegas är tråkigt som satan jag hatar vita böner men jag tjatar inte om det varje hur mycket jag hatar det. Nu blev det fallout 76 gillar man det inte behöver man inte köpa det och det räcker man säger 1 jävla gång jag gillar inte spelet och vad ni gjorde sen kan man vara tyst och gå spela andra spel. Fan lärde alldrig era föräldrar att man får inte som man vill om man tjatar ?

Jag hatar alla spel i världen för som alla andra jag hatar spel som är buggiga och full med glticher så jag hatar fallout 76, new vegas 3.4 äh fan jag hatar alla spel som har buggar. Jag menar det är ju det folk gnäller som allra mäst på och tycker 76 är skit pga buggar ja men fan alla spel är ju skit. Witcher 3 också ett jävla skit spel pga buggar det hadde.

ja hatar personer som försöker ge order om vad man får tycka, tänka, skriva, säga.
jag säger min åsikt hur många gånger ja vill så får u säga vad du vill. deal?

1
Skriv svar